דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

זוכרים את יצחק רבין ומורשתו. פנייה לשרת הפנים: פעלי איתנו להקמת קיבוץ במסגרת תוכניתך להקמת ישובים חדשים ומה מבקש מוקי צור מהחברים החדשים בקיבוצים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הצריף באום ג'וני
 04/11/2021

מזכ"ל התנועה הקיבוצית בפנייה לשרת הפנים: פעלי אתנו להקמת קיבוץ במסגרת תכניתך להקמת יישובים חדשים

בסופו של דיון ער שהתקיים במהלך ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית ביום ראשון, הנחתה המזכירות את מזכ"ל התנועה להודיע לשרת הפנים איילת שקד כי במידה ואכן תחליט הממשלה על הקמת יישובים חדשים, התנועה עומדת על כך שלפחות אחד מהם יהיה קיבוץ. ניר מאיר: "כל השנים גרסתי כי ברגע שתחליט הממשלה לחדש את מאמץ ההתיישבות – אנו מוכרחים להיות שם"
הצריף באום ג'וני בשנת 1910, מקום ההתיישבות הראשון של מקימי קבוצת דגניה א'. צילום: אברהם סוסקין
הצריף באום ג'וני בשנת 1910, מקום ההתיישבות הראשון של מקימי קבוצת דגניה א'. צילום: אברהם סוסקין

מזכירות התנועה הקיבוצית אישרה השבוע, לאחר דיון מעמיק, כי על התנועה הקיבוצית לפעול לכך שיוקם קיבוץ חדש במידה ותצא לפועל תכניתה של שרת הפנים, איילת שקד, לה שותפים גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ורשות מקרקעי ישראל להקמת 11 ישובים חדשים בנגב ובגולן. 

הדוברים בדיון התחלקו לשניים: מרבית חברי המזכירות סברו כי אם לאחר 20 שנה החליטה ממשלת ישראל לחזור ולהקים יישובים חדשים כמדיניות - התנועה הקיבוצית כתנועה מיישבת חייבת להיות שם, כיוון שזהו חלק מהזהות שלנו ואין אנו יכולים לעמוד מנגד ולא לקחת חלק במאמץ. לעומתם, היו גם כאלו אשר סברו כי הדבר מוקדם מדי ועדיף להתרכז בחיזוק ועיבוי הקיבוצים הקיימים. ברקע הדיון עמדה גם הודעתה של תנועת המושבים כי היא מעוניינת להקים שני מושבים חדשים. 

במהלך הישיבה אמר מזכ"ל התנועה: "התנועה הקיבוצית היא התנועה המיישבת הוותיקה ביותר בישראל מאז הקמת דגניה בשנת 1910 והייתה שותפה מלאה לבניית הארץ ויישוב הגבולות. כל השנים גרסתי כי ברגע שתחליט הממשלה לחדש את מאמץ ההתיישבות, אנו מוכרחים להיות שם. אם ממשלת ישראל החליטה היום כי בתוכנית העבודה שלה הקמת יישובים חדשים חוזרת להיות ערך מרכזי - אנחנו מתייצבים למשימה".

בהתאם להחלטת המזכירות, פנה מאיר בהמשך השבוע באופן רשמי לשרת הפנים שקד וביקש לקיים עמה פגישה דחופה בעניין זה על מנת לקדמו במוסדות המדינה ובתוך התנועה הקיבוצית. בפנייה נכתב, בין היתר: "למרות שאנו מודעים היטב לצורך לשמור על מרחבי המדינה כשטחים חקלאיים ופתוחים, כמו גם לצורך לעבות ולקדם ישובים קיימים בפריפריה, אנו רואים בחיוב ובברכה את יוזמתך להקמת ישובים חדשים בנגב, כחלק מהפיתוח והקידום של אזור בעייתי זה, המשווע לתשומת לב, משאבים וחיזוק אוכלוסייתו". 


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

"מצאנו קצוות של חוטים שיכולים להתחבר לשמיכת הטלאים שלנו ולהיות חלק ממנה"

לאחר שסייעה לאחרונה רבות לתנועה הקיבוצית בנושא מיסוי שותפויות וסוגיות אחרות בתקציב ובחוק ההסדרים, הגיעה ביום שלישי נעמה שולץ, מנכ"לית משרד רוה"מ החליפי, לסיור היכרות מקרוב עם הקיבוצים ועם יכולותיה של התנועה ונכונותה להתגייס למטרות לאומיות. לסיור, שנערך בהזמנת מטה התנועה, נבחרו שני קיבוצים סמוכים בעלי אופי שונה: שיתופי – צובה, ומתחדש –
מעלה החמישה
נעמה שולץ ורועי דרור (בצד הימני של התמונה) מקבלים הסבר בתצפית במעלה החמישה
נעמה שולץ ורועי דרור (בצד הימני של התמונה) מקבלים הסבר בתצפית במעלה החמישה

מטרות הסיור, שאורגן על ידי המחלקה הפוליטית המחודשת בתנועה, היו חיזוק הקשר בין התנועה למשרד ראש הממשלה החליפי, היכרות וחשיפת נעמה שולץ לסוגי הקיבוצים השונים (שיתופי ומתחדש) תוך שימת דגש על הערבות ההדדית המתקיימת בשתי הצורות, הצגת יכולותיה של התנועה הקיבוצית ונכונותה להתגייס לקידום מטרות לאומיות ורתימת משרד רוה"מ החליפי, יחד עם משרדי ממשלה אחרים ורשויות רלבנטיות, להקמת מיזמים משותפים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. מלבד הצוות של המנכ"לית שולץ הצטרף לסיור גם רועי דרור, ראש אגף בכיר ממשל במשרד רוה"מ (ובן קיבוץ מצפה שלם). לסיור בצובה הצטרף ראש המועצה האזורית המארחת, מטה יהודה, ניב ויזל (נתיב הל"ה).

הסיור החל ביקב של צובה, המשיך ב"בית לפעילויות" המשמש מקום לפעילויות המותאמות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים המלווים בהתנדבות על ידי עמותת "ברכת רעות" אותה הקימו חברי צובה, והסתיים בתצפית והסברים על השריפה הקשה שהשתוללה בסמוך לקיבוץ לאחרונה ועל צינור המים הייעודי עם השקייה שהניחו בעבר בקיבוץ על הדרך שנסללה באזור היער הסמוך, שעזר למנוע את התפשטות האש ולהציל את הקיבוץ מאסון.

הביקור בקיבוץ המתחדש, מעלה החמישה, החל בתצפית על הכפר הפלסטיני קטאנה, השוכן מצפון, סמוך לרפת של הקיבוץ והסברים מפיהם של ממלאי התפקידים על הרפת והקיבוץ. אנשי הקיבוץ סיפרו על תהליך השינוי שהתרחש בקיבוצם וצורת החיים שלאחריו ועל הבית לחיילים בודדים בקיבוץ. ניר מאיר סקר את ההבדלים בין הקיבוץ השיתופי למתחדש. המשך הסיור התבצע במועדון, שם הציגה יעל אייזנר את פרויקט החיילים הבודדים בתנועה. המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, הציגה את התנועה ואת המתווה למיזמים משותפים בין הממשלה לתנועה הקיבוצית ומנהל מכון המחקר "יסודות", עמית בן צור, את נייר המדיניות של המכון "קואופרציה כמנוע כלכלי בפריפריה".

לסיכום הסיור, אמרה נעמה שולץ כי הם טווים כל מיני מהלכים ומנסים לחבר את מרכיבי הקואליציה לתוכניות וחזון ארוכי טווח. "מצאנו קצוות של חוטים שיכולים להתחבר לשמיכת הטלאים שלנו ולהיות חלק ממנה. בהחלט יש על מה לדבר ולהתקדם בנושאים שהצגתם והצעתם. בואו נעבוד ביחד, אפשר תמיד להתקשר אליי".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סיכם: "היה ביקור מוצלח ואני מקווה שההמשך שלו יהיה מוצלח אפילו יותר. נעמה כבר התגלתה בדיוני התקציב וחוק ההסדרים כידידה ובת ברית, ואני מקווה שהסיור עזר לה להבין יותר את החיה הנדירה הזו שנקראת "קיבוץ" ואת היכולות האדירות של התנועה והקיבוצים בהן יכולה לעשות הממשלה שימוש לטובת כלל אזרחי המדינה. אמרתי לנעמה מספר פעמים כי כל מה שאנו צריכים הוא רק שהמדינה תפסיק להפריע לנו".


באנר חשבשבת

מכתב תמים מחבר ותיק
לחברים החדשים בקיבוץ

 מוקי צור במכתב אישי לחברות וחברי הקיבוצים הרבים שחזרו והצטרפו לחיי הקיבוצים בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות: "מבקש אני לקרוא לכם שותפיי הצעירים להיות מעורבים לא רק בנעשה בביחד של המקום בו קבעתם את ביתכם כיום, אלא ללמוד ברצינות את שהיה וממנו אפשר לקבל השראה ליצור את הפרק שלכם"
מכתב תמים מחבר ותיק לחברים החדשים בקיבוץ
מוקי צור והחברים הצעירים יותר במשפחתו. תמונה מתוך האלבום המשפחתי

מכתב תמים זה מיועד לחברים החדשים בקיבוץ. להפתעתי ולשמחתי הם רבים. זקנתי ואני מבין היטב  שאני מהגר  בזמן  ולא תמיד מבין את שפתו ומכשיריו של הדור הצעיר, ובכל את אני מעז  לכתוב מכתב  זה לצעירים ממני שלא החלו את חייהם בקיבוץ בימי מלחמה ומחסור אך כמו הוותיקים נקראו להחלטה אישית קשה  להצטרף  לקיבוץ. גם אם מתגוררים בדירות מרווחות יחסית. גם אם ילדיהם לא לנים בבית הילדים.

ההחלטה להצטרף לא היתה פשוטה: לחיות חיים קהילתיים עמוסים, לרוב בפריפריה. לשם כך יש לקבל החלטות קשות. אני  מבקש לכתוב מכתב זה כי אני מאמין שרבים מבינים שלמרות שלא ניסחו בבירור מה הם רוצים מהקיבוץ ומעצמם, אזי בהחלטתם לשלב גורלם בדרכו של הקיבוץ הם מחפשים לא רק מגרש אלא גם דרך. משמעות.

לבתים החדשים שבנו או חולמים לבנות בקיבוץ יש חלונות גדולים, ואני מתפלל כי דרך החלונות ידעו דייריהם להסתכל פנימה ולעולם. ומתוך מבט זה, לדעת לאבחן בין מאבקו של הקיבוץ על האינטרסים שלו (שלא תמיד הוא האינטרס של כל חבריו) לבין אחריותו מרצון לקדם את בסיס חלומותיו של הקיבוץ בגלגוליו לחברה מתוקנת. חלומות  אלו מהווים גם היום תשתית ליצירה קיבוצית בת דורות .


באנר משקארד

התנועות הקיבוציות זוכרות את יצחק רבין

בעקבות ההחלטה לבטל השנה את העצרת המרכזית לציון 26 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל, קיימו פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית טקס זיכרון במקום בו הוא נרצח יום לפני התאריך הלועזי של הרצח. נציגי הקיבוץ הדתי, בראשות מזכ"לית התנועה, שרה עברון, הוזמנו גם כן ולקחו חלק בטקס
פעילי התנועה בטקס לזכר רבין

בבוקר יום רביעי, 3/11, התייצבו פעילי ופעילות התנועה הקיבוצית ונציגי הקיבוץ הדתי בסמוך לאנדרטה הנמצאת במקום בו נפל ראש הממשלה יצחק רבין מכדורי אקדחו של הרוצח בן העוולה וקיימו טקס זיכרון קצר. הפעילים התייצבו כדי לזכור את מורשתו של רבין: ציונות אמיצה ונחושה החותרת לשלום ושוויון בין אזרחי המדינה ללא הבדל דת, גזע ומין ומנהיגות ערכית וצנועה. בתום הטקס הניחו מזכ"לי התנועות, יחד עם המשנה למזכ"ל התנועה, זר על האנדרטה בשם התנועות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בטקס: "רבין לא ויתר על ערכיו. במבחנים מכריעים העדיף תמיד את הערכים והחברות על פני קידום הקריירה. זהו סוג המנהיגות והאנשים שאליהם אנחנו מתגעגעים היום. רבין העריך כי הדור שלו והוא עצמו יוכלו להוביל מהלכים וויתורים שאחרים לא יוכלו. לכן הוא לקח סיכון מחושב ויצא לניסיון לקדם הסכם שלום מול הפלסטינים, שלא צלח לצערנו. יצחק רבין היה אדם, אדם עם חולשות ומגרעות אבל אדם עם אומץ לב שלא פחד לצאת למהלך למרות דעותיו וחשדותיו". 

