דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

עם הרבה רוח חיובית: רפסודיה 2021 של התנועה הקיבוצית הסתיימה. מוכנים ומוכנות לזה? כנס ההנהגות ה-8 מגיע! ממשיכים להפגין נגד הרפורמה החד-צדדית בחקלאות והמינוי הקיבוצניקי במפלגת העבודה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
רפסודיה
 13/08/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

איזה רוח!

לאחר שנת הפסקה, ועם רוח פיזית ומורלית חזקה, הסתיימה השבוע רפסודיית התנועה הקיבוצית – ללא ספק המפעל התנועתי הגדול והמשמעותי של הקיץ. שלושה מחזורים בשלושה שבועות רצופים בהם חצו את הכנרת כ-2500 נערים ונערות מקיבוצים מכל הארץ על גבי כ-100 רפסודות, ועוד מאות מדריכים ואנשי חינוך, דוברים במעגלי השיח, מבקרים וכמובן פעילי התנועה וצוות הרפסודיה בהובלת אגף חינוך שניצחו על הכל
לחצו על התמונה לצפייה בסרטון מסכם של המשט השלישי ממעוף הרחפן. צילום: ניר לביא

שנת ההפסקה שכפתה הקורונה על מפעל הרפסודיה המסורתי, הורגשה היטב השנה. ההתלהבות הורגשה עוד בזמן ההרשמה שנסגרה תוך מספר ימים, ובשטח הורגש הצמא הרב שהצטבר למפגש המוני של נערים ונערות מכל הארץ. זה עורר התרגשות רבה בשלושת המחזורים מחד, וגם אתגרים חינוכיים מנגד. השנה ניהל את הרפסודיה לראשונה גיא גרסול, שנכנס לא מכבר לתפקיד רכז המפעלים באגף חינוך. גיא עשה זאת בצורה מרשימה וחלקה, ונעזר כמובן בחבריו לאגף בראשות דבי ברא"ס, ראשת האגף ואורי פלד נקש, מנהל "שבילים – החינוך החברתי", כמו גם בפעילי תנועה רבים שהתגייסו ובאו לעזור – חלקם כדוברים במעגלי השיח, חלקם כשופטים בטורנירי הספורט וחלקם אף הגיע לעזור במחזור שלם או אפילו בשלושתם. כמדי פעם, התגייסו גם השנה "המילואמינקים" של האגף ובאו לתת כתף. חלקם בוגרי שנת השירות של התנועה או כאלו שהשתתפו בעבר כחניכים, מדריכי נעורים או צוות טכני ברפסודיה.

מיותר לציין עד כמה זה מורכב להוביל מפעל כזה במשך שלושה שבועות רצופים. 2500 נערים ונערות, מאות מדריכים ואנשי חינוך, 35 רפסודות בכל מחזור שחוצות את הכנרת מחוף חוקוק לחוף גולן ומגיעות בבטחה ובשלום. הסכנות הבטיחותיות הן רבות – החל מבניית הרפסודות, החום הכבד, הרחצה בכנרת וכמובן המשט. ללא העזרה וההתגייסות הרבה לא היה ניתן לסכם עוד רפסודיה מוצלחת שבא חזרו כולם שלמים ומרוצים. גם ההתמודדות עם הקורונה שעדיין מלווה אותנו ברקע (וגם בחזית) הייתה ללא תנאי תוך הקפדה מופתית על ההנחיות והתקנים.

רפסודיה 2021, היוותה תשתית ארגונית מחבקת לעשייה חינוכית ושיקפה את החיבור של אגף החינוך בתנועה הקיבוצית למרחב הכפרי ולמנהלי החינוך ומנהלי יחידות הנוער במועצות האזוריות. בלב הציר החינוכי הוצגו למדריכי הנעורים מכלול של מתודות, מפגשים וליווי על ידי צוות הרפסודיה, במטרה לאפשר חווית הצלחה והובלה למדריכי הנעורים ולקבוצת בני הנוער (לאחר שנה חינוכית נטולת שגרה), אגף חינוך בבואו לתכנן את המפעל החינוכי השקיע מאמצים במיפוי האתגרים, בתיווך והסברה ובחיבור אמיתי של מנהלי החינוך למשימות המדריך – כך שבסופו של המפעל התשתית היישובית, האזורית והארצית התבססה והתחזקה לקראת שנה חינוכית חדשה.

דבי ברא"ס ראשת אגף החינוך, ביקשה להביע הערכה והוקרה לכל השותפים להצלחת הרפסודיה: "עבודת צוות המפעל אופיינה ברוח חברית, עזרה הדדית וחדוות עשייה ושליחות. עם שותפים כאלו לדרך – אנו יכולים לכל אתגר. מיד עם סיומו של המשט האחרון, החל אגף חינוך להיערך ל"מסע יב'" מלא בתובנות ולמידה ארגונית וחינוכית שיאפשרו בניית מסע אופניים לשכבת י"ב בהתאמה לאתגרי תקופת הקורונה". 


 

משה עציון בחר לסיים את חייו על קבר בנו, זאביק, שנהרג בהתקפה על קיבוץ נירים בצוק איתן

בתו סמדר: "אחרי האובדן של זאביק, אבא המשיך לחיות חיים מלאים. לא זאת הסיבה ששם קץ לחייו. הוא הרגיש שהבריאות שלו מתרופפת וחשב שיהפוך לנטל. היינו שמחים לטפל בו עד יומו האחרון"
משה עציון בחר לסיים את חייו על קבר בנו, זאביק, שנהרג בהתקפה על קיבוץ נירים בצוק איתן
משה עציון עם ספרו. תמונה באדיבות המועצה האזורית אשכול

ביום ראשון השבוע, יום השנה לנפילת בנו, יצא משה בשעות הבוקר מביתו בנירים, משלא חזר לאחר כמה שעות החלו חיפושים אחריו שהגיעו גם לבית הקברות. שם הוא נמצא לאחר ששם קץ לחייו על קברו של זאביק בנו שנפל בסוף מבצע 'צוק איתן' בנירים.

סמדר עציון הלפרין, בתו של משה התראיינה ל"כאן רשת ב'" ואמרה בין היתר: "אחרי האובדן של זאביק, אבא המשיך לחיות חיים מלאים. לא זאת הסיבה ששם קץ לחייו. הוא הרגיש שהבריאות שלו מתרופפת וחשב שיהפוך לנטל. היינו שמחים לטפל בו עד יומו האחרון. בזמן האחרון הלב שלו נחלש, הוא נכנס ויצא מבתי חולים עד למצב שהיה לו קשה ללכת. הוא אמר שאם הוא לא יכול לעשות דברים בעצמו, אלה לא חיים בשבילו".

"הוא אהב כל כך את זאביק. היה ביניהם קשר נפלא, יותר מאב ובן, הם היו גם חברים. הם עשו הרבה דברים יחדיו. לאחר המוות של זאביק היה לו קשה ועצוב, אבל הוא קיבל את מותו בדרכו הרגועה. אבא ביקש מהרופאים שיעזרו לו לשים קץ לחייו. הוא ידע שהוא לא יצליח לחזור לחיים כמו שהוא רוצה – אז הוא רצה לשים לזה סוף".


באנר ביטוח חקלאי

הנה הוא מגיע: כנס הנהגות הקיבוצים ה-8

הנה הוא מגיע: כנס הנהגות הקיבוצים ה-8

לאחר ההפסקה שכפתה עלינו הקורונה, חוזר כנס הנהגות הקיבוצים של התנועה, והשנה הוא לוקח אתכם ואתכן עמו לגליל ויתקיים במלון 'גליליון' בין  התאריכים 15-17/11/21. ביום הראשון של הכנס תתקיים ועידת התנועה הקיבוצית, וכמו תמיד תוכלו לפגוש בו את ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים מכל הארץ, בכירי המועצות האזוריות ומנהלי הארגונים הכלכליים האזוריים, לשמוע את ההרצאות הכי מעניינות וליהנות מההופעות הכי שוות.

שלושה ימים של למידה משמעותית ודיאלוג סביב נושאים הנמצאים על סדר יומו של הקיבוץ הבודד, הקיבוצים כולם והמדינה.

פרטים נוספים בקרוב - בינתיים סמנו ביומנים ושריינו את התאריכים.


באנר משקארד

למרות הכל, ואף על פי כן: הסתיים המחזור ה-8 של הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירי קיבוץ

בשבוע שעבר התקיים המפגש האחרון במרכז האקדמי רופין, בו חולקו תעודות הסיום למשתתפים ולמשתתפות שפגשו את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ושוחחו עמו על אתגרי התנועה הקיבוצית בעת הזו
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מעניק תעודת סיום לאחת ממשתתפות הקורס
מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, מעניק תעודת סיום לאחת ממשתתפות הקורס

הקורס מספק ידע רב בתחומי כלכלה וחברה, מקנה כלים ניהוליים מעשיים ומפגיש את המשתתפים עם עמיתיהם, מנהלי קהילה ומזכירים מכהנים או כאלו המתעתדים למלא את התפקיד.

שלומית צימרינג, האחראית על פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, שריכזה את הקורס, מספרת: "הקורס, שמתקיים בשיתוף מרכז האקדמי רופין ובתחומו, נפתח על פי רוב בחודש נובמבר ומסתיים במאי. אלא שהשנה, הקורונה הביאה לסגרים ולאיסורים על התכנסויות בחללים סגורים מעל מספר מסוים של נוכחים, ואנחנו התעקשנו שזהו לא קורס לזום. המפגש הבין אישי, ההיכרות בין המשתתפים והחלפת הידע והדעות הם שווי ערך כמו ההרצאות, ולכן חיכינו חודש ועוד חודש ובסוף זה הגיע... במאי ניתן האישור לצאת לדרך. 22 משתתפים ומשתתפות, משמיר בצפון ועד לוטן בערבה, הגיעו בכל יום חמישי (במקום פעם בשבועיים, כפי שתוכנן במקור) כדי ללמוד. זו היתה קבוצה איכותית, דינמית, דעתנית וסקרנית. הם היו מעורבים, וכחנים, מתעניינים, נהנו מאוד מהמפגש, יצרו חברויות והעשירו את עולמם בתכני הניהול הקיבוצי.

אתגרי הקורונה לא פסחו גם עלינו וחלק מהמשתתפים נכנסו לבידוד או התמודדו עם אירועי בידוד בקיבוצם, מה שאילץ אותנו לעיתים לקיים את הקורס בהיברידיות (הרוב בכיתה, חלק בבית). גם המערכה הצבאית בדרום במהלך הקורס גרמה לנו לבטל שני מפגשים מתוך הזדהות עם המשתתפים מעוטף עזה שנדדו ברחבי הארץ. אין ספק, היו הרבה מרכיבי אי ודאות בקורס השנה אבל התגברנו על כולם. אנחנו עוד צפויים להיפגש בקיבוץ פלך בחמישי הבא בפעם האחרונה, ונראה שהדיאלוג בין משתתפי הקורס יימשך גם בעתיד".


באנר הזמן הירוק המחודש

בשלישי עולים להפגין בגליל נגד הרפורמה החד צדדית בחקלאות

ממשיכים להילחם נגד הכוונה לעשות רפורמה בחקלאות באמצעות חוק ההסדרים וללא הידברות עם החקלאים. לא ניתן שמאות משפחות המתגוררות בגבול לבנון תישארנה ללא פרנסה! התייצבו יחד איתנו ביום שלישי
בשלישי עולים להפגין בגליל נגד הרפורמה החד צדדית בחקלאות

הרפורמה המוצעת פוגעת בתהליכי ההתייעלות והקידמה אותם הם מקדמים החקלאים בגליל בברכת הממשלות הקודמות, שומטת את הקרקע תחת רגליהם, ופוגעת בעתידם הכלכלי. על אף שענף ההטלה "איננו ענף קיבוצי", אנחנו, חברי התנועה הקיבוצית וחקלאיה נעמוד לצידם בנחישות ונמנע בכל מחיר את פריצת החזית האחידה של חקלאי ישראל מכל הזרמים והמפלגות. 

ברפורמה החקלאית טמונות לא מעט הזדמנויות. אנחנו רוצים לדבר ובטוחים שיש על מה לדבר ושנגיע בסופו של דבר לתוכנית שתוכל להיטיב עם כולם. אבל לא בהנחתות, לא בעזרת חוק ההסדרים ולא בכוח. בכוח... זה לא ילך.

ביום שלישי הקרוב (17.8), בשעה 11:00, עולים להפגין באביבים שעל גבול לבנון.


באנר קמפיין קליטה

תמונת השבוע: נערי ונערות עברון זוכרים את רועי משעלי ז"ל

נערות ונערי עברון ביחד עם שרון משעלי על רקע מפרש הרפסודה שהוקדש לרועי ז"ל. צילום: בועז לניר
נערות ונערי עברון ביחד עם שרון משעלי על רקע מפרש הרפסודה שהוקדש לרועי ז"ל. צילום: בועז לניר

לפני שנה הלך לעולמו רועי משעלי ז"ל מעברון לאחר שנאבק במחלה קשה. רועי הספיק לחיות רק 18 אביבים ואפילו לא סיים את שכבת י"ב ולא זכה להשלים את הבגרויות. הוא היה נער אהוב ורגיש, בעל קסם אישי שאהב לעזור. 

במחזור השלישי של הרפסודיה השתתפו גם נעורי עברון שבחרו להנציח את רועי על המפרש של הרפסודה שהשיטו. הם עשו זאת באמצעות ציטוט מהשיר "Nothing Else Matters" של להקת מטאליקה, שהיה אהוב על רועי, וציור של גיטרה, שכן רועי ניגן על כלי נגינה זה. אמו של רועי ז"ל, שרון, חיכתה נרגשת להגעת הרפסודה אל חוף גולן והצטלמה עם הנערים והנערות על רקע הרפסודה והמפרש. על הרפסודה שטה גם רחל אליהו, מרכזת החינוך המשלים והנעורים בעברון ואמו של סגן פז אליהו ז"ל שנהרג במבצע צוק איתן וגם לו הקדישו בעבר נעורי עברון את ציור המפרש.

לאלבום התמונות מהמחזור השלישי של הרפסודיה: לחצו כאן.


פייסבוק התנועה

גם ספורט היה שם - כל תוצאות הטורנירים במחזורי הרפסודיה

הטורנירים בשלושת מחזורי הרפסודיה התקיימו השנה במקביל לתחרויות האולימפיאדה בטוקיו, וכללו שלושה ענפי ספורט: קט-רגל, כדורעף וכדורעף נשים. כל המנצחים והמנצחות כאן למטה
משחק כדורעף ברפסודיה. צילום: עופר רימון
משחק כדורעף ברפסודיה. צילום: עופר רימון

תודה גדולה לעופר רימון, ממחלקת שנת השירות של התנועה, שהיה אמון על ארגון ותפעול כל הטורנירים, כמדי רפסודיה, וכמובן שגם מסר את הדיווח. נושא הרפסודיה "רק בגלל הרוח" הלם את הרוח הספורטיבית של המשתתפות והמשתתפים של הטורנירים, שהחלו לשחק בשעות אחר הצהריים החמות וסיימו אותם במשחקי גמר מרתקים לאור זרקורים.

מחזור ראשון (25-27.7):
קט רגל: הקבוצה של נען ניצחה את הקבוצה מגלעד במשחק גמר מותח שהוכרע לבסוף בדו קרב של בעיטות עונשין.
כדורעף: הקבוצה מיסעור ניצחה בגמר את ראש הנקרה.
כדורעף נשים: מעופפות איילת השחר ניצחו בגמר את הקבוצה המצוינת של מ. א. בני שמעון.

מחזור שני (2-4.8):
קט רגל: הקבוצה מרמת השופט ניצחה בגמר את מ.א. תמר. בכל קבוצה שיחקו 5 שחקנים, אבל ללמנצחת היה שחקן שישי סמוי מהעין בדמות קהל אוהדים ססגוני.
כדורעף: הקבוצה ממצר ניצחה בגמר את הקבוצה "המקצוענית" מעין המפרץ לאחר משחק מותח שהוכרע על חודן של שתי נקודות.
כדורעף נשים: הקבוצה מעמק חפר ניצחה את שחקניות יזרעאל המצוי במשחק מותח לאור זרקורים. כל נקודה לוותה בשאגות שמחה של הקהל הגברי שלא הפסיק לעודד ולפרגן.

מחזור שלישי (8-10.8):
קט רגל: במשחק גמר דרמטי, שהוכרע בבעיטות עונשין, ניצחה הקבוצה מחצור את הקבוצה מרמת הכובש.
כדורעף: נבחרת רמת יוחנן ניצחה בגמר את גדות וזכתה בגביע. את המקום השלישי תפסה הקבוצה ממעברות שהשכילה לשלב נשים בנבחרת
כדורעף נשים: באליפות זכו שתי קבוצות: שחקניות  גדות ושחקניות ניר דוד. לאור השתתפות גדולה מהמצופה של נבחרות נשים בשלבים המוקדמים של הטורניר, ועל מנת לעמוד בנהלי החוף השקט של מנהלת הכנרת, נאלצו להפסיק את ההתמודדות על סף משחק הגמר ולהעניק את הגביע לשתי הנבחרות.


באנר קמפיין קליטה 3

עו"ד דניאלה לבנסארט מכרמים מונתה לראש המטה הפוליטי במפלגת העבודה

דניאלה לבנסארט היא מגשרת, יזמת חברתית, חברת מזכירות התנועה הקיבוצית וחברת קיבוץ כרמים
שבצפון הנגב
עו"ד דניאלה לבנסארט
עו"ד דניאלה לבנסארט

בעברה שימשה דניאלה כמזכירת קיבוץ כרמים, מזכירת קיבוץ נתיב הל"ה ובוגרת תכנית "51" לקידום נשים בפוליטיקה. 

עו"ד דניאלה לבנסארט, ראש המטה הפוליטי במפלגת העבודה: "זאת זכות גדולה עבורי לקחת חלק בבניית הכוח הפוליטי המתחדש במפלגת העבודה, אני מודה ליו"ר המפלגה ח"כ מרב מיכאלי על הזכות והאמון שניתנו לי".

מאחלים לדניאלה הרבה הצלחה בתפקידה החדש.


באנר משקארד

"הללויה - לעולם": מחנה הקיץ הבינלאומי הגדול ביותר מסוגו - יוצא לדרך

200 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מ-14(!) מדינות פתחו השבוע את מחנה "הללויה" - המחנה הבינלאומי הגדול ביותר למנהיגות צעירה ורב-תרבותית. הנשיא יצחק הרצוג: "מחנה 'הללויה' הוא הזדמנות חד פעמית להיחשף לבני נוער שאפתניים שמבקשים לחשוב ולפעול יחד למען החברה והעולם שבו אנחנו חיים"
"הללויה - לעולם": מחנה הקיץ הבינלאומי הגדול ביותר מסוגו - יוצא לדרך
חניכי המחנה מנגנים באירוע הפתיחה - הללוליה!. צילום: יחצ

לא החום והלחות של חודש אוגוסט ואף לא הגבלות הקורונה הכריעו את 200 חניכי ועולי תנועת "הבונים-דרור" מארגנטינה, מקסיקו, ברזיל, אורוגוואי, גרמניה, צרפת, בלגיה, בריטניה, הולנד, ארצות-הברית, קנדה, ניו-זילנד, דרום אפריקה ואוסטרליה - שהתקבצו השבוע למרגלות רכס הכרמל, ב"כפר גלים" - לפתיחת מחנה הקיץ השנתי של התנועה, בסימן "מנהיגות בינלאומית צעירה". במשך שבוע שלם, בין עצי האורן והים התיכון, צפויים נציגי המדינות השונות (בני 13 עד 18) להיחשף לתרבויות חדשות, ליצור דיאלוגים המקדמים פלורליזם וסובלנות, לאמץ כלים וגישות למנהיגות צעירה ומשפיעה - ולפעול יחד למען עתיד טוב יותר, בתחומי הקיימות והאקלים, המדיניות והחברה. כל זאת - לצד פעילויות גיבוש מסוג ODT, גלישת גלים, מסיבות בריכה ואקרו-באלאנס.

בין המברכים והמשתתפים בטקס פתיחת המחנה היו יו"ר סיעת "העבודה" בכנסת, ח"כ רם שפע, יו"ר תנועת "הבונים-דרור" וראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נציגת התנועה הקיבוצית וחברת דירקטוריון "הבונים-דרור", הילית בן צבי, ראש המועצה האזורית המארחת חוף הכרמל, אסיף איזק, מנכ"ל חברת "החוויה הישראלית", עמוס חרמון, יו"ר חברת "החוויה הישראלית", חנה פרי-זן ודובר משרד העלייה והקליטה ושלעבר שליח תנועת "הבונים-דרור" וההסתדרות הציונית בדרום אפריקה (ועיתונאי בעברו) , דני אדינו אבבה.

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שלח ברכה מצולמת: "מחנה 'הללויה' הוא הזדמנות נפלאה וחד פעמית להיחשף לבני נוער מוכשרים, שאפתניים, אכפתיים וחברתיים; כאלה שמבקשים לפעול יחד למען החברה והעולם שבו אנחנו חיים. אם יש שני דברים שלמדנו יחד בשנה האחרונה - הם שאסור לקחת את הבריאות שלנו כדבר מובן מאליו, ושהעולם שבו אנחנו חיים הוא קטן יותר ממה שאנחנו חושבים. ומחנה 'הללויה' הוא ההוכחה הטובה ביותר לכך. באתם להנות, להכיר, לצבור חוויות, אבל חשוב שתזכרו שאתם נושאים איתכם גם אחריות - אחריות למדינה שממנה אתם מגיעים, לחברה שאליה אתם משתייכים, ליישוב שבו אתם מתגוררים ולמשפחה שבה גדלתם ובה למדתם ערכים".


באנר ביטוח חקלאי

שמים את הלקוחות בפריוריטי: מקסופט משיקה מחלקת ERP Priority

חברת מקסופט ממשיכה בצמיחתה המהירה ומשיקה מחלקת Priority שמספקת פתרונות ERP מקצועיים בהתאמה אישית לקיבוצים, לתעשייה הקיבוצית ולמפעלים מכל מגזרי המשק. **הכתבה בשיתוף חברת ג'יני (2/10)
צוות פריוריטי (משמאל לימין): אביגיל נבון (תמיכה, הדרכה ויישום בפריוריטי), חמי דיקן (מנהל פרויקטים ומיישם פריוריטי פיננסי), שמוליק סגל (סמנכ"ל פיתוח עיסקי ומנהל תחום פריוריטי), שרית עזרא (מנהלת פיתוח ופרויקטים פריוריטי) וגיל הס (מנכ"ל מקסופט).
צוות פריוריטי (משמאל לימין): אביגיל נבון (תמיכה, הדרכה ויישום בפריוריטי), חמי דיקן (מנהל פרויקטים ומיישם פריוריטי פיננסי), שמוליק סגל (סמנכ"ל פיתוח עיסקי ומנהל תחום פריוריטי), שרית עזרא (מנהלת פיתוח ופרויקטים פריוריטי) וגיל הס (מנכ"ל מקסופט).

חברת מקסופט אשר צברה לקוחות ואוהדים רבים בזכות תוכנת ה-ERP אשכול הפונקציונלית והמצליחה שפיתחה עבור המגזר הקיבוצי, הפכה בעשרות שנות פעילותה לחלק בלתי נפרד ממערכות המחשוב בקיבוצים ובמפעלים הקיבוציים. ההיכרות העמוקה של מקסופט עם הצרכים והדרישות של המגזר הקיבוצי, לא נעלמו מעיניה של חברת  ג'יני שירותי מחשוב, שגם לה שורשים קיבוציים, ועד מהרה יצאה לפועל עסקת הרכישה של מקסופט ע"י ג'יני. החיבור הייחודי בין ג'יני, מהחברות המובילות בישראל בהקמה, יישום ואינטגרציה של מערכות מידע ומסדי נתונים עסקיים בעולמות הענן ואבטחת המידע ושל מקסופט – מבתי התוכנה הראשונים בישראל שהפך ל"חברת ה-IT של הקיבוצים", כבר הניב פירות ראשונים: מחלקת ERP Priority מקצועית. 

"הקמת מחלקת הפריוריטי תתרום משמעותית להמשך צמיחתה המהירה של החברה" אומר גיל הס, מנכ"ל מקסופט ומסביר: "הקיבוצים ומפעלי התעשייה הקיבוצית חווים התפתחות טכנולוגית ועסקית מהירה שהובילה לגיוס דור חדש של מנהלים, מהנדסים ומפתחים אשר צברו את ניסיונם המקצועי בסביבת פריוריטי ומעוניינים להמשיך להשתמש בה גם בשנים הבאות. לכן, אין לי ספק שהמחלקה תפתח בפנינו מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות חדשות - הן בקיבוצים והן במגזרים נוספים....".

**הכתבה הינה מטעם חברת ג'יני, ואינה מטעם התנועה הקיבוצית


באנר הזמן הירוק המחודש

שתי יצרניות המגופים מהתעשייה הקיבוצית השלימו את המיזוג ביניהן

'דורות מגופי פיקוד ובקרה' מדורות של קבוצת MAT Holding הספרדית, ו'א.ר.י' של כפר חרוב השלימו את המיזוג לחברה חדשה בשם Aquestia. החברה הממוזגת תפעל בתחום מוצרים משלימים בתחום הבקרה והשליטה על מערכות מים ותעסיק מעל 400 עובדים. מנהל החברה הוא גיא שגיא, אשר שימש בתפקידיו האחרונים כסמנכ"ל התפעול של חברת נטפים וכמנכ"ל IDE טכנולוגיות מים
שתי יצרניות המגופים מהתעשייה הקיבוצית השלימו את המיזוג ביניהן

עסקת המיזוג בין השתיים שיצאה לדרך לפני כשנה בהיקף של כ-100 מיליון דולר (בתצורה של החלפת מניות), כוללת גם את חברת OCV, הפועלת באוקלהומה, ארצות הברית, המתמחה בייצור והפצה של מגופי בקרה הידראוליים אוטומטיים ונרכשה ע"י Mat holding בשנת 2018. מיזוג 3 החברות תחת חברה אחת, הופך את Aquestia להיות מהמובילות בעולם בייצור מוצרים ופתרונות להגנה על מערכות מים והולכת נוזלים הפועלת במספר גדול של סגמנטים.

ל-Aquestia נוכחות בינלאומית חזקה עם 11 חברות בנות ויחידות עסקיות בארצות הברית, ספרד, איטליה, גרמניה, סין, דרום אפריקה, צרפת, ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו והודו ומוצרי החברה ישווקו בכ- 140 מדינות. בחברה עובדים כ-600 עובדים בשלושה אתרים: אתר בקיבוץ כפר חרוב בצפון הארץ, אתר בקיבוץ דורות בדרום הארץ ואתר בטולסה, אוקלהומה, ארה"ב. Aquestia (המילה הלטינית Aqua שמשמעותה מים, ו-Quest, שמשמעותה מסע אל עבר מטרה נעלה), מחויבת לאיכות בלתי מתפשרת ולהגנה על הסביבה, עומדת במגוון תקנים בינלאומיים ובעלת יותר מ-30 פטנטים רשומים עד כה. 

מנכ"ל Aquestia, גיא שגיא, ציין: "מטרתנו היא ליצור חברה מובילה בשוק העולמי בתחום השליטה וניהול של מערכות הולכת נוזלים, תוך שימוש בטכנולוגיות ופתרונות מתקדמים לחיזוק הקשר ויצירת הזדמנויות חדשות עבור לקוחותינו, הן בישראל והן ברחבי העולם. החברה החדשה והמאוחדת מספקת ללקוחותינו שירות שאין דומה לו בתעשייה תוך שילוב ניסיון רב שנים, כר נרחב ועשיר של ידע ומומחיות ומגוון רחב של פתרונות ושירותים. אנחנו מטמיעים במוצרינו פתרונות דיגיטליים לניהול רשתות מים ושפכים, אשר מגדילים את יעילות אספקת המים, משפרים את השירותים, מפחיתים עלויות, מאריכים את מחזור חיי התשתית ומעל הכול תורמים לשימוש אחראי במשאבים".


 

סדנת הדפסת תמונות על עץ בבית חיים שטורמן

לסיום החופש הכנו לכם סדנה ייחודית ואיכותית של הדפסה על עץ. סדנה מיוחדת, יצירתית ומגניבה שמתאימה לכל ילד או ילדה. אין צורך ברקע של אומנות, זו טכניקה פשוטה וכל אחד יכול!
סדנת הדפסת תמונות על עץ בבית חיים שטורמן

הסדנה מתאימה לילדים מגיל 6 ויתקיימו בבית שטורמן, עין חרוד מאוחד, בתאריכים 23-24/8/21.

10:00-11:00 – סדנה 1
11:30-12:30 – סדנה 2

עלות: 25 ₪ לאדם (המחיר כולל כניסה למוזיאון).

מספר המקומות מוגבל, מהרו והבטיחו לכם מקום. טלפון להזמנות: 04-6486328

מוזיאון בית שטורמן, השוכן בקיבוץ עין חרוד מאוחד, נוסד בשנת 1941 על ידי חבר הקיבוץ שמואל סבוראי כמוזיאון לטבע. המוזיאון קרוי על-שם חיים שטורמן, חבר קיבוץ עין חרוד שנהרג בשנת 1938, והוא המוזיאון הראשון להתיישבות שהוקם בארץ ישראל. המוזיאון הוכר כאתר מורשת על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ועל ידי תוכנית ציוני דרך.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה