דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עקב המצב הביטחוני: 'הרפסודיה' לא תתקיים הקיץ

אגף החינוך בגיבוי הנהלת התנועה החליט שלא לקיים את הרפסודיה בכנרת עקב המצב הביטחוני: דבי ברא"ס מנהלת האגף: "האחריות לשלומם וביטחונם של אלפי בנות ובני הנוער הכריעה. במקומה - נקיים פעילות חלופית בקיץ"
הרם
הכנת המדריכים, בחודש שעבר.

שלושה חודשים לאחר תחילת ההכנות לרפסודיות 2024 ו-10 ימים לפני פתיחת המחזור הראשון מבין ארבעה מתוכננים, החליטו אגף החינוך והנהלת התנועה שלא לקיים את הרפסודיה בכנרת, עקב החשש הביטחוני והמשך הירי מלבנון.  

בהודעה לצוותי החינוך שהיו אמורים להדריך את הקבוצות מהקיבוצים, הסבירו מארגני הרפסודיה מאגף החינוך את החלטתם, שנבעה מתוך תחושת אחריות גדולה לשמירת ביטחונם ושלומם של אלפי המשתתפים.  

זו לא הייתה החלטה קלה והיא הגיעה אחרי שורת התייעצויות. הרפסודיה היא "מפעל דגל" תנועתי אליו מגיעים בני נוער ממרבית הקיבוצים. בשנים האחרונות גדל מספר המשתתפים באירוע, מה שחייב קיומם של ארבעה מחזורי רפסודיה - כאלף בני נוער בכל מחזור.

ההכנות לרפסודיה החלו כבר לפני שלושה חודשים, והם נעשו במקביל להסלמת המצב הביטחוני בצפון, שריחף מעל כמו צל ואיים על היתכנות קיומה של הרפסודיה, באופן כזה שיבטיח חוויה חינוכית בטוחה לאלפי בני הנוער ולצוותים החינוכיים.

בשבועות האחרונים קיימו המארגנים שורת התייעצויות עם גורמי ביטחון, הכינו מענים לתרחישים אפשריים, ובמקביל המשיכו בהיערכות, הרשמות, הכנת מדריכים והכנות לוגיסטיות למבצע. "לקחנו בחשבון שאולי ניאלץ לבטל, אך קיווינו שהמצב הביטחוני בצפון כן יאפשר לקיים כמתוכנן" כתבו המארגנים. אולם ככל שהתקרב מועד המחזור הראשון, גם החריפו האיומים במלחמה בצפון ונמשך הירי, ואלה הביאו להחלטה שלא לקיים את הרפסודיה.

באגף החינוך היו מודעים לציפייה הגדולה שיש לקראת האירוע, מה שבא לידי ביטוי בהרשמה להשתתפות, גם ממרבית הקיבוצים המפונים, ובקולות שנשמעו מהשטח שהעידו על צורך אמיתי של בני הנוער להיפגש, ליצור ביחד, ולבנות ביחד זהות משותפת.  על מהות זאת איננו מוכנים לוותר, אומרים באגף החינוך, ולכן הם שוקדים על יצירת פעילות חלופית לקיץ הקרוב, כזו שתענה על הצורך בפעילות חינוכית שתכלול מפגש ארצי של בני הנוער.

הוספת תגובה חדשה