דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

שגריר ארגנטינה הגיע לעין השלושה ללמוד על קיבוץ. שרון ורדי משמיר ותנועות הנוער קיבלו את אות הנשיא להתנדבות. החלה ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
השגריר הארגנטינאי
 11/09/2020
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

שרון ורדי משמיר ותנועות הנוער בין מקבלי "אות הנשיא להתנדבות" ה-47

התנועה הקיבוצית מברכת וגאה בתנועות הנוער והבוגרים של מחנות העולים, הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר על קבלת "אות הנשיא להתנדבות" שניתן להם על פעילותם בימי הקורונה, ובשרון ורדי חברת קיבוץ שמיר שקיבלה את האות על פעילותה למען בני נוער בסיכון בקרית שמונה לאורך שנים רבות. את אות ההוקרה קיבלו אתמול 12 מתנדבים וארגונים מנשיא המדינה
צילום: עמוס בן, גרשום, לע"מ
צילום: עמוס בן, גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק ביום רביעי, 9 בספטמבר, את ״אות הנשיא להתנדבות״ לשנת תש"ף באירוע מצומצם שנערך בבית הנשיא. "אות הנשיא להתנדבות" הוענק על ידי הנשיא, זו השנה ה-47, ל-12 מתנדבים וארגונים. ארבעה מהזוכים קיבלו במסגרת הטקס אות מיוחד למתנדבים בתקופת המאבק בנגיף הקורונה. לצידם, הוענקו אותות לשמונה מתנדבים וארגונים העוסקים בשיקום טיפול וחינוך לאוכלוסיות במעגל העבריינות, שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית. הנושא נבחר על רקע פועלו המוגבר של הנשיא לקידום תהליכי השיקום ומחיקת רישום פלילי לאזרחים, חיילים ומתנדבי שירות לאומי. האות הוא פרי יוזמת מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות.
 
באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, נשיא המועצה הישראלית להתנדבות ברוך לוי, יו"ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא להתנדבות קנת מן, ויו"ר הוועדה המייעצת לפועלים להתמודדות עם משבר הקורונה אלוף (במיל') רוני נומה. 

מועצת תנועות הנוער ו"הסתדרות החלוצה" קיבלו את האות על כך שעם פרוץ משבר הקורונה, פנו מתנדבי שנת השירות ותנועות הנוער החברות ב'מועצת תנועות הנוער בישראל' ביחד עם המחנכים מתנועות הבוגרים: תנועת "דרור ישראל", תנועות הבוגרים של המחנות העולים והשומר הצעיר ותנועת תרבות, לגורמים במערכת הבריאות ולמספר בתי-חולים והציעו את עזרתם במציאת פתרון חינוכי ראוי לילדי עובדי מערכת הבריאות. ביוזמתם לקחו חלק כ-15,000 ילדים וילדות. 

שרון ורדי, בת 66 מקיבוץ שמיר, מתנדבת למעלה משני עשורים במרכז הנוער של עמותת על"ם בקרית שמונה, בתוכנית "הפוך על הפוך" למען בני נוער בסיכון. פעילותה ההתנדבותית של שרון מבוססת על יצירת שיח עם בני הנוער. במרכזה עומד הרעיון כי יש ביכולתו של מבוגר משמעותי להוות מקור השראה לשינוי, שיאפשר את הרחקתם של בני הנוער מהרצף הסיכוני, תוך שהם מתפתחים, מתמודדים ורוכשים כלים לקבלה עצמית והתנהלות נכונה בסביבה חברתית.


באנר קמפיין קליטה

ביקור מולדת

שגריר ארגנטינה בישראל, סרחיו אוריברי, מלווה ע"י הקונסול של ארגנטינה בישראל, הגיעו ביום חמישי, 10.9, לביקור מיוחד ומרגש בקיבוץ עין השלושה שבעוטף עזה. רבים מחברי עין השלושה הם יוצאי ארגנטינה, והוא נבחר לארח את הביקור בכדי לאפשר לשגריר ללמוד על חיי הקיבוץ ללא מגבלות השפה. הביקור נועד להכיר ולהתרשם מחיי קיבוץ כחלק מהחשיבות שהשגריר מייחס לקידום הקואופרציה במדינתו
השגריר הארגנטינאי זוכה לקבלת פנים מרגשת מילדי הקיבוץ
השגריר הארגנטינאי זוכה לקבלת פנים מרגשת מילדי הקיבוץ

השגריר אוריברי קיבל את כתב המינוי מנשיא מדינת ישראל בחודש יולי לאחר ששימש מושל של פרובינציה בצפון-מערב מדינתו. הרעיון לבקר בקיבוץ נולד כשנפגש עם מזכ"ל תנועת החלוץ למרחב, אנריקה "קיקה" רוזנבורט, וסיפר לו על רצונו לקדם קואופרציה וחקלאות מקומיות בארגנטינה, כחלק מהפתרון להתמודדות עם המצב הבריאותי והכלכלי הקשה ששורר במדינה מאז התפרצות הקורונה. קיקה הציע לו להגיע לבקר בקיבוץ וללמוד על אורח החיים הקיבוצי הייחודי והשיטה הקואופרטיבית הנהוגה בקיבוצים.

קיבוץ עין השלושה, שנמצא לאחרונה בתנופה מחודשת של התפתחות, קליטה וצמיחה דמוגרפית, נבחר בשל חבריו הרבים שעלו מארגנטינה, אך גם בשל הקשיים הרבים איתם התמודד לאורך השנים ומיקומו על גבול רצועת עזה. את התנועה הקיבוצית ייצגו בביקור המזכ"ל, ניר מאיר, המשנה למזכ"ל, גיל לין, המנכ"לית, הדס דניאלי ילין, מנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת ורכזת האזור מטעם התנועה, אורית בראון. מטעם הקיבוץ הובילו את האירוח אלחנדרו (אלה) פוקס (ניר יצחק) - מנהל הקהילה, גלעד אלטמן - רכז משק, ראובן קורולנקו – יו"ר הוועד, קלייר השגי - מנהלת החינוך, בתיה אומר - מנהלת התרבות שניצחה על ארגון ההפקה לכבוד השגריר, וחברי הנהלה וקיבוץ נוספים.

התרגשות רבה אחזה בחברים בשל הביקור הראשון בקיבוץ של נציג רשמי ממולדתם הישנה. כאשר הגיעו השגריר ופמלייתו, חיכו להם ילדים וילדות מנופפים בדגלי ארגנטינה וגם מועדון הקיבוץ שאירח את המפגש קושט בהתאם. לאחר דברי הפתיחה והכיבוד, ערך השגריר סיור בקיבוץ וזכה להתרשם מבית הכנסת, מהבית הסיעודי, היקב ומבשלת הבירה המקומיים, רפת הקיבוץ שהיא מקור גאווה ונחשבת לאחת המניבות בישראל, ובנוסף נערך לו סיור רכוב בשדות הקיבוץ והיכרות עם המציאות הביטחונית שאיתה מתמודדת הקיבוץ.

בתום הסיור זכו כולם לארוחה ארגנטינאית מסורתית ומשובחת שכללה הרבה בשר, יין ובירות שמייצר הקיבוץ. השגריר אף קיבל במתנה בקבוקי יין מקומי בתוך תיק ממותג של הקיבוץ.


באנר שנת שירות

אנחנו העתיד - קהילה קיבוצית, עתיד מיטבי

ביום ג' השבוע עצרו מעל 250 איש ואישה את העשייה היומיומית ולקחו פסק זמן של שעתיים בכדי להשתתף בכנס  חברה וקהילה ה-2 של התנועה הקיבוצית שהתקיים באמצעות ה"זום"
כנס החברה השני - וזו היא רק ההתחלה

מטרת המפגש, ראשון מתוך ארבעה, הייתה ללמוד על עצמנו בהתמודדות עם הקורונה ולהתבונן על עצמנו במבט עתידי בסוגיות המעסיקות את החברה הקיבוצית, על גווניה השונים. בין הדיבורים הנעים בנגינה ובשיר הזמר דן סולומון, בן פלמ"ח-צובה.

"כשאדם חווה, חש ומרגיש השראה, הוא בעצם נוגע במקום עמוק בתוך עצמו. מקום זה מאפשר להיפתח, להתחבר לחלק היצירתי שבנו, להגדיר ולממש מטרות באופן חדור מוטיבציה". אמרה ראש אגף חברה ד"ר אילת גלס בפתח הכנס, ואיחלה למשתתפים "שנשמע, נלמד ונחווה רגעים של צלילות ובהירות, רגעי מודעות למגוון של אפשרויות חדשות שלא היינו מודעים אליהן כלל, ואלה יעוררו אותנו לפעולה".

עוד פנתה גלס לממלאי התפקידים ומובילי הפעילויות החברתיות בקיבוצים "זו הזדמנות מצוינת לומר – אתן ואתם עושים עבודה חשובה, בשגרה, בחירום, בשגרת החירום המתמשכת, בכל מצב, ואנחנו מצדיעים לכן ולכם".

את הכנס פתחה ח"כ יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, אשר דיברה על חוסן בשעת משבר, על משמעותו והדרכים לחזקו, תוך השוואה לחוסן המיטבי שבא לידי ביטוי בקיבוצים עם פרוץ הקורונה: "הנושא של חוסן קהילתי נדון גם אצלי בוועדה. ככל שהחוסן הקהילתי גדול יותר קל יותר להתמודד עם משבר ומצבים קשים כפרטים וכקהילה. לא משקפים לאוכלוסיה את הנתונים בכללם, האזרח בקצה לא תמיד יודע לנתח את הנתונים בצורה ברורה, ולכן ישנה חשיבות גדולה לחוסן הקהילתי. מי שחקר את הנושא מהגל הראשון, גילה שבמקומות כמו קיבוצים ומושבים הייתה התמודדות מוצלחת יותר. תמיד קל יותר כשיש על מי להישען. אני מאוד אשתדל שהעניין של חוסן קהילתי ותפקידכם כמנהלי קהילה לא יעלו רק בשעת חירום, אלא גם בזמנים רגילים ודלתי פתוחה בפניכם תמיד."

מזכ"ל התנועה ניר מאיר בירך את משתתפי הכנס וחיזק את "שולחן השותפים של ממלאי התפקידים" כמודל עבודה מיטבי. מאיר אמר למשתתפים: "אנחנו רואים את התממשות הרעיון שזמנים קשים עדיף לעבור ביחד. האוכלוסיה הכי מוגנת בעולם בגל הראשון, הייתה בקיבוצים. שום  דבר אינו מובן מאליו – הכל בזכותכם. אנו חוזים בדרך הווירטואוזית שבה הקיבוצים מתמודדים עם המשבר ועם חוסר הוודאות, ואנחנו במטה התנועה משתדלים להיות מאוד יצירתיים ולהביא רעיונות "מהיקב ומהגורן", אבל זה כעין וכאפס לעומת היצירתיות שלכם ואנחנו עומדים נפעמים. התנהלות הקיבוצים מאמצע מרץ מעוררת השראה וגאווה גדולה. מאחל לכם סבלנות ויכולת לשתף פעולה בין כל גורמי ההנהלה. לפני שיהיה טוב יהיה עוד יותר קשה."

מיד אחריו עלתה ד"ר כרמית פדן, חוקרת מנהיגות בימי משבר, וסקרה את ההתמודדות של ניו זילנד עם נגיף הקורונה, תוך פירוט תובנות ולקחים למנהיגות בעת חירום. בחלק השני עברו המשתתפים לחדרי זום על פי נושאים.

אל תפספסו את המפגש הבא של הכנס, תחת הכותרת - "נושא/ת על כתפי" שיתקיים ב-29.9 ויעסוק בהתמודדות עם שחיקה, שימור ותמיכה לממלאות וממלאי תפקדים בקיבוץ ולמנהליו.


באנר ביטוח חקלאי

החלה ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית לשנת תשפ"ב 2021-22!

הזדמנות להצטרף ליחידה הכי מובחרת בתנועה הקיבוצית - נבחרת מתנדבי שנת השירות. 105 מסגרות התנדבות ברחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. עשייה משמעותית, תרומה לחברה וגם פיתוח של מגוון תכונות אישיות לקראת השירות הצבאי והמשך החיים. ההרשמה תסתיים בתאריך 12.10.20
שינשינים של התנועה הקיבוצית באנדרטת הקיבוצים

כמו בכל שנה, תחילת שנת הלימודים מבשרת גם על פתיחת ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית. השנה, בשל המציאות המורכבת שמייצרת הקורונה, מחלקת שנת השירות ואגף חינוך בתנועה הקיבוצית נדרשו לבצע מספר התאמות בתהליך המיון. חשוב להדגיש כי התהליך כולו יתבצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות וכל הגופים הרלוונטיים, ולכן ייתכנו עוד שינויים והתאמות בהמשך. הסבר מפורט לגבי התהליך ניתן לקבל בסרטון שבלינק הבא:  https://youtu.be/ESoh31bqG2o.

בתהליך זה אנו מנסים למצוא את האיזון בין האחריות שלנו על התהליך (כולל הכוונת המועמדים למקומות המתאימים להם ויצירת חוויה כללית חיובית ומכבדת עבורם), לבין שמירה על עיקרון הבחירה ההדדית שבו המועמדים בוחרים את המסגרת בה ירצו להתנדב והמסגרות עצמן בוחרות את קבוצת המתנדבים – הקומונה - שתגיע אליהן.  הבחירה ההדדית היא הדבר שמייצר את תחושת המחויבות בין המתנדבים למסגרות במהלך השנה, וחשוב לנו לשמר אותה.

חשוב לזכור כי הביקוש לשנת השירות באופן כללי, ולשנת השירות שלנו בפרט, גבוה בהרבה מהמכסה שניתנת על ידי משרד הביטחון והצבא. כתוצאה מכך, ישנם מועמדים רבים, רובם מתאימים וראויים, שעוברים את תהליך המיון אך לא מתקבלים בסופו של דבר. אנו מבטיחים שהמיונים ייעשו בצורה מכבדת ומקצועית, ושכל המועמדים יקבלו יחס הוגן ותשובות ראויות. 

לפרטים נוספים על שנת השירות בתנועה הקיבוצית ותהליך המיון, ולהרשמה: לחצו כאן


באנר משקארד חדש

תמונת השבוע: ילדים מתוקים מדבש

תמונת השבוע: ילדים מתוקים מדבש

בגן ברוש שבקיבוץ כפר גליקסון, החלו הילדים החמודים בהכנות לראש השנה. ביחד עם הגננת שרון נורי למדו בגן על השנה החדשה, סמלי החג והכינו יין רימונים שנראה מעולה. 
גרמתם לכולנו להתגעגע לימים האלו.


פייסבוק התנועה

"מסלול ירוק" – הפלטפורמה שלנו לקידום עסקים בקיבוצים

עסקים קטנים בקיבוצים החלו במקרים רבים כתחביבים של חברים, שעם הזמן הפכו לעסקים עם פוטנציאל כלכלי, הזקוקים תמיד, ובמיוחד לעת הזאת, לסיוע בפריצה קדימה. אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית וקמ"ע התגייסו לסייע ולעודד חברים הרוצים בכך, לצמוח בדרך עצמאית באמצעות יזמות אישית: "אנחנו מאמינים כי חיזוק העסקים הקטנים תורם לחיזוק כלכלת החברים וכפועל יוצא, לחיזוק כלכלת הקיבוץ"
"מסלול ירוק" – הפלטפורמה שלנו לקידום עסקים בקיבוצים

היזמויות בקיבוצים נולדו כתשובה לצורך שעלה מהשטח, נחוץ היה למצוא ולפתח פתרונות המאפשרים שיווק ומכירות, הסדרת שימושים וגיוס משאבים הדרושים למעקב אחר הביצועים העסקיים. עם השנים והשינויים בקיבוצים המתחדשים, התגבשה מציאות של עסקים קטנים רבים הפועלים בחצר הקיבוץ. יותר ויותר יזמים גילו כי הקיבוץ הוא כר פורה להקמת עסקים קטנים: בגלל הירוק, בגלל השקט, בזכות תמיכת הקיבוץ, בזכות הסביבה התומכת ומעגל הלקוחות הראשון - חברי ותושבי הקיבוץ.

כך צמחו בתוך עשור אלפי עסקים קטנים ויזמויות ברחבי התנועה הקיבוצית, במגוון תחומים ומגזרים.

באגף כלכלה ובקמ"ע מדגישים שאליה וקוץ בה - "תשמעו סיפור טיפוסי", אומר חיים חבלין, האחראי על תחום היזמות בתנועה הקיבוצית: "הקמת את העסק שתמיד חלמת עליו, החברים באו, פרגנו ואמרו לך שהמוצר או השירות שאת מעניקה הוא בטופ, יש "value for money" כמו שאומרים הוותיקים. אבל, חלפו שבועות ואירוע גזירת הסרט כמעט ונשכח, אט אט מגיעים פחות חברים, והפעילות אינה מגרדת ולו  10% מהפוטנציאל שנחזה. את מורידה מחירים כי צריך להמשיך ולהניע את גלגלי העסק, ומקווה שזה יחזיר את הלקוחות וימשוך חדשים, אבל זה לא ממש עוזר. ומה עם הפרנסה? כל שקל פנוי הולך להשקעה נוספת - שיווק, שיפור, בלאי. נשמע מוכר?"

ביחד עם חברת "Style", המשתפת פעולה בעולם גיוס הטבות למועדוני לקוחות גדולים מבית ישראכארט ואמריקן אקספרס, הקימו באגף כלכלה חברה בשם "מסלול ירוק בע"מ". החברה בנתה סל שירותים המיועד לסייע לעסקים הקטנים לשווק ולמכור וכן להקטין את העלויות. נציגי החברה החלו לעבור בקיבוצים ולצרף עסקים ויזמויות למיזם. לאחר כחצי שנה וגיוס מאות עסקים – הגיעה הקורונה. "בשלב הזה" אומר חבלין, המשמש גם כמנכ"ל החברה, "החלטנו להיפגש עם המנהלים בכל קיבוץ ולגייס אותם, ובאמצעותם את העסקים הקטנים בקיבוצם. נכון לכתיבת שורות אלו, הצטרפו למעלה מ-30 קיבוצים וכ-1,500 עסקים.

עוד מוסיף חבלין: "עסקים המעוניינים להצטרף בחינם וללא כל עלות מצדם ל"מסלול ירוק", וליהנות מחשיפה במועדונים ובמדיות השונות מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט שלנו. השבוע פתחנו גם דף פייסבוק בו ניתן לגלוש ולמצוא הטבות של עסקים בקיבוצים. אתם מוזמנים לבקר בעמוד ולסמן "לייק".


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות יפתח אחרי החגים

בואי והצטרפי גם את לבית הספר שפותח על ידי התנועה הקיבוצית, איגוד התעשיה הקיבוצית ו"סופרסונס". המחזור השני בתוכנית ייפתח בחודש נובמבר. כל הפרטים בכתבה
המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות יפתח אחרי החגים
המחזור הראשון של בית למנכ"ליות

כמה פעמים חשבתן שהגיע הזמן לשינוי, לצאת ממקום הנוחות של המוכר והידוע ולצעוד קדימה לעבר האתגר הבא? כמה פעמים רציתן למנף את עצמכן למקומות חדשים ומרתקים? אם אתן בשלות לבצע צעד משמעותי בחייכן, אנחנו מזמינות אתכן להצטרף אלינו לבית ספר למנכ"ליות העתיד היוצא לדרך בפעם השניה.

בית ספר למנכ"ליות העתיד הוקם עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי לתפקידי ניהול בכירים ובמטרה להעלות את מספר הנשים הלוקחות חלק בניהול כלכלי ועסקי בקיבוצים ובתעשייה הקיבוצית.

זוהי תוכנית פורצת דרך המאפשרת להתעדכן בכלים חדשניים המועברת ע"י מרצות מומחיות בתחומן ומנוסות בעבודה עם הנהלות בכירות. התוכנית מורכבת מ-8 מפגשים שיערכו אחת לשבועיים, במשך 4 שעות, במהלכם יחזקו המשתתפות את תחושת המסוגלות האישית שלהן לצד רכישת כלים ניהוליים ייחודים ויצירת קהילת עמיתות שיאפשרו להן לצלוח את הדרך מעלה באופן מיטבי. תכנית הלימודים כוללת הכשרה מקצועית לצד הכשרה מנטלית ו- SOFT SKILLS במגוון נושאים כפי שיפורט בהמשך המסמך.  

את התוכנית מובילות שש נשים נחושות ומנהיגות בפני עצמן: מרים דרוק (מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, לאה קוטלר, מנהלת פיתוח הון אנושי באיגוד התעשיה הקיבוצית, הדס ילין מנכ"לית התנועה הקיבוצית , הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות וחנה רדו, מייסדת ויו"ר סופרסונס כשלצידה ליאת שקד מנכ"לית הארגון.


באנר קמפיין קליטה 2

שיפור פני "האנדרטה לחללי הקיבוצים" לרגל השנה החדשה

האתר, שנמצא בשטחי המועצה האזורית מגידו, הוקם לפני כעשור על ידי קק"ל, התנועה הקיבוצית והמועצה האזורית, עבר לאחרונה מתיחת פנים ושיפורים שיסייעו בשמירה ופיקוח על המתחם וישפרו את התנאים לעריכת טקס ההתייחדות השנתי עם חללי הקיבוצים וטקסי זיכרון ומורשת נוספים
אנדרטת הקיבוצים לאחר מתיחת הפנים. צילום סער רמון
אנדרטת הקיבוצים לאחר מתיחת הפנים. צילום סער רמון

במסגרת השיפוץ, שהתאפשר בזכות תרומתם ותמיכתם של אגף ההנצחה במשרד הביטחון והמועצה האזורית מגידו, הוסדר באתר משטח טקסים רחב ידיים, הוצבו מצלמות לפיקוח 24/7, תוקנו התורן והדגל שחובלו לפני כמה חודשים ונוסף שילוט בעברית ובערבית. היוזמה המבורכת קודמה הודות למעורבות העמוקה של איציק שפרן מעין השופט המוביל ודואג לאתר מאז הקמתו.  

על קירות האנדרטה מונצחים 3,095 שמות החללים מחברי ומבני הקיבוצים שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות האיבה מאז הקמת הקבוץ הראשון בשנת 1910. ארבע אבני דרך המוצבות לאורך שביל הכניסה, מספרות את סיפורם של הקיבוצים ותרומתם המכרעת להקמתה, ביצור ביטחונה ויישובה של מדינת ישראל.  מאז סלילתו של הכביש אל האתר ב"דרך הפארק", מהכניסה אליו בסמוך לג'וערה, עלה משמעותית מספר המבקרים מקרב המשפחות השכולות, חברים לנשק, רוכבי אופניים ומטיילים רבים אחרים. המבקרים מוזמנים להאזין ל"סיפור המקום" במסבירן הקולי שמוצב במרכזו, לעלות למגדל לתצפית מרהיבה ולכבד את זכרם של הנופלים המונצחים באתר זה.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "האנדרטה לזכר נופלי הקיבוצים היא מיזם הצומח בהדרגה. דרך ארוכה עברנו מאז החלו עזרא רבין ז"ל, מוטק'ה פורת ועמיקם אוסם לגלגל את היוזמה בשיתוף פעולה הדוק עם הקרן הקימת לישראל. עם הזמן הצלחנו לצרף את הממשלה לגורמים המעורבים ולקבל תקצוב שוטף לאחזקתה ולטיפוחה. אני מבקש להודות בשם כל חברי התנועה הקיבוצית ובשם משפחת השכול הקיבוצית, למועצה האזורית מגידו המשקיעה מחשבה רבה ומאמץ מתמשך בשימור וטיפוח האנדרטה."

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "כבוד גדול מאד למועצה אזורית מגידו  שבתחומה נמצאת האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. המקום חשוב מאד למועצה .תודה גדולה לאיציק שפרן על האחריות והמסירות בטיפול באנדרטה."


באנר משקארד חדש

החלה ההרשמה לקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ תשפ"א

המחזור הבא של קורס מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ, בשיתוף המרכז האקדמי רופין, יפתח בתאריך 05.11.20. מטרת הקורס: הכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בעלי זהות קיבוצית, יכולת להוביל את השיח הקיבוצי בתחומים השונים ולנהל את ענפי הקהילה
נפתחה ההרשמה לקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ תשפ"א

הקורס עוסק במגוון הנושאים איתם מתמודדת הנהגת כל קיבוץ בימינו תוך התייחסות לסוגיות הניהול השונות בקיבוצים שיתופיים ומתחדשים. הנושאים הנלמדים בקורס הם בשני מעגלים: הובלה חברתית וערכית  של הקהילה הקיבוצית וניהול מערך השירותים הקהילתיים והוועדות.

הקורס מספק ידע רב בתחומי כלכלה וחברה כגון: היבטים משפטיים של האגודה השיתופית והחברות בה, הובלת תהליכים חברתיים ודרכים לחיזוק הסולידריות החברתית בקיבוץ, הממשק בין החברה והקהילה למשק ותאגידיו ,שמירה על נכסי האגודה השיתופית, בנייה וניהול תקציב הקהילה ועוד. כמו כן, מקנה הקורס כלים ניהוליים מעשיים ומפגיש את המשתתפים עם עמיתים מנהלי קהילה ומזכירים מכהנים וכאלו המתעתדים למלא את התפקיד.

לאורך מפגשי הקורס מתקיים קורס אקדמי בנושא "סוגיות פסיכולוגיות בניהול" על ידי ד"ר הדס הרמתי, מרצה בכירה במרכז האקדמי רופין. משתתפי הקורס מחויבים לפרויקט גמר המבוסס על מודל תחקיר מוקיר.

הקורס יתקיים במרכז האקדמי רופין על פי כללי התו הסגול.

  • 15 מפגשים, בימי חמישי, אחת לשבועיים, 9:00-15:00.
  • מחיר הקורס למשתתף: 5,000 ₪ (כולל ארוחות בוקר וצהרים וחניה במקום).
  • דמי הרשמה: 150 ₪.

התנועה הקיבוצית תסבסד את עלות הקורס לחברי הקיבוצים, כך שהמחיר למשתתף חבר.ת קיבוץ יהיה 3,000 ₪ בלבד.

לפרטים נוספים והרשמה יש לפנות לשלומית צימרינג, פיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית:  hr@tkz.co.il


באנר ביטוח חקלאי

אתגרי כלכלת ישראל והעולם 2020-2021 ובעידן שאחרי הקורונה – פאנל מומחים

אתגרי כלכלת ישראל והעולם 2020-2021 ובעידן שאחרי הקורונה – פאנל מומחים

אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית בשיתוף עם 'ברית פיקוח' מארחים שיחת ZOOM עם מומחים בנושא: אתגרי כלכלת ישראל והעולם בעידן הקורונה.  האירוע יתקיים ב-15 לספטמבר, בין השעות 15:30 - 17:30.

הקורונה טרפה את הקלפים בכלכלה המקומית והעולמית, תוך זמן קצר מנועי המשק נעצרו בישראל ובארצות העולם. על ממשלת ישראל וממשלות אחרות להניע מחדש את גלגלי המשק המשותקים כמעט לחלוטין.

משתתפי הפאנל:
•פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה
•פרופ' ירון זליכה, ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו
•פרופ' מישל סטרבצ'ינסקי, מנהל חטיבת המחקר של בנק ישראל
•מנחה הפאנל - פרופ' יורם קרול

ההשתתפות הינה ללא תשלום / יש להירשם מראש / המפגש באמצעות הזום. הקישור למפגש יישלח לנרשמים בלבד, ישירות לדוא"ל בחצי השעה שלפני תחילת המפגש.

להרשמה: לחצו כאן


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

חוזר בועז מקלר ושות': הצעה לשינויים במדיניות ההנחות בהקצאת קרקע

בועז מקלר רו"ח, אילן כהן מנהל מערכות מידע
**המאמר הינו מטעם בועז מקלר ושות', ואינו מטעם התנועה הקיבוצית
לוגו בועז מקלר

מועצת מקרקעי ישראל פרסמה לקראת ישיבתה ב 8.9.2020 בין היתר את הצעת ההחלטה לתיקון פרק משנה 4.2 - "הנחות אזור".

בהחלטה זו מצמידה רשות מקרקעי ישראל את סיווג אזורי העדיפות להחלטת ממשלה מספר 4302 מיום 25.11.2018 שעניינה "קביעת אזורי עדיפות לאומית לעניין מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון".

על פי הצעת ההחלטה יסווגו הישובים הכפריים בהתאם לסיווג משרד השיכון והבינוי העדכני כדלקמן:

  • ישובים בקבוצה א 1 ו- א 2 על פי החלטה 4302 יסווגו כאזור עדיפות לאומית א'.
  • ישובים בקבוצה ב' על פי החלטה 4302 יסווגו כאזור עדיפות לאומית ב'.

בעקבות הסיווג החדש לפי החלטה 4302 צפוי לרדת סיווגם של 36 ישובים בעיקר מ-א' ל-ב' ראו טבלה "ישובים שסיווגם צפוי לרדת" הרצ"ב

מאידך צפוי לעלות סיווגם של 17 ישובים בעיקר מ-ב ל-א ראו טבלה "רשימת ישובים שסיווגם צפוי לעלות" רצ"ב.

בעקבות מאבק ממושך של ראשי הרשויות של מ.א. משגב, מ.א. עמק יזרעאל ומ.א. גליל תחתון מוצע לבטל את תקרת ההנחה הסוציואקונומית בישובים באזורי עדיפות.

ראשי המועצות טענו כנגד המשך קיומה של תקרת ההנחות ש"להוראה זו השלכות שליליות על עידוד ההתיישבות בגליל ובנגב בכלל במועצות האזוריות משגב, הגליל התחתון ועמק יזרעאל בפרט.

לפיכך מוצע לבטל את סעיף 4.2.2 (ה) בקובץ ההחלטות של מועצת מקרקעי ישראל הקובע תקרת הנחה בת 50,000 ש"ח להנחה בהקצאת קרקע למגורים לישובים בעלי מעמד סוציואקונומי 8 ומעלה.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה