דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

משחקי גיבוש – פתיחת שנה

ללא

משחקי גיבוש קבוצתיים

  1. סלט פירות: מושיבים את הקבוצה במעגל ומחלקים אותם לקבוצות לפי שמות של נושאים (פירות, מכוניות, צבע חולצה וכו'), למשל: תפוז ובננה. מבקשים מתנדב לקום ממקומו ומזיזים את הכיסא שלו החוצה. כאשר הוא בתוך המעגל הוא קורא "תפוז" ואז כל מי ששייך לקבוצת תפוז צריך להתחלף בכיסא עם שאר חברי התפוז, כאשר המתנדב צריך לשבת על אחד מהכיסאות שייתפנו. כנ"ל לגבי קבוצת בננה, ברגע שמנחה הפעילות אומר "סלט פירות" כולם צריכים להתחלף בכיסאות. מי שלא מוצא כיסא הוא זה שממשיך את המשחק.
  2. משחק האמת והשקר: כל אחד צריך להגיד על עצמו משפט אחד אמיתי ומשפט אחד שקרי. על חברי הקבוצה לגלות האם המשפט נכון או לא, המנצח הוא זה שהצליח לנחש הכי הרבה פעמים מהו משפט אמת ומהו שקר.
  3. חפץ אישי: יש לבקש מכל משתתף חפץ אישי. יש לרכז את החפצים במרכז, כל אחד לוקח חפץ שלא שייך לו ומנסה לגלות של מי החפץ.
  4. שיר השירים: הראשון אומר מילה, זה שיושב לידו צריך למצוא שיר שיש בו את אותה מילה. אם הוא לא מוצא הוא צריך לשיר במשך שלושים שניות והבא בתור מוסיף מילה וכך הלאה.

 

גיבוש קבוצה חדשה

  1. להסתדר לפי: מבקשים מהקבוצה להסתדר בטור בסדר כרונולוגי על פי גיל, מידת נעליים, גובה וכוי.
  2. משחק האטבים: מתחלקים לקבוצות. כל משתתף מקבל אטב, המטרה היא ליצור שרשרת ארוכה ואז להפריד אותה. כל משתתף בתורו מכניס אטב לתוך אטב ומעביר לשני. ברגע שמסיימים את השרשרת יש להתיר אותה. הקבוצה משחקת מול המדריך על זמן.
  3. תחביב משותף: כל אחד כותב על פתק תחביב שהוא עוסק בו, מקפל אותו ומניח במרכז המעגל. לאחר מכן מערבבים את הפתקים וכל אחד לוקח פתק. כל אחד בתורו צריך לנחש של מי התחביב. לאחר שלושה ניחושים האדם שנחשף התחביב שלו צריך להתוודות ולספר עליו.

 

גיבוש קבוצה ותיקה

  1. אי בודד: על הקבוצה מוטלת משימה להחליט על חמישה דברים שהם היו לוקחים איתם לאי בודד. עליהם להגיע להחלטה משותפת תוך שבע דקות.

  2. משחק חרוזים: אחת הקבוצות יוצאת מן החדר ועל הקבוצה השנייה יש לחבר חרוז בשתי מילים. כשהקבוצה חוזרת אומרים לה מילה אחת והיא צריכה למצוא את המילה השנייה המתחרזת. הם רשאים לשאול עד עשר שאלות ואז מתחלפים בתפקידים.

  3. אמנות תפלות: כל אחד צריך לכתוב אמונה תפלה שהוא מתחבר אליה. על חברי הצוות לגלות מי כתב מה. לאחר מכן ניתן לחלק את הצוות לקבוצות קטנות וכל קבוצה דנה באחת מן האמונות התפלות, כיצד היא נוצרה ומה תפקידה.
  4. כתיבת פרסומת: כל אחד כותב פרסומת על עצמו, ומעביר אותה למנחה. המנחה קורא אותה והקבוצה צריכה לגלות של מי הפרסומת.
  5. הליכת חמור: מחלקים את הקבוצה לשני צוותים. כל צוות מתחלק לזוגות. קושרים את רגל ימין לרגל שמאל על ידי חבל ואז למקומות-היכון-צא. ברגע שזוג אחד מגיע לקו הסיום הזוג הבא יוצא אחריו. הצוות המנצח הוא זה שכל חבריו הגיעו לקו הסיום הכי מהר.
  6. משחק הכדורים: מעמידים את הקבוצה במעגל, זורקים כדור טניס, המשתתפים צריכים לתפוס את הכדור ומיד לזרוק אותו למישהו אחר. המטרה היא שהכדור לא ייפול. כעבור דקה מוסיפים כדור שני ולאחר מכן כדור שלישי.

 

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה