דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

המאמצים נשאו פרי: חוק מיסוי שותפויות פוצל מחוק ההסדרים. שדה התעופה המשלים לא יוקם בעמק יזרעאל. הכירו את המנהלת החדשה של הגן הקיבוצי ומנכ"לית התנועה החדשה בראיון ראשון לאחר כניסתה לתפקיד. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
יאיר לפיד עם ניר מאיר
 28/10/2021

חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה פוצל מחוק ההסדרים

לאחר דיונים רבים ומאבק נחוש בהובלת התנועה הקיבוצית ושותפיה, אישרה ביום ראשון ועדת הכספים של הכנסת את פיצול חוק מיסוי שותפויות וקרנות השקעה מחוק ההסדרים והוא יופנה להליך חקיקה רגיל. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אנו נמשיך לפקוח עין עד אשר יוסר האיום מעל עתידם
של הקיבוצים"
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, עם ניר מאיר בזמן הישיבות בנושא התקציב בכנסת
שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, עם ניר מאיר בזמן הישיבות בנושא התקציב בכנסת

החוק כולל סעיף שאותו ביקשו אנשי רשות המיסים לכלול והוא בעל משמעויות מרחיקות לכת בפן המשפטי, החברתי והכלכלי-מיסויי. העברת החוק כמו שהוא הייתה מפרקת את עקרון החיים הקיבוציים הלכה למעשה, באמצעות שינוי מקיף בשיטת המיסוי של הקיבוצים והפיכת חברי הקיבוצים לשותפים מוגבלים בעסקי קיבוציהם, דבר אשר פוגע מהותית בדרך החיים הקיבוצית ובערבות ההדדית בין החברים. בעזרת לחץ של חברי כנסת רבים שגייסה התנועה הקיבוצית הוחרג סעיף זה מהחוק, אך אנשי רשות המסים ניסו "לשתול" אותו בניסוחים שונים פעם אחר פעם.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך על ההחלטה לפצל את החוק ואמר: "מצאנו שותפים אמיתיים ונחושים במאבק שלנו נגד הרצון של אנשי רשות המיסים לחסל את הקיבוץ ואת דרך החיים הקואופרטיבית דרך סעיף "תמים" בחוק. אני מודה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, למנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, לח"כ בליאק ולח"כית שלנו ב'יש עתיד', נירה שפק, על עמידתם האיתנה והנחושה לצדנו לאורך הדרך ועד לאישור ההחלטה על הפיצול בוועדת הכספים. כמו כן אני מודה לכל אלו שהתגייסו ועוד יתגייסו בהמשך על מנת להבטיח שכוונתם של אנשי רשות המיסים לא תתממש. אנו נמשיך לפקוח עין עד אשר יוסר האיום מעל עתידם של הקיבוצים".


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

ניצחון לעמק: הממשלה ביטלה את ההחלטה להקים שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל

לאחר מאבק נחוש של מספר שנים, בו לקחו חלק תושבים וראשי רשויות בעמק יזרעאל ובנגב יחד עם ארגוני סביבה ומומחים נוספים, ביטלה הממשלה בישיבתה השבועית שהתקיימה בראשון את ההחלטה '2050', הקובעת שיש להקים שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל, שיתפקד כשדה משלים לנתב"ג
עמק יזרעאל. צילום מתוך ויקיפדיה
עמק יזרעאל. צילום מתוך ויקיפדיה

את ההצעה לבטל את 'החלטה 2050' הגישו שר החוץ וראש הממשלה החליפי, ח"כ יאיר לפיד, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ושר האוצר, אביגדור ליברמן. בנוסח ההחלטה מצוין כי לראש הממשלה, לשר הביטחון, לשרה להגנת הסביבה ולשר התיירות "אין הערות" בנוגע להחלטה. כמו כן, בהחלטה נקבע כי יוקם "צוות היגוי" בראשות השרה מיכאלי, בהשתתפות משרד התחבורה, משרד רה"מ, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד האוצר, משרד הביטחון, המשרד להגנת הסביבה, מינהל התכנון, משרד התיירות ורשות מקרקעי ישראל. לפי שרת התחבורה, הצוות צפוי לתת את המלצתו על מיקום מומלץ לשדה תעופה בינלאומי חדש בתוך כתשעה חודשים.

החלטת ממשלה 2050 שהשרה פועלת לבטל היא משנת 2014, והיא קובעת כי על פי התשתית העובדתית הקיימת, המיקום המועדף להקמת שדה תעופה משלים הוא במרחב בסיס "רמת דוד" שבעמק יזרעאל. עם זאת, ההחלטה על הקמת שדה תעופה ברמת דוד זכתה להתנגדויות רבות מתושבי עמק יזרעאל והאזור, ובמקביל ראשי רשויות ותושבים בנגב הביעו תמיכה בהקמה של שדה תעופה בינלאומי בנבטים. לפני כתשעה חודשים, פנה מזכ"ל התנועה הקיבוצית יחד עם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי לשר הביטחון גנץ בבקשה לקיים את הבטחתו להגן על עמק יזרעאל מול איום התוכנית לבנות בו שדה התעופה ולפעול להקמתו בנגב.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, התקשר לשרה מרב מיכאלי עם פרסום החלטת הממשלה והודה לה על כך שעמדה בנחישות מאחורי הבטחתה ודאגה לביטול התוכנית להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל. מאיר אמר לשרה מיכאלי כי המשימה לא תושלם עד שיוסכם על האתר החלופי. 


באנר חשבשבת

הבטיחו וקיימו: החינוך הבלתי פורמלי יזכה לתוספת תקציבית של מעל 100 מיליון ש''ח

אחת מדרישותיה של מפלגת העבודה במו"מ הקואליציוני הייתה הגדלת התקצוב לחינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע וחבריו למפלגה, יחד עם עוד מספר ח"כים מסיעות הקואליציה, הובילו את המאבק למימוש דרישה זו בתקציב המדינה. השבוע, התבשרנו כי הוחלט על העברת תוספת תקציבית משמעותית לחינוך הבלתי פורמלי, כולל תנועות הנוער הציוניות העולמיות
מחנה הללויה של "הבונים דרור" בקיץ. לאחר כ-15 שנים תנועות הנוער הציוניות העולמיות יתוקצבו גם הן
מחנה הללויה של "הבונים דרור" בקיץ. לאחר כ-15 שנים תנועות הנוער הציוניות העולמיות יתוקצבו גם הן

בין הדברים שסוכמו ניתן למנות:

  • תוספת תקציב לתנועות וארגוני הנוער והכנסתה לבסיס התקציב כך שתהיה לכם יציבות וודאות כך שיוכלו לתכנן את העתיד בלי לחשוש מאי יציבות כלכלית.
  • הגדלת התמיכה בפעולת מתנדבי שנות השירות ובגרעיני הנח"ל, עבור הצמיחה במספרי המתנדבים והתאמת היקף פעולתם.
  • חיזוק חוגי הסיור והחינוך הסביבתי להעמקת החיבור לטבע והאהבה לארץ ישראל.
  • אחרי ייבוש תקציבי של כ-15 שנים, תנועות הנוער הציוניות העולמיות יוכלו לממן מלגות לנערים ונערות מעוטי יכולת בכדי שיגיעו למשלחות ותוכניות בארץ.
  • חיזוק משמעותי לחינוך הערכי בפריפריה – תוספת תקציב גם לכפרי הסטודנטים ולקבוצות המחנכים.
  • יישום מסקנות אסון צפית וחיזוק הבטיחות במכינות הקדם צבאיות, לצד תמיכה נוספת בפעילות החינוכית שלהן.

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, אמר לאחר ההודעה כי "מדובר בבשורה גדולה לכל אזרחי ואזרחיות ישראל. חברי סיעת העבודה, יחד עם שותפים נוספים לקואליציה הוכיחו פעם נוספת את המחוייבות שלהם לדור הצעיר, לארגוני החינוך הבלתי פורמלי ולעתיד החברה בישראל כולה. בזכות שיתוף פעולה קואליציוני נוסף, אנחנו מאפשרים לעשרות ארגונים להתמקד בעבודה הערכית והחברתית החשובה שהם עושים בחינוך הדור הבא. החינוך ימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".

מזכ"לית השומר הצעיר, רונית שניר, אמרה בנושא: "אנחנו מברכים על הגדלת התקציבים לתנועות הנוער ולכלל החינוך הבלתי פורמלי ובמיוחד על התיקון ההיסטורי של הכנסתם לבסיס התקציב ומתן ודאות לשנים הבאות, ודאות שתאפשר לנו לתכנן קדימה את צמיחתן של תנועות הנוער ולא להיות תלויים מדי שנה בשנה במו"מ עם האוצר. אנו מודים מאוד לח"כים הרבים ממפלגות השמאל והמרכז שעשו ימים כלילות על מנת להגיע להישג החשוב הזה, ככה נראית עשייה מתוך הקואליציה! מצפים להמשך העבודה המשותפת".


באנר ביטוח חקלאי

בתנועה קדימה: מנכ"לית התנועה החדשה בראיון ראשון

בראיון לנחמן גלבוע ב"זמן קיבוץ" פורסת נטע קדם-שוורץ מקיבוץ את עברון את משנתה (הראשונית) על תפקידה שלה ותפקיד התנועה בימים אלו. "בקורס מנהלי הקהילה של התנועה הקיבוצית מצאתי שפה משותפת עם קבוצה צעירה יחסית, בני גילי, שדוברת את השפה שלי, מאמינה בעולם הערכים שלי, ומחזירה אותי בהרבה מובנים עוד פנימה אל תוך הבית"
בתנועה קדימה. מנכ"לית התנועה בראיון ראשון.

התפקיד הניהולי הראשון של קדם שוורץ היה ניהול מערכת הבריאות והרווחה בעברון. זה היה ב-2012 כשהייתה בת 34. המנהלת הקודמת של מערכת הבריאות והרווחה בקיבוץ פרשה לגמלאות, וביקשה מנטע להחליף אותה. "בהתחלה התלבטתי אם לעשות תפקיד ניהולי ועוד בבית", היא מספרת, "ובסוף החלטתי לקפוץ למים ולקחת את התפקיד". במהלך חמש השנים בתפקיד זה, היא הובילה יחד עם הצוות שינויים במבנה הארגוני, יצירת תקנונים והסדרים שונים ומיזמים חברתיים וקהילתיים. "בחמש השנים שבהן מילאתי את התפקיד, קרה לי דבר מופלא של חזרה אל תוך הקהילה שלי. חזרתי להאמין בחיים המשותפים האלו, חיי הקהילה. אחר כך היה ברור לי לגמרי שאני רוצה להמשיך לעשות למען ביתי, וניהול הקהילה היה דרך מאד טבעית לי להמשיך הלאה. עברתי את הקורס של מנהלי ומנהלות קהילה של התנועה הקיבוצית, ומצאתי שם שפה משותפת עם קבוצה צעירה יחסית, בני גילי, שדוברת את השפה שלי, מאמינה בעולם הערכים שלי, ומחזירה אותי בהרבה מובנים עוד פנימה אל תוך הבית".

לאחר שצברה ידע בתחום הניהולי, שכלל התמחות בניהול מערכות בריאות, קורסי דירקטורים, מסלול לניהול מתקדם לנשים בכירות במגזר הציבורי והפוליטי, קורס מנהלי ומנהלות קהילה ומזכירי ומזכירות קיבוץ ולימודים בבית הספר למנכ"ליות העתיד של התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס, הציעה קדם שוורץ את עצמה לתפקיד מנכ"לית התנועה הקיבוצית במקומה של הדס דניאלי ילין שעברה לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה.

לאחר שנבחרה אמרה קדם שוורץ שתפקידה המרכזי של מנכ"לית התנועה הקיבוצית, לתפיסתה, הינו להוביל את ביצוע המדיניות של התנועה כפי שהיא נקבעת על ידי מועצת התנועה והנהגתה ולשים דגש על עשייה בשלושה מישורים: הראשון, פנימה - חיזוק התנועה כגורם מקצועי מייעץ מלווה לממלאי תפקידים בקיבוצים. השני, החוצה - חיזוק התנועה כגוף המייצג את כלל הקיבוצים ומקדם את מטרותיהם מול מוסדות המדינה. השלישי, התנועה הקיבוצית כמנוע ערכי למעורבות בחברה הישראלית - חיזוק הפעילות התנועתית המעודדת את חברות וחברי הקיבוצים בנותיהם ובניהם למעורבות חברתית בישראל בהתאם לעולם הערכים של התנועה. "שאלת הרלבנטיות של התנועה", היא מוסיפה, "היא לדעתי שאלה שכל ארגון שרוצה להתקיים שואל את עצמו בכל תקופה, וכיום הרלבנטיות הזו על פי התפיסה שלי וגם של ניר מאיר והדס דניאלי ילין עוסקת בשלושת המישורים האלו שעליהם דיברתי".


באנר משקארד

תמונת השבוע: השקנאים באים!

שקנאים בשמי עמק החולה. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל 
שקנאים בשמי עמק החולה. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל 

נדידת הסתיו בעיצומה, בה מיליוני ציפורים עוברות מאירופה, דרך ישראל, אל אפריקה החמימה. עתה הגיעה שעתם של השקנאים ועשרות אלפי שקנאים יחלפו (חלקם כבר חלפו) מעל ישראל בשבועות הקרובים. כמעט בכל יום, להקות של כמה מאות, או כמה אלפי שקנאים, נוחתת בערב בעמק החולה ומתרוממת בבוקר ויוצאת לנדידה.

הצלמת המוכשרת יערה ויקסלבאום-שטהל מקיבוץ ברעם תפסה השבוע בעדשת המצלמה שלה מקצת מהשקנאים המרחפים בשמי עמק החולה. 


באנר מרכז קליטה

הכירו את המנהלת החדשה של הגן הקיבוצי

ברוכה הבאה לסינטיה כהן מקיבוץ רבדים אשר הצטרפה לפעילי התנועה ונכנסת בימים אלה לתפקיד מנהלת "הגן הקיבוצי" באגף חינוך. סינטיה מחליפה את נועה צור ברוש שהחלה לנהל את המעבר של אגף מעונות היום ממשרד הכלכלה למשרד החינוך בתחילת החודש, לאחר מספר שנים בתפקיד
סינטיה כהן
סינטיה כהן

סינטיה היא בוגרת תואר שני בחינוך לגיל הרך ולימודי תעודה של הדרכה וניהול בחינוך הבלתי פורמלי של סמינר הקיבוצים. היא הייתה חלק משולחן ההדרכה של הגן הקיבוצי מיום הקמתו, ובחודש אפריל האחרון סיימה את תפקידה כמנהלת הגיל הרך בקיבוץ גבעת ברנר לאחר שלוש שנים. קודם לכך, היא ניהלה במשך חמש שנים את מערכת הגיל הרך בקיבוצה, רבדים. 

סינטיה כהן: "אני נרגשת מאוד לקראת התפקיד, המשלב בתוכו שליחות ועשייה עבור החינוך הקיבוצי, ומתחייבת להמשיך את העשייה המשמעותית של קודמותיי בתפקיד, עבור גיל הרך בכלל ועבור מנהלות הגיל הרך בפרט".    

סינטיה וראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס, מזמינות את מנהלות הגיל הרך למפגש היכרות שהוא הזדמנות להיכרות ראשונית והתנעת העבודה המשותפת. המפגש יתקיים בזום במועדים הבאים:
מפגש עם מנהלות הגיל הרך במועצות האזוריות: יום שני, 1/11 – בשעה 08:30
מפגש מנהלות הגיל הרך בקיבוצים: יום שלישי, 2/11 - בשעה 12:00 \ יום רביעי, 3/11 – בשעה 12:30

סינטיה תשמח להוות כתובת עבורכם – 0507438619 \ cintia@tkz.co.il


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

זובידה ונוריאלי -
קבלו עובדות מדו"חות הלמ"ס

גם עו"ד רון רוגין, מומחה במדיניות קרקעית ותכנונית במרחב הכפרי המייצג קיבוצים כבר שנים רבות, לא יכל להישאר אדיש ולשתוק לשקרים והמניפולציות של שני האקדמאים ממכללת עמק יזרעאל. בשישי האחרון הוא
ענה לד"ר זובידה וד"ר נוריאלי במאמר משלו
שהתפרסם בעיתון הארץ וכלל עובדות פשוטות שכל
אחד יכול לאסוף מדו"חות הלמ"ס
נופי מ.א. גלבוע. רוב מכריע של הארנונה המסחרית במרחב זה משולמת לעיריית עפולה. צילום: עידו גרדי
נופי מ.א. גלבוע. רוב מכריע של הארנונה המסחרית במרחב זה משולמת לעיריית עפולה. צילום: עידו גרדי

המבחן העליון של יושר ויושרה אינטלקטואלית הוא היצמדות לעובדות מוצקות; כאשר יש מסד עובדתי איתן ומהימן, לגיטימי שיהיה מגוון של דעות ופרשנויות בנוגע אליו. לעומת זאת הבעת דעה תוך עיוות גמור של העובדות, וליתר דיוק, הסתה לשנאת מגזר שלם — המועצות האזוריות בכלל וההתיישבות הקיבוצית בפרט — היא תופעה פסולה. המאפיין המרכזי של המאמר שפירסמו בעמודים אלה בני נוריאלי והני זובידה הוא ביסוסו על אוסף של טעויות אלמנטריות, חלקן מביכות ממש. מאחר שהנחות היסוד העובדתיות שלהם שגויות לחלוטין, ברור כי כל בניין־העל (הדמגוגי) שבנו הוא חסר כל ערך. דומה כי השנאה כלפי ההתיישבות בכלל והנמסיס שלהם בפרט, "הקיבוצים" (בה"א הידיעה), טישטשה את ראייתם, ומאמרם כולו הוא אוסף של הטעיות, ילקוט־כזבים ממש.

הפרכת הטענות של נוריאלי וזובידה מחייבת להציג נתונים רשמיים, חלקם כמותיים. למשל בסוגיית תקבולי הארנונה שלא ממגורים (ארנונה מסחרית) משטחי השיפוט של רשויות מקומיות. סוגיה זו היא אחד מעמודי התווך בטענותיהם. מי שקורא את המאמר, מתרשם כי "טייקון המועצה האזורית" — כלשונם — שולט בשטחי שיפוט אדירים, ולכן המועצות האזוריות נהנות מתקבולי עתק של ארנונה מסחרית. כך למשל, לפי המאמר, משרד הביטחון וצה"ל משלמים ארנונה בעיקר למועצות האזוריות. יתר על כן, המועצות האזוריות, לדברי נוריאלי וזובידה, "ככל שכרסן תופחת, כך תאבונן גדל" — ממש כמו תיאור של יהודי בקריקטורה אנטישמית. אלא שבחינה שיטתית של הכנסות הרשויות המקומיות בישראל (עיריות, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות) מארנונה מסחרית, על יסוד הדו"חות הכספיים המבוקרים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), מלמדת כי אין שום בסיס עובדתי לטענה זו של נוריאלי וזובידה.

עיון בנתוני הלמ"ס מלמד כי אין אף לא מועצה אזורית אחת בין 20 הרשויות המקומיות בישראל שהן בעלות ההכנסה הגבוהה ביותר מארנונה מסחרית. כל הרשויות המקומיות המובילות בישראל בהכנסה מארנונה מסחרית הן אך ורק ערים (לפי הסדר: תל אביב, ירושלים, חיפה, פתח תקווה, אשדוד, ראשון לציון, באר שבע, רמת גן, הרצליה, נתניה, חולון, אשקלון, בני ברק, אילת, חדרה, רחובות, קרית גת, כפר סבא, רעננה, הוד השרון).


באנר משקארד

נמשכת ההרשמה לקורס השנתי להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוצים

כבר עשור שבכל שנה מתאספים חברי קיבוצים, מהגולן ועד הערבה, במרכז האקדמי רופין כדי ללמוד את תפקיד ניהול הקהילה הקיבוצית, לרכוש ידע וליהנות מחכמת העמיתים והניסיון הרב הצבור בכיתה. לקראת המחזור התשיעי של הקורס שייפתח בחודש הבא, שיתפו כמה מבוגרי הקורס כיצד הוא תרם להם והשפיע על תפקודם המקצועי
ליאור עידוד, מזכיר שפיים, מקבל את תעודת סיום הקורס ממזכ"ל התנועה, ניר מאיר. מימינם: שלומית צימרינג
ליאור עידוד, מזכיר שפיים, מקבל את תעודת סיום הקורס ממזכ"ל התנועה, ניר מאיר. מימינם: שלומית צימרינג

תפקיד מנהל.ת הקהילה ומזכיר.ת קיבוץ נוגע בתחומי חיים רבים של הקהילה הקיבוצית, ולכן זהו קורס ארוך הנמשך כחצי שנה וכולל 15 מפגשים פעם בשבועיים. על מנת לעודד חברי וחברות קיבוצים להשתתף בקורס, התנועה הקיבוצית מעניקה מלגה שמפחיתה את שכר הלימוד עבורם. לקראת פתיחת הקורס הבא בתאריך 26.11.21 יצאנו לראיין כמה בוגרים של המחזור האחרון ולשמוע מהם מה הרוויחו מהקורס ומדוע הם ממליצים לחברים וחברות נוספים להירשם אליו.

עובד בן זאב, מקיבוץ שמיר, מספר שהחליט להשתתף בקורס משום שהתלבט אם להגיש מועמדות לתפקיד מנהל הקהילה בקיבוצו ורצה לקבל עליו פרספקטיבה מקיפה והכשרה מכוונת. למרות שכיהן כיו"ר קיבוץ, עובד אומר שרכש בקורס ידע מעמיק בנושאים שאותם הכיר רק באופן שטחי והבנה טובה יותר של התפקיד, חיזק את הקשר עם התנועה הקיבוצית ופעיליה היכולים לסייע בתחומים שונים וקיבל כלים ניהוליים מעולים בסדנאות ובקורס לפסיכולוגיה ארגונית. כתוצאה מהשתתפותו בקורס, החליט עובד להגיש מועמדות לתפקיד מנהל הקהילה, נבחר ובימים אלו מתחיל לכהן. "שמיר זה הבית ויש לי מחוייבות עמוקה כלפיו להיות במעורבות ועשייה. הקורס חיזק בי את תחושת המסוגלות, אני מרגיש מוכן וקיבלתי את ההחלטה בלב שלם".

ליאור עידוד, מזכיר שפיים, ודקלה מעיין, מנהלת הקהילה בגעש, הגיעו לקורס אחרי שנבחרו לתפקיד. שניהם היו חסרי ניסיון והיה להם ברור שהם זקוקים לידע וכלי ניהול. לדקלה אין בכלל שום ספק: "כל מי ששוקל לקחת על עצמו תפקיד ניהולי בקיבוץ חייב לעשות את הקורס. בלעדיו תהיה לו זווית ראיה צרה, וחבל". ליאור מוסיף כי הוא קיבל הרבה מאוד ידע ושבמקרים רבים במהלך התפקיד הוא פותח סיכומי שיעורים כדי לבדוק כיצד לפעול בתחום מסויים. "הכי חשוב מבחינתי זו הקבוצה שנוצרה. אלו עמיתים לחיים, עוד משלב הדיונים בכיתה ובהפסקות אבל גם עכשיו אפשר להתלבט איתם וללמוד מניסיונם". 


באנר ביטוח חקלאי

שרותי בריאות כללית מחוז צפון בשיתוף מהועצה האזורית הגליל העליון והתנועה הקיבוצית חנכו השבוע שירות טיפת חלב בקיבוץ הגושרים

עדי רמות ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית: "המרפאה תשדרג את רמת ואיכות הטיפול הרפואי להורים ופעוטות ותאפשר זמינות גדולה והרחבת סל השירותים הרבה מעבר לקיים במרפאות הבודדות. כל השותפים הוכיחו שאם רוצים מגיעים למקומות מופלאים"
שרותי בריאות כללית מחוז צפון בשיתוף מועצה אזורית גליל עליון והתנועה הקיבוצית חנכו השבוע שרות טיפת חלב בקיבוץ הגושרים
הפרחים לשותפות. הבריאות לילדים.

הטקס נערך בנוכחות ראש מועצת גליל עליון  גיורא זלץ, מנהל כללית מחוז צפון ד"ר מרדכי דיין וחברי הנהלת מחוז הצפון, עדי רמות ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית ומנהלות אגפי הבריאות והרווחה במועצה, דפנה אברהמס ואורלי מאסטרו.

עדי רמות, ממחלקת הבריאות בתנועה הקיבוצית ברכה בטקס: "הקמת המרפאה בהגושרים היא הישג לכל תושבי הקיבוצים והאזור. המרפאה תשדרג את רמת ואיכות הטיפול הרפואי להורים ופעוטות ותאפשר זמינות גדולה והרחבת סל השירותים הרבה מעבר לקיים במרפאות הבודדות. אני רוצה להודות לאנשי שרותי בריאות כללית מחוז צפון, אנשי המועצה האזורית גליל עליון בראשם ראש המועצה גיורא זלץ. כולם הוכיחו שאם רוצים מגיעים למקומות מופלאים".

"ברצוני להודות לכל השותפים ולשרותי בריאות מחוז צפון בראשותו של ד"ר מרדכי דיין בפרט, על המאמצים והמשאבים שהושקעו בפתיחת השרות. לשמחתי בעשור האחרון גדלה אוכלוסיית המועצה ב50% ומה שהיה עד היום אינו מספיק, גם מועצה חזקה ומאורגנת זקוקה לסיוע בעיבוי שרותי הרפואה בתחומה. אני מקווה כי מדובר בסנונית הראשונה שתבשר על שדרוג כלל השרותים הרפואיים עבור תושבי המועצה". סיכם ראש מועצת גליל עליון גיורא זלץ.


באנר חשבשבת

מלגות מחקר מיד טבנקין לשנת תשפ"ב

'יד טבנקין' מקיים קרן מלגות המיועדת לקידום עבודות מחקר אקדמיות לתואר שני או שלישי ולחוקרים עצמאיים
לוגו יד טבנקין

קרן המלגות של יד טבנקין תעניק בתשפ"ב מלגות עידוד לעבודות מחקר בנושאים הבאים:

  •  קיבוץ והתיישבות שיתופית בארץ
  •  תנועת העבודה היהודית בארץ ובתפוצות
  •  תנועות נוער ציוניות בארץ ובתפוצות
  •  קבוצות שיתוף, ייעוד והכלה בארץ ובעולם
  •  חינוך (אספקטים חברתיים)

המלגות בגובה 4,000 ₪ למלגה, מיועדות לעבודות מחקר של תלמידי תואר שני או שלישי ושל חוקרים עצמאיים וייקבעו ע"י ועדה אקדמית. ניתן להגיש בקשות עד כ"ז בטבת תשפ"ב - 31.12.2021

מלגת יעקב עובד לעידוד חקר הקהילות השיתופיות בישראל ובעולם:

  • המלגה המוצעת הנה על סך 10,000 ₪ למלגה
  • המלגה תינתן רק למחקר העוסק בהשוואה בין קהילות שיתופיות בארץ לקהילות שיתופיות בעולם. (הוועדה לא תבדוק הצעות שאינן עונות על דרישה זו)
  • הזכאי/ת למלגה יקבעו על-ידי ועדה משותפת ליד טבנקין, משפחת עובד וחוקרי אקדמיה בכירים, בתום בחינת כלל פניות מבקשי המילגה. על הפונים לשלוח פירוט נושא המחקר ותכנית המחקר כולל ראשי פרקים וביבליוגרפיה עד לתאריך: 31.12.2021

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה