דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

אחרינו לנח"ל - המסלול הפיקודי בגדוד 50 יוצא לדרך! פרידה מאבן יסוד של ההתיישבות העובדת. מי זכתה באליפות הכדורגל של קומונות הש"ש? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
השקת מסלול פיקוד לגדוד בנחל
 25/11/2021

אבלים על מותו של אלי קיי ז"ל:
"אדם מלא בנתינה, כולו לב"

ביום שני הובא למנוחות אלי קיי ז"ל שנרצח יום קודם בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לכניסה להר הבית, כאשר היה בדרכו לעבודתו כמדריך הסברה ברחבת הכותל. קיי עלה ארצה מדרום אפריקה כדי לשרת בצה"ל והיה חייל בודד בקיבוץ בארות יצחק. לאחר שחרורו מהצבא הגיע לקיבוץ נירים במסגרת קבוצת השומר החדש, שם התגורר כשנתיים - עד הקיץ האחרון
אלי קיי ז"ל במהלך תוכנית "מאהל ומגדל" בנירים. צילום: יונה קפלן, מתוך עמוד הפייסבוק של השומר החדש
אלי קיי ז"ל במהלך תוכנית "מאהל ומגדל" בנירים. צילום: יונה קפלן, מתוך עמוד הפייסבוק של השומר החדש

אלי עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצה"ל ושירת בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתיישבו במודיעין, כדי להצטרף בישראל לאלי ולאחיו, שהתגייסו גם הם לצה"ל, ולהגשים את חלומם. רק לפני כמה שבועות חגגה המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל, שהיה חייל בודד במסגרת גרעין צבר בעין צורים, ושמחה על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל.

עם שחרורו מצה"ל הוא הצטרף לתכנית "מאהל ומגדל" של ארגון 'השומר החדש' בקיבוץ נירים, שם מצא "קהילה תומכת ועשייה משמעותית", כפי שסיפר בעבר. התוכנית משלבת עבודה בחקלאות יחד עם חיי קבוצה תוססים והעשרה לימודית, ועם סיומה אלי אף נשאר לרכז את התכנית והוביל קבוצה של משוחררים ומשוחררות בעבודה החקלאית בתכנית.

אבל ירד על נירים עם השמע דבר הירצחו של אלי. הדס גרימברג קרלינסקי, חברת הקיבוץ ושכנתו לשעבר, סיפרה עליו בכאב: "אלי היה פה שנתיים והוא היה שכן קרוב, אדם מלא בנתינה שכולו לב. את הבלונד שלו ראו למרחקים, תמיד עם חיוך ועם המון חלומות. הוא מאוד רצה להיות אבא, בחור מדהים שהייתה לו קבוצת חברים מדהימה. זה יום עצוב מאוד עבור המשפחה, תנחומינו. כל קהילת נירים מרכינה היום ראש, כל מי שזכה להכיר אותו ולפגוש אותו. בין אם זה בטרמפ או על השביל - תמיד זה היה בחיוך, אלי היה אדם מאוד שמח", היא ספדה בכאב. צפו בהדס מספרת על אלי ז"ל.

נירים והתנועה כולה משתתפים בצערה הכבד של המשפחה.


באנר חשבשבת

אריק (אריה) נחמקין, שר החקלאות לשעבר מנהלל, הלך לעולמו בגיל 96

אריק נחמקין, חבר כנסת ושר החקלאות לשעבר, הלך לעולמו אתמול (רביעי) בביתו שבמושב נהלל בגיל 96, כשהוא מוקף בבני משפחתו ובשיבה טובה. נחמקין היה פעיל בארגון ההגנה, מפקד בצה"ל ומזכיר תנועת המושבים עד היבחרו לכנסת. הלווייתו נערכה ביום חמישיבנהלל
אריק נחמקין רוכב על סוס כאשר מועדון הרוכבים הנהללי חגג לו יום הולדת 90. צילום: עופר אבידוב מנהלל
אריק נחמקין רוכב על סוס כאשר מועדון הרוכבים הנהללי חגג לו יום הולדת 90. צילום: עופר אבידוב מנהלל

נחמקין נולד ב-1925 במושב נהלל. הוא היה פעיל בארגון ההגנה, לחם במלחמת העצמאות, נפצע כמה פעמים ואף איבד את עינו. בין היתר, השתתף בקרבות משמר העמק, שם הוטל עליו לפנות את ילדי הקיבוץ כדי להגן עליהם בשעת ההפגזה. עוד לחם במבצע דני ובמבצע חורב. כמפקד מחלקה בגדוד הוא איבד את עינו בקרב בכפר הערבי דיר טריף.

משנות ה-60 היה פעיל בתנועת המושבים ושימש כמרכז אגף המשק של התנועה, וב-1970 מונה למזכיר התנועה וכיהן עד להיבחרו עד היבחרו לכנסת העשירית בשנת 1981 מטעם המערך. "הגעתי לכנסת אחרי 11 שנים כמזכיר תנועת המושבים שהייתה אז בשיא פעילותה: הרבה מאוד התיישבות בפריפריה", סיפר נחמקין בראיון לאיתן וצלר מעמותת תולדות ישראל ב-2011. "בהתחלה לא רציתי ללכת לכנסת. רציתי להמשיך את הפעילות בשטח". בכנסת היה נחמקין חבר בוועדת הכספים, בוועדת הפנים ובוועדת איכות הסביבה, שם לדבריו הצליח להשפיע כחבר כנסת. בשנת 1984 נבחר שוב ומונה לשר החקלאות בממשלת האחדות הלאומית שבראשה עמד שמעון פרס ובהמשך יצחק שמיר. בשנת 1988 לא הצליח להיבחר שוב ופרש.

נחמקין חי בנהלל כל חייו, היה נשיא "פרלמנט העמק", נשאר חקלאי כל ימיו ורכב על סוסים מגיל ארבע ועד אחרי גיל 90. הוא היה נשוי לשרה, שמתה לפניו, אב לשלושה ילדים: עמליה, דליה ושאול, וסב לנכדים ונינים. התנועה הקיבוצית אבלה ומשתתפת בצער המשפחה, מושב נהלל ותנועת המושבים כולה.

יהי זכרו ברוך.


באנר מזרחי טפחות חלק עליון

המסלול הפיקודי בגדוד 50 יוצא לדרך

ביום רביעי (24.11) התקיימה בבית הפלמ"ח ההשקה החגיגית של המסלול הפיקודי בגדוד 50 (בזלת) של חטיבת הנח"ל. מדובר במסלול להכשרת מפקדים בחטיבה שהוא פיילוט ראשוני המשותף למחלקת שנת שירות ומחלקת ביטחון בתנועה, אשר תוכנן יחד עם האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון
השקת מסלול פיקוד בגדוד 50 בביץ הפלמ"ח

במסלול לוקחים חלק 17 מסיימי שנת שירות בתנועה הקיבוצית ועם גיוסם הם ישובצו למחלקה ייעודית לפיקוד, איתה יעברו את הטירונות והאימון המתקדם. בתום פרק ההכשרה הבסיסי הם מיועדים לצאת לקורס מ"כים שבסיומו הם צפויים לחזור ולהשתלב בשדרת הפיקוד של הגדוד. כמובן שהיציאה לקורס והקידום כמפקדים תלויים בכישורים וביכולות של כל אחד ממשתתפי המסלול. את הקבוצה מרכז מטעם התנועה הקיבוצית מעין שוסטר ממפלסים. 

בהשקה החגיגית השתתפו ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') משה צין, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים יחודיים ותורניים באגף, אודי דרור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ראשת אגף חינוך בתנועה, דבי ברא"ס, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב, וצוותי מחלקות שנת השירות וביטחון בתנועה.

תא"ל (במיל') משה צין, אמר לקבוצת המתגייסים: "אני יוצא מכאן בתחושה שעוד לא נכבה האור. לנח"ל תמיד היה גרעין שהלך לפיקוד, כי ללא פיקוד אין צבא וללא צבא אין מדינה. נעשה הכל שהמסלול של הנח"ל יימשך גם בעתיד, כי אנחנו חושבים שהוא חיוני לצבא למרות שהוא קטן. מגיעה מילה טובה לאודי שידע לחדש ימים כקדם. זה מאוד מרגש. מקווה שתהיו דוגמא לצעירים אחריכם". 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את הצעירים: "התנועה הקיבוצית עמדה ועודנה עומדת לרשותה ולשירותה של מדינת ישראל. ככל שהיא מציבה לנו אתגרים אנחנו משתדלים לעמוד בהם כמיטב יכולתנו. גם אתם חלק מהדרך שבאמצעותה אנחנו מנסים לעזור. בכל שנה יוצא לנו לדבר עם מפקדי בה"ד 1 בסוף מסע י"ב והם שואלים למה אנחנו לא שולחים יותר בוגרי ש"ש לקצונה. זה הפרמטר היחיד שבו אנו נמצאים מאחור. מאחל לכם ומצפה מכם שתצליחו לעמוד גם בזה ומקווה שמי מכם שיימצא מתאים יבחר בדרך הזו. במבחן הקורונה למדנו שוב שזמנים קשים, הכי טוב לעבור ביחד. אז תהיו שם אחד בעבור השני, ויחד... זה יהיה יותר קל. אל תביישו את הפירמה".


באנר מרכז קליטה
באנר משקארד

ועידה צנועה אך חשובה מאוד!

ביום ב' בשבוע שעבר, 15.11.21, התקיימה הועידה השישית של התנועה הקיבוצית - "תנועה בתנועה". בחלוף שבוע, מבקש מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, לסכמה
צירי הוועידה ה-6 מצביעים על הצעות ההחלטה. צילום: דנה בר-און
צירי הוועידה ה-6 מצביעים על הצעות ההחלטה. צילום: דנה בר-און

הייתה זו ועידה צנועה אשר לא הצטיינה באורך מופלג ובנאומים חוצבי להבות, אך הייתה משמעותית למדי בשורה של נושאים:
ראשית, חשוב לי לציין את הרכב הצירים. בהמשך למהלך שאנו מובילים מזה זמן, במועצות התנועה, גם כאן בוועידה הזו, בלטו לטובה צירים רבים המשתייכים, הלכה למעשה למנהיגות הפורמאלית והבלתי פורמאלית של קיבוציהם. לא תמיד זה היה כך - מן הועידה החמישית, שנערכה בעין גב בשנת 2017, נעדרו רובם המוחלט של ממלאי התפקידים הפורמאליים בקיבוצים. האלמנט הזה, שעשוי להיחשב טכני, אינו כזה כלל ועיקר. כאשר חברי הקיבוצים יודעים כי מנהליהם ומנהיגיהם לא טרחו לקחת חלק בוועידה, הם מתייחסים להחלטותיה בהתאם... זכינו לנוכחות מרשימה ותורמת של מנהלי ומנהיגי הקיבוצים ולשותפות פעילה של רבים ממנהלי ומנהיגי ההווה בקביעת התוכן והשיח התנועתי.

שנית, החלטות הוועידה שנוסחו בלשון זהירה, רזה ובלתי מתלהמת העידו על מה ומי אנחנו ולא פחות... על מי איננו. כל ההחלטות היו מאופקות ונגעו בליבת הנושאים העומדים בהוויית חיינו ובמערכת היחסים שבין התנועה הקיבוצית לבין החברה בישראל. הגדרנו מחדש מי אנחנו, וקבענו איך אנחנו רואים עצמנו תורמים לעיצוב המדינה על פי ערכינו.זיהינו והגדרנו את משפחת הנושאים בהם אנחנו עשויים לתרום למדינת ישראל תרומה עודפת, בהתאם לערכינו ויתרונותינו היחסיים. ולבסוף, הקמנו כלי רב משמעות ועצמה, אשר מאחד סופית את התנועה הקיבוצית ויאפשר לנו לקדם את סדר היום שלנו בדרך רלוונטית ומשמעותית על פי סולם עדיפויות מוסכם.

התנועה הקיבוצית עומדת היום בעמדה נדירה של "תחושת הצלחה ומסוגלות גבוהה". לאחר שנים ארוכות שבנו, התעשתנו, החזרנו לעצמנו את הביטחון העצמי, אנחנו חזקים, צומחים ומשמעותיים. חצינו בהצלחה מרובה מבחנים מורכבים שהכריחו אותנו להשתנות ולהתאים עצמינו למאה ה-21 ועמדנו באופן מעורר קינאה במבחן הקורונה. אל לנו להסתנוור. אל לנו להפריז בהערכת כוחנו ויכולותינו. ראוי לנו כי נמשיך להתקדם באופן שקול מדוד ואחראי. ואם כך אכן יהיה, תיזכר הוועידה הזאת כנקודת מפנה בימיה הארוכים והמשמעותיים של התנועה הקיבוצית.


באנר ביטוח חקלאי

סיכום כנס ההנהגות השמיני - הרבה עבודה לפנינו אבל ההזדמנויות רבות

בשבוע שעבר התקיים כנס הנהגות הקיבוצים השמיני בגליל העליון. המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, חוותה את הכנסים שהתקיימו עד כה הן כממלאת תפקיד אשר מגיעה כמשתתפת והן בתור מובילת הצוות המארגן בשנים האחרונות. כעת, היא התפנתה כדי לסכם אותו בפרספקטיבה של כל השנים
הדס דניאלי ילין בכנס הנהגות הקיבוצים השמיני. צילום: דנה בר-און
הדס דניאלי ילין בכנס הנהגות הקיבוצים השמיני. צילום: דנה בר-און

הכנס השנתי מציב בפנינו שלוש מטרות: למידה משותפת של הנושאים שנמצאים על הפרק, חיזוק הקשר בין ממלאי וממלאות התפקידים, ובינם לבין התנועה, והצגת חשיבותה של התנועה כלפי חוץ. בכל שנה מגיעים לכנס פוליטיקאים אולם הפעם, בשל השינוי הפוליטי שעברנו, הגיעו שרים בכירים - מנהיגי המפלגות שמובילים את המחנה הפוליטי אליו רובנו המכריע משתייכים - ודיברו על הדברים הרלוונטיים לחיינו, מתחבורה דרך בריאות ועד ביטחון. התחושה היתה של התחדשות, צמיחה ולראשונה חשתי שבאמת ובתמים יצאנו מחוזקים מהמשבר הקשה שליווה אותנו ב-30 השנים האחרונות.

מבחינתי, הגשמנו בכנס הזה שלוש מטרות נוספות: הראשונה, יצירת תחושה של תנועה, של משהו שאינו מתבטא רק בכותרת אלא בשייכות אמיתית לרעיון ולדרך. את המטרה הזו נרחיב לכלל חברי הקיבוצים דרך תהליך שאנו קוראים לו "תנועה מחוללת תנועה", ובו נקיים שיח על הזהות הקיבוצית המתחדשת ועל החזון המשותף, בהמשך לועידת התנועה השישית.

המטרה השנייה, בלטה הפעם יותר מבעבר, היא החשיבות בה כולנו רואים במשותף דרך ערכית שמטרתה היא עשייה למען החברה הישראלית. גם בשנות המשבר הארוכות התנועה לא נטשה את העשייה וההתנדבות אולם בלי ספק היינו עסוקים בשיקום פנימה, ואילו הפעם, בהשראת ועידת התנועה, השיח על התרומה שלנו לחיזוק החברה הישראלית היה ברור ומקיף יותר. את הדרך עוד נתווה יחד, כולנו - כל חברי הקיבוצים שיחפצו בכך, אבל את ההבנה וההכרה בחשיבות המעשה, ראיתי אצל מנהיגות הקיבוצים והתרגשתי. הרבה עבודה לפנינו אבל התחושה היא שההזדמנויות רבות ואנו רק צריכים לקחת אותן קדימה.

המטרה השלישית השנה הייתה הוקרה לממלאי התפקידים שעסקו בשנתיים האחרונות במשימה כמעט בלתי אפשרית, ויכלו לה. הקיבוצים עברו את הקורונה בצורה מצויינת והוכיחו כמה טוב לחיות במערכת סוציאל דמוקרטית, וזאת בזכותם של ממלאי וממלאות התפקידים שמובילים אותנו באתגרי היומיום.


באנר מרכז קליטה

תמונת השבוע: תנו כבוד למלכי המגרש (של קומונות הש"ש)!

האלופים מויצ"ו נהלל וניר העמק עם הגביע הנכסף
האלופים מויצ"ו נהלל וניר העמק עם הגביע הנכסף

כמדי שנה נערך טורניר הכדורגל המסורתי של קומונות שנת השירות בכפר הנוער בן שמן. בתואר מלכת הפנדלים זכתה מאיה שמילוביץ מקומונת בית אורון שבעיטותיה הרעידו פעם אחר פעם את הרשת. לגמר הטורניר העפילו הקבוצה המשותפת של קומונות ויצ"ו נהלל וניר העמק ששיחקה מול הקבוצה המצוינת של קומונת אלוני יצחק.

בסיום המשחק לא היה ספק לגבי הטובה מכולן - הקבוצה המשותפת של נהלל וניר העמק הביסה את יריבתה בתוצאה 0:5. את הגביע העניקו בתום המשחק השינשיניות המקסימות מבן שמן יעל פרוטר וניצן טלמור.

תודה גדולה לטל דואניס המלווה ולקומונת בן שמן על הארגון המופתי והאירוח החם.  


פייסבוק התנועה

סוללים שבילים למנהיגות - גם בעמק הירדן

תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון פותחת בקרוב מחזור חמישי – והפעם בעמק הירדן. משתתפי התכנית ירכשו במהלכה ידע כלכלי-חברתי, מדיני ואזרחי וכלים להשפעה ולשינוי חברתי. צעירות וצעירי עמק הירדן מוזמנים להירשם!
תכנית שבילים בעמק הירדן

"שבילים" היא תכנית הדגל של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, ואחת מתכניות המנהיגות שמובילה הרשת בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון. השנה, המחזור החמישי יוצא לדרך עם שותפים מרכזיים ומשמעותיים - המועצה האזורית עמק הירדן ומרכז הצעירים שלה, שבחרו לקחת חלק ולקיים את התוכנית באזורם. מטרת התכנית הינה פיתוח וקידום מנהיגות צעירה בקיבוצים ובמרחב הכפרי, במרחב המועצתי וברמה הארצית. נושאי הליבה בהם עוסקת התכנית הם חברה וכלכלה, דת ומדינה, התיישבות ובטחון. במהלך התכנית המשתתפים והמשתתפות בוחנים ובוחנות את הרלוונטיות של נושאים אלה לצעירים הבוחרים לחיות ולפעול בקיבוצים ובמרחב הכפרי.

מחזור התכנית הקרוב יורכב מכ-20 משתתפות ומשתתפים בעלי רקע בתחומים הנ"ל, אשר בחרו לחיות במועצה האזורית עמק הירדן. הם עשויים להגיע מתחומי עיסוק שונים, אולם המשותף לכולם הוא הרצון להשתלב בהמשך בתפקידי הובלה בקהילה הקיבוצית פנימה, במרחב המועצתי והאזורי או בחברה הישראלית בכללותה.

לדברי ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום: "אנחנו שמחים ומברכים על האפשרות הניתנת לצעירות וצעירים מעמק הירדן לקחת חלק בתוכנית חשובה כמו "שבילים - לציונות ולצדק חברתי". פיתוחה וקידומה של מנהיגות צעירה היא משימה משמעותית ביותר וחיונית לעתידנו: ככל שיותר כוחות צעירים ורעננים ישתלבו בהובלת היישובים ובהובלה האזורית, כך יוכל העמק לצמוח ולהתפתח. אני קורא לכל אחת ואחד מכם שמעוניינים להשפיע ולהנהיג - להרים את הכפפה ולהצטרף לפרויקט!".


באנר מזרחי טפחות חלק תחתון

הקשיבי בקולן. הקשיבי בקולך

לקראת היום הבינ"ל למאבק באלימות כנגד נשים אשר מצויין מדי שנה בתאריך 25.11, יצרה יזמית ההייטק שירן מלמדובסקי סומך, בשיתוף עם גופים נוספים, את הסרטון "הקשיבי בקולי", העושה שימוש בתמונות מקוריות של חמש נשים שנרצחו על ידי בני זוגן ומנפיש אותן כדי להעלות את המודעות לזוגיות מסוכנת ופרידה בטוחה

את הנשים משחקות חמש שחקניות שנבחרו בהתאם לגיל ולמוצא: מיכל סלה ז"ל בגילומה של מלי לוי, אסתר אהרונוביץ ז"ל בגילומה של אוולין הגואל, מרין חאג' יחיא ז"ל בגילומה של לונא מנסור ואסתר ברהני ז"ל בגילומה של רות אסרסאי. אחר עבודה מאומצת של חודשים רבים ושיתוף פעולה מצד משפחות הנשים שהתגייסו באומץ מתוך מתוך שליחות לקמפיין, אנו מקוות ומקווים שקולן של הנרצחות יהדהד אצל כולנו וימנע את המקרים הבאים. הקשיבי בקולן. הקשיבי בקולך. 

התנועה הקיבוצית לוקחת חלק במאבק באלימות כלפי נשים וקוראת לך - הכירי את הסימנים לזוגיות מסוכנת. אלימות מינית, נפשית, כלכלית וניסיונות שליטה, מסוכנים לא פחות מאלימות פיזית ולפעמים אפילו יותר.

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום ששוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, ומרכז השלטון האזורי: "מדובר בקמפיין משמעותי מאוד שחשוב שיגיע לכל מוסד חינוכי ובית. כולי תקווה שיצליח למנוע את המקרה הבא".

צאת ממערכת יחסים מסוכנת? רוצה לחזק נשים אחרות? העלי את הסיפור שלך לרשתות עם ההאשטאג #הקשיבי_בקולילחצו על התמונה לצפייה בקליפ.

לחצו כאן לפרטים נוספים על הקמפיין ודרכי יצירת קשר עם מוקדי סיוע.


באנר ביטוח חקלאי

הזהב הירוק -
שיא של כל הזמנים ביבול האבוקדו

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מדווח כי השנה ירשם שיא של כל הזמנים ביבול האבוקדו בארץ שיעמוד על כ-210 אלף טון (!), כאשר עד כה יבול האבוקדו הממוצע בשנה עמד על כ-120 אלף טון - עלייה של 75%!
ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל בבית אריזה של אבוקדו. צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל
ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל בבית אריזה של אבוקדו. צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל

בלחסן מסביר כי העלייה הדרמטית בכמות היבול, נובעת הודות לגידול משמעותי שחל בשנים האחרונות בהיקף שטחי מטעי האבוקדו בארץ, כשבכל שנה מתווספים אלפי דונמים, ובכך שאירועי קיצון במזג האוויר שהופיעו לאורך השנה, לא פגעו, לשמחת החקלאים, במטעי האבוקדו, בשונה משנה שעברה, בה ניזוקו כ- 20 אלף טון מהיבול.

"ענף האבוקדו בארץ רושם שיא משמעותי של כל הזמנים מאז נטיעת מטעי האבוקדו הראשונים בארץ לפני כשמונים שנה. נתון מדהים זה הינו משמח מאוד ואף מרגש בעיקר בימים אלה, בהם החקלאים מתמודדים עם איום הרפורמה בחקלאות המציעה להפקיר את החקלאים והחקלאות בארץ לידי יבוא פירות וירקות מחו"ל, ענף האבוקדו מהווה הוכחה מוחשית וחזקה לערך החקלאות המתקדמת בישראל והצלחתו", אומר בלחסן ומוסיף כי, בזכות תכונותיו הבריאותיות, נמצא האבוקדו בקטגורית ה'סופר פוד', והביקוש לצריכתו עולה ועולה בעולם כולו. עובדה המעודדת חקלאים רבים לגדל אבוקדו.

רק בשנתיים האחרונות נטעו עוד כ-20,000 דונם מטעי אבוקדו, עיקרם באזור הנגב המערבי ובעוטף עזה, וכיום היקף מטעי האבוקדו עומד על כ- 140,000 דונם. כמו כן נחשב האבוקדו לפרי הייצוא המוביל בישראל. השנה יתקיים ייצוא של כ-50% מתוך יבול האבוקדו השנתי, בעיקר למערב ומזרח אירופה, וכן ליפן, אתה נחתם לפני כשנה הסכם ראשון לייצוא אבוקדו מזן האס - הפופולארי ביותר בעולם, כאשר שאר היבול (50%) מיועד לשוק המקומי. בנוסף, בימים אלה מתנהלים מגעים ראשונים, לפתיחת ייצוא האבוקדו הישראלי לאיחוד האמירויות והודו.


באנר משקארד

60 שנה למורשת -
בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ'

הכנס הבינלאומי המציין 60 שנה להקמת "מורשת" יבחן את מצב המחקר בנושא השואה בכמה חזיתות, ויאיר מגמות מרכזיות בזיכרון השואה, בארץ ובעולם. 
30 בנובמבר (תל אביב) - 1 בדצמבר (גבעת חביבה)
מכון מורשת

מקום מרכזי יוקדש למתן במה לחוקרים בכירים בארץ ובעולם, לצד חוקרים צעירים המהווים את הדור הבא במחקר השואה. הכנס יעלה גם סוגיות חשובות בנושא חינוך והוראת השואה בימינו, תוך ניסיון לסמן קווי פעולה לעתיד.

הכניסה חופשית, על בסיס מקום פנוי. על מנת להבטיח מקום - 
יש להירשם מראש כאן. לבירורים ושאלות כתבו לנו: machon.moreshet@gmail.com

  • כל אחד מהימים מוכר כיום השתלמות חובה למדריכי/ות פולין.
  • האירוע יתנהל בהתאם לתקנות הקורונה. יש להציג תו ירוק בכניסה.
  • אפשרות לתרגום סימולטני עברית/אנגלית למעוניינים/ות.
  • תתקיים הדלקת נרות חנוכה למעוניינים/ות.

לחצו כאן לסדר היום המלא של שני הימים

 


באנר חשבשבת

תעתוע - בכורה חגיגית במשכן האופרה

להקת המחול הקיבוצית מופיעה בשבוע הבא עם יצירתו החדשה של רמי באר בכורה חגיגית בבית האופרה. נותרו מקומות אחרונים ביציע ובגלריות!!יום רביעי 1/12/21

.... מהי זברה?

לבנה עם פסים שחורים

או שחורה עם פסים לבנים? ...

20:00: קבלת פנים

21:00: הופעה

לחצו כאן לרכישת כרטיסים

* ההופעה מתקיימת תחת הנחיות התו הירוק. הישיבה באולם עם מסכות


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה