דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"נשים את הצעירים על המפה"

מירב בן שימול קיבלה בשבוע שעבר פרס על היותה "מנהלת מצטיינת מובילת שינוי" כמנהלת אגף הצעירים במטה אשר. בימים אלו החלה לפתח בתנועה הקיבוצית את המנהיגות הצעירה בקיבוצים תחת אגף הצעירים והמעורבות בחברה.
מירב בן שימול

מירב בן־שימול (מצובה) נכנסה לאחרונה לתפקיד משולב במרכז המועצות האזוריות ובתנועה הקיבוצית בשיתוף פעולה מקצועי מלא עם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. בן־שימול מנהלת את אגף הצעירים במרכז המועצות, ותפתח בתנועה הקיבוצית את המנהיגות הצעירה בקיבוצים תחת אגף הצעירים והמעורבות בחברה.
בן־שימול נולדה וגדלה במושב נתיב השיירה, והגיעה עם משפחתה לשכונת ההרחבה בקיבוץ מצובה לפני שמונה שנים. במשך עשרים שנה עבדה במועצה האזורית מטה אשר בתפקידים שונים בתחום החינוך והקהילה. עם סיום התואר השני במדיניות ציבוריות באוניברסיטת תל־אביב, החלה לנהל את מרכז הצעירים במועצה.
בן־שימול: "מרכז הצעירים שהקמנו במטה אשר היה הראשון מסוגו במועצה אזורית ולא בעיר, ומטרתו הייתה לתת מענה לצורכי הצעירים בני 18 עד 40, תוך כדי התמקדות בארבעה תחומי ליבה עיקריים: תעסוקה; פיתוח קריירה והשכלה; תרבות ופנאי; צמיחה דמוגרפית".
המודל שפיתחה בן־שימול עוסק בשלוש חטיבות גיל: 'חטיבה צעירה', הכוללת מתנדבי שנת שירות, חיילים וחיילים משוחררים; 'חטיבה סטודנטיאלית', ללומדים באוניברסיטה ובמכללות; וחטיבה שלישית, 'המשפחות הצעירות'. בן־שימול: "מודל העבודה בנוי כך משום שהמועצות האזוריות מופעלות על ידי המשטר הדו־רובדי (ועד יישובִי ומועצה), קודם כול מחזקים את הצעירות והצעירים ביישובים, ורק לאחר מכן ניתן להתחיל בפעילות האזורית".
על ניהול מרכז הצעירים קיבלה בן־שימול בשבוע שעבר פרס מאריה דרעי - שר הפנים, הפריפריה הנגב והגליל - בקטגוריית 'מנהלת מצטיינת מובילת שינוי'. בן־שימול הודתה לשר דרעי, למנכ"ל המשרד אריאל משעל ולמנהלת אגף הצעירים במשרד גלית וידרמן על השותפות, על הליווי ועל התמיכה, שבזכותם עלו מרכזי הצעירים על המפה.
בן־שימול מספרת על תפקידה בתנועה: "אחת ממשימות אגף הצעירים היא לפתח מנהיגות צעירה בקיבוצים, ואני הולכת לפתח את התחום הזה באמצעות פיתוח הכשרות באקדמיה, כלומר מסלולי לימוד אקדמיים למנהיגות במגזר הכפרי. נוסף על כך נתחיל להפעיל קורס מנטורים למנהלות ולמנהלים ותיקים שיחנכו את הצעירות והצעירים. ולבסוף, תכנית 'אופק לקיבוץ' - תכנית של פיתוח מנהיגות באמצעות מלגות. תוכניות אלו ביחד עם שאר מחלקות האגף ישימו את צעירי הקיבוצים על המפה".
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה, בירך את בן־שימול על קבלת הפרס: "אין לי ספק שהפרס מגיע למירב, המובילה גישה חדשנית עם הצלחות מוכחות. זו גם הסיבה שהחלטנו לשתף פעולה עם מרכז המועצות המקומיות ולפתח יחד פתרון ייחודי לצעירי הקיבוצים, כך שייתן מענה לצרכי הצעירים בקיבוצים ובמרחב הכפרי כולו. מירב היא מנהיגה צעירה המצטרפת לכוח הנשי החזק באגף צעירים, הכולל כבר כיום רוב נשי איכותי ומשפיע. ברוב אגפי התנועה קיים רוב נשי, כולל שתי ראשות אגפים מרשימות ופעילות. מנהיגות נבחנת ביוזמה, בעשייה ובלקיחת אחריות, ולאלו יש הרבה מקום בתנועה הקיבוצית. אנו גאים במנהיגות הנשית שבתנועה", ציין לין.

הוספת תגובה חדשה