דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אהדה רבה לתהליך הקואופרציה במועצת התנועה

מועצת התנועה הקיבוצית התכנסה השבוע באפעל, שעל סדר יומה מספר נושאים: סקירה 'ממועצה למועצה', הצגת נושא 'קידום התודעה הקואופרטיבית', אישור המלצות הצוות לבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה, הצגת הגדרת התפקיד למשנה למזכ"ל, וכן דיון בהצעתו של יואל מרשק - 'הפרדות בין שני עמים' 

  
מזכ"ל התנועה ניר מאיר סקר בפני חברי המועצה את הנעשה מאז כינוס המועצה האחרונה לפני כחודש. בין היתר סקר מאיר בפני הנוכחים את המתרחש בתחום החקלאי ובנושאי הקרקעות והשיכון. מזכ"ל התנועה גילה לנוכחים כי היועץ הכלכלי לראש הממשלה, אבי שמחון, מבקש "לעשות סדר" כפי שהוא תופס זאת, בחלוקת גורמי היצור, וכפועל ישיר מכך להעמיד את קרקעות המדינה לטובת מי שיציע את מחיר הגידולים הנמוך ביותר. מאיר הזהיר כי מהלך שכזה הוא סופה של החקלאות בישראל.

  
מאיר המשיך וסקר את ההחלטות האחרונות בנושא הקרקעות - החלטת בג"צ שלא להטיל צו על תנאי על החלטת 'חלופת האגודה'. מאיר אמר לחברי המועצה כי הסיכום על מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון עומד על כנו, כלומר המנהל יסייע לכל קיבוץ שיבקש זאת לקבל את חלופת האגודה. על פי אותו הסיכום, כל קיבוץ שיקבל את חלופת האגודה יקבע את המחיר אותו הוא יצטרך לשלם למנהל.

  
חשוב לציין כי צוות בו חברים שולה בן-צבי - מנהלת אגף חוזים לדורות במנהל ודגן יראל הממונה על תחום הקרקעות בתנועה הציבורית כבר פועל בנושא בשטח מול כל קיבוץ המבקש לקבל עליו את ההסדר.

  
מאיר המשיך וסקר את נושא הקרקעות ואת החלטת מועצת מקרקעי ישראל להסדרת שימושים לא חקלאיים בשטח המחנה.

  
מזכ"ל התנועה וסקר את הדיאלוג עם ראשי התנועות הכחולות שנעשית למען התנהלות משותפת ומתאומות.

  
בנוסף סיפר מאיר לחברי המועצה על כינוס השדולה לחיילים בודדים בכנסת שהעניקה, ביוזמת התנועה הקיבוצית, בטקס מרגש תעודת הערכה לצביקה לוי וכל ישיבת הוועדה לקליטת עליה בכנסת שהמליצה להגדיל את תקציב פרוייקט תל"ם לשילוב צעירים יוצאי העדה האתיופית בחברה. הפרויקט המבורך מופעל על ידי התנועה ומתבצע בקיבוצים.

 

134

מאיה שפיר, רכזת קואופרציה

  
לאחר דיווח ממועצה למועצה עדכן ניר מאיר במהלכים הקרובים הנעשים בזירה הבינלאומית בתחום הקואופרציה. לדברי מאיר בחודש הקרוב יגיעו לישראל מומחים שמגיעים בקרוב לישראל על מנת להפגש עם אנשי אקדמיה, קובעי מדיניות ופעילי התנועה.

 

מאיה שפיר, רכזת הקואופרציה בתנועה תיארה בפני חברי מועצת התנועה את תהליך הפעולות שנעשו בשנה האחרונה, הפעולות שנעשות בימים אלו, והפעולות העתידות להעשות בכל הנוגע להטעמת התהליך הקואופרטיבי בתנועה הקיבוצית בכלל ובקיבוצים בפרט.

  
הצגת הנושא הן על ידי ניר מאיר והן על-ידי מאיה שפיר התקבלה באהדה רבה של חברי המועצה, וחלקם ביקש לדעת כיצד אפשר להעביר את עקרונות התהליך ולימדו בקיבוצי התנועה.

466

זאב (ולוולה) שור

  
חברי המועצה אישרו את המלצת צוות ברשות מזכ"ל התנועה לשעבר זאב (ווללווה) שורלבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה. בנוסף אישרה המועצה את הגדרת תפקיד המשנה למזכ"ל. ניתן לקרוא פירוט על החלטות אלו באתר התנועה. יש לציין כי הצוות בראשות וולוולה גובש על כתגובה להבעת חוסר שביעות רצון של חברי המועצה לפני שנה בדיוק מתהליך הבחירות האחרון.

  
בסיום היום נערך דיון לבקשת יואל מרשק בנושא: 'הפרדות בין שני עמים'. לאחר דיון והצגת העמדות השונות התקבלה הצעת ההחלטה של מרשק - היפרדות לשני עמים בשטח וחתירה להכרה במדינה פלסטינאית כאשר תקום, לצד מדינת ישראל.

  
המועצה ביקשה ממזכירות התנועה להרחיב את הדיון הנושא.

  
מצגת קואופרציה - מאיה שפיר