מזכ"לית התנועה הקיבוץ הדתי, שרה עברון, אמרה: "יום הזיכרון ליצחק רבין הוא יום בו אנו עוצרים את המעשים הרגילים, ושואלים, מה יש לעשות כדי לא להגיע שוב למחוזות נוראים כאלה? מה ניתן לעשות כדי שהחברה בישראל לא תהיה כל כך מקוטבת ומפולגת, איך ניתן להפסיק את השיח האלים ולקיים ויכוחים, נוקבים ככל שיהיו, בלי אלימות? הרי למדנו – מלים קשות סוללות את הדרך למעשים קשים. בואו נמצא את הדרכים לפעול יחד, גם בתוך מחלוקות, ולפעול נכון".


באנר ביטוח חקלאי

"יצחק היה אחי הבכור והאהוב, תמיד הרגשתי שהוא שומר עלי"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר עם המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי-ילין וראש אגף כלכלה, דגן לוין (בן קיבוץ מנרה) ביקרו היום, יום חמישי, 4.11, את רחל רבין יעקב בביתה הצנוע בקיבוץ מנרה, מעליו גרים נכדיה וניניה שחזרו לקיבוץ
"יצחק היה אחי הבכור והאהוב, תמיד הרגשתי שהוא שומר עלי"

השלושה, יחד עם בתה של רחל, תרצה, שסייעה רבות לקיום המפגש, הקשיבו לרחל במשך שעה ארוכה על הקשר שלה עם אחיה, עלייתה לגליל העליון ואח"כ למנרה, תפקידיה בקיבוץ, בגליל העליון ובמשרד החינוך, והיוזמות הברוכות אותן עשתה "תמיד עם שותפים מכל האזור, אף פעם לא לבד". בסיום הפגישה הוזמנה רחל להיות אורחת הכבוד בועידת התנועה השישית שתערך בעוד כעשרה ימים בגליל-העליון.

רחל, אחותו הצעירה והיחידה של יצחק רבין ז"ל, "עלתה" לגליל העליון במסגרת גרעין של הנוער העובד והלומד לסייע בהתיישבות בכפר גלעדי לפני שמונים (!!!) שנה, ושנה לאחר מכן היתה ממקימות ומקימי קיבוץ מנרה. היא שימשה חמש פעמים כמזכירת הקיבוץ, היה מורה ומחנכת וניהלה את בית הספר המשותף – "הר וגיא", בנוסף היתה בין יוזמי ומקימי מכללת תל-חי, הקימה את פרויקט הוספיס הבית באיזור ועוד ועוד.

ניר מאיר: "ביום הזה חשבנו שצריך להיות פה. מבחינתנו, יצחק רבין הוא חלק מהתנועה הקיבוצית. לצערי, למרות שניסינו לעזור כספית וארגונית לקיום עצרת הזיכרון השנה, כמו שעשינו בשנים קודמות, לא היה די מימון להפקתה והיא לא תתקיים, יחד עם זאת לא רצינו לוותר וחשוב לנו להיות כאן".

רחל סיפרה כי השנה בחרה שלא ללכת לטקס הממלכתי בהר הרצל והסתפקה בטקס המרגש שערך נשיא המדינה, יצחק הרצוג. "אני לא צריכה את בית הקברות כדי לזכור את יצחק. הוא היה אחי היחיד והאהוב ותמיד הרגשתי שהוא שומר עלי. כשילדים אחרים היו רבים והיו אומרים – "אני אגיד לאבא שלי", אני הייתי אומרת – "אני אגיד לאח שלי". כל כך אהבתי אותו, כל כך אהבתי לנשק אותו, והוא לא סבל את זה".


באנר מרכז קליטה

לאחר שנים ארוכות של המתנה ושריפה קשה – אושרה התב"ע של קיבוץ הראל

בשבוע שעבר התכנסה ועדה מחוזית ירושלים לתכנון ובנייה ודנה בבקשת קיבוץ הראל לאשר את תב"ע הקיבוץ לאחר ציפייה של עשור וחוסר יכולת להתפתח ולקלוט משפחות חדשות ושריפה שפגעה קשות בקיבוץ בשנת 2019. הוועדה אישרה את התב"ע להפקדה תוך מילוי מספר תנאים מינוריים וברי השגה
הכניסה לקיבוץ הראל. צילום: אבי פליישמן
צילום: אבי פליישמן

בלב התוכנית שני נושאים חשובים וקריטיים להראל והם: בראש וראשונה - הגדלה והרחבת היישוב לפי תמ"א 35 ואישור אזור תעסוקה שאמור להיות מנוף כלכלי עתידי. קיבוץ הראל עוסק בנושא התב"ע כבר יותר מעשור ונתקל בקשיים רבים מול רשות מקרקעי ישראל ומוסדות התכנון. הקשיים באישור התב"ע מנעו מהראל להתפתח, לצמוח ולקלוט משפחות חדשות, ומלבד מפח נפש גררו גם הוצאות כלכליות גדולות אשר היוו את החלק הארי בתקציב הקיבוץ. פריצת הדרך הושגה בשנתיים האחרונות תחת ההנהלה הנוכחית בהנהגתו של יו"ר הקיבוץ, יאיר מנע (ניר עם), ובעזרת הרוח הגבית מצד חברי וחברות הקיבוץ, וביתר שאת לאחר השריפה הגדולה שהתרחשה בחודש מאי של שנת 2019.

אבי פליישמן, חבר הנהלת הראל ונציגה במליאת המועצה האזורית ומועצת התנועה הקיבוצית, מספר: "למדנו והבנו שיש לנהל מו"מ ענייני עם מוסדות התכנון, להקשיב להם ולמלא אחרי הוראות ובקשות שלהם, תוך שמירה על ייחודו וייעודו של הקיבוץ, והסתבר לכולנו שהדבר אפשרי. שכרנו את שירותיו של נימי יפה (נתיב הל"ה) אשר ניהל וקידם במקצועיות בשנה האחרונה את נושא התב"ע. בנוסף לענייני התב"ע, הקיבוץ עבר אירוע מטלטל בדמות שריפת ענק וגם מזה התאוששנו ושיקמנו אותו בעזרתם של הרבה קיבוצים והנהגת התנועה הקיבוצית. אנצל במה זו כדי להגיד להם תודה ענקית. להראל (ולא רק לו) יש כיפת ברזל רחבה ומוצקה מהארגונים והמוסדות המקיפים אותו: המועצה האזורית מטה יהודה בראשות ניב ויזל, התנועה הקיבוצית בראשות המזכ"ל ניר מאיר, משקי הדרום בראשות וביטוח חקלאי. כל אלה עזרו לנו לעמוד על הרגליים ולהגיע ליום הזה.

לפעמים חברי הקיבוצים שואלים שאלה לגיטימית ותוהים למה לנו מוסדות אלו. אותם חברים מוזמנים ליצור עמי קשר ובשמחה אענה ואסביר להם".


פייסבוק התנועה

קהילה קיבוצית שווה היא קהילה נגישה

לאורך השנים האחרונות עובר תחום הנגישות בישראל חקיקה והסדרה על מנת לקדם שיוויון הזדמנויות ואפשרויות עבור ילדים ומבוגרים עם צרכי נגישות. גם במטה התנועה הקיבוצית אנו פועלים לקדם את תחום הנגישות על ידי חשיפה היכרות ולמידה של מגוון המוגבלויות ופתרונות ההנגשה אשר ניתן לאפשר עבור צרכים אלו. אנו מציעים לקיבוצים לשלוח את נציגיהם לקורס הכשרה של נאמני ונאמנות נגישות בקיבוצים שיתקיים בקרוב בשיתוף עם עמותת "נגישות ישראל"
קהילה קיבוצית שווה היא קהילה נגישה

לאורך השנים האחרונות עובר תחום הנגישות בישראל חקיקה והסדרה על מנת לקדם שיווין הזדמנויות ואפשרויות עבור ילדים ומבוגרים עם צרכי נגישות. אנו רואים בחקיקה זו ביטוי לדאגה לצרכים השונים ולחשיבות התחום בארץ ובעולם, וכן הזדמנות להסדרת התאמות הנגישות בקיבוצים שלנו. גם במטה התנועה הקיבוצית אנו פועלים לקדם את תחום הנגישות על ידי חשיפה היכרות ולמידה של מגוון המוגבלויות ופתרונות ההנגשה אשר ניתן לאפשר עבור צרכים אלו. כך, למשל, הוספנו שירות של תמלול בכתוביות במהלך ישיבות מועצת התנועה הנערכות באמצעות הזום, על מנת שאלו המתקשים לשמוע יוכלו לקרוא את הנאמר בכתוביות סימולטניות בזמן אמת.

כמו כן, בוועידת התנועה ובכנס הנהגות הקיבוצים אשר יתקיימו בעוד כשבועיים בגליל העליון נאפשר למשתתפים להיעזר במערכת חדשנית להנגשת שמע באולמות ואירועים, המתאימה לאנשים הסובלים מירידה בשמיעה בדרגות שונות. עניין נוסף הוא תשומת הלב גם למצגות המוקרנות באירועים ציבוריים תנועתיים אלו ואחרים בהיבט של הנגשת הראייה באמצעות מחשבה מקדימה.

במקביל, בימים אלה ממש אנו מציעים לקיבוצים לשלוח את נציגיהם לקורס הכשרה של נאמני ונאמנות נגישות בקיבוצים שיתקיים בשיתוף עם עמותת "נגישות ישראל". המשתתפים והמשתתפות יפגשו מרצות ומרצים מקצועיים מתחום הנגישות הרחבים אשר יחשפו וישתפו בסוגי המוגבלויות השונות ובפתרונות אותם ניתן לייצר על מנת להעניק הנגשה מתאימה ראויה ומכבדת לכלל אוכלוסיית הקיבוץ באשר היא


באנר כנס הנהגות הקיבוצים השמיני: נפתחה ההרשמה

ועידת התנועה הקיבוצית השישית - ועכשיו להצעות החלטה שיוצגו

בעוד שבוע וחצי, ממש לפני פתיחת כנס הנהגות הקיבוצים, תתכנס ועידת התנועה הקיבוצית ה-6 במלון גליליון תחת הכותרת "תנועה בתנועה". אנו מצרפים לידיעתכם את הצעות ההחלטה עליהן ידונו בוועידה, לאחר שמזכיות התנועה אישרה אותן
הזמנה לוועידה

ועידת התנועה הינה הגוף העליון לקבלת ההחלטות בתנועה הקיבוצית, והיא מתכנסת מידי ארבע שנים. בדומה לוועידות קודמות ולישיבות מועצת התנועה על כל קיבוץ לשלוח מספר צירים (על פי מספר החברים בקיבוץ), שהם נציגיו לקבלת ההחלטות. השתתפותם של נציגי כל הקיבוצים – מאילות ועד שניר - בוועידת התנועה חשובה מאוד למנגנון קבלת ההחלטות בגוף העליון של התנועה.

בוועידה ידונו בתשע הצעות החלטה, שהשביעית מביניהן היא היישומית ביותר ומבקשת לאשר הקמת גוף משותף שיאחד את פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ("חבצלת החדשה") כמהלך משלים למיזוג התנועות.

לחצו כאן להצעות החלטה אותן אישרה המזכירות לוועידה


באנר ביטוח חקלאי

כנס ההנהגות  – עכשיו עם התוכנית המלאה

כנס הנהגות הקיבוצים השמיני יערך בעוד עשרה ימים במלון גליליון הסמוך לאגמון החולה
כנס ההנהגות  – עכשיו עם התוכנית המלאה

כמו בכל שנה הכנס יעסוק בנושאי הליבה של ממלאות וממלאי התפקידים בקיבוצים, בסיכומי השנה ותוכניות השנה הבאה של התנועה הקיבוצית, פנאלים בנושאי הקיבוץ והמדינה ועוד.

וכמובן, כמו תמיד, יכבדו את הכנס גם שרים וחברי כנסת ובינהם - שר הבטחון בני גנץ, שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, השר לבטחון הפנים, עמר בר-לב.

בנוסף, יערך פאנל מיוחד תחת הכותרת "על המשמר" עם חברי הכנסת הקיבוצניקים – ח"כ וסגן שר הביטחון אלון שוסטר (כחול לבן), ח"כ רם שפע (עבודה), ח"כ נירה שפק (יש עתיד), ח"כ ענבר בזק (יש עתיד), ח"כ משה (קינלי) טור־פז (יש עתיד), ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן).

לחצו כאן לתוכנית הכנס המלאה


באנר משקארד

מזל טוב גדול - מאה לעין חרוד איחוד

מאה לעין חרוד איחוד

לפני מספר שבועות (ובאיחור קל ממש - שוב הקורונה...) במופע מרשים שכלל נציגות ונציגים רבים מכל שכבות הגיל חגגו בעין חרוד איחוד את חג המשק ה-100 (!!!). 
 


באנר מרכז קליטה

מזל טוב גדול - חגיגות המאה (ואחד) לדגניה ב'

מזל טוב גדול - חגיגות המאה לדגניה ב

בקבוצת דגניה ב' ציינו לאחרונה (כמו האולימפיאדה, באיחור של שנה) את חגיגות המאה (!). החגיגות כללו כמובן מופע מרהיב ומרגש הכלל ותיקים, צעירים (בכל גיל) וטף. חובבי הטריוויה וודאי יודעים כי זהו הקיבוץ היחיד שהצמיח מתוכו ראש ממשלה ויו"ר כנסת. מרשים.


פייסבוק התנועה

ממשיכים להכשיר מובילות ומובילי תחום צעירים בקיבוצים

ביום שני האחרון יצאה לדרך ההכשרה למובילות ומובילי תחום הצעירים בקהילה במועצה האזורית בני שמעון של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, בשיתוף מרכז
הצעירים במועצה
רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים, עם מובילות ומובילי תחום הצעירים בקהילה במועצה האזורית בני שמעון
רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים, עם מובילות ומובילי תחום הצעירים בקהילה במועצה האזורית בני שמעון

זוהי השנה השלישית שרשת הצעירים בתנועה הקיבוצית מקיימת הכשרות למובילות ומובילי תחום הצעירים יחד עם מרכזי הצעירים במועצות, שיתוף פעולה שהחל עם מרכז השלטון האזורי. ההכשרה כוללת למידה על מאפייני הצעירים, קהלי יעד, צרכים, בניית חזון ומטרות לוועדת צעירים, איתור שותפים, הנעת צעירים לפעולה, מתן כלים פרקטיים לעוסקים בתחום במשימות קריטיות שנמצאות על סדר היום, למידת עמיתים ועוד.

במסגרת שיתוף הפעולה עם מרכזי הצעיבמועצות האזוריות בני שמעון ושער הנגב, תפתח בקרוב גם תכנית המנהיגות "שבילים" להכשרת מנהיגות חברתית ופוליטית צעירה.

מעוניינים שנגיע אליכם למועצה עם ההכשרה? להצטרף לפורום הארצי של מובילי.ות צעירים? לשמוע עוד פרטים על רשת הצעירים?

https://www.facebook.com/groups/hareshet

rotem@tkz.co.il


באנר חשבשבת

מחזקים את הקשרים בין חינוך וצעירים בקהילה רב-דורית

ביום ראשון השבוע נפגשו מנהלי.ות חינוך, צוותי חינוך, רכזי נעורים, מובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים למפגש זום בו הוצג מודל משותף המציע קידום של תפיסה חינוכית וקהילתית משותפת, הבאה לידי ביטוי בערכים ובהצעות לפעולה בחינוך ובוועדות הצעירים. המפגש התקיים במסגרת הפורום הארצי למובילי.ות תחום
הצעירים בקיבוצים
צילום מסך מהמפגש בזום

בתחילת המפגש, שיתפה ענת מרלא, מזכירת קיבוץ נירים לשעבר וכיום מרכזת תחום הצמיחה הדמוגרפית וופיתוח הקהילה בתנועה הקיבוצית, במקרה שהתרחש בתקופתה כמזכירת קיבוץ והנכיח עבורה את החשיבות בקשר בין חינוך לצעירים בקהילה רב-דורית. אחריה, הציגו את המודל המשותף רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים, אורי פלד נקש, מנהל "שבילים" - החינוך החברתי בתנועה, ומוריה אילון שחר, אחראית שירות משמעותי. המודל כולל ערכים והצעות פרקטיות לפעולה ליישום החל מכיתה י"ב ועד לשחרור מהצבא.

בחלק האחרון של המפגש חולקו המשתתפים לחדרי דיון ושיתפו את הנוכחים איתם בתהליכים השונים המתקיימים אצלהם בקיבוץ. לסיכום, העלו כולם  תובנות מרכזיות ודברים חדשים שלמדו וירצו ליישם בקיבוצם.

תודה לכל מי שלקח ולקחה חלק במפגש, מוזמנים לצפות בהקלטת המפגש: לחצו כאן.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה