דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל הפנים והשמות כולם

בסוף השבוע הבא כפר הנשיא יחגוג 74 והאירוע שיפתח את החגיגות הוא פתיחת תערוכה מיוחדת בשם "פני הקיבוץ" - צילומי פורטרט של מייסדי הקיבוץ וחבריו הוותיקים
כל הפנים והשמות כולם
מוניקה ברזל, בת 83. צילום: שיפי מתתיהו

בתערוכה יוצגו 47 תמונות, של יחידים וזוגות בני שמונים ומעלה, שצולמו במיוחד לתערוכה בחצי השנה האחרונה, במסגרת סדנת צילום שבה השתתפו 17 צלמים מקהילת הקיבוץ. את הרעיון לפרוייקט הגתה רוני וגנר, ואליה חברו שיפי מתתיהו - מנהלת ה"מפגש", מרכז יום מקומי לפנסיונרים, ודרור ארצי, צלם ומורה לצילום, ושלושתם הובילו יחד את הפרוייקט.

לכל אחת מהתמונות יתלווה טקסט קצר ואישי אודות המצולמים, שנכתב על פי ראיונות שערכה עמם נורית אורן. על עיצוב התערוכה ינצח יבין בן רשף. כל המעורבים בני/תושבי הקיבוץ.

וגנר מספרת: "הרעיון היה ליצור לא סתם תמונות יפות שלהם, אלא תמונות שמשקפות משהו באישיות, התחביבים וכו. ואכן יצאו תוצרים נפלאים!  הפרוייקט הזה מרגש מאוד עבורי, כי קודם כל הוא שם במרכז את האנשים שייסדו את המקום הזה, שהולכים ונעלמים מהנוף. יש כמובן עוד הרבה מייסדים ותושבים שכבר לא עמנו ולכן לא מופיעים בתערוכה, אבל אנחנו כמובן מוקירים את זכרם".

היא מוסיפה: "עוד דבר יפה זה החיבור של הרבה אנשים בקהילה  - מבוגרים, צעירים, ותיקים, חדשים לאינטרס משותף ויצירה משותפת שהיא גם מלמדת ומפתחת.  גם ברמה האישית היה לי תענוג להרים את זה ביחד עם שני שותפים מושלמים, ולצלם בין היתר את סבא שלי מאיר בן ה98, ואת מקס המורה המיתולוגי של למוזיקה. אגב, השם המבריק "פני הקיבוץ" היה רעיון של שיפי".

וגנר מסכמת: "יש ערך עצום בעיני לפרוייקטים קהילתיים שמשלבים אמנות, כי זה כר פורה לביטוי אישי של אנשים בקהילה שלא יוצא להם ליצור ביום יום, ויוצר גם חיבורים מעניינים ומקרבים. כבר חושבת על הפרוייקט הבא". 

אירוע הפתיחה יתקיים ב"לב הקיבוץ" בכפר הנשיא

לתיאום ביקור בתערוכה: מעיין "לב הקיבוץ" 050-7582266

הוספת תגובה חדשה