דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מי הם בוגרי ובוגרות קורס טיס 184 משלנו? לאור השביתה בבתי הספר ובגנים: כיצד ניתן להרחיב את הכתפיים הנושאות באתגרי החינוך בקיבוצים? הקיבוצניק שמונה ליו"ר רשות החשמל ועכשיו גם במשרד הרווחה יודעים - תל"מ משנה חיים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
מימין למעלה עם כיוון השעון: סגן י', סגן נ', סגן ד', סגן ג'. צילומים: דובר צה"ל
 23/06/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

טוסו לשלום וחזרו אלינו בשלום

היום, חמישי, עמדו על מגרש המסדרים בבסיס חצרים 36 מסיימות ומסיימי קורס טייס מספר 184 של חיל האוויר. בין המסיימים שני קיבוצניקים – י' מקיבוץ במועצה האזורית מנשה ו-ר' מקיבוץ במועצה אזורית בדרום הארץ. יחד איתם סיימו את הקורס שלושה בוגרי שנת השירות של התנועה הקיבוצית - ד' מדרום השרון, נ' מעמק חפר ו-ג' מעמק יזרעאל
מימין למעלה עם כיוון השעון: סגן י', סגן נ', סגן ד', סגן ג'. צילומים: דובר צה"ל
מימין למעלה עם כיוון השעון: סגן י', סגן נ', סגן ד', סגן ג'. צילומים: דובר צה"ל

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, נפתלי בנט, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומשפחות הבוגרים. את קורס טיס 184 סיימו 36 חניכים - 33 גברים ושלוש נשים (בהן נווטת קרב אחת ושתי טייסות מסוקים) – וזאת לאחר הכשרה מקצועית בת שלוש שנים בבית הספר לטיסה. עם סיום הכשרתם, יצטרפו הבוגרים והבוגרות לחוד החנית של צה"ל ויובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות, כחלק מהמאמץ להגנת ישראל ואזרחיה.

סגן י', מקיבוץ במועצה האזורית מנשה, סיים את הקורס במגמת טייס קרב (ביקש שלא לפרסם את תמונתו ופרטים אודותיו). סגן ר', בן 22 מקיבוץ במועצה אזורית בדרום הארץ, סיים את הקורס במגמת נווט קרב. היה חניך בתנועת הנוער "נוע"ם" (נוער מסורתי) ולפני גיוסו לקורס טיס התנדב לשנת שירות בכרמיאל במסגרתה.

יחד עם שני הקיבוצניקים עמדו על מגרש המסדרים בטקס גם בוגרי ובוגרת שנת השירות של התנועה הקיבוצית: סגן ד' מהמועצה האזורית סיים את הקורס במגמת טייס מסוקים. בתיכון הוא היה חניך בתנועת הנוער "בני המושבים", ואת שנת השירות ביצע בכפר לילדים ונוער בסיכון, המשמש בית לילדים ובני נוער שיצאו מביתם או הוצאו ממנו על ידי שירותי הרווחה. סגן נ' מהמועצה האזורית עמק חפר סיימה את הקורס במגמת טייסת מסוקים. בשנת השירות היא התנדבה בכפר נוער, לנערים בסיכון ולנוער נעל"ה בגילאי תיכון. סגן ג' מהמועצה אזורית עמק יזרעאל סיים את הקורס במגמת נווט תובלה. בתיכון היה חניך ומדריך בתנועת הנוער "בני המושבים", ואת שנת שירות עשה בפנימייה החינוכית בעין גדי. גם לאחר סיומה של שנת השירות הוא שמר על קשר עם מחלקת שנת השירות של התנועה ומגיע לשוחח עם מתנדבות ומתנדבי שנת השירות על שירות משמעותי בצבא ותרומה לחברה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ברך את מסיימי קורס טיס 184: "התנועה הקיבוצית גאה, אך לא מופתעת. ברכות מקרב לב וטפיחה עזה על השכם לבני הקיבוצים ובוגרי שנת השירות של התנועה שסיימו את הקורס המפרך. בכל סיום קורס טיס אנו זוכים לייצוג של בנינו ובנותינו ושל מתנדבי ומתנדבות שנת השירות שלנו, שגם הם בשר מבשרנו. שאפו ענק לבוגרים הטריים, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי!".


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

כיצד ניתן להרחיב את הכתפיים הנושאות באתגרי החינוך ולצמצם את חוויית הלבד של מערכות החינוך בקיבוצים?

הבוקר (חמישי) התכנסו כ-85 מנהלי ומנהלות קהילות ויו"רי חינוך בקיבוצים וכעשרה מנהלי חינוך, למפגש זום חירום שיזמה התנועה הקיבוצית בעקבות השביתה שמתקיימת בשבוע האחרון בגני הילדים ובבתי הספר. המפגש עודד את ממלאי התפקידים וחיזק את הבנתם לגודל האחריות המשותפת על מערכת החינוך בקהילה
שביתה במערכת החינוך - אילוסטרציה
שביתה במערכת החינוך - אילוסטרציה

מטרת המפגש הייתה ליצור שיח עם מנהלי הקהילות ויו"רי הנהלות החינוך בקיבוצים שיעודד אותם להוביל ולקדם תהליך בדיקה קהילתי ליצירת פתרונות לאתגרים איתם מתמודדות מנהלות החינוך, יחד עם הצוותים החינוכיים, בכל הקשור לתנאי העסקה ובעיות כוח האדם. קשיים אלו הגיעו השבוע לשיא נוסף בעקבות שביתת המורים והגננות, והציפייה שלמרות זאת מערכת הגיל הרך בקיבוצים תשמור על שגרת החינוך כשהיא "סובלת" מצוות חסר וללא  נוכחות הגננות - עד לבואן בשעה עשר. אתגר עצום שהביא את מנהלות הגיל הרך להביע מצוקה וחווית לבד בהתמודדויות המורכבות.

את המפגש פתחה דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, שאמרה: "אנחנו רואים את העומס, הקושי והשחיקה של מנהלות ומנהלי החינוך והצוותים החינוכיים, מעריכים מאוד את נחישותם ומחויבותם מעוררות ההשראה להתעקש לקיים שגרה חינוכית ביצירתיות גדולה, וחושבים שהמפתחות לשיפור המצב ולהקלה עליהם נמצאים אצל מנהלי הקהילה ויו"רי החינוך. לכן, זיהינו הזדמנות השבוע לקיים שיח זה, במטרה להרחיב את הכתפיים הנושאות באתגר ולצמצם את חוויית הלבד של מערכות החינוך בקיבוצים".

הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה אמרה כי: "הימים האחרונים היו מטלטלים עבור המערכות החינוכיות בקיבוצים, המשבר במדינה מחלחל גם פנימה. כל משבר, כידוע, הוא גם הזדמנות וכאן ההזדמנות שלנו היא לשים מחדש את החינוך בראש סדר העדיפויות. להבין שמצוקת כוח האדם נובעת לא רק משכר נמוך אלא מהתדרדרות במעמדן ובמעמדם של נשות ואנשי החינוך ומתנאי העבודה. אני רוצה להזכיר כי למרות הקושי, אנו, כחברה סוציאל דמוקרטית, חייבים לתמוך במאבק הראוי אנשי ונשות החינוך ולסייע להם ולהן להחזיר את החינוך למעמדו הראוי במדינת ישראל וגם אצלנו בחינוך". 

דנה טובול, יו"ר הנהלת החינוך של בית גוברין, מחנכת בחטיבה עליונה ורכזת מגמת תקשורת במקצועה, אמרה במפגש: "המטרה של מחאה היא לגרום לאנשים להרגיש אי נוחות כדי להבין את המצוקה של האחר. אם אנחנו לוקחים זאת כמובן מאליו ונותנים מענה חלופי, אנחנו מבטלים את האחר ואת המחאה שלו. יש בקיבוצים הרבה מאוד מורים וגננות שנאבקים עכשיו על המקצוע והתנאים שלהם, אנחנו חייבים לזכור את זה. בנוסף, החינוך הוא מקצוע, מה זה אומר עלינו אם אנחנו מוכנים לקבל כל פתרון להחלפה במקום הצוותים החינוכיים שלנו, רק כדי שנמשיך לחיות כרגיל? מבחינתי זה זילות של התפקיד. חייבים לשקול נושאים אלו כשאנחנו מחליטים איך להגיב כקהילה, ואל לנו לנתק את עצמנו מהמאבק הארצי".


באנר מרכז קליטה

גם במשרד הרווחה יודעים -
תל"מ היא תכנית שמשנה חיים

בשבוע שעבר התקיים בקבוצת יבנה ביקור של מנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן (בית קמה), כחלק מיום סיור כללי שנערך עבורה ב"יתד" - התכנית הלאומית לצעירות וצעירים במצבי סיכון במשרד הרווחה
גם במשרד הרווחה יודעים - תוכנית משנה חיים

תל"מ, התכנית הוותיקה והמוצלחת של התנועה הקיבוצית, עברה בדיוק לפני שנה לפעול תחת "תכנית יתד", ולמעשה ביקור זה היווה מעין חותמת לסיכום שנת הפעילות הראשונה המשותפת. תכנית "יתד" היא תכנית בין משרדית ובין מגזרית, המאחדת לפעולה מתואמת ומשותפת 11 משרדי ממשלה, 3 רשויות ממשלתיות, שלטון מקומי, ארגוני חברה אזרחית ופילנתרופיה.

בביקור, שנערך בנוכחות רחבה של אנשי משרד הרווחה, הוזמנו מנהלי ומנהלות ענפים מקבוצת יבנה אשר מעסיקים משתתפים ומשתתפות בתכנית, וכן את מנהל הקהילה נח חיות ונציגות הקיבוץ הדתי. "כוכבי" הסיור היו כמובן משתתפי תל"מ, ובראשם אבי נגש, בוגר תכנית תל"מ שזו שנתו השלישית בקבוצת יבנה, כשכיר. הצעירים והצעירות שיתפו בכנות ובאומץ את סיפור חייהם, את התהליכים האישיים שעוברים בתכנית ואת תכניותיהם לעתיד.

מנכ"לית משרד הרווחה "הקשתה" ושאלה שאלות ישירות ומדויקות את המשתתפים, המעסיקים בקיבוץ, את צוות התכנית וצוות יתד. אילת ארנוני מנהלת תחום צעירים בסיכוי ותכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית: "אנו מודים לה על הפתיחות והיכולת לקיים שיח פתוח וכנה, אשר כל מטרתו בסוף היא לשפר ולטייב את התכנית כמענה לצעירות וצעירים".


באנר ביטוח חקלאי

אמיר שביט מונה ליו"ר רשות החשמל

שביט, חבר קיבוץ נען ומנכ"ל "אחזקות משקי דרום", נבחר על ידי שרת האנרגיה קארין אלהרר, לאחר שנתיים שהרשות התנהלה ללא יו"ר קבוע
אמיר שביט
אמיר שביט

שביט כיהן בעברו, בין היתר, כמרכז תחום מים ואנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, סמנכ״ל כלכלה וכספים ברכבת ישראל ומנכ״ל חברה בת של חברת אדלטק בתחום האנרגיה. כיום מכהן שביט כמנכ"ל חברת האחזקות משקי הדרום. אדלטק מחזיקה בבעלות משותפת על כמה תחנות כוח בישראל, שכולן יחד אחראיות על ייצור של כחמישית מהחשמל בישראל. שביט הצטרף לחברה ב-2011 וכיהן בה בתפקיד בכיר עד 2016 ואחר כך עבר למשקי הדרום, שעוסקת בין היתר בהקמת מתקנים סולאריים בקרקעות הדרום.

לשביט תואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, הוא חבר בקיבוץ נען, נשוי ואב לארבעה. המינוי כפוף לאישור ועדת גילאור, הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות ולאישור הממשלה. ולפי הודעת משרד האנרגיה, "התהליך יכלול הסדר למניעת ניגוד עניינים, כמקובל".

יו"ר רשות החשמל הוא הרגולטור המפקח על משק החשמל ותפקידו לפקח על כל יצרני החשמל בישראל, לקדם את מדיניות האנרגיה המתחדשת בישראל, לפקח על חוזי הגז של חברת החשמל ועל התקדמות הרפורמה בחברה אחרי שיו"ר ועד עובדי החברה הכריז בתחילת החודש על עצירת הרפורמה בה. יו"ר רשות החשמל הקודם, אסף אילת, הכריז על פרישתו במאי 2020. מאז מכהן בתפקיד ממלא המקום יואב קצבוי.


באנר משקארד

הגלבוע חוגג 100 שנים של התיישבות, חקלאות וחיים משותפים

ביום רביעי בערב התקיים אירוע חגיגות המאה לגלבוע באמפי 'מקהל', היושב למרגלות הגלבוע במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות אלפים מתושבי האזור לדורותיו. "מודל החיים המשותפים של המרחב הזה, מודל שמכיל בתוכו לא רק מגוון מרהיב של דתות ואמונות, אלא גם פסיפס של אורחות חיים ועולמות ערכיים - זה המודל שאליו צריכה לשאוף החברה הישראלית כולה", אמר הנשיא הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג מברך את תושבי הגלבוע בחגיגות המאה. התמונה באדיבות דוברות מוא"ז הגלבוע
נשיא המדינה יצחק הרצוג מברך את תושבי הגלבוע בחגיגות המאה. התמונה באדיבות דוברות מוא"ז הגלבוע

במסגרת האירוע הוצגו ההישגים חסרי התקדים של יישובי הגלבוע מראשית הקמתו ועד היום, החיים המשותפים ליהודים וערבים בתחומי המועצה, החקלאות המתפתחת, הצדיעו לוותיקי הגלבוע והציגו את הספורטאים המקומיים שמסבים גאווה לאומית בתחרות בינלאומיות. יחד עם התושבים הגיעו לחגוג גם הזמר אברהם טל, להקת "הגבעטרון" שהוקמה בקיבוץ גבע ו"יאצק" – דמות הקיבוצניק האייקונית בגילומו של השחקן שלמה בראבא.

עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע, אמר בערב החגיגי: "לגדול בגלבוע, זה לצמוח בצניעות של מי שרואים את עצמם כחלק מדבר גדול הרבה יותר, זה לצמוח מול פסגות שמזכירות לנו, שאין פסגה שאי אפשר לכבוש, ביחד, ורק בזכות הרוח! זו אחריות לנשיאת המשמעות של הרוח הגלבועית!".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״כשאנחנו מסתכלים עליכם, ברור לגמרי שמאה שנה משיגים רק בעבודה קשה, בעמל רב, וכן – גם באהבה גדולה. מודל החיים המשותפים של המרחב הזה, מודל שמכיל בתוכו לא רק מגוון מרהיב של דתות ואמונות, אלא גם פסיפס של אורחות חיים ועולמות ערכיים – קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים, ישובים מעליות שונות, מתפוצות שונות – זה המודל שאליו צריכה לשאוף החברה הישראלית כולה. לעוד מאה שנים מופלאות של חיים משותפים, של צמיחה ושגשוג – לעבודה! תודה רבה לכם".


באנר חשבשבת

תמונת השבוע: גאווה קיבוצית

יש גאווה בקיבוצים
מגדל המים בעין השופט. צילום: איציק שפרן

חודש הגאווה לא פסח על הקיבוצים ברחבי הארץ - בהם התקיימו פעילויות בנושא בקרב בני ובנות הנוער - וכזכור גם התנועה הקיבוצית תקיים החל מהשבוע הבא סדרת מפגשים בנושא - רפואה בראיית מין ומגדר, שיעסקו גם בתחושת השייכות של קהילת הלהט"ב בקיבוצים.

בלא מעט קיבוצים נתלו דגלי גאווה לאורך השבילים, ובעין השופט התגאו במיוחד (ויש במה) והאירו את מגדל המים בצבעי דגל הגאווה! 


פייסבוק התנועה

בית הספר 'פלגים' מקיבוץ הזורע זכה במקום הראשון בגמר אולימפיאדת החלל לבתי ספר יסודיים

הזוכים הוכרזו בסוף אירוע הגמר החגיגי של אולימפיאדת החלל לשנת תשפ"ב, שהתקיים ביום שלישי שעבר, 14.6, במרכז הישראלי למצוינות בירושלים. באירוע הגמר השתתפו מאות תלמידים מ-20 בתי הספר שעלו לגמר (10 יסודיים ו-10 חט"ב), אשר הציגו את המיזמים שלהם
לחבר השופטים ולאסטרונאוטית פעילה של נאס"א
התלמידים המנצחים מבית הספר פלגים לאחר הזכייה במקום הראשון
התלמידים המנצחים מבית הספר פלגים לאחר הזכייה במקום הראשון

פרויקט חקר האוקיינוס התת קרקעי של אירופה (אחד מ-79 הירחים של צדק) של ביה"ס היסודי 'פלגים' השוכן בקיבוץ הזורע, זכה במקום הראשון באולימפיאדה לבתי ספר יסודיים. המשימה של המיזם, אותה הגדירו התלמידים, היא פיתוח פתרונות תקשורת באוקיינוסים תת קרחיים בחלל העמוק ובכדור הארץ, וחקר מעמיק של אזורים אוקייניים במערכת השמש אשר יאפשר סיכוי למציאת סימני חיים. את הפרויקט ליוותה המורה נעמית תבור.

בית ספר "פלגים" משתייך למועצה האזורית מגידו ופועל בחסות מחלקת החינוך של המועצה ומשרד החינוך - מחוז צפון, בשיתוף הקהילות השותפות בבית הספר. תלמידי בית הספר מגיעים מהקיבוצים הזורע, משמר העמק, גבעת עוז ומגידו, מהמושבים מדרך עוז והיוגב, ומיקנעם המושבה.

אולימפיאדת החלל היא תכנית הדגל החינוכית של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. האולימפיאדה מתקיימת זו השנה השמינית והשתתפו בה השנה כ-10,000 תלמידות ותלמידים מכ-400 בתי-ספר בכל רחבי הארץ. התחרות מתקיימת בשיתוף משרד החינוך ובביצוע של המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. חבר השופטים הורכב מבכירים בתעשיית החלל והאקדמיה ונציגי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. התלמידים זכו להציג את הפרויקטים גם ל-2 אסטרונאוטים: ד"ר קייטלין רובינס, אסטרונאוטית פעילה של נאס"א ואורחת הכבוד של האירוע, ואיתן סטיבה, שחזר לאחרונה ממשימתו בתחנת החלל הבינלאומית.


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

קיבוץ גלויות במינכן

בשבוע שעבר התקיים לראשונה במינכן סמינר "נטעים" ברוח התנועה הקיבוצית להנהלות בתי ספר מרחבי העולם. הסמינר עסק בתכנים של יהדות כתרבות, תפיסת העולם הקיבוצית ובניית קהילות
סמינר נטעים במינכן

הסמינר הובל על ידי המחלקה למפעלים ציונים בהסתדרות הציונית בראשותו של סילביו חוסקוביץ (נתיב הל״ה), ובמסגרתו התקיים כנס מרגש בפארק האולימפי במינכן במלאות חמישים שנים לרצח י"א הספורטאים מהמשלחת הישראלית באולימפיאדה בשנת 1972. ההתרגשות הייתה רבה כאשר הגיעו המשתתפים מגרמניה, רומניה, הונגריה, בולגריה, איטליה, שוויץ, צרפת, אוסטריה ועוד למפגש יוצא דופן ומחמם את הלב.

"נטעים" של תנועת הבונים דרור, מבית התנועה הקיבוצית, היא תכנית ייחודית במסגרת פעילות בינלאומית של המותג we kibbutz, ומטרתה להוות גשר לתפוצות ולחזק את מרכזיותה של מדינת ישראל אצלן. התכנית עוסקת בחיבור ליהדות כתרבות כמיטב המסורת הקיבוצית.

שירי מדר, מנכ"לית הבונים דרור, מספרת: "במהלך חמש השנים האחרונות אנו שותפים לבניית קהילות וחיבורם לישראל עם תכנים ייחודים כמיטב המסורת הקיבוצית. אופיר ליבשטיין, יו"ר הבונים דרור וראש המועצה האזורית שער הנגב, מוסיף: "אני רואה בפעילות מבורכת זו שליחות ועבודת קודש, והסמינר הוכתר כהצלחה משמעותית. אנו משוכנעים שעוד קהילות משוועות לקשר עמנו ומחוייבים להרחיבו".


באנר מרכז קליטה

ערבה משתפת

ראשי המועצות האזוריות הערבה התיכונה וחבל אילות ערכו מפגש ראשון עם צוותי הרשויות לתוכנית לשיתופי פעולה רוחביים לטובת התושבים והאזור
ערבה משתפת

מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וצוותי ההנהלה במועצה ובקהילה, אירחו את מנהלי מועצת חבל אילות בראשות ד"ר חנן גינת ראש המועצה, הדס שפירא המנכ"לית וצוות מנהלי מחלקות, מזכירי הקיבוצים ומנהלי הקהילות, שהגיעו לסיור היכרות ולימוד בערבה התיכונה. הביקור נערך כחלק מהחלטה של שני ראשי הרשויות לשתף פעולה, לא רק נקודתית באירועים וכדומה, אלא בנושאים משותפים בטווח הארוך, בעיקר בתחומי החקלאות, התיירות והחינוך, ומקווים כי אליהם יצטרפו רשויות נוספות מהנגב.
 
מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה: "אנו חיים בתא שטח אחד וכמו שהמתבונן מהצד רואה בערבה מקשה אחת, אנו צריכים להתנהל באופן זה באמצעות מחלקות משותפות וחזקות ולא רק בשיתופי פעולה נקודתיים".
 
ד"ר חנן גינת, ראש מועצה אזורית חבל אילות, הודה למארחו ואמר כי במרחב הערבה חיים חלוצים שבחרו להתיישב בה ולהפריח אותה. "אנחנו שותפים לבקעת הערבה ומוטלת עלינו האחריות לשמור עליה, לקדם אותה ולהביא את תושביה ויישוביה לשיאים חדשים".


באנר משקארד

יש עדנה בחינוך

עדנה בז, מנהלת בית הספר "עמק החולה" בקיבוץ כפר בלום, זכתה בפרס מנהלת פורצת דרך ארצית של משרד החינוך לשנת תשפ"א-תשפ"ב. "זהו כבוד גדול עבורי ועבור כל השותפים שלי: אנשי חינוך מסורים, אמיצים ופורצי דרך בפני עצמם"
יש עדנה בחינוך
עדנה בז מקבלת את הפרס משרת החינוך, ד" יפעת שאשא-ביטון

בסוף מאי, התקיים בבנייני האומה בירושלים טקס הענקת פרסי החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב, במסגרתו הוענקו פרסים ותעודות הוקרה לרשויות, למועצות, למנהלות ולמנהלים, לבתי הספר ולגני הילדים הזוכים. בין מקבלי הפרס הייתה גם עדנה בז ממטולה, מנהלת בית הספר האזורי "עמק החולה" בגליל העליון. עדנה מובילה תהליכים פורצי דרך, חדשניים ומצמיחים בבית הספר ואת הכל היא מבצעת בתבונה ורגישות שכל כך מאפיינים אותה. עדנה היא גם בוגרת הקורס "בית הספר למנכ"ליות העתיד", מייסודן של התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית, ארגון 'סופרסונס' והקיבוץ הדתי.

עדנה בז: "התרגשתי מאוד לקבל את התואר "מנהלת פורצת דרך", זהו כבוד גדול עבורי ועבור כל השותפים שלי: אנשי חינוך מסורים, אמיצים ופורצי דרך בפני עצמם. בית הספר שלנו צועד קדימה בצעדים משמעותיים בזכות אנשים! הן בתוך בית הספר והן מחוצה לו, אנשים שלא חוששים לטעות בדרך למימוש הערכים שמובילים אותם ואותנו. מרגש ביותר לעשות חינוך בסביבה כה איכותית, ערכית ומחוייבת. אני לא שוכחת את תמיכת המשפחה הפרטית שלי שגם לה יש מקום מרכזי באות ההוקרה שהוענק לי ממשרד החינוך. מודה מקרב לב על הזכות שנפלה בחלקי".


באנר ביטוח חקלאי

קול קורא לשליחת צילומים לתערוכת צילום "חלוציות אתמול, חלוציות היום"

יד טבנקין, בשיתוף ארגון הארכיונים בקיבוצים ובמושבים, מזמינים מצלמי קיבוצים צילומים עכשוויים שיצולמו בהשראת צילום היסטורי מארכיון קיבוץ. הצילומים שייבחרו יוצגו בתערוכה לכבוד 50 שנה ליד טבנקין שמתוכננת להיפתח בדצמבר 2022
יד טבנקין

דגל החלוציות הובל במשך שנים רבות על ידי התנועות ההתיישבותיות - הקיבוצים והמושבים. השפעתם ניכרה בכל תחומי החיים בארץ: בקביעת הגבולות, בהובלת הקרבות, בחקלאות מתקדמת, במערכות החינוך הייחודיות, בתרבות היהודית חילונית שהתפתחה בהם, בהפיכת המטלות הנשיות למקצועות, בתכנון היישובי, בלבוש, ומאוחר יותר בתעשייה, ועוד ועוד.

אנחנו סקרנים לראות באיזה אופן מתבטאת החלוציות היום בהתיישבות הקיבוצית\ המושבית\ הכפרית החוץ עירונית. מה קרה לאתוס החלוצי ומה צורתו היום? איך בא לידי ביטוי הקולקטיב\ ואולי הביטוי האישי הוא זה שמעיד על החלוציות של היום? כיצד באה לידי ביטוח החדשנות? איך המושג חלוציות מהדהד את התמונות מהארכיון?

כל צלם וצלמת, בשיתוף עם ארכיון הקיבוץ, מוזמנים לשלוח עד ארבעה צילומים עכשוויים שלהם, ועד ארבעה קבצי סריקות של הצילומים ההיסטוריים מהם שאבו השראה בארכיון הקיבוץ. בתערוכה יוצגו הצילומים של חלוציות אתמול וחלוציות היום. גודל טקסט להפקה עד 80X60 ס"מ - ולא גדול מ-30 מגה פיקסל, בפורמט JPG. את הקבצים יש לשלוח עד לתאריך 30.08.22, לדוא"ל: noa@yadtabenkin.org.il.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה