דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבזקי התנועה הקיבוצית - 4.7.2014

לוגו תנועה

 

  
התנועה הקיבוצית משתתפת באבלן הכבד של משפחות שער, פרנקל ויפרח על הבנים, גיל-עד, נפתלי ואייל.
יהי זכרם ברוך.

לאחר ההלוויות קורעות הלב של שלושת הבנים החטופים נשארנו יחד עם אומה שלמה, פצועים וכואבים את לכתם. אנו מבכים את גורלם ומשתתפים בצערן הנורא של המשפחות. יחד עם זאת, אין ולא תהיה לעולם הצדקה להשתלחויות וקריאות גזעניות. אנו מגנים בכל לשון של גינוי את המנהגים הנלוזים של פגיעה בחפים מפשע ההופכת לצורה לגיטימית לביטוי כאב או צער.
אנו קוראים לחברות וחברי הקיבוצים ולאזרחי מדינת ישראל כולם לעמוד, איש איש במקום מגוריו, לצדם של החוק, האנושיות והדמוקרטיה. התשובה לאלימות לא יכולה להיות אלימות נוספת, גזענות אינה תשובה הולמת לשנאה ורוע.
זה הרגע להתאחד, לחזק את משפחות החטופים ולעצור את מחול השדים הנקמני אותו מבקשים קיצונים משני הצדדים ללבות.

   
ביקור בקורסי הדרכה של תנועות הנוער
ביום שני האחרון הגיעו אנשי מטה התנועה הקיבוצית לביקור בסמינרי הכשרת המדריכים והמדריכות של תנועות הנוער ונהנו לפגוש את הרוח, הערכים, הבישול הצופי, החשיבה הפורצת ותחושת ההנאה מהחוויה הייחודית המציפים את הנערות והנערים. ד"ר גבי אסם, מנהלת מחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית סיפרה בתום הסיור "אני רואה בהדרכה ועיסוק בחינוך, בטח ובטח בתנועות הנוער, את אחת החוויות המעצבות והחשובות ביותר עבור הנוער הישראלי בכלל והקיבוצי בפרט. כדי ליצור חברה בה האחריות והסולידריות ממוקמות גבוה בסולם הערכים צריך לבנות את הבמות בהן יוכלו בנות ובני הנוער להתנסות בחשיבה על האחר ובעשייה עבורו כבר בגיל צעיר".

  
הבנייה בקיבוצים - מתקרבים להכרעה במועצת מקרקעי ישראל
ביום רביעי הקרוב (9.7) עתידה להתקיים ישיבתה של מועצת מקרקעי ישראל בה יידונו שתי הצעות ההסדר לבנייה בקיבוצים. בימים אלה בוחן היועץ המשפטי לממשלה את ההסדרים המוצעים לאחר שבקשתו לדחות את הדיון לצורך למידה התקבלה בישיבתה הקודמת של המועצה. איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, יחד עם רו"ח דגן לוין, ראש אגף הכלכלה, עו"ד מיכי דרורי,ראש המחלקה המשפטית ויועצים משפטיים נוספים נפגשו השבוע עם היועמ"ש לממשלה במטרה לפתור ולהבהיר סוגיות שעלו על הפרק בנוגע לחלופות המוצעות. חשוב לומר כי גורמים רבים ובכירים עוסקים בנושא במטרה להביא בהקדם להמשך תנופת הקליטה והבנייה בקיבוצים.

   
מטה התנועה הקיבוצית הגיע לביקור ותיאום הכנות בעוטף עזה
בעקבות אירועי השבוע האחרון הגיעו ביום חמישי מספר נציגים של מטה התנועה הקיבוצית למפגשי תכנון ותיאום ציפיות ביישובי עוטף עזה ובמועצות האזוריות. במהלך הימים האחרונים בונה מחלקת הביטחון של התנועה יחד עם אגף חברה, קהילה ותרבות מערך סיוע ופעילויות הפגה למקרה של הסלמה בדרום. אנו מדגישים כי כרגע אין צורך בהפעלת התוכניות וכי הן יופעלו רק בהחלטה משותפת עם המועצות האזוריות בעוטף עזה ועם פיקוד העורף של צה"ל.

  
שיתוף הפעולה עם הסוכנות היהודית הולך ומתפתח
בהמשך ליום הסיור שערכו אנשי התנועה הקיבוצית במשימות הסוכנות היהודית לפני כחודש נפגשו השבוע איתן ברושי, מזכ"ל התנועה ואלן הופמן, מנכ"ל הסוכנות היהודית על מנת לקדם את שיתופי הפעולה והתוכניות המתהוות. מלבד הפרויקטים הקיימים היום בתחום קליטת העלייה החליטו השניים לקדם הקמה של מסגרות חדשות שיענו על המטרות אותן מסמנים שני הגופים בנושא הקשר בין התנועה הקיבוצית לתפוצות העם היהודי. התנועה הקיבוצית תהיה שותפה לתוכניות שיעסקו בחשיפת בני נוער וצעירים לחיים בישראל ולמפגש עם יהודים ברחבי העולם.

  
מפגש עם חבר המנהלים של משקי הדרום
"הממשקים בין התנועה הקיבוצית לארגונים הכלכליים חשובים מאין כמותם" אמר השבוע מורדי ונטורה, מנכ"ל משקי הדרום במפגש בין מזכ"ל התנועה וראשי האגפים לבין ועד המנהלים של הארגון. "בעבר הייתה תחושה שהקשרים מתרחשים רק סביב צורך ואינטרס ואני מברך על היוזמה להדק ולפתח אותם שבאה מכיוון מטה התנועה הקיבוצית" המשיך ונטורה. המפגש התקיים כחלק מתהליך בנייה והעמקה של ממשקי העבודה והתקשורת בין הארגונים האזוריים והארציים לבין מטה התנועה הקיבוצית ופעילותה הארצית.

    
בתום שבוע מתוח ומלא רגשות כזה שהיה לנו אנחנו מאחלים לכולנו שבת רגועה, שקטה ובטוחה.
עופר נוימן
דובר התנועה הקיבוצית

 

הוספת תגובה חדשה