דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זה מרגש, מאתגר וממריץ לתרום לאותו דבר גדול שאנו קוראים לו ביטחון מדינת ישראל"

ערן ניב, בן קיבוץ ארז, הועלה ביום ראשון (16.1) לדרגת אלוף וייכנס לתפקידו כראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר. טקס הענקת הדרגות נערך במחנה רבין (הקריה) בראשות שר הביטחון והרמטכ"ל, ובהשתתפות מפקדים נוספים ומשפחת ניב. סביב שולחן המטה הכללי יפגוש האלוף ניב שלושה אלופים חברי קיבוץ ועוד אלוף שהוא בן קיבוץ - יחד הם יותר מחמישית ממצבת האלופים הנוכחית!
ערן ניב מקבל את דרגות האלוף מהרמטכ"ל, שר הביטחון ורעייתו, חגית. צילום: דו"צ, מתוך אתר צה"ל
ערן ניב מקבל את דרגות האלוף מהרמטכ"ל, שר הביטחון ורעייתו, חגית. צילום: דו"צ, מתוך אתר צה"ל

אלוף ערן ניב נולד בשנת 1970 בקיבוץ ארז הנושק לרצועת עזה ושם גדל. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1989 והתנדב לחטיבת הצנחנים במסלול בני משקים ושובץ בגדוד 50. בעת שסיים את קורס המ"כים, הושלמה העברת מסלול בני המשקים מן הצנחנים לחטיבת הנח"ל. לאחר שהתקדם במסלול הפיקודי של החטיבה, מונה למפקד גדוד 931 ("שחם"), ובהמשך שימש כמפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי, קצין אג"ם של אוגדת איו"ש וראש ענף מערכות מידע באגף התקשוב.

בשנת 2007 הועלה לדרגת אל"מ ומונה למפקד חטמ"ר אפרים, ולאחר מכן למח"ט 55 ומפקד בית הספר לקצינים של צה"ל - בה"ד 1. בספטמבר 2014 הועלה לדרגת תא"ל ומונה לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה, ועם סיום תפקיד זה מונה למפקד אוגדת איו"ש. בשנת 2019 מונה להקים ולשמש כראש חטיבת שילו"ח באג"ת עד שקודם לדרגת אלוף. ניב נשוי לחגית ואב לשלושה.

"אגף התקשוב והיכולות שלו הפכו בשנים האחרונות לחלק משמעותי מבניין הכוח של צה"ל", אמר שר הביטחון, ח"כ בני גנץ, "והאגף הופך מיום ליום למתקדם ורלוונטי יותר. כל זאת בהובלת האלוף ליאור כרמלי, שמסיים קריירה ארוכה, עם תרומה גדולה למדינת ישראל שעל רובה אי אפשר יהיה לספר. אני מאחל גם לך, האלוף הנכנס, ערן ניב, בהצלחה רבה בתפקיד, ובטוח שההיכרות שלך עם המטה, השדה והיכולות שצברת לאורך השנים, יסייעו לך ולאגף התקשוב להמשיך ולצעוד קדימה".

״מימד הדיגיטל והסייבר הוא סוג של מפץ", אמר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "אנו נמצאים בתוכו כבר עשור אך עדיין מעטים מבינים לעומק את מה הוא מהווה כבר עכשיו ואת הפוטנציאל הגלום בו. אגף התקשוב בונה את עולם הדיגיטל שלנו. בזכות מימד הדיגיטל המ״מ בגולני, הטייס, המש״ט ואיש התקשוב כולם יחד, יתפקדו וילחמו טוב יותר. באגף יש אנשים מעולים והחוכמה היא לנצל ולרתום את הכוחות הבלתי רגילים הללו. הדרך עוד ארוכה. סומך עליך ערן״.

"בתפקידי כמפקד בית הספר לקצינים חשבתי רבות על זהות ודרגות", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסב״ר הנכנס, אלוף ערן ניב, "על התשובה שאדם עונה לשאלה ׳מי אני?׳, כשהוא מקבל את הדרגה, על היכולת ליצור הר נישא ורם בתוך השגרה, היכולת לכרוך את זהותך, רצונותיך ושאיפותיך עם משהו גדול בהרבה". 

עוד אמר אלוף ניב כי "זה מרגש, מאתגר וממריץ להוכיח את עצמך כל פעם מחדש, לתרום לאותו דבר גדול שאנו קוראים לו ביטחון מדינת ישראל ולהודות למפקדים שבוטחים בנו. במעמד זה אביע את אהבתי והערכתי למשפחתי שנושאים את כובד האחריות בדיוק כמוני ולאורך השנים אני מרגיש שאנחנו ביחד באותה הנשימה. תודה לכולם ובהצלחה לכולנו".

במטה הכללי משרתים כיום שלושה אלופים חברי קיבוצים – מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה (עין כרמל), מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס (חורשים) ומפקד מפקדת העומק ומפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב (מעלה גלבוע, בן רמת הכובש). בנוסף אליהם, משרת גם מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין - בן קיבוץ יטבתה.

תגובות

אלופים חברי קיבוצים
רותם דרוקר
האלוף דוד סער סלמה, מפקד זרוע הים, הינו חבר קיבוץ עין כרמל. כדאי לדייק בפרסום!

הוספת תגובה חדשה