דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנהל התכנון אישר תוכנית ארצית להרחבת יישובים כפריים

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מברכים על ההחלטה. לקיבוצים, למושבים ולערים גורל, חיים ועתיד משותף. לא ניתן להחזיר את השיח המפלג"
בנייה
בנייה בקיבוץ. יישוב רב-דורי

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה ואישרה ביום ג' תוכנית להגדיל את מספר יחידות הדיור ביישובים הכפריים בישראל, ובמיוחד את אלה שבפריפריה. במסגרת התוכנית (תיקון 5 לתמ"א 35) יוכל ישוב כפרי קטן במרכז הארץ לגדול ל – 650 יחידות דיור, לעומת 350-400 כיום, ויישוב כפרי בפריפריה (בנגב או בגליל) יוכל לגדול לעד 1,400 יחידות דיור לעומת 500 כיום.

לפני אישור התוכנית, אותה הביא לדיון שר הפנים משה ארבל, הביעו ראשי ערים התנגדות ציבורית לאישור הצפוי והביעו תרעומת וחשש מכך שהתוכנית להרחבת היישובים הכפריים עלולה לבלום פיתוח והרחבה בערי המחוז הקרובות ליישובים הכפריים, ואף להביא לזליגת תושבים מהעיר הסואנת אל היישוב הכפרי.

בתגובה לאישור התוכנית אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה כי הוא מברך על ההחלטה, שיש בה לחזק את ההתיישבות בפריפריה. לדבריו קיבוצים ומושבים חזקים הם חלק ממרכיבי הביטחון והחוסן הלאומי של ישראל והם גם מחזקים את עיר המחוז הקרובה. לקיבוצים, למושבים ולערים גורל משותף, חיים ועתיד משותף. לא ניתן  להחזיר את השיח המפלג ששרר עד שישה באוקטובר בינינו לשכנינו בערים השכנות.

במנהל התכנון הסבירו כי מדובר בתוכנית שקודמה בשנתיים האחרונות בשיתוף גורמים רלוונטיים רבים ונועדה לאפשר רב דוריות ביישובים הכפריים, יצירת תמהיל יחידות הכולל דירות קטנות, שמירה על האופי הכפרי של היישובים ושמירה על השטחים הפתוחים  והחקלאיים הסובבים אותם. התוכנית תובא להערות הוועדות המחוזיות והמקומיות, שיוכלו להעביר הערות.

הוספת תגובה חדשה