דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

קפה שאחרי המלחמה. לעטוף באהבה את חברינו וחברותינו בעוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם. קליטה בשלט רחוק ומערך חגיגי למפגשים רב-גילים בקיבוצים לרגל חגי תשרי. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו תנועה
 11/08/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

קפה של אחרי המלחמה

יעל רז לחייני, חברת קיבוץ נחל עוז, אמא ופעילת התנועה הקיבוצית מסכמת בטור מיוחד עוד "סבב" לחימה
קפה של אחרי המלחמה

יום שני, ביטלתי מראש את התוכניות להיום. קמתי בבוקר, רוב הלילה ישנתי, פתחתי ערוץ חדשות בטלפון  - הפסקת האש נשמרת. עוד רגע, ואשכרה שמעתי ציפורים מצייצות. שמעתי גם כלי טיס ללא טייס כלשהו, אבל מרחוק, וציפורים. יצאתי מהממ"ד.

היה ערב סוער אתמול, ב-18 אזעקות הפסקנו לספור. אז המטבח נשאר ג'יפה – דבר ראשון כלים, הצטרפו גם נמלים, לא חשוב, המדיח הראשון עובד, השיש נקי ולנמלים לא שלום. מקלחת. אחחחחח אין כמו מקלחת של אחרי המלחמה – מקלחת ללא הגבלת זמן, ללא טלפון צמוד, ללא החשש שאיאלץ לרוץ ערומה לממ"ד. מדהים!!

ועכשיו קפה, בשקט, בלי חדשות, רק רדיו. עכשיו אפשר גם קפה וגם מחשב – כי נעלמה המחשבה האם אספיק לזרוק את שניהם באזעקה – ממש נורמליות בלתי נתפסת.


באנר פסגת צעירי וצעירות בקיבוצים ה-3

עוטפים באהבה את חברינו וחברותינו בעוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם

ביום שני השבוע בחר מטה התנועה לוותר על הסיור הקבוע שלו שמתקיים מדי שבוע בקיבוצים שונים בארץ, והקדיש את היום לביקורים אצל חברי וחברות הקיבוצים מעוטף עזה אשר שהו עדיין במקומות שאליהם התפנו בעקבות מבצע "עלות השחר", מאילת ועד כפר גלעדי
מבקרים את כפר עזה נהנים בהאון

ההחלטה לבטל את סיור מטה התנועה שתוכנן בפלך ובתובל ובמקומו להתפזר ברחבי המדינה ולבקר את החברים והחברות מעוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם, התקבלה בישיבת הנהלת התנועה הקיבוצית שהתקיימה בבוקר יום ראשון, שעות רבות לפני שנודע על הפסקת האש שהושגה והחזרה לשגרה בדרום. פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית התחלקו לחוליות קטנות וביקרו במקומות השונים מאילת, ועד כפר גלעדי, על מנת להביע חיזוק והזדהות ולשמוע מחברינו מהעוטף על חוויותיהם ותחושותיהם.

"היה ברור לנו שבמציאות כזו, בה שובשה שגרתם של חברים רבים כל כך בתנועה הקיבוצית, לא הגיוני להתעלם ולשמור את שגרת יומנו", הסביר מזכ"ל התנועה ניר מאיר את ההחלטה לשנות את התכניות. "המינימום ההכרחי היה לפגוש את חברינו ולשמוע על חוויותיהם ותחושותיהם". מאיר עצמו הקדיש את היום לביקור בעוטף עזה, כדי לחזק את אלו שנשארו באזור. ביום ראשון ביקר ניר את ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין במטה המועצה, ובשני ביקר בחמ"ל של המועצה האזורית אשכול ובקיבוצים מגן, כרם שלום, בארי, נחל עוז וניר עם.

"כפי שקורה בכל סבב לחימה, הקיבוצים התגייסו ופתחו את ביתם וליבם לתושבי ותושבות העוטף", אומרת המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, שריכזה גם הפעם את עבודת מוקד החירום של המרחב הכפרי שנפתח בעקבות האירועים בדרום. "שמחנו לבקר בקיבוצים הקולטים ולפגוש את המשפחות עם הילדים כשהן רגועות ועטופות מכל עבר. הידיעה כי יש לאן ללכת בעת חירום היא אחת מאבני הבסיס של החוסן המרשים אותו מפגינים פעם אחר פעם חברי וחברות הקיבוצים בעוטף עזה".


באנר כנס החקלאות הקיבוצית ה-1

מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי פעל במהלך מבצע "עלות השחר" על מנת לסייע ליישובים בעוטף עזה

בדומה לסבבי לחימה קודמים, גם הפעם נפתח מוקד החירום של התנועה הקיבוצית, המשותף גם לקיבוץ הדתי, תנועת המושבים ומרכז השלטון האיזורי. המוקד נתן מענה בראש ובראשונה ליישובים סמוכי הגדר, באופן מרוכז ובתיאום עם המועצות האזוריות בעוטף
צילום מסך מתוך שידורי חדשות 12
צילום מסך מתוך שידורי חדשות 12

מוקד הסיוע פעל החל מפתיחת מבצע "עלות השחר" ביום שישי שעבר. המוקד פעל במידת הצורך במציאת מקומות לינה והפגה לתושבי העוטף והדרום - בדגש על ישובים צמודי גדר, ותוך ניסיון לשמור על מענה קהילתי המחזק את החוסן של הקיבוצים והמושבים.כיוון שחודש אוגוסט מאופיין בתפוסה גבוהה באתרי התיירות, חלק ממקומות ההארחה אשר אמורים לקלוט משפחות מיישובי העוטף על פי תכנית "מרחק בטוח" שמפעילות המועצות האזוריות היו תפוסים, והמוקד ניסה למצוא פתרונות לטווח המיידי, בקיבוצים, מושבים ובמתקני המועצות האזוריות.

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית שריכזה את עבודת מוקד החירום: "אני רוצה להודות לשותפים במוקד החירום המשותף שלנו - לפעילי ופעילות התנועה הקיבוצית, ובראשם רכזי האזורים של עוטף עזה בתנועה, צחי רם ודנה אדלהייט, ולשותפים ממרכז השלטון האזורי, מתנועת הקיבוץ הדתי ומתנועת המושבים. הפעם הצטרפו אלינו למוקד גם נציגים מהמינהל לחינוך התיישבותי ואיגוד התעשייה הקיבוצית, וכך סיפקנו מענה מקיף לצרכי הקיבוצים והמועצות האזוריות".


באנר משקארד

"המצב לא מדהים אבל אין פה ייאוש"

החלק הראשון של ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית שהתקיימה אתמול (ראשון) עסק בסקירה אודות המצב בעוטף עזה לאחר הלחימה בסוף השבוע במסגרת מבצע "עלות השחר". בדיון השתתפו גם סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (מפלסים) וחברת המזכירות ח"כ נירה שפק (כפר עזה), יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף של הכנסת
לוגו מזכירות התנועה

סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, דיווח על המצב מנקודת מבטו ואמר: "ברגע שנעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין נודע לנו על ההתארגנות לפיגוע ברצועת עזה. נתנו לזה צ'אנס להירגע במשך יומיים-שלושה עד שנקטנו בפעולה. משרד הביטחון הנחה בשנה האחרונה את המועצות האזוריות להכין תכנית פינוי לאחר שבשומר החומות לא התממשה התכנית של רשויות החירום. אנו פועלים לכך שיהיה ברור שכללי המשחק שניסו לכפות עלינו לא מתקיימים, ועל הדרך להכות בהם כמה שניתן. אני מקווה שזה יסתיים בתוך ימים. יש חשיבות אסטרטגית לתת ליישובים שקרובים לגדר עם רצועת עזה לצמוח, למרות ההפרעות הביטחוניות".

ח"כ נירה שפק: "אני עוברת בכל המועצות האזוריות וניתן לראות את התפקוד המצוין: סדר, עבודה וארגון. רואים שמה שסוכם בוועדת המשנה למוכנות העורף, קורה. האווירה היא שהעורף האזרחי בעוטף נותן גב ואורך נשימה וזה מדהים לראות את זה. עובדים על זה שיישאר גרעין ריכוז בכל יישוב כדי לדאוג למי שנשאר. אלון ואני מטפלים בעסקים קטנים שנפגעים מהמצב, והממשלה פועלת. המצב לא מדהים אבל אין פה ייאוש ואני חושבת שזה השינוי הגדול מפעמים קודמות. אחד הדברים שחשובים לי הוא להראות שהמרחב הכפרי מתגייס והוא חלק מהמאמץ הלאומי בישראל. יש אליי רק פניות של חוסן ושל איך אפשר לעזור. שאפו לתנועה הקיבוצית על מוקד החירום שפתחתם".

המשיכו לקרוא על ישיבת מזכירות התנועה


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: לא נפסיק לקלוט...

תמונת השבוע: לא נפסיק לקלוט...
בתמונה: משפחת דהרי

לא נפסיק לצמוח - ימים בודדים אחרי מבצע "עלות השחר" מצטרפות השבוע לקיבוץ כרם שלום שתי משפחות: משפחת דהרי - דניאל, עמוס וילדיהם, ניר ושיר, שעברו לקיבוץ ממושב קידרון ומשפחת ברייטר - מישל, יבגני וילדיהם, ירין, ריף ומשי, שהגיעו מאשדוד.

בקיבוץ מאוד שמחו לקראתם ואנו מחכים בכיליון עיניים למשפחות הבאות שתצטרפנה עד לסוף הקיץ.

רוצים גם להיות חלק מהקהילה המיוחדת בכרם שלום? - אתם יותר ממוזמנות ומוזמנים להשאיר פרטים ויחזרו אליכם מהקיבוץ >>> https://bit.ly/30QRt8p 


פייסבוק התנועה

קליטה בשלט רחוק

בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת בקיבוצים הקליטה הישירה: נקלטים חדשים מתקבלים לחברות ללא מגורים מקדימים בקיבוץ, ומצטרפים אליו רק כשמתפנה עבורם דירה או כשסיימו לבנות את ביתם. כיצד ניתן לייצר תיאום ציפיות מקסימלי והיכרות הדדית מעמיקה בין הנקלטים לקיבוץ במצב כזה?

ביום רביעי שעבר, 03.08.22, נערך מפגש זום בנושא קליטה מרחוק בהובלת איילת הריס וענת מרלא ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, בשיתוף עם קרני פלג ומעיין ברעם מקיבוץ גבולות המלוות תהליכי צמיחה וקליטה בקיבוצים. מספר המשתתפות והמשתתפים הגדול, כ-100, הצביע על הרלוונטיות של הנושא והאתגר שהוא מייצר עבור העוסקות והעוסקים בקליטה.

קיבוצים מקיימים קליטה מרחוק בשל סיבות שונות: מחסור בדיור זמני, הצורך לקלוט במספרים הולכים וגדלים, וגם ההכרה ביתרונות של סוג כזה של קליטה, המאפשרת למשפחות לא לחולל מהפך דרמטי בחייהן לפני שיש ודאות לגבי קבלתן לחברות. שאלון שנשלח לקראת המפגש גילה שהאתגר המעסיק ביותר את הקיבוצים בהקשר של קליטה מרחוק הוא: איך יוצרים הכרות מעמיקה בין הנקלטים והקיבוץ בלי שהמשפחה חיה במקום.

המפגש סקר את השלבים השונים בתהליך הקליטה מרחוק – החל מבניית התשתית, דרך תהליכי בחינת ההתאמה וההיכרות, התקופה שאחרי הקבלה ולפני המעבר לקיבוץ ועד הגעת המשפחה לקיבוץ. עבור כל שלב הוצגו פרקטיקות ודוגמאות שונות שניתן ליישם בכדי לשכלל את הכלים הקיימים ולהעמיק את היכרות. במהלך המפגש חלקו משתתפים נוספים מניסיונם: נפתלי סיון, רכז הקליטה באור הנר, סיפר על העקרונות לחיזוק תהליכי הקבלה בקיבוצו ונעמה גרבר, מרכזת הקליטה במסדה ונווה איתן, הציגה רעיונות לחיבור בין הנקלטים לקהילה.

 
באנר מרכז קליטה

כי ידוע הרי שבחודש תשרי.... 

בתנועה הקיבוצית יצרו תוכנית לחגי תשרי למפגשים רב גילים בין ילדי הגנים לוותיקים  
תוכנית לחגי תשרי

כשפרצה לעולם תוכנית הטלוויזיה '80 וארבע' בישראל החלה גם התעוררות מחודשת לפעילות רב דורית בתוך המסגרות החינוכיות. בקיבוצים רבים, משניר ועד אילות, מקיימים לאורך שנים פעילויות מגוונות בקהילה ובמסגרות החינוכיות ומצאנו את עצמנו בתוך תנועה שתופסת תאוצה לפעילות קהילתית מחברת.  

עם פרוץ הקורונה פסקו במסגרות רבות המפגשים הרב דוריים, והשריר שפעל במשך שנים נחלש מעט. תחושות הריחוק החברתי גברו, החשש מהמגפה לווה בהסתגרויות והימנעויות ממפגשים חברתיים לצד קושי במציאת כוח אדם וניהול שוטף של המערכות הקיימות. הצורך והרצון לא אבדו בשום שלב וככל שהקורונה והנתונים הנוספים איפשרו  - כך חזרו גם הפעילויות המשותפות בקיבוצים.  

אגפי חינוך וחברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, בשיתוף "כזה ראה וחדש" מבית המדרשה באורנים ובינ"ה, יצרו יחד מערך חגיגי למפגשים רב גילים בתוך הקיבוצים לרגל חגי תשרי הבאים עלינו ואלינו לטובה. במהלך השבועיים הקרובים יתקיימו מפגשי חשיפה למערך בזום, בהם יוצג המערך, והצוות המוביל ידגימו כיצד ניתן להיעזר בו בכל קיבוץ וקיבוץ. המפגש מתקיים באופן זהה בארבעה מועדים שונים על מנת לאפשר לכמה שיותר א.נשים לשמוע ולהתעניין. לאחר המפגשים המערך יופץ באינטרנט למי שיבקש.   


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

מבט אחרון על רפסודיה 2022: 
המנון הרפסודיה!!!

עופר רימון הבלתי נלאה ממחלקת שנת שירות בתנועה, לא יכל לקחת חלק השנה ברפסודיית הקיבוצים יחד עם חבריו לאגף חינוך ולהיות אחראי כתמיד על טורנירי הספורט, עקב פציעה שמנעה ממנו. מרוב געגוע הוא יצר המנון למפעל העצום הזה. עופר כתב את המילים, רתם את דן פלד מבית השיטה שהלחין, שר, ניגן והפיק מוזיקלית, והפיק קליפ מושקע. התוצאה הנהדרת לפניכם

מילים והפקה: עופר רימון
לחן, שירה והפקה מוזיקלית: דן פלד
צילומי רחפן: ניר לביא

מילות השיר:

כל שנה בתמוז מעשה ניסים, בנות ובני הקיבוץ על החוף מתכנסים, לבנות רפסודות ולשוט בכנרת, על גלי חדוות נוער משחררת.
הכנת מדריכים בצורה מקצועית, שמחת יצירה ועזרה הדדית, מעגלי שיח וליבון ערכים, על עתידנו כאן להשפיע צריכים.
קני במבוק מסגרת מוטות, כפיתה מרובעת עשרים חביות, משטחים, הגה, מפרש לתפארת - זאת רפסודיית הקיבוצים בכנרת.
ת'רפסודה בונים בשעות הקרירות, עבודת צוות משיגה מטרות, צביעת המפרש מביעה משמעות, רעיון וערך עם הרבה חשיבות.
רוחות צהריים מוואדי חמאם, יוצרות מצב רוח לשייט מושלם, מרימים מפרשים מכוונים הגאים, לבושים אפודי הצלה מפליגים.
קני במבוק, מסגרת מוטות, כפיתה מרובעת, עשרים חביות, משטחים, הגה, מפרש לתפארת - זאת רפסודיית הקיבוצים בכנרת.
צי רפסודות ארבעה מחזורים, שלושת אלפים נערות ונערים. שרים בסיפון למזרח מנווטים, עם רוח מפרש לעתיד לחיים.

 
באנר פסגת צעירי וצעירות בקיבוצים ה-3

מלגות אגף חברה וקהילה
לקידום שוויון מגדרי

אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית שם לו למטרה לקדם את השוויון המגדרי בקיבוצים. אנחנו מעניקים ארבע מלגות מקרן הארצפלד ע"ס 3000 ש"ח - כל אחת
מלגות אגף חברה וקהילה לקידום שוויון מגדרי

מה אנחנו מחפשים?

  • סטודנטים/ות במסלולי הכשרה לחינוך שעובדים/ות במערכת החינוך הקיבוצית
  • סטודנטים/ות במסלולי הכשרה בתחומים מנהל עסקים/כלכלה, אשר חברים/ות בוועדה משמעותית בקיבוץ
  • סטודנטים/ות לעבודה סוציאלית שחברים/ות בוועדה משמעותית בקיבוץ.

תנאי הזכאות למלגה:

  • חבר/ת קיבוץ או בן/בת קיבוץ.
  • עמידה באחד הקריטריונים כפי שצוינו למעלה.
  • המלצה של ממלא/ת תפקיד בקיבוץ.

באנר ביטוח חקלאי

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוץ להציג מועמדות לתפקיד - עו"ד למחלקה המשפטית

מהות התפקיד: עו"ד במחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית. העבודה בבית התנועה הקיבוצית בקיבוץ יקום וכוללת גם נסיעות ברחבי הארץ
לוגו מחלקה משפטית

דרישות התפקיד:

  1. ניסיון במשפט אזרחי-מסחרי
  2. ניסיון בתחומי תאגידים בכלל, לרבות תאגידים ללא כוונת רווח, ודיני אגודות שיתופיות בפרט – יתרון.
  3. ותק מקצועי – 5 שנים ומעלה – יתרון.
  4. היכרות עם מערכות קיבוציות – יתרון.

מיומנויות וכישורים נדרשים:

  1. חבר/ת קיבוץ.
  2. יכולת עבודה בצוות.
  3. מיומנות גבוהה ביחסי אנוש.
  4. גמישות וראייה מערכתית רחבה.
  5. שליטה ביישומי מחשב ובתוכנות משפטיות ואופיס.
  6. רישיון נהיגה ונכונות לשעות עבודה גמישות ונסיעות ברחבי הארץ.

קורות חיים יש לשלוח עד לתאריך 02.09.22, בדוא"ל לאירית גולדברג:
 iritg@tkz.co.il


באנר משקארד

איך עוברים מהשירות הצבאי
בחזרה לחיים בקיבוץ?

איך עוברים מהשירות הצבאי בחזרה לחיים בקיבוץ?

לאחר שהמפגש נדחה בשבוע בעקבות מבצע "עלות השחר" בדרום, פורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים מתכנס בפעם השלישית לשנה זו ביום ראשון הקרוב (14.8), בשעה 20:30 בזום, והפעם - איך ניתן לסייע לצעירים בקיבוץ לעבור באופן מיטבי מהשירות הצבאי לאזרחות?

במפגש הקודם עסק הפורום הארצי במעבר של הצעיר והצעירה ממסגרות החינוך אל הצבא ואל ועדת הצעירים בקיבוץ, כך שאך טבעי כי המפגש הבא יעסוק בחזרה של הצעירים והצעירות אל האזרחות. במפגש ידונו מובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים על איך הם כמובילות ומובילים יכולים לסייע להם במעבר מהצבא, מסגרת נוקשה שהכל ברור בה, לחיים המבלבלים יותר ומלאי האפשרויות באזרחות, ובייחוד לחיים הבוגרים בקיבוץ ובקהילה. ידובר על זכויות וחובות וכלה בפרויקטים ומסלולים שונים להשתלבות משוחררים.ות בקיבוץ.

הרשמו כבר עכשיו למפגש  >> לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה