דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

למעלה משליש מחברי הכנסת בקואליציה מתנגדים להכללת הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים. הצברים החדשים עלו והגיעו. אחרי 40 שנה - בונים שכונה חדשה בעין השלושה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הפגנת החקלאים בירושלים
 26/08/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מפגן כוח עוצמתי בכנס החירום של
חברי הכנסת, ראשי המועצות האזוריות וראשי ההנהגה החקלאית

השבוע התקיים במועצה האזורית גזר כנס חירום נגד הכללת הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים בו נכחו חברי כנסת מהקואליציה, ראשי המועצות האזוריות וראשי ההנהגה החקלאית. ראשי ההנהגה החקלאית: ״חברי הכנסת שנמצאים כאן איתנו הם לא למכירה, וגם החקלאות - לא למכירה!״. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "או שתהיה רפורמה בהסכמה או שלא תהיה רפורמה בכלל
מפגן כוח עוצמתי בכנס החירום של חברי הכנסת, ראשי המועצות וראשי ההנהגה החקלאית

מבין חברי הכנסת השתתפו: ח״כ ניר אורבך – יו"ר סיעת ימינה בכנסת ויו"ר ועדת הכנסת, ח״כ רם שפע - יו״ר סיעת העבודה בכנסת, ח״כ רם בן ברק - יו״ר ועדת חוץ וביטחון (יש עתיד), ח״כ אלון שוסטר - סגן שר הביטחון ולשעבר שר החקלאות (כחול לבן), ח״כ גלעד קריב - יו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט (העבודה), ח״כ נירה שפק (יש עתיד), ח״כ ענבר בזק (יש עתיד), ח״כ גבי לסקי (מרצ) וח״כ עלי סלאלחה (מרצ).

הכנס התקיים לאחר שלמעלה משליש מחברי כנסת מהקואליציה הביעו את התנגדותם להכללת הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים, לקראת הקריאה ראשונה שצפויה להתקיים בסוף שבוע הבא. במהלך הכינוס הודיעו כל חברי הכנסת כי לא יתנו לרפורמה לעבור בחוק ההסדרים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בכנס: ״או שתהיה רפורמה בהסכמה או שלא תהיה רפורמה בכלל. מדינת ישראל חייבת חקלאות חזקה וחקלאים חזקים. הדרך לשם לא עוברת בהחלשתם אלא בחיזוקם. החקלאות הישראלית היא לא אויב העם ומי שמתייחס לחקלאים כאוייבים ייכשל בתפקידו. אנחנו מעוניינים ברפורמה שתחזק את החקלאות. אבל אנחנו מתנגדים להנחתות ולשיח אלים שמנסה לצייר אותנו כאחראים ליוקר המחיה. אני מודה לכל חברות וחברי הכנסת שחתמו ומודה לרבים נוספים  שלא חתמו אך תומכים בנו ומסייעים לנו. אני אומר לשר האוצר ולשר החקלאות- רפורמה כן, אבל לא בחוק ההסדרים. לא בהנחתה, לא  בכוח ולא בכפיה- אלא רק בהידברות ומשא ומתן".


באנר חשבשבת

למעלה משליש מחברי הכנסת בקואליציה מתנגדים להכללת הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים

18 חברי וחברות כנסת מסיעות העבודה, כחול לבן ומרצ חתמו על מכתב בו הם קוראים לשרי האוצר והחקלאות להסיר את הרפורמה בחקלאות מחוק ההסדרים טרם הנחתו לקריאה ראשונה בכנסת, אחרת לא יתמכו בו. ח"כ ניר אורבך (ימינה) הצהיר במכתב לפעילי מפלגתו: "אם הרפורמה תישאר בחוק ההסדרים בלי להגיע להסכמות עם החקלאים, אשקול להשתמש בסמכותי כיו"ר ועדת הכנסת כך שלא תהיה חלק מחוק ההסדרים"
הפגנת החקלאים בירושלים מול ישיבת הממשלה בנושא התקציב
הפגנת החקלאים בירושלים מול ישיבת הממשלה בנושא התקציב

את היוזמה לשליחת המכתב עליו חתומים, בין היתר, סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, סגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח"כ יאיר גולן, ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ מיכאל ביטון, הוביל ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה בכנסת. במכתב שנשלח אל שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, כותבים חברי וחברות הכנסת החתומים: "העברת הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים היא בגדר עוול לנושא קריטי זה, אשר ניתן וצריך להעבירה בהליך חקיקה מסודר בדרך המלך, שבמהלכו ידונו כלל החלופות וההשלכות. אנו קוראים להסירה מחוק ההסדרים טרם הנחתו לקריאה ראשונה בכנסת, שכן החקלאות היא אבן יסוד עבורנו וצו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך בחוק זה שעלול לפגוע פגיעה אנושה בערך זה". קראו את המכתב המלא.

חברי כנסת נוספים מסיעת 'יש עתיד' אשר לא חתמו על מכתב זה אך חברים בשדולה החקלאית בכנסת, כמו יו"ר ועדת החוץ והביטחון, רם בן-ברק, נירה שפק וענבר בזק שותפים גם הם לעמדה זו. כזכור, גם שר התקשורת, יועז הנדל, אמר לפני כחודש בישיבת סיעת 'תקווה חדשה' כי "לא תהיה הורדת מכסים ולא פתיחת ייבוא בלי שיורידו לחקלאים את מחירי המים באופן משמעותי ובלי שנטפל בפערי התיווך ונוודא שהתמיכות בחקלאים גבוהות מספיק".

במקביל, ח"כ ניר אורבך יו"ר סיעת 'ימינה' ויו"ר ועדת הכנסת (בה דנים בחוק ההסדרים), כתב לפעילי ופעילות מפלגתו בנושא: "עמדתי ועמדת חלק מחברי הסיעה כאמור היא שהרפורמה כל כך משמעותית, נצרכת ואיננה יכולה להגיע להצבעה במליאת הכנסת ולאישור וחקיקה בוועדות, בלי שיש הידברות והסכמות עם החקלאים. אם תיפול החלטה גורפת להשאיר את הרפורמה בחוק ההסדרים בלי להגיע להסכמות עם החקלאים, אשקול להשתמש בסמכותי כיו"ר ועדת הכנסת ולדאוג לפיצול מהותי כך שהרפורמה, כולה או למצער הסעיפים עליהם לא הגיעו להסכמות, לא תהיה חלק מחוק ההסדרים".


באנר ביטוח חקלאי

יעלו ויבואו הצברים החדשים

גרעין צבר של תנועת הצופים ציין באירוע חגיגי שהתקיים ביום חמישי שעבר 30 שנה להיווסדו ואת פתיחת
מסלול העלייה הנוכחי, במסגרתו הגיעו 300 עולים חדשים. העולים, צעירים וצעירות מ-27 מדינות, הגיעו במטרה להיקלט בקיבוצים המארחים שלהם, להשתתף בתוכנית הכנה לקראת גיוס לצה"ל ולהתנדב לצבא
כחיילים וחיילות בודדים
העולים החדשים שהגיעו במסגרת גרעין צבר כדי להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. צילום: עודד אנטמן.
העולים החדשים שהגיעו במסגרת גרעין צבר כדי להתגייס לצה"ל כחיילים בודדים. צילום: עודד אנטמן.

באירוע השתתפו, בין היתר, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מפקד מיט"ב, אל"מ אלון מצליח, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, רז פרל, יו"ר תנועת הצופים, אלעד סנדרוביץ, מנכ"ל עמותת צופים צבר עולמי, שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי, ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה, רונן כהן וראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, משה צין. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט ושר החוץ, ח"כ יאיר לפיד, שלחו ברכה מצולמת שהוקרנה באירוע ששודר אל קהילות יהודיות ואל שבטי צופים צבר בכל רחבי העולם.

במהלך השנים הגיעו באמצעות גרעין צבר 6000 צעירות וצעירים יהודים מרחבי העולם במטרה להתגייס לצה"ל לתפקידים משמעותיים בתור חיילים בודדים. בהתרגשות שיא, לאחר תהליך מאתגר בצל מגפת הקורונה ומאפייניה הקשוחים, הגיעו לארץ 300 עולים חדשים מכל העולם (עליה של 10% משנים קודמות) שהשתתפו בטקס פתיחת גרעיני הקיץ של צבר. לראשונה, נפתח גרעין צופים צבר ייעודי לעולים ועולות חדשים מארצות דרום אמריקה. הטקס המסורתי והחגיגי היה שיאו של תהליך בחירה עמוק של משתתפי התכנית, שהחל עוד בשנה שעברה במדינותיהם. העולים החדשים עברו טרם בואם תהליך מיון וגיבוש שכלל היכרות עם התכנית ולימוד על צה"ל, ישראל ואתגרי העלייה. כמובן שכולם וכולן התחסנו בפני הקורונה ושהו בבידוד כנדרש בטרם הגיעו לאירוע נרגשים, מלאי חדוות נעורים, ברק בעיניים ומוטיבציה בשמים להתחיל את צעדיהם הראשונים בארץ.

כ-200 מבין העולים יתחלקו לתשעה גרעינים בקיבוצים, והיתר יגיעו לגרעין צבר ברעננה. בין הקיבוצים הקולטים ישנם קיבוצים ותיקים הממשיכים במסורת הקליטה המרגשת, ובהם ארז, עין החורש, להב, טירת צבי, סעד, כפר מסריק ומולדת, ושני קיבוצים חדשים שהצטרפו השנה בחדווה ובנכונות, חצור וצרעה, במסגרת פיילוט משותף של רשות מקרקעי ישראל והתנועה הקיבוצית המגדיר את מגורי החיילים כ"מבנה לשימוש חברתי" אשר אינו על חשבון מגורי בני ובנות הקיבוץ.


באנר משקארד

היה מצמח מאוד - לאחר 40 שנים הניחו בעין השלושה אבן פינה לשכונה חדשה

אירוע מרגש התקיים ביום רביעי בעין השלושה, הסמוך לגבול עם רצועת עזה, כאשר התקיים טקס הנחת אבן הפינה לשכונה חדשה שהולכת להיבנות בקיבוץ לאחר 40 שנה ללא בנייה חדשה. זהו המשך של תהליך צמיחה מרשים המתחולל בשנתיים האחרונות
ילדי המרכזון בעין השלושה מטמינים קפסולה עם ברכות וציורים פרי ידיהם בהנחת אבן הפינה
ילדי המרכזון בעין השלושה מטמינים קפסולה עם ברכות וציורים פרי ידיהם בהנחת אבן הפינה

הטקס, שנערך בתזמון מתאים ממש לפני ראש השנה, היה במעמד מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, נציגי המועצה האזורית אשכול ונציגי החטיבה להתיישבות. האירוע המרגש היווה את המשך ההצלחה של החברים הוותיקים שהחזיקו את הקיבוץ בימים הקשים וגם של החברים החדשים שנקלטו בשנים האחרונות ונכנסו מתחת לאלונקה גם הם.

בשנתיים האחרונות צומח הקיבוץ בקצב מרשים והקהילה קלטה אליה יותר מ-50 חברים וחברות חדשים. צמיחה מרשימה זו מתקיימת לא מעט בזכות הובלתם ומנהיגותם של אלחנדרו (אלה) פוקס (מניר יצחק), מנהל הקהילה, נמרוד זיו, יו"ר הקיבוץ, גלעד אלטמן, מרכז המשק, ויוסי לוי, רכז הקליטה, וקהילת עין השלושה כולה שבאופן אמיץ, ולא מובן מאליו, פתחה את השערים ואפשרה שותפות אמיתית לנקלטים החדשים. נמרוד זיו וגלעד אלטמן שנשאו דברים בשם הקיבוץ, סיפרו על כמה שהם נפעמים מהיכולת של הקיבוץ והקהילה להשתקם ולצמוח בתקופה כל כך קצרה, ממש כמו עוף החול, וכמובן על כך שהיד עוד נטויה ובקיבוץ מתכוונים להמשיך ולקלוט עוד חברים בסינרגיה ובתמהיל הנהדרים שבין הישן לחדש.

הדס דניאלי ילין דיברה בשם התנועה הקיבוצית, בירכה את החברים והחברות בשנה טובה, שנת בריאות והצלחה, ואמרה להם כי: "ליווינו אתכם בשנים האחרונות, בקשיים ובהצלחות. שוב ושוב סבלתם מאיומים ביטחוניים ומאתגרים פנימיים וחיצוניים, ויכולתם להם. אנו, בתנועה הקיבוצית, לצידכם ומגוייסים לסייע לכם בכל אשר תצטרכו. אני בטוחה שהחום האנושי ושמחת החיים שלכם יהוו קרקע דשנה לזרעים שנזרעו כאן היום, ואתם תצמחו יחד, תפרחו ותלבלבו ותהוו אבן שואבת לצעירי הסביבה".


באנר קמפיין קליטה

תמונת השבוע: איך עוד שנה פה נפתחת כמו כל (?) שנה, בסתיו

מימין לשמאל: שקד, גלעד ויובל. מתרגשים אתכן ואתכם (ועם ההורים כמובן)
מימין לשמאל: שקד, גלעד ויובל. מתרגשים אתכן ואתכם (ועם ההורים כמובן)

שקד מחנתון, גלעד מנען ויובל ממעגן מיכאל יעלו השנה לכיתה א'. נכון לכתיבת שורות אלו, זה יקרה בשבוע הבא. האם ההחלטה תשתנה...אולי נדע ב31/8 לקראת חצות?

למען כולנו נקווה שנגיף הקורונה יחזור למימדים קטנים, ובשביל העולים המקסימים לכיתה א' כמו גם לשאר תלמידות ותלמידי ישראל, בריאות שלמה ושנת לימודים פוריה ורציפה ככל האפשר.

את ההתרגשות אי אפשר (ולא צריך) לחסן.


פייסבוק התנועה

מהרו להירשם: מקומות אחרונים לתוכנית הכשרה להנהגה במרחב האזורי

אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, בשיתוף ההסתדרות הציונית וקק"ל, מאפשרים הזדמנות יוצאת דופן לקחת חלק בהשפעה על אחד מהמרחבים המשמעותיים ביותר לחיי חברי ותושבי הקיבוצים. גם ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסף איזק, ייקח חלק בתוכנית וממליץ להירשם

התוכנית עוסקת בהיכרות מעמיקה עם הגופים הרלוונטיים במרחב האזורי, רכישת ארגז כלים ובניית קהילת עמיתים. קיבוצניקיות וקיבוצניקים המעורבים בקהילה הקיבוצית/אזורית ומעוניינים להשפיע במרחב האזורי ולהשתלב בתפקידים מנהיגותיים במועצות האזוריות והארגונים הכלכליים - זו התוכנית בשבילכם!

בין הנושאים שילמדו במהלך התוכנית: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית – עבר, הווה, עתיד, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו-רובדי, סוגי ישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, שיתוף ציבור ועוד… 

? התכנית מותנית בריאיון קבלה. לפרטים נוספים: רותם שניצקי - rotem@tkz.co.il

להרשמה >>> לחצו כאן

 
באנר משקארד

בואו גם אתן ואתם -
לבשל באהבה למען הזולת בחגים

נגיף הקורונה עמו אנו מתמודדים בשנה האחרונה רק מעצים את העשייה החברתית ואת הרצון לסייע לזולת, על אף הקושי הפיזי שלעיתים מייצר מורכבות. התנועה הקיבוצית ותנועת הקיבוץ הדתי מובילים גם השנה את מיזם "מבשלים באהבה" אשר הפך למסורת של התנדבות ותרומה לזולת
נשות "בית בגלבוע" בקיבוץ מירב (בית שיקומי לנשים בעלות צרכים מיוחדים) מכינות את הקופסאות למזון שייתרם
נשות "בית בגלבוע" בקיבוץ מירב (בית שיקומי לנשים בעלות צרכים מיוחדים) מכינות את הקופסאות למזון שייתרם

לדברי שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית: "במסגרת המיזם, אנו קוראים למתנדבים לבשל מזון בבתים ובחדרי אוכל, תוך שיתוף כלל הקהילה הקיבוצית באריזה ובשינוע המזון, מילדי החינוך הבלתי פורמלי והנוער ועד אחרון החברים. עד כה נאספו קרוב כ-7200 מנות מזון מבושל מ-56 קיבוצים במסגרת מיזם "מבשלים באהבה" ואנו מעוניינים לצרף קיבוצים נוספים לעשייה החברתית. כל הרעיון שכל אחד מתנדב להכין סיר או תבנית של משהו אחר לפי בחירתו, בהתאם ליכולתו. ניתן להכין מגוון רחב של מזון כגון: עופות, קציצות, ירקות מבושלים, פסטה, תפוחי אדמה, אורז ועוד. מעוניינים להצטרף אלינו? הרשמו למיזם כאן". 

המזון שנתרם, יועבר על-ידי המתנדבים למקום מרכזי בקיבוץ, במועד שיקבע מראש, שם יארז על-ידי בני הנוער או מתנדבים מהקהילה וישונע ע"י הקיבוצים למקום סמוך בהתאם לצרכים בשטח. התיאום עם המקום אליו ישונע המזון, כגון: מקלטי נשים מוכות, בתי תמחוי, ניצולי שואה, פנימיות, בודדים, משפחות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע יעשה מראש ע"י התנועה הקיבוצית וייתפר בהתאם לצרכים וליכולות הקיבוצים באזור. 

"החברה הישראלית מגלה את חוזקותיה בעתות משבר וכוחנו כחברה מצוי בנתינה ובערבות הדדית- זהו החוסן שלנו" , מוסיפה גורן.  "המיזם פתוח לכלל הציבור ואנו מזמינים אתכם בכל קצוות הארץ להצטרף אלינו ולבשל באהבה למען אלו שידם אינה משגת. בזכות הנתינה המשותפת יוכלו יותר ויותר אנשים ליהנות מארוחת חג ראויה וחגיגית! אמר עפרי רביב, מנהל אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית.


באנר ביטוח חקלאי

רשמת האגודות ממליצה להמשיך לקיים אסיפות והצבעות באופן דיגיטלי ולקדם הטמעת אמצעי אסיפה והצבעה מרחוק

עו"ד שיחור-רייכמן שלחה השבוע את הנחייתה לראשי האגודות השיתופיות ובה ביקשה להמשיך ולשמור בצורה זאת על בריאות הציבור
עו"ד שיחור-רייכמן שלחה השבוע את הנחייתה לראשי האגודות השיתופיות ובה ביקשה להמשיך ולשמור בצורה זאת על בריאות הציבור
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: פרטי

במכתבה מציינת עו"ד שיחור-רייכמן בין היתר כי: "מומלץ לאגודות להימנע מכינוס אסיפות כלליות והצבעות פיזיות ולקיימן באמצעים דיגיטליים". שיחור מדגישה: "מומלץ כי האגודות יפעלו לקידום והטמעת השימוש באמצעים טכנולוגיים אצלן לצורך קיום אסיפות כלליות לרבות הצבעות. מומלץ לאגודות שיתופיות שבתקנונן קיימת הוראה מפורשת המונעת אפשרות שימוש באמצעים טכנולוגיים לניהול ענייני האגודה, לפעול לשינוי התקנון".

הרשמת מוסיפה ומציינת כי: "ככל שמתקיימות אסיפות או הצבעות פיזיות, יש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות (תו ירוק) ולהנגיש את המידע לקראת ובזמן האסיפה לכלל חברי האגודה באופן אפקטיבי. למען הסר ספק, אין לקיים קלפי פיסית למבודדים או לחולים בקורונה ויש למצוא דרכים אחרות לאפשר הצבעה לכלל חברי האגודה. לצורך כך, תתאפשר הצבעתם של מבודדים או חולים באמצעות הווטסאפ/מייל/הודעת sms או באמצעות שיחת טלפון מזוהה לוועדת הקלפי. אפשרויות אלו יותרו לאחר הצגת אישור תקף של משרד הבריאות לעניין הבידוד/המחלה, והודעה בכתב על הסכמה מרצון לוויתור על זכות ההצבעה החשאית באמצעות הווטסאפ/מייל/הודעת sms ליו"ר ועדת הקלפי. וועדת הקלפי מחויבת לשמור על סודיות הצבעתם".

לקריאת ההנחייה המלאה של רשמת האגודות – לחצו כאן


באנר קמפיין קליטה 2

אירועי מזג האוויר הקיצוניים בעולם והקיבוצים בחזית העשייה הסביבתית

בני רגיל, מזכיר קיבוץ גזר בהווה ועובד המשרד להגנת הסביבה לשעבר, כותב על משבר שינוי האקלים שתוקף
את העולם ומסביר מדוע הקיבוצים דווקא נמצאים בחזית העשייה של מעבר לייצור אנרגיות מתחדשות
ושמירה על הסביבה
שריפה בהרי ירושלים. צילום: כבאות והצלה לישראל
שריפה בהרי ירושלים. צילום: כבאות והצלה לישראל

בשבועות האחרונים אנו עדים לאירוע אחרי אירוע של מזג אוויר קיצוני; גל חום קיצוני בקנדה שהרג מאות, הצפות באירופה, בהודו ובסין, שריפות ענק בסיביר, בטורקיה וגם ביוון ושיא טמפ' שנמדד בכדור הארץ – 54.5 מעלות בקליפורניה - לצד חודש יולי החם ביותר שנמדד אי פעם. עד לאחרונה האסונות של 2021 לא הגיעו לארצנו הקטנה, אבל השריפה בהרי ירושלים לפני שבוע הגיעה לממדים של השריפה העצומה בכרמל.

המצב העגום והשינויים באקלים צפויים להמשיך להידרדר בשנים הקרובות. זה לא רק מדינות עשירות שחוטפות מאירועי הקיצון שגרמו להן עם זיהום במשך עשרות ומאות שנים עקב שריפת דלקים. הנפגעים העיקריים כמו תמיד הם האוכלוסיות החלשות ממילא - המדינות המתפתחות באפריקה, דרום אמריקה ואסיה בהן עדיין יש אוכלוסיה גדולה של חקלאים שאירועי מזג האוויר פוגעים ישירות באספקת המזון שלהן ובבתיהם הרעועים. הטבע בכל העולם גם הוא עובר אירוע קטסטרופלי מתמשך של הכחדה בקנה מידה היסטורי שרק הולך ומחריף.

ההתמודדות עם שינויי אקלים והמעבר להתנהלות אחראית סביבתית מסתמנים כאתגר העיקרי של המאה ה-21. אנחנו בקיבוצים מוצאים את עצמנו שוב בחזית העשייה עם דוגמאות מדהימות לעשייה קיבוצית ייחודית, עשייה קיבוצית שהיא הזדמנות נוספת להכנסות, לחיבורים בקהילה ולעשות את מה שנכון, לא רק לעצמנו אלא ברמה רחבה הרבה יותר. חשוב שלא נפול לחשיבה אינדיבידואליסטית ולא נחכה לעשייה של המדינה או התאגיד, אלא נחתור לעשייה קיבוצית מקיימת במסלולים רבים. נכון יהיה שהתנועה תקדיש לכך ממרצה ומשאביה.


באנר חשבשבת

מעשיות – حكايات Tales - תערוכת קרמיקה והדפס בגלריה גבעת חביבה

מעשיות

השנה, החליט המרכז המשותף לאמנות להציג ולחגוג את החיבור של שני התחומים יחד בתערוכה קבוצתית רבת משתתפים. התערוכה, הכוללת מעל 500 עבודות הפרושות על חמישה חללים שונים, מציגה עבודות פיסול וקדרות שימושית לצד עבודות הדפס בטכניקות וחומרים שונים, כמו גם מגוון ניסיונות בתהליכי עיבוד ושריפה של חומרים קרמיים. בית הספר לקרמיקה ידוע כבית הספר הגדול ביותר לקרמיקה בארץ וסדנת ההדפס המפורסמת מן העבר, ששימשה את תנועת השומר הצעיר כולה ואמנים ישראלים בעלי שם, נפתחה בשנת 2017 מחדש וממשיכה להתבסס זו השנה החמישית.

מעשה המלאכה המתהווה בין ידיו של היוצר הופך מחשבות ורעיונות לנפָחים, צורות, מרקמים וצבעים. בית הספר לקרמיקה ובית הספר לאמנות, ובתוכו קורס ההדפס, במרכז המשותף לאמנות – גבעת חביבה, מעודד מרחב חקירה נסייני ומעמיק. כמאתיים לומדים ויוצרות שפעלו בו בשנה הנוכחית נתנו צורה למסע האישי שלהם אל תוך עולם היצירה בחומר.

העבודות מציעות סיפור ספציפי שחלקו גלוי וחלקו נסתר ומבקשות מהצופה לקחת חלק, להתעמק ולצלול לשכבות הצבע-המרקם-הצורה, היוצרות את הדימוי והחומריות, ומנכיחות את מלאכת הקרמיקאי והדַּפָּס.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה