דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שמרו על רוח טובה - רפסודיה 2023 של התנועה הקיבוצית כבר בפתח

הקיץ מגיע ואיתו גם הרפסודיה המסורתית של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, שמיועדת לבוגרי כיתות י'-י"ב. בשל הביקוש הרב, גם הפעם יתקיימו ארבעה מחזורים במקום שלושה, מהלך שהחל לראשונה בשנה שעברה, נחל הצלחה רבה והוכיח את עצמו. המחזורים יתקיימו במהלך חודש יולי, בין 9.7-1.8
הרפסודה שסגרה את המחזור האחרון ברפסודיה 2022 של התנועה הקיבוצית. צילום: ניר לביא
הרפסודה שסגרה את המחזור האחרון ברפסודיה 2022 של התנועה הקיבוצית. צילום: ניר לביא

באגף חינוך רואים ברפסודיה אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי שנתי אותו עוברים המדריכים עם בני הנוער אותם הם מדריכים הבנוי משלושה חלקים: התחלה (ההכנות בבית לקראת הרפסודיה) אמצע (הרפסודיה עצמה) והמשך (תהליך העיבוד בבית). 

בהתאם למתרחש במדינה בחצי השנה האחרונה - הנושא המרכזי של הרפסודיה יהיה השנה "דמוקרטיה", והוא יבוא לידי ביטוי במעגלי השיח ובציורי הקבוצות על מפרשי הרפסודות. אנחנו נמצאים בתקופה שבה קיים מאבק על זהותה הדמוקרטית של מדינת ישראל, ועל כן חובה לעסוק בנושא בוער זה ולתווך אותו לבני ובנות הנוער מתוך השאיפה לחנך למעורבות ועשייה חברתית ולצמצום תופעת "העמידה מהצד". ערכי הדמוקרטיה - שוויון, סובלנות, ריבוי דעות, זכויות אדם, קבלת האחר ועוד, נמצאים תחת מתקפה וניסיון לצמצמם, ובאגף חינוך רוצים לעורר את בני הנוער באמצעות מפגש משמעותי עם א.נשים שפועלים למען הדמוקרטיה, ויעודדו את בני הנוער לשאול: האם וכיצד ערכים אלו באים לידי ביטוי בחיים שלהם? מהי חשיבותם? ומה האחריות שלהם בשמירה על קיומם גם בעתיד?

מעוניינים להוביל מעגל שיח ברפסודיה? הירשמו כאן ויחזרו אליכם/ן

הרפסודיה מתקיימת בשני מתחמים בחוף חוקוק - חוף הלינה בחוף חוקוק צפון וחוף הבניה בחוף חוקוק דרום. ההפרדה בין המתחמים מסייעת לשמירה על בני הנוער ועל בטיחותם. גם השנה אגף חינוך דואג להרחבת שעות ההצלה בכנרת ונערך לימים החמים עם אספקת קרח תמידית. גודל מחזורי הרפסודיה נגזר מטעמים חינוכיים ובטיחותיים וכן, מההגבלה הקיימת על מספר הרפסודות אותן ניתן להשיט במכל משט.

שימו לב: כמו בשנים קודמות - לא תתאפשר השתתפות קבוצת בני נוער ברפסודיה ללא השתתפות המדריך.ה בהכנה. 

תאריכי מחזורי הרפסודיה:

הכנת מדריכים: 12-13 ביוני.
מחזור ראשון: 9-11 ביולי
מחזור שני: 16-18 ביולי
מחזור שלישי: 23-25 ביולי
מחזור רביעי: 30 ביולי - 1 באוגוסט

 

מצ"ב למטה מסמכים שונים שיעזרו להגיע מוכנים למפעל הגדול של הקיץ

הוספת תגובה חדשה