דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

בשעה טובה: הרפורמה בחקלאות אושרה בהסכמה ויוצאת לדרך. פה אחד: מזכירות התנועה הצביעה על תמיכתה בהקמת קיבוץ חדש במבואות ערד. איך להצמיח מנהיגות חינוכית בקיבוצים לשלב הבא. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חברי מזכירות בתל ערד
 
 07/07/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

הרפורמה בחקלאות אושרה בהסכמה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החקלאות הישראלית המפוארת ניצחה"

לאחר שנה של מאבק נגד החקלאות והחקלאים הושג הסכם לגבי הרפורמה שהובילו שר האוצר ושר החקלאות. במקום 10%, המכס על ירקות לא יפחת מ-50% ועל פירות לא פחות מ-40%, התמיכה הישירה הוגדלה ל-700 מיליון שקל ותקנות הגנת הצומח שמנעו יבוא מחלק מהמדינות
לא ישתנו
הרפורמה בחקלאות אושרה בהסכמה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החקלאות הישראלית המפוארת ניצחה"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו, בין היתר, לאחר ההודעה על ההסכם: "היתה זו שנה קשה, מרה. שנה בה הותקפה החקלאות הישראלית שוב ושוב בתקשורת המסורתית וברשתות החברתיות כחומסת כבשת הרש של הצרכן הישראלי. לא היינו לבד בקרב הזה. לצידנו עמדה בנחישות שדולה חקלאית רחבה מבין חברי הכנסת מהקואליציה ובראשם סגן שר הבטחון, אלון שוסטר (כחול לבן), יו"ר סיעת העבודה, רם שפע וח"כ רם בן-ברק (יש עתיד), שדרשו שוב ושוב שהרפורמה הדרושה כאויר לנשימהבחקלאות, תתבצע בהסכמה. מצאנו לצידנו גם מנהיגי מפלגות בקואליציה ואת יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.

הימים האחרונים היו קשים ומורטי עצבים אולם, בסופו של דבר, בתיווכם של אנשי משרד ראש הממשלה יאיר פינס, אמיר ברקן ונעמה שולץ ובהובלתו של יו"ר הכנסת הושגה פשרה מתקבלת על הדעת. פשרה שכולה ניצחון.

לא היה זה ניצחונה של "העסקונה החקלאית" הדואגת לעצמה כפי שהוצגנו ברשעות. אלא ניצחונו של ענף מפואר המהווה תשתית בסיסית לקיומה של כל מדינה ובפרט מדינה מורכבת ומאוימת כמו מדינת ישראל. יחד, בכוחות משותפים, נלמד כיצד להתמודד עם התנאים החדשים שיוצרת הרפורמה וכיצד ניעזר בה לשדרוג הענף החשוב הזה, שכה הוזנח בשנים האחרונות".


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

מזכירות התנועה הקיבוצית הצביעה פה אחד על תמיכתה בקידום הקמת קיבוץ חדש במבואות ערד

בסיומו של תהליך ארוך, שהתפרש על פני ישיבות אחדות לאורך כתשעה חודשים, יצאה ביום ראשון מזכירות התנועה הקיבוצית לסיור במבואות ערד, על מנת להתרשם מהאזור בו צפויים לקום היישובים החדשים. בתום הסיור ולאחר ששמעה את ראש עיריית ערד וראש המועצה האזורית תמר, אישרה המזכירות פה אחד את תמיכתה בהקמת קיבוץ חדש
חברי מזכירות צופים מתל ערד על חבל "מבואות ערד"
חברי מזכירות צופים מתל ערד על חבל "מבואות ערד"

הסיור שהתקיים ביום ראשון החל בתצפית מתל ערד על חבל "מבואות ערד". חברי וחברות המזכירות שמעו סקירה מפיהם של יהודה אבני, מנהל מרחב דרום בחטיבה להתיישבות, ושל ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר שמבקשת לקבל אחריות מוניציפלית על היישובים החדשים, על התכנית הממשלתית להקמת גוש התיישבות במקום והמצב בשטח. אליהם הצטרף לאחר מכן גם אופיר צימרינג, מנהל האזור בחטיבה להתיישבות. יהודה אבני אמר למשתפי הסיור כי ניתן לקדם הקמת מחנה זמני של שני יישובים חדשים תוך כשנתיים, והם ישמחו אם אחד מהיישובים יהיה קיבוץ. ניר ונגר סיפר על המועצה שהוא עומד בראשה ושיתוף הפעולה שיש לה עם עיריית ערד והרשויות הבדואיות באזור בנושאים שונים ואמר שעדיף כי לפחות אחד מהיישובים יהיה קיבוץ ועוד אחד מושב כדי שייבנו קהילות חזקות. 

משם המשיכו כולם אל עיריית ערד, שם אירח אותם ראש העירייה, עו"ד ניסן בן חמו, שהציג את העיר ואת תפיסתו באשר להקמת החבל המתוכנן. בן חמו אמר לגבי דעתו על התכנית והתנגדותו הראשונית כי הוא ביקש שקודם כל תתבצע השקעה בערד לפני שבונים יישובים חדשים. לדבריו, הרעיון של קיבוץ פחות "מאיים" על ערד מבחינת תחרות על תושבים והוא תומך במודל של הקמת יישובים כפריים שיתקיימו בסימביוזה עם העיר הסמוכה.

במהלך ישיבת המזכירות שהתקיימה לאחר מכן נערך דיון ערני נשאלו שאלות ועלו רעיונות. בסופו של הדיון אמר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "צריך להיות ברור - שני היישובים הזמניים יקומו, איתנו ובלעדינו. אנחנו צריכים עכשיו האם אנחנו רוצים להמשיך לחזק יישובים קיימים או להקים קיבוץ חדש. אני קורא לכם לתמוך ברעיון להקים קיבוץ חדש. מטה התנועה צריך את תמיכת וגיבוי המזכירות להקים צוות ייעודי לנושא".
בסוף דבריו הצביעו חברי מזכירות התנועה הקיבוצית, פה אחד, בעד התקדמות בתהליך ההקמה, שבסופו יקום קיבוץ בבקעת ערד.


באנר מרכז קליטה

שיהיה לכם יום כחול

ביום ד' האחרון ביקרו נציגי התנועה הקיבוצית - המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה, נטע קדם שוורץ ורכז "שבילים", אורי פלד נקש, במפעלים החינוכיים של שלוש תנועות הנוער – השומר הצעיר, המחנות העולים והנוער העובד והלומד. לסיור התלוו מזכ"ליות התנועות, ורכזי ורכזות הקנים הקיבוציים
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין (משמאל) עם נציגי תנועות הנוער בביקור במפעלים החינוכיים
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין (משמאל) עם נציגי תנועות הנוער בביקור במפעלים החינוכיים

היום החל בביקור במחנה הקיץ של השומר הצעיר בכפר סאלד. במחנה מתקיימות פעילויות הקיץ של התנועה וקורס המד"צים. במפגש עם הקבוצה הבוגרת של קן מקורות (המחבר בין נחשונים, חורשים וגבעת השלושה) סיפרו הנערים והנערות על החוויה המיוחדת במחנה, על החיבור שנוצר עם נערים ונערות מכל רחבי הארץ ועל הערכים החינוכיים אותם הם מקבלים בתנועה. בהמשך היום, נערכה תצפית על יער ציפורי, בו יתחיל בסוף השבוע הקרוב קורס המד"צים של המחנות העולים. הצוות התנועתי, הדגיש את החשיבות בחיבור בין העיר למרחב הכפרי, ולקיבוצים במיוחד. בשיחה המשותפת הודגשה החשיבות הרבה של קורס המד"צים לקיבוץ ופיתוח המנהיגות אצל הנערות והנערים. 

היום הסתיים בביקור במחנה הקיץ של הנוער העובד והלומד בכפר החורש. המחנה המרשים מכיל מדי שנה עשרות אלפי בני נוער שעוברים בו מפעלים שונים. במפגש עם חניכי קורס המד"צים מהקיבוצים ברור חיל, בית הערבה ואפיקים סיפרו הנערים והנערות על החוויה המשמעותית, שכללה השנה גם מפגש עם בני נוער שעלו לאחרונה מאוקראינה והצטרפו לקורס.

"התרגשנו מאד לפגוש את הנערים והנערות ואת הצוותים החינוכיים של שלוש התנועות", מסכמת הדס דניאלי ילין. "משמח לראות את בני הנוער שמתחברים לטבע, יוצאים מאזור הנוחות ושוהים ביערות במשך שבוע שלם, לומדים להדריך, לנווט, לדאוג לעצמם, לחבריהם ולחניכיהם, פוגשים נערים ונערות ממקומות שונים בארץ ורוכשים חברים לכל החיים, כל זאת תוך חינוך לערכים המשותפים לכלל התנועות ולתנועה הקיבוצית כולה. זוהי גאווה גדולה לכולנו!".


באנר ביטוח חקלאי

הפקת המאה

משמר העמק חוגג מאה והחגיגות הגיעו לשיאן במופע המרכזי "המערכה", מחזמר מושקע ומרהיב מתוצרת מקומית, שמתמקד בקרבות על הקיבוץ מול צבאו של קאוקג'י במלחמת השחרור. גם בחדשות 12 לא נשארו אדישים להפקה החד-פעמית

בסוף השבוע שעבר הועלתה ההצגה שלוש פעמים בפני קהל - חזרה גנרלית, הופעה לחברי הקיבוץ והופעה נוספת בפני בנים, חברים לשעבר ושכנים מהמועצה - ועוררה התרגשות רבה בקרב חברי וחברות הקיבוץ, נוסף על התפעלות מצד תושבי האזור.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, השתתף גם הוא בחגיגות המאה למשמר העמק, וברך אותם: "בכל קנה מידה אפשרי, כאן נכתבה היסטוריה. חבל ארץ חדש ועויין יושב בידי התנועה הציונית. קל,זה לא היה... שוב ושוב הותקף הקיבוץ וצבר "מורשת קרבית" חדשה כל פעם שהמתח בפלסטינה עלה. כך בתרפ"ט, כך בתרצ"ו ולאורך ימי המרד הערבי, כך באירוח המחלקה הגרמנית במערת הפלמ"ח, כך בקרב ההירואי נגד צבא ההצלה של קאוקג'י באפריל 48, וכך בהפצצה העיראקית בדצמבר 48'. אין זה מקרה כי ממש כאן, ק"מ מדרום לנו ממוקם יער הקיבוצים ובו האנדרטה לזכר נופליה הרבים של התנועה הקיבוצית.

אבל בין לבין נבנה כאן קיבוץ מרשים וייחודי. קיבוץ שלקח חלק בעיצוב תרבות ייחודית, שמצאה את ביטויה גם מחוץ לגבולות התנועה הקיבוצית, בקליטת עליה בכל דרך אפשרית ובתרומה מתמשכת לחברה הישראלית וצרכיה בתחומים רבים ומגוונים".

 
באנר משקארד

תמונת השבוע: קיץ בא ושוב זה חם

תמונת השבוע: קיץ בא ושוב זה חם

כל מי שגדלו בקיבוץ זוכרים את פעילות פתיחת הקיץ, שכבר עשרות שנים מלווה בכיף גדול תוך ערבוב ריחות כלור, קצף, דשא והרבה סוכרים למיניהם. המועצה האיזורית מנשה הרימו בעין שמר (בתמונה) ובכפר גליקסון אירועים מושקעים במיוחד לכלל הילדות והילדים בקיבוצי ויישובי המועצה. סחטיין על הארגון - רואים את הכיף!

יחד, נעבור את הקיץ בשלום. 

צילום: רותי בראל


פייסבוק התנועה

להצמיח את המנהיגות החינוכית בקיבוצים

איך מצמיחים את החינוך החברתי קהילתי, אחד ממרכיבי הליבה של הקהילה הקיבוצית, לשלב הבא? החל משנה"ל הקרובה יוכלו מדריכות ומדריכים במערכות החינוך החברתי קהילתי בקיבוצים לשלב בין העבודה לתואר בחינוך בלתי פורמלי באחת מארבע מכללות לחינוך ברחבי הארץ, ולהפוך את ההדרכה למקצוע ולדרך חיים מלאת משמעות ושליחות חברתית
הדרכה היא מקצוע ודרך חיים. תמונת ארכיון
הדרכה היא מקצוע ודרך חיים. תמונת ארכיון

אם יש משהו שהשנים האחרונות בצל הקורונה הזכירו לכולנו, זה עד כמה החינוך החברתי קהילתי בקיבוצים הוא נכס אדיר המחזק את הזהות, היציבות והחוסן הקהילתי. לצד זאת, מערכות החינוך הקיבוציות מתמודדות עם אתגר מתמשך של מחסור במדריכות ומדריכים, ובמציאת אפיקים להתפתחות מקצועית עבורם.

יוזמה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית הובילה לחיבור עם ארבעה מוסדות להשכלה גבוהה מצפון ועד דרום המציעים תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי. מסלולי הלימוד והתכנים הותאמו לצרכים ולמאפיינים הייחודיים של המערכות הקיבוציות ויאפשרו שילוב בין עבודה ולימודים וחיבור בין היום-יום המקצועי של המדריכות והמדריכים לבין תכני הלימוד, תוך קבלת ליווי והדרכה לכל אורך הדרך.  שיתוף הפעולה יתקיים עם ארבע מכללות לחינוך – סמינר הקיבוצים בתל-אביב, סמינר אורנים בטבעון, מכללת גורדון בחיפה ומכללת קיי בבאר שבע. בכל מכללה יתקיים מסלול לימודים מעט שונה. ובכולן יוענקו בתום הלימודים תעודת תואר ראשון בחינוך ותעודת עובד חינוך, ובנוסף תעודת הוראה.

"מתוך החיבור שלנו לשטח, זיהינו מספר צרכים, בהם צורך בהתמקצעות וביצירה של אופק מקצועי למדריכים", מסבירה אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף החינוך בתנועה הקיבוצית. "הכוונה היא להפוך את ההדרכה בחינוך החברתי-קהילתי לפרופסיה מוכרת לכל דבר. אנחנו מבקשים לפתח מנהיגים חינוכיים שיבינו הלכה למעשה את הקשר בין החברה הקיבוצית לחינוך באותו הקיבוץ ולכלל התנועה הקיבוצית. אנחנו רוצים לטפח מנהיגים חינוכיים שרואים בחינוך הקיבוצי דרך חיים ופעולה מתמשכים".


באנר מרכז קליטה

קיבוץ ויהדות??! מה הקשר??!

זהות - קהילה - מנהיגות: תכנית "כרם" פותחת מחזור שלישי באוקטובר. מדובר בתכנית דו-שנתית, המשותפת לתנועה הקיבוצית, בינ"ה והמדרשה באורנים, מבית היוצר של "כזה ראה וחדש"
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון של התכנית בבית שערים במסגרת יום סיור בגליל התחתון
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון של התכנית בבית שערים במסגרת יום סיור בגליל התחתון

הקיבוצים בראשית דרכם היה קרקע פורייה ליצירה של תרבות יהודית עשירה, לא מתנצלת, בטוחה בעצמה, חדשנית ורלוונטית, ותנועה שאינה מוותרת על נכסיה ההיסטוריים והתרבותיים של עמנו. החלוצים והחלוצות השכילו להתאים את התרבות שהכירו למציאות שבה חיו ולמסרים והמטרות שאותם ביקשו לקדם. המציאות השתנתה. התרבות והחינוך במרחב הקהילתי נדרשים גם הם לשינוי והתאמות.

תכנית "כרם" מבקשת להחזיר למרכז השיח הקיבוצי את שאלת הזהות שלנו, ומיועדת לחברות וחברי קיבוצים, בעמדות הובלה והשפעה בקיבוצים - בהווה או בהתהוות.

חברות וחברי קיבוצים בעמדות הובלה, פורמליות ולא פורמליות, מוזמנים להגיש את מועמדותן.ם לתכנית המשלבת: מפגשי תוכן חווייתיים, סיורים ומסע לקהילה יהודית באירופה לבחינת המרכיבים הקהילתיים והרעיוניים של הקיבוצים בזמננו, וליצירת ופיתוח כלים להובלת עיסוק זהותי משמעותי בקהילות.

לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה לתכנית

לשאלות נוספות ניתן לפנות אל יעל רז לחייני: yaelr@tkz.co.il 
או דותן אריאלי: dotana10@gmail.com.


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית (3/2022)

לוגו מזכירות התנועה

ישיבת מועצת התנועה השלישית לשנת 2022 תתקיים ביום חמישי כ"א באדר ב' תשפ"ב, 28.07.22, בשעה 09:00 - באמצעות הזום.

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 2/2022  מיום 24.03.2022.
  2. ממועצה למועצה.
  3. אישור המלצת ועדת גיוס הרחבה לבחירת ועדת ביקורת - מוצעים:
  • קטי מיצנר (לוחמי הגטאות) – יו"ר הוועדה
  • אלי גולדמן (משמרות)
  • מוריאל לרנר (כפר גליקסון)
  • שחר שדמי (מזרע)
  • איתן פרנקל (מעגן מיכאל) – קדנציה שניה
  1. אישור המלצת ועדת גיוס רחבה לבחירת מבקר התנועה - מוצע: ישראל וייס (רמת יוחנן).
  2. אישור המלצת ועדת גיוס רחבה לבחירת ראש אגף כלכלה – מוצע: עמוס פרג'ון (נען).
  3. צירוף משקיפים למזכירות.

פייסבוק התנועה

האם ישראל תציל את
הביטחון התזונתי בעולם?

בשבוע שעבר הסתיים כנס בינלאומי בנושא ביטחון תזונתי, וייתכן שהבשורה למרבית מדינות אסיה תצא דווקא מישראל. מיכל צורן מנהלת אגף פעילות בינלאומית, פיתוח עסקי וסחר באיגוד התעשייה הקיבוצית, נבחרה על ידי משרד החוץ לייצג את מדינת ישראל בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה' שהתקיימה בעיר נור סולטאן בקזחסטן
מיכל צורן בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה'
מיכל צורן בוועידת 'הביטחון ויצירת האמון בין מדינות אסיה'

הוועידה הינה שנתית ובינלאומית ומגיעים אליה באופן מסורתי נציגים מכ-40 מדינות. בין המדינות  החברות בארגון - איראן, הודו, מצרים, סין, קמבודיה, בנגלדש, בחריין, אוזבקיסטן, קזחסטן, אפגניסטן ופקיסטן. והשנה התקיימה הוועידה בסימן 30 שנים לכינונה. על פי דו"ח האו"ם, בעולם ישנם יותר מ-2 מיליארד אנשים הסובלים מחוסר ביטחון תזונתי בדרגות שונות עד למצב של רעב, בעקבות עוני. בישראל נמצא ידע רב בהתמודדות עם תנאי אקלים וקרקע לא פשוטים, ובכנס נציגים רבים ביקשו להיפגש עם נציגת ישראל על מנת לייצר שיתופי פעולה. 

מיכל צורן ייצגה את ישראל מטעם משרד החוץ והייתה אחת משתי מרצות בכנס (כל השאר המרצים היו גברים). הייצוג הנשי הכולל בכנס היה כ-10%. בהרצאתה, סיפרה על בטחון מזון, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים וקואופרציה. בסיום הכנס אמרה צורן: "אני רוצה להודות למשרד החוץ שאפשר לי לייצג את המדינה. הפוטנציאל עבור קואופרטיבים עתירי ידע בחקלאות מדייקת כמו החברות הקיבוציות הוא אדיר, מדינות רבות עתירות משאבי מים וקרקע אך בהיעדר הידע החקלאי הן מוצאות עצמן עם חשש קיומי אמיתי, עבור חברות ישראליות שיוכלו להכשיר את העובדים המקומיים וליישם טכנולוגיה מתקדמת זוהי הזדמנות ייחודית".

גיל לין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית: "אנחנו באיגוד התעשייה הקיבוצית מאמינים שאחריות תאגידית היא אחד המפתחות לצמיחה והתפתחות בשנים הקרובות, ובתוך זה ביטחון המזון הוא אחד הנושאים הקריטיים לעתיד. לכן, אך טבעי שמיכל, נציגת האיגוד, נבחרה לייצג את ישראל בנושא כל כך חשוב".


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות מחפשים את רכז/ת נח"ל הבא/ה

מסלול הנח"ל הינו מסלול צבאי המאפשר לשמר קבוצות וגרעינים הרוצים בכך, תוך יצירת פרקים משותפים לחברי וחברות הגרעין. המסלול כולל פרק הכנה, שירות צבאי במוקדים ופרק משימה חינוכי בערים, עיירות ורשויות מוחלשות במטרה לקדמן. רכז/ת ההדרכה של מסלול הנח"ל אמון על ליווי הדרכה, גיבוש הגרעינים והכשרתם לשירות משמעותי, עשייה חינוכית וחיים בקבוצה
גרעין נח"ל

תפקידים ותחומי אחריות עיקריים:

  1. ליווי והכשרת מדריכי הגרעינים במסלול הנח"ל.
  2. אחריות על תהליך גיוס הש"ש למסלול.
  3. בניית רציואנל והטמעת תכנים בשלבי המסלול.
  4. ליווי בניית המנהיגות הפנימית של חניכי המסלול.
  5. נוכחות בסמינרים והעברת תכנים לחברות וחברי הגרעינים.
  6. פיתוח נתיב הגשמה עבור חניכי גרעיני המסלול ליציאה מהשרות לשותפות עם התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות ריכוז תהליך ההכנה והגיוס לנח"ל במהלך שנת השירות.
  7. עבודה כחלק ממחלקת הנח"ל באגף צעירים בתנועה הקיבוצית ומצוות מעגל הקבוצות.

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  1. בעל/ת יכולות ניהול והובלת צוות.
  2. בעל/ת הכרות עם עולם התוכן הקבוצתי, ביקורת חברה והדרכת קבוצה דינאמית.
  3. ניידות גבוהה (רכב – יתרון).
  4. חברות בקבוצה שיתופית או בקיבוץ – יתרון.
  5. בוגר/ת מסלול הנח"ל- יתרון.

באנר ביטוח חקלאי

ההרשמה למלגת יהב 2022-2023 נפתחה!!!

אם בא לכם להשפיע על החברה, להתפתח יחד עם קבוצה מעולה של צעירות וצעירים לומדים שבאים לעשות ולשנות; אם עולם ההדרכה בשנות השירות והמכינות מדבר אליכם.ן, ואם על הדרך תרצו לקבל מלגה - מקומכם אתנו! מזמינים אתכם להצטרף אלינו בשנת הלימודים תשפ"ג
משתתפי ומשתתפות מחזור ה' בתכנית יהב
משתתפי ומשתתפות מחזור ה' בתכנית יהב

יהב הוא ארגון חברתי-חינוכי ברוח התנועה הציונית, הפועל במסגרות שנות שירות, מכינות ומועצות אזוריות, בקרב צעירות וצעירים ולפני גיוס.

סטודנטיות או סטודנטים לתואר ראשון במוסד אקדמי מוכר ברחבי הארץ? יזמים בנשמה ורוצים ליצור מציאות טובה יותר בישראל? מחזור ו' של תכנית יהב יוצא לדרך!

להסבר אודות התכנית - לחצו כאן
להרשמה - לחצו כאן

ניתן להירשם עד ה-18/7/22. המיונים לתכנית יתבצעו בשבוע האחרון של יולי והראשון של אוגוסט.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה