דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה אישרה: גיל לין ימונה למשנה למזכ"ל; גלעד בכרך לגזבר

מועצת התנועה אישרה אתמול (חמישי) את מינויים של גיל לין (משמר העמק) לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, וגלעד בכרך (עין החורש) לתפקיד גזבר התנועה. מינויים של לין ובכרך במועצה אושר לאחר שמזכירות התנועה אישרה את המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה של התנועה למינויי השניים.

  2457
מזכ"ל התנועה ניר מאיר בירך את לין ובכרך על המינוי ואמר: "גיל יהיה כוח עזר חשוב למטה התנועה ולי אישית. התנועה הקיבוצית נמצאת תחת מתקפה מתוכננת ומתוזמנת של ממשלת ישראל, ואני שמח שהוא מצטרף אלי למערכה הלא פשוטה הצפויה לנו". ניר מאיר הוסיף:גלעד בכרך הוא סמל של המנהיגות הצעירה והמצוינת הצומחת בקיבוצים. חשוב לי כמזכ"ל התנועה לראות הן במטה התנועה והן בקיבוצים ברחבי הארץ כוחות צעירים שעולים ותופסים תפקידים מרכזיים".

  
לאחר אישור המינוי סיפר לין על הרגע בו חזר מנסיעה עסקית באחד מתפקידיו הקודמים, והחליט כי הוא רוצה לעזוב את עולם העסקים, ולעבור לעשות למען ביתו וקיבוצו והחברה בישראל. לין אמר בין היתר: "המציאות השתנתה, העולם השתנה, המדינה משתנה בקצב מהיר ומפחיד וגם בסביבה הקרובה שלנו יש שינויים שעלולים לפגוע בכל אחת ואחד מאתנו....". המשנה למזכ"ל מנה מספר נקודות שעל התנועה וחברי הקיבוצים לעשות על מנת לחזור ולהיות גורם משפיע בציבוריות הישראלית. לין סיכם את דבריו ואמר: "אנחנו חייבים לנסח לעצמנו חזון ברור, המגדיר מי אנחנו, וגם נותן תשובות לבעיות המרכזיות של החברה הישראלית. עלינו לשתף פעולה עם כל אלה שתומכים בערכים הבסיסיים המנחים אותנו בחיינו, ולתת בעצמנו דוגמה אישית. אם אנחנו תאבי חיים, ואם החיים שאנחנו רוצים, הם חיים בעלי משמעות, זה מה שעלינו לעשות. ואם נרצה, אין זו אגדה!" (דברי גיל לין במועצה - מצורפים)

  
גיל לין משמש כיום כראש המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית, במקביל לתפקיד מזכיר קיבוצו, תפקיד אותו הוא ממלא בארבע וחצי השנים האחרונות. קודם תפקידו זה שימש לין כמנכ"ל 'אידאה מערכות מידע' 12 שנים.

  
במקביל לעבדותו שימש לין במגוון תפקידים וביניהם יו"ר הנהלת בית הספר האזורי פלגים, חבר ההנהלה הכלכלית של משמר העמק במשך 18 שנים, יו"ר ועד ההורים בתיכון מגידו, ראש 'צוות מעורבות בחברה הישראלית' בקיבוצו, וחבר דירקטוריון בהנהלת 'חבצלת'.

  
גלעד בכרך שימש בשבע השנים האחרונות כמנהל העסקי ומנהל כספים של קיבוצו, ולפני כן שימש כשבע שנים כחשב הקיבוץ.