דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים – בניוזלטר השבועי

ממשיכים במו"מ לתיקון הרפורמה הבעייתית בחקלאות. מתי יערכו הבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואיזה קיבוץ נבחר לייצג את ישראל בתחרות כפרים תיירותיים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הפגנת החקלאים
 16/06/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

נחתם ההסכם בענף ההטלה עם משרדי החקלאות והאוצר. הקרב על הרפורמה בצומח עוד לפנינו

הצווים עליהם חתמו שרי האוצר והחקלאות לא אושרו בהצבעה במליאת הכנסת, אך הרפורמה בענף ההטלה תוכל לצאת לדרך בעקבות ההסכם עם החקלאים
הפגנת החקלאים מול ישיבת הממשלה לאישור התקציב בירושלים, בשנה שעברה. המאבק עוד לא תם
הפגנת החקלאים מול ישיבת הממשלה לאישור התקציב בירושלים, בשנה שעברה. המאבק עוד לא תם

אתמול (רביעי) בערב, השיגו חברי הכנסת מהשדולה החקלאית, ובהם ח"כ רם שפע (העבודה), סגן שר הבטחון, ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), חברי הכנסת רם בן ברק, נירה שפק וענבר בזק (יש עתיד) וסגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח"כ יאיר גולן (מרצ), ביחד עם חברי "צוות שש" הסכמה על תיקון הרפורמה שהביאו במשרד החקלאות בעידוד משרד האוצר בענף הביצים.

בין הישגי ההסכם: התכנון בענף ההטלה יעמוד על 10 שנים עם אפשרות להארכה, יינתנו למגדלים השקעות בסך 350 מיליון ש״ח לבניית לולים מרווחים, בתקנים מתקדמים,  100מיליון ש״ח יינתנו לחקלאים אשר ירצו לפרוש, יינתנו 15 שנה לבעלי לולים חדשים בכדי לעבור ללולים ללא כלובים, עדכון מחיר הביצה בנוהל מקצועי, ללא התערבות שרים. עם זאת, הרפורמות הנוגעות בעיקרן לחקלאות הקיבוצית, ובראשן הרפורמה בענפי הצומח, עדיין במו"מ והדיון נמשך בעקבות לחץ של חברי הכנסת וחברי ההנהגה החקלאית.

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "עמדנו מאוחדים וגיבינו את ענף ההטלה והסכם הביצים חשוב מאוד אך מוקדם לנוח על זרי הדפנה. המבחן העיקרי עוד לפנינו. זהו המאבק החשוב ביותר על עתיד החקלאות הישראלית והוא עומד לפתחם של חברי הכנסת.   אנחנו מחזקים אתכם ומאמינים כי נחישותכם יכולה להביא לחתימת הסכם היסטורי לחקלאות הישראלית ולכלל המשק הישראלי. במאבק הצודק הזה לא נוותר ואסור שהחקלאות תפסיד. סומכים עליכם ומגבים אתכם".


באנר חשבשבת

קיבוץ נאות סמדר נבחר על ידי משרד התיירות לייצג את ישראל בתחרות
כפרים תיירותיים

השבוע בחרה ועדה מיוחדת במשרד התיירות  את היישובים שייצגו את ישראל בתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO) והקיבוץ בערבה הדרומית נבחר להיות אחד משלושת הנבחרים. שר התיירות: "התיירות הכפרית בישראל היא חלק משמעותי בתיירות לישראל ובישראל. מדובר במיזם בינלאומי שימצב את מדינת ישראל ואת מי שייבחר בשורה אחת עם מקומות תיירותיים מפורסמים מהעולם"
קיבוץ נאות סמדר נבחר על ידי משרד התיירות ליצג את ישראל בתחרות כפרים תיירותיים
קיבוץ נאות סמדר. אין ספק - בחירה נכונה. צילום מתוך אתר קיבוץ נאות סמדר

מטרת התחרות היוקרתית, המתקיימת בפעם השנייה ברציפות, היא למנף את התיירות הכפרית. זאת, מתוך רצון לשמור על הצביון הכפרי והתיירותי של יישובים בגודל של עד 15,000 תושבים. החשיבות לקידום כפריים תיירותיים נובעת מהרצון לשמר את האופי הקהילתי לצד הנופים הקשורים אליהם, מערכות ידע, מגוון ביולוגי ותרבותי, תוך חתירה לקדם גישות חדשניות ובנות קיימא לפיתוח התיירות ביעדים כפריים.

במשרד התיירות מספרים כי השנה הייתה היענות גבוהה לתחרות ו-17 יישובים הגישו את מועמדותם. הוועדה הורכבה משבעה נציגים במשרד שבחרו את היישובים לאחר בחינת הניקוד על סמך המצגות והסרטונים שהוגשו. מלבד נאות סמדר, נבחרו גם היישובים כפר כמא וציפורי להיות נציגי ישראל בתחרות.

עוד המליצה הוועדה כי חמשת היישובים שנבחרו במקומות הראשונים יקבלו ליווי וייעוץ לאורך השנה בהגשת החומרים לארגון התיירות העולמי של האו"ם, לשם שיפור סיכוייהם לזכייה בשנה הבאה. בשלבים הבאים לתחרות, יתבצע תהליך הבחירה על ידי יועצי הוועדה בארגון התיירות של האו"ם, ולאחריכן תתקיים ההכרזה על הזוכים. 


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

 הרפורמה בדואר פוגעת בפריפריה: "לא יעלה על הדעת שחברי רביבים או אל-רום יזכו לתנאים פחות טובים מתושבי ת"א וראשון לציון"

בדואר ישראל עובדים על רפורמה בדרך להפרטה, מי שמשלמים את המחיר הם כמובן תושבי הפריפריה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית מבטיח להלחם על השירות הבסיסי כפי שניתן עד היום. צפו בכתבתו של רובי המרשלג בנושא ששודרה בתכנית "משחקי הכיס" בערוץ כאן 11

במטולה כבר סגרו את סניף הדואר ועל כל שירות צריך לנסוע כעשרים דקות לקרית שמונה, לחפש חניה ולחכות לשירות. בקיבוץ שניר באצבע הגליל חוששים שהם הבאים בתור והדואר ש"בא היום באוטו האדום", כבר לא יגיע וחברי הקיבוץ כמו שאר תושבי ותושבות הפרירפיה ובהם חברות וחברי קיבוצים רבים יפסיקו לקבל שירות שכל אזרח בישראל זכאי לו.

מיכל להב, מנהלת הקהילה בשניר: "יש פה לא מעט מבוגרים, אנשים שמוגבלים פיזית, אנשים שאין להם רישיון נהיגה, איך מצפים מהם להגיע ולקבל את שירותי הדואר?"

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אי אפשר להעלות על הדעת שמשיקולים כלכליים תושבי הפריפריה יופלו לרעה בהשוואה לשאר אזרחי ישראל.  לא יעלה על הדעת שחברי רביבים או אל רום יזכו לתנאים פחות טובים מתושבי ת"א וראשון לציון"


באנר מרכז קליטה

מזכירות התנועה הקיבוצית: הבחירות למזכ"ל התנועה יערכו בפברואר 2024

בישיבת מזכירות התנועה שהתקיימה השבוע, אימצה המזכירות את המלצת המחלקה המשפטית בתנועה, לקבוע את מועד הבחירות הקרובות למזכ"ל התנועה, בהתאם להחלטות התנועה בחוברת הכחולה, ליום שלישי בשבוע השני של חודש פברואר 2024, משמע – 13/2/24
לוגו מזכירות תהתנועה

עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית בתנועה הציגה בפני חברי המזכירות את ההחלטות הנוגעות למועד בחירת המזכיר, וכן את הוראות התקנון והדין. בין היתר, אמרה עו"ד ניב כי בשונה מהוראות כלליות לעניין משך קדנציה, משקבעה החוברת הכחולה מועד ספציפי לבחירות ("בתום קדנציה ביום שלישי בשבוע השני של חודש פברואר"), גוברת הקביעה הספציפית על התאריכים הנגזרים ממועדי בחירות קודמות. הסדרת מועד הבחירות באה בהמשך להמלצת המחלקה המשפטית לעדכון פרק ד' לחוברת הכחולה, שעניינו בחירת מזכיר התנועה, בעקבות החלטת מועצת התנועה שלא לאשר את שינוי סעיף 14 לתקנון התנועה בדבר שיטת בחירת המזכיר.

עו"ד ניב פירטה בפני חברי המזכירות את השתלשלות הליכי פרק ד' לחוברת הכחולה, לרבות אימוץ המלצות הוועדה לבחינת אופן בחירת מזכיר התנועה, קבלת החלטה במועצה על תיקונים מותלים בחוברת, אשר חייבו את שינוי התקנון בהתאם. עו''ד ניב הדגישה כי משלא אימצה מועצת התנועה את שינוי התקנון - בטלים מאליהם כל התיקונים בחוברת הכחולה, המותנים באישור זה. כפי שהסבירה עו''ד ניב, משמעותה של בטלות זו הנה השבת מצב לקדמותו בתיקונים הנובעים וכרוכים בשינוי שיטת הבחירות - ולא תהליך תיקון / שינוי מרכיבים אחרים החוברת הכחולה כולה או בפרק ד' שלה, המחייב דיון ואישור במועצה.

בסיכום הדיון שהתקיים בסעיף זה, החליטה מזכירות התנועה לפרסם ולהביא לידיעת צירי המועצה את הנוסח המעודכן של פרק ד' לחוברת הכחולה במועצה הבאה.


באנר ביטוח חקלאי

שומרים על ממלאי וממלאות התפקידים בקיבוץ השיתופי

כ-50 מזכירות ומזכירים מקיבוצים שיתופיים מרחבי הארץ השתתפו בכנס במשמר העמק בהובלת המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית. המטרה: לעצור לרגע את היומיום השוטף והתובעני בתפקיד לטובת מפגש המאפשר למידה הדדית, התחדשות ומילוי מצברים
מזכירי ומזכירות הקיבוצים השיתופיים עורכים היכרות עם משמר העמק ומערת הפלמ"ח
מזכירי ומזכירות הקיבוצים השיתופיים עורכים היכרות עם משמר העמק ומערת הפלמ"ח

כחלק מתפיסת העבודה של המטה, אותו מובילים יניב הגי ודניאל (דניטו) ונגרובסקי, הכנס נבנה והונחה בכוחות פנימיים של אנשי התנועה (המטה השיתופי, מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה ורכזי האזור) ומזכירי הקיבוצים עצמם, מה שתרם לתחושת החיבור והרלוונטיות. הנושא המרכזי שליווה את המשתתפים היה שמירה על ממלאי וממלאות התפקידים בקיבוצים - האתגרים השונים במילוי תפקיד בקיבוץ והמשאבים, הכלים והדרכים לחזק את ממלאי התפקידים ודרכם לחזק את הקהילות בהם הם פועלים ופועלות.

התכנים בכנס היו מגוונים – גורמי שחיקה בתפקיד ודרכים להקטנתם, אופן קבלת ביקורת, הבנת המנגנונים הפנימיים שלנו ופתרונות מעולם הרפואה האלטרנטיבית. האמצעים – שיחות עומק בפורמטים שונים, ניתוח סקר מקדים, שיתוף בזוגות, סימולציות, שיחות בקבוצות אינטימיות, צפייה בסרטים, דיונים רחבים במליאה ועוד ועוד. הגיוון במתודות נועד לא רק לאפשר מפגש מעניין, אלא גם לתת כלים בידי המשתתפים, שיוכלו לקחת חזרה הביתה לקיבוץ.

בנוסף, נערכו סיורים מרתקים במשמר העמק, קיבוץ שמיטיב לשלב מסורת מהעבר וראייה עתידית, דרך ביקור מודרך בפינת הגולה, שבה הוסבר איך קהילה מתחברת לסיפור השואה באופן מרגש וסוחף, ובסיור בבית הגדול - בו מתחברים העבר השומרי ועולם הרוח (ספריה וארכיון) לעולם המעשה (הנה"ח ומזכירות). בסיור במערת הפלמ"ח לפנות ערב קם לתחייה סיפור לוחמי הפלמ"ח (פתוח לקהל הרחב ומומלץ). לאחר ערב תרבות עם להקות מקומיות ומנוחת לילה טובה בבית ההארחה של קיבוץ דליה הסמוך, המשתתפים סיירו לעת זריחה בקיבוץ עם דויד פז, מוותיקי הקיבוץ. משם, נסעו כולם לקיבוץ שפיים, לכנס המוצלח והמשותף של אגפי חברה וקהילה וכלכלה בתנועה.


באנר משקארד

תמונת השבוע: מכינים לכם.ן רפסודיה

תמונת השבוע: מכינים לכם.ן רפסודיה
מדריכות ומדריכי הקיבוצים בעמק חפר מתכוננים

ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס, נוהגת לומר כי "לכל עשייה חינוכית יש "התחלה, אמצע והמשך". אבל דבי, כמו האגף שבראשו היא עומדת, שמים דגש רב על החלק שלפני "ההתחלה" – קרי, הכנה מדוקדקת של כל מפעל חינוכי. הרפסודיה, כידוע, בפתח ובהמשך לתפיסה החינוכית, יצאו השבוע מדריכים מכלל הקיבוצים שנרשמו למפעל הקיץ של התנועה, להכנה רטובה (תרתי משמע) במשך יומיים לחוף הכנרת. 

המדריכות והמדריכים שההשתתפות שלהם ושלהן בהכנה הוא תנאי ראשון להשתתפות נערות ונערי הקיבוץ ברפסודיה, עברו שיחת תיאום ציפיות והיכרות עם הרפסודיה, ולאחר מכן תדריך על תפקיד המדריכים וממלאי התפקידים ברפסודיה. בהמשך היום הראשון התחלקו המדריכים לשש קבוצות ועברו הסברה מדוקדקת וחשובה על מוגנת אישית וקבוצתית וגורמי סיכון, ובמקביל על בטיחות ובנייה – תכנון תהליך הבניה עם בני הנוער כבר בהכנה בבית. משם המשיכו לתדריך בטיחות נוסף מפי יוסי תורג'מן, הקצין הימי שמנהל את המשט. ואז...החלו לבנות בעצמם את הרפסודות בהן שטו, כמובן שרק לאחר תדריך בטיחות מדוקדק, ביום השני להכנה. היום הראשון הסתיים במעגלי שיח חוויתיים, בהם המדריכים חוו את מתודת השיח והמפגש עם דובר.

אנחנו כמעט מוכנים ומחכים לכן ולכם בני הנוער...


פייסבוק התנועה

אגודת האשראי אופק צירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברים, והחלה לקיים מפגשים גם בקיבוצים ברחבי הארץ

אחרי שקיבלה רישיון ממדינת ישראל בשנה שעברה וצירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברות וחברים, אגודת האשראי אופק מתקדמת צעד נוסף לכיוון מהפכת הבנקאות השיתופית – ומזמינה חברי וחברות קיבוצים להיפגש, להכיר ולהצטרף למהפכה
אגודת האשראי אופק צירפה לשורותיה יותר מ-11,000 חברים, והחלה לקיים מפגשים גם בקיבוצים ברחבי הארץ

השנה האחרונה הייתה שנה של זינוק עבור אגודת האשראי אופק. בזמן שהבנקים הממסדיים הציגו שורת רווח הולכת וגדלה, והציבור הישראלי נאנק תחת יוקר המחיה שהולך ומכביד, אופק עשתה צעד גדול להצבת אלטרנטיבה: האגודה שקיבלה רישיון רשמי ממדינת ישראל בשנת 2021, חצתה השנה את רף ה-11,000 חברים, והחלה לספק שירותים פיננסיים לחבריה. היא נערכת לספק חשבונות עובר ושב כבר בשנה הקרובה, במודל של אגודת אשראי.

המודל הפיננסי הקואופרטיבי חולש על נתח עצום מהבנקאות העולמית – מאות מיליונים ברחבי העולם, וביניהם מעל 120 מיליון אמריקאים, מנהלים את חשבון הבנק שלהם באגודות אשראי. אופק מביאה את הבשורה הקואופרטיבית לשוק הבנקאות הריכוזי של ישראל, שסובל מאחזקת יתר של בעלי הון, מחוסר תחרות ומסטגנציה של שנים ארוכות.

אופק, בניהולו של עו"ד תום דרומי חכים (חבר קיבוץ פלך), התמודדה עם מאבקים רגולטוריים מפרכים, שבסופם סימנה ניצחון כשהצליחה לקבל רישיון בשנה שעברה. "קיבלנו רישיון, וכעת אנו בשלב של הקמת המערכות הטכנולוגיות. במקביל, אנחנו רואים יותר ויותר חברים שמצטרפים לאופק – יחד הפכנו לאגודה השיתופית הגדולה בישראל", אומר דרומי חכים.

אופק זוכה לרוח גבית משמעותית מהתנועה הקיבוצית וממזכירות התנועה הקיבוצית. כעת, לאחר שצירפה בשנה האחרונה מעל 5,000 חברים חדשים מכל רחבי ישראל, אופק פונה גם לקהל הקיבוצי ומזמינה אותו להצטרף למהפכה בבנקאות.


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

רפואה בראיית מין ומגדר – יש דבר כזה!

האם יש הבדל בין גברים לנשים ברפואה כללית? ברור שכן! מוזמנות ומוזמנים לסדרת מפגשי זום בנושא רפואה בימינו בראיית מין ומגדר
האם יש הבדל בין גברים לנשים ברפואה כללית? ברור שכן! מוזמנות ומוזמנים לסדרת מפגשי זום בנושא רפואה בימינו בראיית מין ומגדר

תוחלת החיים השונה בין גברים לנשים ידוע לכל, אבל מהרגע שנולדנו לשני מגדרים שונים כלל האבחון הרפואי צריך להיות שונה (וזה ממש לא היה ברור לגורמי הרפואה הרשמיים עד לאחרונה). לדוגמא, מהלכן של מחלות לב אצל נשים שונות מאלו אצל גברים ומתוך כך גם האבחון שונה, הטיפול והרפוי. קיים שוני בין נשים לגברים בתפיסת הכאב, בתנגודת לאינסולין בתחלואה בסרטן בתגובה לתרופות והרשימה עוד ארוכה.

במפגשים שיזמה וארגנה עדי ביחד עם הילית בן צבי, מנהלת היחידה לשוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, ואגף צעירים ומעורבות בחברה ידובר על "מין" המתייחס להבדלים הביולוגיים בין גברים ונשים, כמו איברי המין וההבדלים הגנטיים, ועל ה"מגדר" מתייחס להבחנות תלויות תרבות וחברה שבין הגברים לנשים וקשורה באופן בו תופס האדם את עצמו כזכר, כנקבה או כל זהות מגדרית אחרת. באבחנה של הזהות המגדרית אנחנו מוצאים את ההומואים, הלסביות, הטרנסג'נדרים וכו'. המפגשים מיועדים לבעלי התפקידים החברתיים השונים בקיבוצים ולציבור הרחב.

עדי רמות: "נמצא כי קבוצות אלה נמצאות במצב של סיכון בריאותי מאחר ועד לאחרונה, עולם הרפואה לא הבחין בצרכים המייחדים אותם. לצד הומופוביה, בושה, סטיגמה הגורמים באיחור בפניה לקבלת טיפול רפואי, איחור באבחון ובטיפול. בסדרת ההרצאות שלפנינו ננסה להאיר את ההיבטים השונים של רפואה מגדרית בריאות הלהטב"ים . נתייחס לתחושת הנינוחות שלהם בחברה ובתוך הקהילות הקיבוציות ונחשף למסע של עידו, להתאמה מגדרית  אותו עבר בהיותו חבר קיבוץ".


באנר משקארד

הישג חשוב במאבק של קיבוצי
ויישובי הגליל העליון נגד
בית הספר לטיסה במחניים

בהמשך לעתירה לבג"צ של הקיבוצים מחניים וכפר הנשיא, פסק השבוע בית המשפט צו בינים שמטילעל רש"ת (רשות שדות התעופה) התייחס בפירוט לנושא הפעלת בי"ס לטיסה והפגיעה בתושבים, כחלק מהתוכנית הכללית להפעלת שדה התעופה מחניים
 נציגי העותרים ובאי כוחם לאחר הדיון בבג"צ
נציגי העותרים ובאי כוחם לאחר הדיון בבג"צ

מעטים נתנו סיכוי לעתירה של מחניים וכפר הנשיא לבג"צ, בניסיון לעצור את מפגע הרעש שהנחית עליהם בי"ס לטיסה הפועל בשדה התעופה ליד מחניים. אולם, בדיון שנערך בשבוע שעבר, הציגו יועמ"שית הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עו"ד ענת באור-פרל, עו"ד הקיבוצים, ענת בירן ואינה טל, וראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, את הטענות נגד הפעלת ביה"ס לטיסה במקום, ודומה כי ההסברים נפלו על אוזניים קשובות. בצו ביניים הטיל בג"צ על רשות שדות התעופה להתייחס בפירוט לנושא הפעלת ביה"ס לטיסה והפגיעה בתושבים, כחלק מהתוכנית הכללית להפעלת שדה התעופה מחניים.

לטענת המועצה האזורית הגליל העליון, שדה התעופה מחניים ובתוך זה בית הספר לטיסה, הוא אחת הדוגמאות לקיבעון מחשבתי ולנתק שהולך ומתעצם בין המדינה, המחזיקה בסמכות (כללים ותקציבים), לבין הרשויות המקומיות, להן מרב האחריות על חיי היום יום של תושבי המדינה. זאת, משום שהשיח על התוכנית וההסדרה של שדה התעופה מחניים הוא מתחילת שנות ה-2000, אלא שמאז, כמאמר השיר - "הרבה השתנה פה". בין השאר, השימוש הצבאי בשדה התעופה מחניים הפך מזערי אחרי היציאה מלבנון, ואין עניין ממשי בטיסות מסחריות פנים ארציות לחיפה או תל אביב לאחר סגירת שדה דב. 

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו העקרונית, אך יחד עם זאת עדיין מוקדם לשמוח. אני מקווה שבסופו של יום בית הספר לטיסה לא יפעל ממחניים, ואם כן, אז תחת רישיון עסק שלנו".


באנר ביטוח חקלאי

80 שנות יצירה

כל קהילה היא פסיפס אנושי היוצר את תמונת המקום. בתערוכה שהוקמה בקיבוץ גת לכבוד חגיגות השמונים להיווסדו, החוט המקשר בין המוצגים הוא שכולם נוצרו על ידי אנשי המקום - אנשים שחיו בגת בעבר או שעדיין חיים בו ואנשים, ילדים ונוער היוצרים בה בימים אלו
צילום: אבי מורג
מתוך התערוכה 80 שנות יצירה בגת. צילום: אבי מורג

המטבח של הקיבוץ עמד נטוש במשך שנים, אך עד שננטש היווה מרכז קולינרי לקיבוץ כולו. בכל יום בישלו במטבח אוכל לבתי הילדים, לעובדי הענפים השונים ולכלל חברי הקיבוץ. בחגים התבשלו בו ארוחות חג גדולות, בחתונות - סעודות פאר, ולאורך הדורות אירח בלילות, בסודי סודות,  את ילדי הקיבוץ שנהנו מצ'יפס מתובל באבקת שום.

בסיור בין היצירות המוצגות בתערוכה, המקום שקפא בו הזמן כאילו קם לתחייה. בתערוכה הוצג מגוון עשיר של היוצרות והיוצרים החיים בגת. מעניין לגלות שגם בתקופות של ראשית הקיבוץ, היה מקום ליצירה פרטית ואומנים מצאו דרך לבטא את כשרונם. "לא יכולנו לדמיין חלל יותר מתאים מזה...", אמרו יוצרי התערוכה וחברי הקיבוץ, רובי וגל עמיר. "בין הסירים הישנים התבשלה התערוכה. כשכל מוצג הוא כמו עוד תבלין, וביחד נוצר לדבריהם תבשיל מקומי וייחודי מלא בטעם וצבע".

ברכות לגת. לעוד שנים רבות של יצירה ויצירתיות מכל סוג.


באנר חשבשבת

התנועה בגבעה -
תנועה ציבורית מגיעה לגבעת חביבה!

תנועה ציבורית והמרכז המשותף לאמנות גבעת חביבה מזמינים אתכם לאירוע חגיגי של פעולות פרפורמטיביות, מעגלי שיח והרקדה. דרך היכרות עם מושגי היסוד של תנועה ציבורית והתנסות גופנית בפרקטיקות של הקבוצה, נפעיל יחד את המרחב הציבורי כזירה של מפגשים בין גוף האזרח לגוף המדינה, בין פוליטיקה לאמנות. יום שבת הקרוב, 18.06.22, בין השעות 16:00-21:00
התנועה בגבעה - תנועה ציבורית מגיעה לגבעת חביבה!

בתקופה זו בה בשנתיים האחרונות היחד הלך ודעך, הגוף הלך ונשכח ואנו מוצאים חשיבות עצומה לחבר יחד עם תחושות וחושים, זיכרון של מצבים בגוף, עם תנועה במרחב וההבנה שכולנו מוצאים את עצמנו בתוכם אך לא תמיד יודעים איך באמת להבין אותם. כוראוגראפיות של הפגנות, כוראוגראפיות של סכנה, כוראוגראפיות של משטור, כוראוגראפיות של חמלה.

אז איך אפשר להבין את היחסים בין האזרח למדינה? מה קורה במרחב הציבורי לפרט? וליחד? מה בין פוליטיקה לאמנות?

  • באירוע יוגש כיבוד מרענן
  • אוכל ביתי ערבי טעים יימכר על ידי נשות ג'ת המופלאות.
  • התערוכה הקבוצתית הרב תחומית - התעוררות מדומה תהיה פתוחה לקהל הרחב!

* האירוע מתקיים בתמיכת מפעל הפיס


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה