דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

17 אלף מנות וסלי מזון בושלו והוכנו בקיבוצים וחולקו למשפחות ומסגרות רווחה לפני החג. הישג במערכה הראשונה: הרפורמה בחקלאות תפוצל מחוק ההסדרים. בואו לשמוע ולהשמיע - איך מתמודדים בקהילה עם הקורונה שלא נעלמת? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
מבשלים באהבה
 10/09/2021

ניצחון במערכה הראשונה - הרפורמה בחקלאות תפוצל מחוק ההסדרים

המאבק הנחוש כנגד הרפורמה החד צדדית בחקלאות אותה הציגו שרי האוצר והחקלאות, נשא לבסוף פרי לפני אישור התקציב וחוק ההסדרים בכנסת בקריאה ראשונה. הושגו הסכמות בתוך הקואליציה, בשיתוף הנהגת החקלאים, לפיהן תוצא הרפורמה בחקלאות מחוק ההסדרים לאחר הקריאה הראשונה, ויימשך הניסיון להגיע להסכמות עם החקלאים בתוך שלושה חודשים
הפגנת החקלאים בצומת ביל"ו. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של התאחדות חקלאי ישראל
הפגנת החקלאים בצומת ביל"ו. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של התאחדות חקלאי ישראל

תוצאה זו לא הייתה מושגת ללא התנגדותם של למעלה משליש מחברי הכנסת מהקואליציה להכללת הרפורמה בחקלאות כפי שהוצגה בחוק ההסדרים והתקציב ועזרתם הרבה בניסיונות להגיע לפשרה, כמו הלחץ שהופעל מצד ראשי ההנהגה החקלאית והשטח. את הדרך סללה לבסוף גם חוות הדעת שכתבה של עו"ד שגית אפיק, היועצת המשפטית של הכנסת, שאישרה את הטענות וכתבה לחברי הכנסת כי ראוי לאפשר דיון ממצה ברפורמה שלא במסגרת סד הזמנים של חוק ההסדרים וכי היא ממליצה לפצל מחוק ההסדרים לפצל להליך חקיקה רגיל.

כמו כן, הפיצוי לחקלאים, כפי שנקבע ברפורמה, היה אמור להיות אחיד לכל אחד מהם - 100 שקל לדונם ללא הבחנה בין מיקום החקלאים או סוג הגידולים. כעת, סוכם כי הפיצוי יהיה דיפרנציאלי לפי סוג הגידול והאזור הגיאוגרפי של המגדל. בחודשים הקרובים החקלאים ינסו גם להגדיל את גובה סכום הפיצוי. נוסף על אלה, שר האוצר הטיל וטו כוונת אנשי המקצוע במשרד לייקר את מחיר המים לחקלאות במסגרת הרפורמה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיכם: "התוצאה של אירוע הרפורמה בחקלאות בחוק ההסדרים, היא תוצאה מבורכת לדעתי. זוהי תוצאה של מאמץ ארוך ואינטנסיבי בשבועות האחרונים. ראינו כאן הבלחה מחודשת של עיקרון הפעולה שהקים את מדינת ישראל ואת כל היש הרב שכאן, עיקרון שכבר נטינו לחשוב שפג מעולמה של מדינת ישראל: שיתוף הפעולה. העדפה חד משמעית של ה"אנחנו" על ה"אני", של התועלת הלאומית על פני האג'נדה האישית, של האינטרס של מדינת ישראל על פני האינטרס הסקטוריאלי.

ברצוני להודות לכל חברי הכנסת מהקואליציה שהתגייסו לסייע. אלו מסיעות העבודה, כחול לבן ומרצ שחתמו על הצהרה כי לא יתמכו בתקציב כל עוד הרפורמה נמצאת בחוק ההסדרים כלשונה, ואלו מיש עתיד וימינה שאומנם לא חתמו על ההצהרה, אך עמלו לטובת מציאת מסלול חלופי מוסכם. עלינו להשקיע מאמצים וזמן בכדי למצות את כל היתרונות שיצר המצב החדש ולייצר רפורמה טובה וראויה שתתבסס על ידע ונתונים ולא על "אלוהי הניאו-ליברליזם" מבית מדרשו של אגף התקציבים".


באנר לראש השנה

12 אלף מנות מזון בושלו בקיבוצים וחולקו יחד עם אלפי סלי מזון למשפחות ומסגרות רווחה לפני ראש השנה

בעשרות קיבוצים של התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי בושלו לקראת החג יותר מ-12,000 מנות לארוחות ראש השנה במסגרת מיזם "מבשלים באהבה", אליהם נוספו אלפי סלי מזון. כל אלו נתרמו לניצולי שואה, מקלטים לנשים מוכות ונפגעות אלימות, בתי תמחוי, פנימיות, עריריים, משפחות נזקקות ומסגרות נוספות אשר
זקוקות לסיוע
נערי קיבוץ כבר המכבי עוזרים לארוז את המזון שבושל לתרומה. צילום: מורן גרנות
נערי ונערות קיבוץ כבר המכבי עוזרים לארוז את המזון שבושל לתרומה. צילום: מורן גרנות

הרעיון שעמד מאחורי המיזם היה שכמה שיותר חברים, חברות וקיבוצים יתנדבו להכין מזון מבושל מסוג אחד לפי בחירתם ובהתאם ליכולתם. המתנדבים הכינו מגוון רחב של מנות מבושלות, כגון: עופות, קציצות, ירקות מבושלים, פסטה, תפוחי אדמה, אורז ועוד.  בחלק מהקיבוצים נרתמו המטבחים הקיבוציים להכנת מאות מנות לתרומה.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית, מסכמת את הפרויקט מרגש: "אנו רואים במיזם "מבשלים באהבה" הזדמנות אמיתית וכנה לתרומה משמעותית לחברה הישראלית. מרגש לפגוש כל כך הרבה אנשים טובים, הנכונים להתגייס למיזם ולבשל מכל הלב עבור האחר. ההתרגשות עולה כל פעם מחדש עם הצטרפותם של קיבוצים נוספים למיזם, ויותר מכך מרגש לראות כיצד קיבוצים שתרמו מזון בשנה שעברה, ממשיכים להתנדב במיזם גם השנה ולשמור על קשר רציף ותרומה במהלך השנה למסגרות להן תרמו במיזם. אני קוראת לקיבוצים נוספים להצטרף למיזם בשנים הבאות, ומודה מקרב לב לאלו שהצטרפו ותורמים מכל הלב".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "זוהי השנה השנייה של "מבשלים באהבה" ושרשרת הנתינה יותר מהכפילה את עצמה השנה. אנחנו מודים מקרב לב לכל התורמים, קיבוצים וחברים כאחד. זהו כוחה של תנועה וקהילה במיטבה שנתינה היא לחם חוקה. בברכת חזק, חזק ונתחזק". קראו על המיזם באתר YNET


באנר חשבשבת

נועה תנוע לפרויקט הבא!

לפני פרוץ השנה החדשה התבשרנו כי נועה צור ברוש, מנהלת הגן הקיבוצי באגף חינוך של התנועה תמונה בתחילת אוקטובר למנהלת המעבר של אגף מעונות היום ממשרד הכלכלה למשרד החינוך
נועה צור ברוש מעניקה לניר מאיר את תו התקן למערכות חינוך קיבוציות בגיל הרך שהושק לפני חודשיים
נועה צור ברוש מעניקה לניר מאיר את תו התקן למערכות חינוך קיבוציות בגיל הרך שהושק לפני חודשיים

שנה חדשה מביאה עמה לכולנו משימות חדשות ומתחדשות, ולחלקנו גם התחלות חדשות של ממש. נועה צור ברוש (48) מקיבוץ חצור, מסיימת את תפקידה בתנועה הקיבוצית לאחר חמש שנים של עשייה משמעותית ונרחבת. לפני כן, היא ניהלה את מערכת החינוך בחצור והייתה יועצת חינוכית-ארגונית-כלכלית למערכות חינוך בקיבוצים ויישובים רבים.

נועה צור ברוש: "אני מרגישה שאני עוזבת בית ומשפחה. הכוח והדרייב לקדם ולמקצע את הגן הקיבוצי ניתן לי מדי יום, קודם כל, על ידי מנהלות הגיל הרך והצוותים החינוכיים בקיבוצים. בתקופתי כמנהלת הגן הקיבוצי בתנועה למדתי המון על כיצד פועלות ומתנהלות המערכות ברמה האזורית, הפרלמנטרית והממשלתית ויצרתי שיתופי פעולה שיצרו הפריות הדדיות ומטרות משותפות בין כולם. היה חשוב לי במהלך השנים בהן מילאתי את התפקיד למתג ולהגדיר מחדש את תפקידה של מנהלת הגיל הרך, זה אחד התפקידים הקשים והמאתגרים בקהילה ובמרחב הקיבוצי שדורש מיומנות ומקצועית רבה, ואני מקווה כי הצלחתי לגרום להן להאמין בעצמן ולמנהלי הקהילה להכיר בחשיבותן. כמובן שאמשיך להיות שגרירה של החינוך הקיבוצי במשרד החינוך".

ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס: "אנו בטוחים שנועה תמשיך, תקדם ותדאג לחינוך הקיבוצי בכל אשר תפנה".


באנר מרכז קליטה

מאחדים כוחות בהדרכה

כל שנה חדשה היא הזדמנות להתחדשות, להתפתחות וליצירת התאמות. גם מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, יוצא לדרך חדשה. אם בעבר פעלנו בשני מערכי הדרכה נפרדים, האחד "שולחן ההדרכה" של הגן הקיבוצי, והשני, "בשבילי הייעוץ" – יועצי שבילים של החינוך החברתי קהילתי, היום אנחנו מערך אחד המונה 30 מדריכות של הגיל הרך ויועצות ויועצים של החינוך החברתי-קהילתי
המדריכות והיועצים במערך ההדרכה המחודש והמאוחד של אגף חינוך
המדריכות והיועצים במערך ההדרכה המחודש והמאוחד של אגף חינוך

יש לנו מערך הדרכה אחד הנותן שירותי ליווי, יעוץ והדרכה למערכות חינוך בכל הרצף החינוכי מלידה ועד הנעורים. מדריכות ויועצי מערך ההדרכה שלנו, מלווים ומדריכים בכ- 130 קיבוצים וישובים ברחבי הארץ כולה, מאלרום בצפון ועד אילות בדרום. בתחומי הגיל הרך או בחינוך החברתי, או גם וגם, נמצאים בקשר עם הנהלות הקיבוצים, הנהלות החינוך ושותפים לתהליכים קהילתיים ככל שנדרש. ישנן כ- 12 מועצות איזוריות שאנחנו לוקחים חלק פעיל מאוד בפורומים של מנהלות ומנהלי החינוך שלהם, ושל המדריכים והמדריכות.

אנחנו מעניקים ליווי שוטף למנהלי.ות  ולצוותיהם, בעבודה החינוכית השוטפת שלהם, מעבירים השתלמויות לצוותים, סדנאות חד פעמיות בנושאים פדגוגיים שונים, ושותפים (ביחד עם סמינר אורנים, סמינר הקיבוצים ומכללת אחווה) בקורסים מקצועיים של מנהלי חינוך, מטפלות ומדריכים חברתיים. מערך ההדרכה שלנו נפגש אחת לחודש ליום עבודה ולמידה משותף לכולם, בו אנחנו מעשירים את עולמם של המדריכות והיועצים, בנושאי חינוך וקהילה האקטואליים ורלוונטיים לעשייתם. מתחברים לעשייה האקדמית העדכנית, בקיצור – לומדים, חושבים ומדברים חינוך באופן מתמשך וכדרך חיים.

כמו כן, כל אחת ואחד מן המדריכות והיועצים שלנו, מקבלים סופרויז'ן אישי על עבודתם, וכל אחד מהם משתתף במפגש עמיתים, ללמידה משותפת אחת לחודש. אנחנו מקפידים על השיח החינוכי המשותף, מצד אחד, ומצד שני  מחויבים לשיח מקצועי של כל אחד מתחומי הדעת המבוססים התפתחות – הגיל הרך, והחינוך החברתי. החלטנו ליישם את התפיסה הרואה את הילד כאחד מלידה ועד התבגרותו, ולתת ביטוי נוסף לתפיסה הדוגלת ב"רצף החינוכי".


באנר משקארד

מסע י"ב 2021 של התנועה הקיבוצית – צעד ראשון במסע אל השלב הבא

לאחר סיומה של הרפסודיה, אשר היוותה חזרה מרגשת ומבורכת לשגרת המפעלים של התנועה הקיבוצית, אגף חינוך כבר מוכן לפתיחתה של שנה חינוכית חדשה ועומל נמרצות על המפעל המסורתי הבא –
מסע האופניים לשכבת י"ב
זורקים קסדות לאוויר במסע י"ב

מטרתו של כל מפעל חינוכי ארצי, על פי הרציונל של אגף חינוך, היא ליצור תשתית חינוכית וארגונית המאפשרת את העיסוק בזהות האישית והקבוצתית, את חוויית השייכות לקבוצה, לקיבוץ ולמדינה, לצד הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית. מסע י"ב הוא אירוע שיא ברצף רב שנתי, כחלק מתהליך חינוכי אותו עוברים המדריכים יחד עם הי"בניקים שאותם הם מדריכים, ויש לו שלושה חלקים:

התחלה - ההכנות בבית ובשטח לקראת המסע.
אמצע - המסע עצמו.
המשך - תהליך העיבוד בבית.

המסע יעסוק בעידוד הנערים והנערות ליציאה לשנת שירות ועשייה חינוכית-חברתית לטובת המדינה, עידודם לשירות משמעותי ופיקוד בצה"ל, חיבור בני הנוער והצוות החינוכי לנושאים הבוערים והמשמעותיים בחברה הישראלית וחשיפתם לערכי התנועה הקיבוצית וחזונה והיכרות עם חבל ארץ לא נודע - חבל אילות שהוא הדרומי ביותר בארץ ועל גבול ירדן. נושאים אלו יבואו לידי ביטוי בחוברת ייעודית למדריך הנוער ובפעילויות המשולבות בו, בדמויות שיגיעו לדבר עם שכבת י"ב בטקסי הדלקת הנרות בכל ערב ובשיח עם האנשים והארגונים שיפגשו במהלך המסע.


באנר ביטוח חקלאי

"הנה בא עוד גל גדול" -
זום עמיתים על המשך ההתמודדות
בקהילה הקיבוצית עם משבר הקורונה

"הנה בא עוד גל גדול" - זום עמיתים על המשך ההתמודדות בקהילה הקיבוצית עם משבר הקורונה

אנו מצויים (עדיין...) בתקופה שלא הייתה כמותה בעבר, תקופה שמעמידה את הנהגות הקיבוצים וצוותי הקורונה בפני אתגרים משמעותיים. השאלות שעולות הן רבות: כיצד מייצרים סולידריות קהילתית, איך בונים יציבות ותחושת אימון של חברי הקהילה השונים בהנהגה, איך מתמודדים עם השינוי הכמעט יומיומי בנהלי הקורונה, איך מתמודדים עם שחיקת צוותי הקורונה והקהילות? 

בניסיון לענות על חלק מהשאלות, לאפשר שיח עמיתים ושיתוף רעיונות להתמודדות עם האתגרים השונים נקיים מפגש זום ביום ראשון הקרוב (12.9) בין השעות 15:00-16:30 (שימו לב לשינוי בשעה!). במפגש ננסה ליישר קו מבחינת הנחיות הקורונה המשתנות, נשמע את קול הנהגות הקיבוצים בנושא, נחזק את תחושת הביחד, נשתף באתגרים, בהצלחות וכמובן בכלים פרקטיים להתמודדות עם הגלים. 

במפגש ניישר קו על המידע ועל התחזית להמשך עם פרופ' נמרוד מימון, מנהל תוכנית מגן אבות ואימהות ויו"ר החטיבה בפנימית בסורוקה, ונקיים שיחות בחדרים לפי בחירה, בהנחיית מומכי התוכן, בנושאים הבאים: מערכת החינוך בגל הרביעי ניהול בצל שחיקה מתמשכת, מגוון דעות?!, התמודדות עם התנגדות, דילמות של אכיפה ואיך לדברר קורונה ולדייק מסרים בקהילה הקיבוצית?

המפגש מיועד לצוותי קורונה, צח"י, מנהלי קהילות וממלאי וממלאות תפקידים רלוונטים בקיבוץ.  >>> לחצו כאן לקישור ל-ZOOM<<<


באנר קמפיין קליטה

תמונת השבוע: זה היה בסוף הקיץ

בתמונה: קומונות הש"ש פותחות שנה - בית אפל (למעלה), צובה (למטה מימין) ונרדים (למטה משמאל).
בתמונה: קומונות הש"ש פותחות שנה - בית אפל (למעלה), צובה (למטה מימין) ונרדים (למטה משמאל).

כמידי שנה בסוף הקיץ, החלו את שנת השירות שלהם, שלמענה דחו בשנה את גיוסם לצה"ל, 1100 שינשינים של התנועה הקיבוצית ב-115 מסגרות שנת שירות מפנימיית "נירים בהרים" שליד מיצר ברמת הגולן בצפון, ועד אליפז, לוטן, סמר ואילת בדרום (תוספת של עשר מסגרות חדשות משנה שעברה!). השנה שהחלה בצל מגפת הקורונה לא פגעה במורל ובמוטיבציה של הצעירות והצעירים חדורי הערכים והמוטיבציה, וצוות מחלקת שנת השירות באגף חינוך של התנועה הקיבוצית עמל לילות כימים להתאים ולדייק את המשימות למציאות המשתנה ולהנחיות התו הירוק.

את מסגרות שנת השירות ואת הקומונות מלווים, מכוונים ומדריכים: יוחאי גרוס, רון ויצנר, גלי גרוס ועופר רימון, על התוכנית החינוכית מנצחים רות ברנד ונחשון אלוני ואת הפעילות האדמינסטרטיבית מנהלת רויטל נאמן. את המחלקה כולה מוביל בהצלחה כבר מספר שנים לירז ברנד (נען).

בהצלחה לכל השינישינים, שתהיה לכם שנה של תרומה, הנאה והתפתחות אישית!


פייסבוק התנועה

לראשונה זה 40 שנה - גן ילדים נפתח בקיבוץ כרם שלום: "אין ביטוי מרגש ועוצמתי יותר של צמיחה"

עקב מספרם הדל, במשך שנים נאלצו ילדי הקיבוץ להתחנך במוסדות ביישובים סמוכים. עם תכנון שנת הלימודים החדשה ובמקביל לקליטת משפחות חדשות בקיבוץ, הוחלט על פתיחתו המחודשת של הגן ברוח חיי הקהילה המיוחדים במקום: גן מעורב לדתיים וחילונים
ילדי הגן המאושרים ביום הראשון לפתיחתו. צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול
ילדי הגן המאושרים ביום הראשון לפתיחתו. צילום: דוברות המועצה האזורית אשכול

בכרם שלום פתחו בבוקר ה-1 בספטמבר את שנת הלימודים בהתרגשות יוצאת דופן - לראשונה מזה 40 שנה נפתח היום גן ילדים בקיבוץ!  

במשך שנים, מספר הילדים בקיבוץ היה קטן כך שלא אפשר פתיחת גן וילדי הקיבוץ התחנכו בישובים סמוכים. בשנים האחרונות, חווה הקיבוץ צמיחה מחודשת ותושבים חדשים נקלטו בקיבוץ, דתיים וחילוניים שחיים יחדיו ונהנים מחיי קהילה משותפים. מתוך ייחוד זה נפתח במקום גן מעורב, שישמש בסיס למערכת החינוך ולקהילה במקום. בגן לומדים 27 ילדים בגילאי 3-6 ועובדות בו 3 נשות צוות, גננת ושתי סייעות מהקיבוץ ומקהילת אשכול.

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול: ״אין ביטוי מרגש ועוצמתי יותר של צמיחה מאשר פתיחת גן ילדים חדש. ליווינו את קהילת כרם שלום בתהליך השינוי והפיתוח והיום אנו קוצרים את הפירות עם פתיחת הגן הראשון בישוב, גם מיוחד מעורב לדתיים וחילוניים. אני מאחל לילדים, לקהילת כרם שלום ולכל תושבי אשכול שנת לימודים מוצלחת ופורה ושנמשיך לפתח את ישובינו״.


באנר לראש השנה 2

מרכז קליטה

ברוכים וברוכות הבאים למקום בו כל המידע אודות תהליכי קליטה וצמיחה לקיבוצים מאוגם ונגיש עבורכם ועבורכן
צילום: דנה שטיינברג
צילום: דנה שטיינברג

בחודש אלול מקובל לערוך חשבון נפש ולהיערך לקראת השנה החדשה, הבאה עלינו לטובה. במחלקת צמיחה ופיתוח קהילה של התנועה הקיבוצית, סיכמו שלוש שנות עשייה ברוכה, ובשעה טובה משיקים את "מרכז קליטה" - דף אינטרנטי שמאגד בתוכו מצגות, הקלטות ומאמרים בנושא קליטה וצמיחה בקיבוצים משלל היבטים, זוויות ותחומים.

כל מה שנותר זה רק ללחוץ, להיכנס, לקרוא, להחכים וליישם.


באנר מרכז קליטה

בואו ללמוד איך להיות מנהיגות
מקצועית בקיבוץ

כמו בכל שנה בסתיו, אנחנו פותחים את ההרשמה לקורסים של בית הספר למקצועות הקיבוץ. שני הקורסים הראשונים שייפתחו בנובמבר הם הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ והקורס להעשרת מרכזי משק ומנהלים עסקיים
תמונה ממאגר תמונות

בשנה שעברה, לאחר שכבר הסתיימו ההרשמות, הרימה הקורונה שוב את ראשה ונאסר עלינו להתכנס ללימודים פרונטליים. לא ויתרנו, העברנו חלק מהקורסים לזום, את חלקם נאלצנו לבטל ועם שני הקורסים העיקריים למנהלי קהילה ומרכזי משק חיכינו עד הקיץ וקיימנו אותם על פי כל כללי התו הסגול אבל פיזית בכיתה. אלה היו מפגשים מעצימים שהעמיקו את ההיכרות בין המשתתפים עם מרצים שכל כך שמחו סוף סוף לפגוש כיתה אמיתית ולא וירטואלית (גם אם הפרצופים היו מכוסים במסיכה), ו...טפו טפו טפו עברנו את זה בלי הדבקות והפצת נגיפים.

ובסתיו הזה אנחנו מקווים להתחלה חדשה ורגועה של שנת קורסים. שני הקורסים הראשונים שייפתחו בנובמבר הם הקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ והקורס להעשרת מרכזי משק ומנהלים עסקיים. שני הקורסים מתקיימים במרכז האקדמי רופין.

* התנועה הקיבוצית תסבסד את עלות הקורסים לחברי וחברות קיבוצים. המחיר כולל ארוחות וחניה במקום.

לפרטים נוספים והרשמה -  hr@tkz.co.il


באנר ביטוח חקלאי

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית (4/2021)

תתקיים ביום חמישי, כ"ד בתשרי תשפ"ב, 30.9.21, בשעה 09:00 - באמצעות הזום
לוגו מזכירות התנועה

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 3/2021 מיום 12.7.21.
  2. ממועצה למועצה.
  3. סיכום קדנציה – גיל לין
  4. אישור המלצת ועדת גיוס לבחירת נטע קדם שוורץ (עברון) לתפקיד מנכ"לית התנועה.
  5. אחזקת חדרי ישיבות בתל אביב לאחר המעבר – הצעת יואל מרשק (מועצה 3/2021).
  6. הרכב המזכירות
  7. עדכון החוברת הכחולה – בחירת נציגי ציבור למזכירות
                                       משנה למזכ"ל
                                       בחירת מזכ"ל התנועה
                                       קיום מועצה בזום
  8. הודעה על חבצלת החדשה.

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


באנר משקארד

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה 
רכז/ת לאזור מילואות 

קורות חיים יש לשלוח עד 30/9/2021 לאירית גולדברג:  iritg@tkz.co.il או לפקס: 03-6951407
לוגו התנועה הקיבוצית

מהות התפקיד:

קשר ישיר עם כל ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים באיזור מילואות. מיצוי הסינרגיה, התאום והעבודה המשותפת של התנועה הקיבוצית עם מילואות ועם המועצות האזוריות בגליל המערבי. שת"פ מתמשך ואפקטיבי בנושאים אסטרטגיים הקשורים לקיבוצי האזור, חבריהם ותושביהם, תוך מיצוי היתרונות המיוחדים שיש לכל ארגון בתחומים הפוליטיים, כלכליים, כספיים, ציבוריים וקהילתיים ולצורך חיזוק הגישה האזורית והיישובית למשאבים.

דרישות התפקיד:

1. חבר.ת קיבוץ
2. השכלה אקדמאית
3. ניסיון ניהולי  בתחום החברתי ובתחום הכלכלי במרחב הקיבוצי.
4. תפיסה ניהולית ערכית.
5. יכולת לתאם ולפעול בשליחותם של גורמים שונים
6. יכולת בעבודת צוות ויחסי אנוש טובים.
7. כושר הבעה בכתב ובעל פה.
8. נכונות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
9. היקף המשרה - מלאה.
10. כניסה לתפקיד: דצמבר 2021
11. רשיון נהיגה בתוקף, שליטה בoffice 

כפיפות ניהולית – מזכ"ל התנועה
כפיפות מקצועית – להנהלה מצומצמת, הכוללת את נציגי השותפים.


באנר חשבשבת

למה לנו קואופרציה במאה ה-21?

כנס קואופרציה

ישראל הייתה מעצמה קואופרטיבית שההתאגדות השיתופית טבועה בנרטיב הקולקטיבי של תקומתה. הנרטיב ביטא בעיקר את ההגמוניה של תנועת הפועלים ששאפה לכונן מציאות כלכלית וחברתית חדשה. מעידים על כך מאות הקואופרטיבים ההתיישבותיים, היצרניים, הצרכניים, האשראיים והשירותיים שהוקמו בארץ החל משנות העשרים של המאה שעברה, ברובם על ידי תנועת העבודה ומיעוטם באופן פרטי. עם תחילת המילניום הנוכחי, אנו עדים לגל חדש של יוזמות קואופרטיביות בעלות צביון חברתי וכלכלי מחודש, ומתוך מיקום שונה בחברה הישראלית. בשונה מהגל הראשון שייצג את ההגמוניה והעצים אותה, הגל השני קם כחלופה, ואף כהתרסה, לפרדיגמה הכלכלית-חברתית השלטת.

בחלקו הראשון של הכנס ידונו בתובנות ההיסטוריות העולות מן הספר ונשאל מה היתה תרומתם של הקואופרטיבים הגדולים והרב-תחומיים (כגון חברת העובדים ותנועות ההתיישבות) להקמת המדינה, מה היו נקודות החוזק והחולשה שלהם, והאם דווקא המערכות הגדולות על עוצמתן, פגעו בהקמתה של תנועה חברתית של ארגונים קואופרטיבים קטנים בישראל. חלקו המרכזי של הכנס יוקדש להצגת מחקר חדש הבוחן האם המודל הקואופרטיבי יכול להוות מנוע צמיחה לפריפריה, וכן להיכרות עם קואופרטיבים מגוונים שצמחו בשני העשורים האחרונים. במהלך הדיון יציגו המשתתפים יוזמות קואופרטיביות שונות, ינתחו את הסיבות להצלחתן או לכישלונן, וינסו להשיב על השאלה: האם יש בתופעת הקואופרטיבים מהגל השני כדי להוות חלופה כלכלית-חברתית, יעילה והוגנת, לחיים בעידן הקפיטליסטי?

הכנס יתקיים ביד טבנקין (סמינר אפעל), בתאריך 13/9/21,
בין השעות 11:00-17:00. 
להרשמה לכנס - לחצו כאן

לתכנית הכנס עם קישור לזום - לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה