דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

מזכירות התנועה אישרה את הסכם "חבצלת החדשה". על מי המליצו לתפקיד מנכ"לית התנועה הקיבוצית החדשה? נחתם ההסכם על השכרת בית התנועה וכיצד ניצל צובה מהשריפה? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
נטע קדם שוורץ
 19/08/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה את הסכם הקמת "חבצלת החדשה"

לאחר דיונים ארוכים ומשא ומתן שהתנהל בשנים האחרונות, ביום ראשון השבוע דנה מזכירות התנועה בהסכם "חבצלת החדשה", אותו הציגו רו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, ועמוס רבין, יו"ר חבצלת ואישרה אותו. ההסכם יובא לאישור סופי וחגיגי בוועידת התנועה הקרובה שתתקיים בנובמבר
לוגו מזכירות התנועה

"חבצלת החדשה" מיועדת לצאת לעולם בוועידת התנועה הקיבוצית הקרובה, והיא תהיה הנדבך השלישי באבולוציית מיזוג התק"ם והקיבוץ הארצי, לאחר ועידת ההקמה בשנת 1999ו-ועידת כפר בלום בשנת 2006. ועידת 1999 החליטה עקרונית על המיזוג ובשלב הראשון טופל מיזוג פעילות מטה התנועה. ועידת 2006 התחילה לטפל במיזוג הנכסים והפעילות הציבורית (התרומה לחברה הישראלית -תנועות נוער, מכוני מחקר, תיעוד ושואה, גופי התרבות, בינ"ה ועוד). אלא שלנוכח קשיים מסוימים  השאירה חלק מהמחלוקות לפתרון בהמשך הדרך ואף קצבה תקופת ביניים של 10 שנים לליבון הסוגיות.

לקראת תום תקופת ביניים החלו הדיונים על השלמת המיזוג באמצעות צוות בו השתתפו ניר מאיר, גיל לין, דגן לוין ועו"ד מיכי דרורי מטעם התנועה קיבוצית וחיים אורון (ג'ומס), מרקי לוי, אבשלום וילן ואיתמר שוויקה (שני האחרונים הוחלפו בהמשך הדרך ע"י עמוס רבין ועוזי שמש עם סיום תפקידיהם ב"חבצלת") מטעם חבצלת ותאגידי הקיבוץ הארצי לשעבר. הצוות בחן פתרונות שונים תוך התחשבות רגישה במגוון הדעות, הזרמים והצבעים בתנועה הקיבוצית לצד ההסכמה רחבה על ערכי היסוד.

בדיוני הצוות התגבשה הצעה להקים את "חבצלת החדשה" - מנגנון קבלת החלטות משותף ומחייב לאיגום מקורות מתאגידי התנועה הקיבוצית וממקורות נוספים, והקצאתם בין ענפי הפעילות הציבורית. בפתיח להצעה נכתב, בין היתר, כי היא מיועדת לחיזוק ופיתוח המעורבות וההשפעה של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ובעם היהודי, שליחות המתקיימת זה יותר מ-100 שנה ברוח ערכי הליבה של התנועות הקיבוציות.. וביניהם שוויון ערך האדם, צדק חברתי, ציונות, דמוקרטיה, התיישבות, חופש אישי, פלורליזם, שיתוף וערבות הדדית, חתירה לשלום, בניית חברה משותפת יהודית-ערבית, חקלאות וקיימות סביבתית.


 

מזכירות התנועה הקיבוצית הצטרפה להמלצת ועדת גיוס רחבה על מינוי נטע קדם שוורץ למנכ"לית התנועה

קדם שוורץ (עברון), מנהלת הקהילה בקיבוצה בשלוש השנים האחרונות, הומלצה לתפקיד בתום תהליך האיתור ומיועדת להחליף את הדס דניאלי ילין שמונתה לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה. המינוי דרוש את אישור מועצת התנועה הקיבוצית בישיבתה הקרובה
נטע קדם שוורץ
נטע קדם שוורץ

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה, בישיבתה שהתקיימה ביום ראשון, להצטרף להמלצת ועדת גיוס רחבה בראשות ד"ר שרה אדום על בחירת נטע קדם שוורץ לתפקיד מנכ"לית התנועה. קדם שוורץ אשר משמשת כיום כחברת מזכירות התנועה לא נכחה במהלך הדיון בסעיף זה.

נטע קדם שוורץ היא בת וחברת קיבוץ עברון, עובדת סוציאלית קלינית בהכשרתה ובעלת תואר שני מאוניברסיטת חיפה. לאחר מספר שנים של עבודה בתחום, היא עברה לנהל את מערכת הבריאות והרווחה בעברון. במהלך חמש השנים בתפקיד זה, היא הובילה יחד עם הצוות שינויים במבנה הארגוני, יצירת תקנונים והסדרים שונים ופרויקטים חברתיים וקהילתיים. בסוף 2018 נבחרה לתפקיד מנהלת הקהילה בעברון וזכתה להתמודד עם אתגרי המציאות המשתנה בשנתיים האחרונות בעקבות הקורונה. לפני שנה נבחרה על ידי מועצת התנועה לשמש כנציגת ציבור ובמזכירות התנועה, ובנוסף היא חברה בוועד המנהל של מכללת אורנים מטעם התנועה הקיבוצית.

נטע בעלת השכלה בתחום הניהולי, החל מניהול מערכות בריאות, קורסי דירקטורים, לצד מסלול לניהול מתקדם לנשים בכירות במגזר הציבורי והפוליטי, קורס מנהלי/ות קהילה ומזכירי/ות קיבוץ ובוגרת ביה"ס למנכ"ליות העתיד של התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס.    נטע קדם שוורץ: "אני רואה במועמדותי למנכ"לית התנועה הקיבוצית, המשך טבעי של העשייה האישית והמקצועית שלי ודרך בה אוכל לתרום לכלל קיבוצי התנועה, כפי שעשיתי בשנים האחרונות עבור ביתי".


באנר משקארד

יוצאים מתל אביב:
נחתם ההסכם עם "אמפא נדל"ן"
להשכרת בית התנועה הקיבוצית

ביום שלישי האחרון נחתם הסכם השכרת בית התנועה הקיבוצית, ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בתל אביב, לחברת "אמפא נדל"ן". התמורות שיתקבלו מההשכרה ייעודו בעיקר לפעילות הציבורית
נציגי התנועה הקיבוצית, חבצלת ואמפ"א נדל"ן מרימים כוסית לאחר החתימה על ההסכם
נציגי התנועה הקיבוצית, חבצלת ואמפ"א נדל"ן מרימים כוסית לאחר החתימה על ההסכם

השכרת הבית, שאושרה בישיבת מועצת התנועה החגיגית בעין חרוד לפני כחודש (ביחד עם המעבר ליקום), הינה מהלך המשלב פן כלכלי וערכי: ערכי – יציאה של בית התנועה מתל אביב לקיבוץ, תוך שדרוג בית התנועה החדש ומיצובו כאתר מייצג, אטרקטיבי ומודרני; כלכלי - הגדלת התרומה מהנכס בתל אביב, באמצעות השכרה ארוכת טווח לגורם המתמחה בהשכרת נכסים, ובעל יכולת כלכלית מוכחת תוך שמירה על מורשת הבית. התמורה שתתקבל מהשכרת בית התנועה בתל אביב, גבוהה בהרבה מעלות שכירת בית התנועה החדש.

התמורות שיתקבלו מההשכרה ייעודו בעיקר לפעילות הציבורית (התרומה לחברה הישראלית – תנועות נוער, מכוני מחקר ותיעוד, תרבות וכו'), ומיעוטו לשכירת בית התנועה החדש, ולפירעון התחייבות שנטלה התנועה בעבר ויועדו להיפרע ממכירת הבית ועלות הכנת בית התנועה להשכרה.

דגן לוין, ראש אגף כלכלה ועמוס רבין, יו"ר חבצלת, מסרו לאחר ההחתימה: "להשכרת הבית קדם תהליך ארוך של הכנה והבנות וביניהם – חידוש חוזה החכירה מול רשות מקרקעי ישראל, שינוי יעוד הבית, הסדרת זכויות תכנוניות והבשלת ההסכמות להקמת "חבצלת החדשה" ובמקביל, תהליך חשיבה סדור בו הוחלט על השכרת הבית במקום מכירתו. במסגרת התהליך, נערך מהלך תחרותי בין מספר מציעים שבסופו נבחרה חברת "אמפא נדל"ן" שהציעה חבילה שלמה של מחיר מיטבי, לתקופה ארוכה ותוך העמדת בטחונות מתאימים".


באנר ביטוח חקלאי

החקלאים הפגינו נגד הרפורמה בחוק ההסדרים בסמוך לגבול עם לבנון: "לא אנחנו עושקים את הציבור"

קרוב ל-1,000 מפגינים הפגינו ביום שלישי בצהריים סמוך למושב אביבים נגד הרפורמה ששרי האוצר והחקלאות מנסים לקדם במסגרת חוק ההסדרים - ולא בהסכם מולם. בתום ההפגנה הם צעדו אל גדר הגבול עם לבנון והמשיכו למחות בסמוך אליה תוך עימות עם כוחות צבא ומשטרה. בהפגנה השתתפו גם סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, ח"כ יואב קיש, יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי וחברי כנסת נוספים מהמפלגה
החקלאים מפגינים על רקע לבנון
החקלאים מפגינים על רקע לבנון

בהפגנה השתתפו מגדלי הביצים הגרים במושבים הסמוכים לגבול עם לבנון, וכן חקלאים מאזור הצפון ובהם גם לא מעט מהקיבוצים. כמו כן השתתפו ראשי המועצות האזוריות מעלה יוסף, מרום הגליל ומבואות החרמון. בהמשך להפגנות הקודמות, החקלאים קראו לממשלה להגיע להסכם ולא לפעול באופן חד-צדדי.

בתום ההפגנה אמר בזעם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "מה שאנחנו רואים פה זה מאוד עצוב וכבר הזהרתי בעבר את שר האוצר ליברמן - אם תשאיר את אנשי גבול הצפון בלי פרנסה לאחר 60 שנים שהם מתפרנסים מלולי ההטלה ובלי לתת שום פיתרון פוזיטיבי, החבר'ה האלה יגיעו אל סף ייאוש. אנחנו צריכים להגיע למצב שצעירים שגרים בצפון ומתפרנסים מהטלה רצים לגדר הגבול עם לבנון?? תבין לאן את מבין את החבר'ה האלה! ייאוש זה פיתרון, יש תוכנית, תתחיל לפתוח את הראש, תפסיק להתעקש, תתחיל לדבר לעניין. אנחנו מוכנים לכל פיתרון שיהיה טוב למדינה וטוב לחקלאים, אבל לא בכוח, רק בהידברות - תזכור את זה. בכוח אף אחד לא ינצח אותנו". 

סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן: "לא נשלחתי על ידי הממשלה, אבל אני שליח שלכם בממשלה. הרפורמה לא יכולה לעבור בחוק ההסדרים - המאבק הוא של כולנו. אני מלווה את גבול הצפון מיום גיוסי לצה"ל ואני מכיר את האזור הזה מצוין בתפקידים רבים שעשיתי ואני לא מוכן שהרפורמה תהיה על הגב שלכם. החוסן של מדינת ישראל זה החוסן של הישובים לאורך הגבול, של אנשים שמוציאים את כספם ביגיע כפיים של עבודה קשה. מדברים הרבה על הייטק, אבל הייטק לא חי בלי פירות, ירקות, ביצים ודגנים - מישהו עושה את העבודה הקשה הזאת ולכן לא ניתן לפגוע בכם. אני מתחייב או שהחוק יוצא מההסדרים או שהוא ישונה בוועדות לשביעות רצונכם".

מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בהפגנה: ״אני שמח לראות כאן בהפגנה חברי קיבוצים מכל רחבי הארץ. באנו להדגים שני עקרונות יסודיים. הראשון: במאבק הזה כולנו ביחד, לא יפלגו אותנו. והעיקרון השני: או שהרפורמה הזאת תעבור בהסכמה, או שהיא תעוף מחוק ההסדרים. ואם שני אלה לא יקרו... לא תהיה ממשלה. אני מחזק את ידיכם. לא נוותר. ננצח״.


באנר קמפיין קליטה

"מי שרוצה לחזות במו עיניו בציונות של שנת 2021, הוא ימצא אותה בכרם שלום ובקיבוצים אחרים"

ביום חמישי שעבר חגגו בכרם שלום 20 שנים לקיבוץ המחודש. אורח הכבוד בחגיגות היה שר התקשורת, יועז הנדל (תקווה חדשה), שגם נרתם אישית בעבר למאמצים להביא משפחות חדשות לקיבוץ. אנו מביאים את נאומו באירוע (שעלה גם בדף הפייסבוק שלו) שהיה מלא בהערכה לכרם שלום ולקיבוצים בכלל
השר הנדל יחד עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בחגיגות 20 שנה לכרם שלום
השר הנדל יחד עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בחגיגות 20 שנה לכרם שלום

כרם שלום הוא ההוכחה שה"צומוד" לא נעלם מעם ישראל. מקום שרוב הישראלים שומעים עליו בהקשרים של מנהרות וענייני ביטחון מפעם לפעם, אבל כשמגיעים עליו רואים ישוב פורח, ירוק ומלבלב, שלא מפסיק לקלוט משפחות ולהתפתח. איך שהוא, דווקא בקצה של כביש 232, רחוק, רחוק מאוד, אפשר להסיר מחיצות. ומי שמגיע לשם מבין. חילונים אדוקים ודתיים אדוקים חיים ביחד. לא על הרצף כמו ברוב הישובים המעורבים שאני מכיר, אלא מתוך המרחק. פשוט חיים אחד עם השני ולא רק אחד לצד השני. חזון הנביאים בנגב. הפוך למסר שאנחנו משדרים לצערי מירושלים לפעמים.

יש על מה לבקר את התנועה הקיבוצית לגווניה, כפי שאז עשיתי, אבל יותר מכך, יש במה להתגאות. זו ההיסטוריה שלנו, של התנועה הציונית. הנס שלנו ולא משנה אם הוא נס דתי או חילוני בעיניכם. מי שעומד מעל בימת הכנסת או מול המקלדת והופך בהבל פה ורעות רוח את הקיבוצים לאויב, פשוט לא מכיר את כרם שלום בהווה. לא מכיר את ההיסטוריה שלנו, את הציונות. את א.ד גורדון וכצנלסון, את אחדות העבודה ותנועת ארץ ישראל השלמה, את המשנה סדורה שהתלוותה לעבודת אדמה, לאומיות בריאה, מגורים כפריים ושותפות כלכלית אידיאולוגית. אחוז קטנטן מתוך היישוב העברי עם השפעה עצומה מתוך אמונה בצדקת הדרך.

הם לא יודעים כמה אני וחבריי שגדלנו בציונות הדתית חיקינו אתכם, מה זה גוש אמונים וריקודי הרב קוק עם החלוצים במרחביה. הפוך, מי שמחפש את הגאולה ואת עם ישראל, שיבוא לכרם שלום. מי שרוצה לראות חלוציות, שיבוא לכרם שלום. מי שרוצה לחזות במו עיניו בציונות של שנת 2021, הוא ימצא אותה בכרם שלום ובקיבוצים אחרים. כבוד למורשת הציונית של התנועה הקיבוצית לא בא על חשבון כבוד למגזרים אחרים. את כרם שלום אנחנו צריכים להעתיק ולשכפל לכל אזור בישראל. את ישובי הגבולות אנחנו צריכים להרים על נס, ועל אחת כמה וכמה את הישובים המעורבים. את הרוח הזאת מול הקשיים, הפצמ"רים, בלוני התבערה, השבטיות שהתרגלנו אליה. אפשר וצריך לחיות ביחד ולהתחבר. אפשר לעשות את זה כשנאחזים בקרקע ואפשר לעשות זאת בהתמודדות עם מגפה.


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: אש ותמרות עשן

השריפה בהרי ירושלים מאחורי קיפצובה. צילום: כארם עדואן
השריפה בהרי ירושלים מאחורי קיפצובה. צילום: כארם עדואן

השריפה הנוראית שהשתוללה השבוע בהרי ירושלים כילתה, לפי הערכות, שטח עצום של 25 אלף דונם עצים. בשריפה פונו 8 יישובים בתחומי המועצה האזורית מטה יהודה מחשש שהאש עלולה לסכן את התושבים ובתיהם. בין היישובים שפונו היה גם קיבוץ פלמ"ח צובה שפונה ביום שני לחלוטין, למעט צוות החירום שנשאר, בשל החשש שהשריפה תגיע אל תוך הקיבוץ. 

למרבה השמחה והמזל, נשמו כולם לרווחה כשגילו עם חזרתם לקיבוץ למחרת כי האש עצרה ממש על הסף. צינור מים ייעודי עם ממטרות השקייה, שהניחו בעבר על הדרך שנסללה באזור היער הסמוך, עזר למנוע את התפשטות האש ולהציל את הקיבוץ מאסון - קראו את הכתבה באתר וואלה!

ביום ראשון אחר הצהריים צילם כארם עדואן, העובד בפארק השעשועים לידים של הקיבוץ "קיפצובה", את התמונה המהפנטת שקלטה את האש המתמרת במרחק של מספר קילומטרים מהפארק. כאמור, הפארק והקיבוץ לא ניזוקו. מקווים שהטבע ישתקם במהירות לאחר האסון הנורא הזה.


פייסבוק התנועה

אלוף יהודה פוקס נכנס לתפקיד מפקד פיקוד המרכז

אלוף פוקס, חבר קיבוץ חורשים, ששימש בתפקידו האחרון כנספח צה"ל בוושינגטון, החליף את אלוף תמיר ידעי, שכיהן בתפקיד כשנה ומונה למפקד זרוע היבשה: "מתחייב להוביל פיקוד יוזם, חוקר, מחדש, שאינו חושש לשנות ולהתאים את התפיסות המבצעיות והפקודות המנחות אותנו, אל מול המציאות המתהווה"
 
האלוף פוקס נושא דברים בטקס בפיקוד מרכז, כשמאחוריו הרמטכ"ל כוכבי והמפקד היוצא, אלוף ידעי. צילום: דו"צ
האלוף פוקס נושא דברים בטקס בפיקוד מרכז, כשמאחוריו הרמטכ"ל כוכבי והמפקד היוצא, אלוף ידעי. צילום: דו"צ

טקס חילופי המפקדים נערך ביום רביעי שעבר (11.8) במפקדת פיקוד המרכז במחנה 'נחמיה', בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ובהשתתפות חברי פורום מטכ"ל, ראשי רשויות מקומיות, משפחות ומוזמנים נוספים. 

"בהתרגשות רבה ובתחושת אחריות כבדה, אני שב היום כאלוף הפיקוד, אל הבית שהיה עבורי כל חיי, ובכל שנות שירותי, ירושלים ופיקוד המרכז. אני מתחייב לעשות כל שנדרש על מנת לממש את המשימה אשר הוטלה עלי ועל קציניי וחייליי - להגן על תושבי האזור, לגדוע את יד הטרור ומחולליו ולהבטיח שגרת חיים טובה ומשגשגת לתושבי האזור כולם״, אמר מפקד פיקוד המרכז הנכנס, האלוף יהודה פוקס. "אני מתחייב להוביל פיקוד יוזם, חוקר, מחדש, שאינו חושש לשנות ולהתאים את התפיסות המבצעיות והפקודות המנחות אותנו, אל מול המציאות המתהווה. המניפים מולנו חרבם, יפגשו ללא היסוס כוחות מיומנים וקטלניים הנכונים לנקוט ביד קשה מאוד על כל המאיים על מציאות החיים שעל קיומה אנו אמונים", הוסיף.

הרמטכ"ל כוכבי אמר בטקס: "יהודה, אתה קצין מוכשר, עם ניסיון מבצעי רב, שמכיר את הגזרה עוד מימיך כמג"ד וכמח"ט. אתה מפקד מקצועי עם סטנדרטים גבוהים ואנו מפקידים בידיך פיקוד רגיש בתקופה רגישה. אני משוכנע שניסיונך העשיר וחוכמת הפיקוד שלך יובילו אותך להנהיג את הזירה תוך שילוב נכון בין נחישות מבצעית לערכים".


באנר ביטוח חקלאי

פסגת צעירי וצעירות הקיבוצים חוזרת
בפעם ה-2!

פסגת צעירי וצעירות הקיבוצים חוזרת בפעם ה-2!

לאחר שנה של געגועים וריחוק חברתי, אנחנו חוזרים להרים את האווירה כמו שרק צעירים יודעים. 

בתוכנית:

  • מפגש נטוורקינג בין כל צעירי וצעירות הקיבוצים וכל מי שעוסק.ת בתחום הצעירים, מכל רחבי הארץ. 
  • מרחב פתוח בנושאים העיקריים שהעסיקו אותנו בשנה האחרונה, ובמקומנו כצעירות וצעירים בקהילה שלנו ובחברה הישראלית. 
  • הרצאות טד של צעירות וצעירים משפיעים
  • הפתעה מיוחדת(!!!)

★ מתי? 07.10.2021 
★ איפה? קיבוץ שפיים 
★ מי? אתם ואתן! 
 
אתם.ן עוד פה? הירשמו בלינק >>> https://forms.gle/jE1aKoYH7XNvcz1a8
לפרטים היכנסו לאיוונט >>> https://fb.me/e/1yJSsT8QV


באנר משקארד

מחזור ג' של בית הספר למנכ"ליות העתיד: כי כשהולכות יחד – מגיעות רחוק

התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס גאות להשיק את המחזור השלישי בתוכנית "בית הספר למנכ"ליות העתיד", שייפתח בחודש דצמבר 2021. התוכנית פותחה עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי לתפקידי ניהול בכיר, במטרה להעלות את מספר הנשים בעמדות ניהול כלכלי ועסקי בכיר בקיבוצים ובתעשייה הקיבוצים בכלל
מחזור ג' בית הספר למנכ"ליות העתיד: כי כשהולכות יחד – מגיעות רחוק

"בית הספר למנכ"ליות העתיד" היא תוכנית לקידום שוויון מגדרי בנקודות השפעה והכרעה ולקידום נשים בישראל לכהונה כמנהלות בכירות בתעשייה. במפגש הנשי גלומות אפשרויות לתהליך עמוק, מחזק ומשמעותי אשר יוביל להגדלת מספר הנשים המכהנות כמנכ"ליות ומנהלות בעמדות מפתח ולידי צמצום הפערים המגדריים.

התוכנית מורכבת מ-8 מפגשים שיערכו אחת לשבועיים במשך 4 שעות, במהלכם יחזקו המשתתפות את תחושת המסוגלות האישית שלהן לצד רכישת כלים ניהוליים ייחודים ויצירת קהילת עמיתות שיאפשרו להן לצלוח את הדרך מעלה באופן מיטבי. תכנית הלימודים כוללת הכשרה מקצועית לצד הכשרה מנטלית ו-   soft skillsבמגוון נושאים כפי שיפורט בהמשך המסמך.

המפגשים יתקיימו בימי רביעי, בין השעות 18:00 – 14:00, באזור עמק חפר.

להרשמה ופרטים נוספים:
הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שיוויון מגדרי – 052-5859827, hilitb@tkz.co.il


באנר קמפיין קליטה 2

פיתוח והכשרת יו"רים ויו"ריות בתעשייה ובעסקי הקיבוץ בתנאי עולם משתנה

'להב פיתוח מנהלים' ואיגוד התעשייה הקיבוצית מתכבדים להזמינכם להשתתף בתכנית שפותחה בהתאם לצרכים הייחודיים ומאפייני התפקיד של יו"רים.ות בתאגידים קיבוציים. התוכנית תעניק את הידע, הכלים, המיומנויות ותהליכי החשיבה הדרושים לביצוע התפקיד
פיתוח והכשרת י"ורים ויו"ריות בתעשייה ובעסקי הקיבוץ בתנאי עולם משתנה

תפקיד היו"ר הינו בעל חשיבות אסטרטגית למפעל ולקיבוץ. בשנים האחרונות הוא קיבל תפנית חדשה וחשובה לאור הדגש הרב המושם כיום על תפקידו, בכל המגזרים ולא רק בחברות ציבוריות, והעולם המשתנה הדורש שינויי חשיבה ופרדיגמות. הקורס שפותח על ידי להב פיתוח מנהלים – הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף עם איגוד התעשייה הקיבוצית, מיועד ליושבי ראש בפועל, למנכ"לים ומנהלים בתעשייה ובמגזר העסקי. מדובר בקורס ייחודי מסוגו, המכסה נושאים רלוונטיים רבים לעבודת היו"ר והדירקטוריון.  התוכנית כוללת הרצאות של מיטב אנשי האקדמיה, מפגשים עם מנהלים.ות בכירים.ות מהשטח, סדנאות יישומיות וחומרי קריאה משלימים. מערכת השעות מותאמת לעולם שהשתנה בשנה האחרונה.

  • פתיחת הקורס – 19 באוקטובר 2021
  • 6 מפגשים, ימי ג', 09:00-16:45
  • 60 שעות אקדמיות
  • עלות הקורס 6,950 ₪ + מע"מ

במידה ולא ניתן יהיה לקיים את הקורס באופן פרונטלי, הקורס יתקיים בצורה היברידית. לחצו כאן לפירוט נוסף על הקורס.

המעוניינים בפרטים נוספים ובמערכת השעות מוזמנים לפנות ללאה קוטלר, מנהלת מש"א, הדרכה וכספים באיגוד התעשייה הקיבוצית:

052-3662594 / lea@kia.co.il


 

שבת ישראלית במוזיאון בית לוחמי הגטאות: ביקור המשלב מסורת, מורשת, היסטוריה וציונות

מוזיאון בית לוחמי הגטאות

במסגרת שבת ישראלית, ביום שישי 20/8, המוזיאון יהיה פתוח לקהל הרחב. הכניסה ללא תשלום, כולל סיורים מודרכים וכמובן ביקור בתערוכת לונקה הבינלאומית. הכניסה בכפוף להנחיות התו הירוק. סיור מודרך יתקיים בשעות 10:30 ו-12:30.

פרויקט לונקה -  מיזם צילום חינוכי-אמנותי חובק עולם, שכולו מחווה לשורדי שואה הממשיכים לסמל אופטימיות ואת כוח החיים. 270 צלמים, מעל 360 שורדים מ- 35 מדינות.

יום שישי, 20/8/21, בין השעות 10:00-14:00. 
הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר הבית: https://www.gfh.org.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה