דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 26.12.2014

לוגו תנועה

אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן

 

logo-he

הרשמה  |  בלוג  |  צור קשר

____________...

קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית

 

IMG-20141222...

רוכבים לשירות
השבוע התקיים מסע האופניים השנתי של התנועה הקיבוצית שנועד לעודד את הצעירים ולהכינם לשירות צבאי משמעותי וכן לביצוע שנת שירות בקהילה, לפני גיוסם לצבא. מסע זה מתקיים כ-15 שנה והפך למסורת מבורכת. תחת הובלת מח' החינוך (גבי אוסם), ומחלקת המשימות (גיל מושקוביץ), ובניהול אקטיבי בשטח של אורי אופיר ומולי אקשטיין, יצא המסע לדרך בהשתתפות של למעלה מ-1000 בני נוער, תלמידי כיתות י"ב בתנועה הקיבוצית. המסע האתגרי נמשך במשך 4 ימים ונפרש על פני 100 ק"מ במהלכם עברו דרך קסומה מהמכתש הגדול, ועד לנאות הכיכר. כל יום במסע הוקדש לנושא אחר, וכך נחשפו הנערים והנערות להעשרה ולימוד בנושאי- מנהיגות, והחברה הישראלית. בין השאר, התקיימו פגישות ליליות עם דמויות ציבוריות בולטות בחברה הישראלית. ביום ראשון בערב, הגיעה שרת המשפטים לשעבר, ח"כ ציפי ליבני, לפגוש את השמיניסטים בפארק ירוחם, לברכם ולהדליק ביחד נר של חנוכה. בנוסף ליו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, נפגשו השמיניסטים עם אישי ציבור נוספים ועם מפקדים בכירים בצה"ל, כגון: חברי הכנסת  עופר שלח, מיכל רוזין, סתיו שפיר, מיכל בירן, וחיליק בר, וכן עם האלוף נועם תיבון ואחרים. בסיום מסע האופניים פגשו הרוכבים את מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, שאמר להם בין השאר: "ההיענות הגבוהה למסע המאתגר, כ- 70% מתלמידי י"ב בתנועה הקיבוצית, שמנצלים את ימי החופשה שלהם לטובת מפגש והיכרות עם יחידות צה"ל והעמותות החברתיות, משקף את ערכי הקיבוץ, והרצון לתרום לצה"ל ולחברה".
לצפיה בגלריית התמונות, לחץ כאן

 

 

____________...

 

IMG-20141225...

מרגש
בסוף מסע האופניים עלתה נאווה עציוןלדבר בפני הנערים והנערות. נאווה היא אלמנתו של זאב עציון, שנפל ביום האחרון במצע "צוק איתן", ביחד עם שחר מלמד, שניהם מקיבוץ נירים. זאביק עציון, התנדב באופן קבוע בשנים האחרונות כחלק מצוות המתנדבים למסע. גם השנה הזו היה צוות המתנדבים מרכיב עיקרי בהצלחת המסע. נאווה הוזמנה ע"י מח' החינוך להגיע ביחד עם ילדיה ולפגוש את משתתפי המסע. בדבריה היא שיבחה את הפעילות הערכית שנעשתה עם הנוער הקיבוצי והפצירה במשתתפים לתרום באופן משמעותי לחברה הישראלית, להתגייס לשנת שירות ובהמשך ליחידות המובילות בצה"ל.

 

 

הודעהבעקבות הבחירות המקדימות במפלגת העבודה והשתתפותו של איתן ברושי בהן, ייצא מזכ"ל התנועה לחופשה מיוחדת בה ייטפל רק בדברים הדחופים בתנועה. בהמשך לכך, ומתוך רצון להקפיד על הכללים, נדחה כינוס מועצת התנועה שאמורה הייתה להתכנס ביום חמישי האחרון. על מועד הכינוס החדש תשלח הודעה נפרדת.

 

 

__________-_...

שימושים חריגים- ממש לא חריגים
לפני כשבוע הגישו נציגי התנועה הקיבוצית, בראשות עו"ד מיכי דרורי (מנהל המחלקה המשפטית) ודגן לוין (מנהל אגף כלכלה), את עמדת התנועה הקיבוצית לוועדת רפלד, שמונתה לפני כחודשיים על מנת לבחון את סוגיית ה"שימושים החורגים" הקיימים בשטח המחנה בקיבוצים. במסמך מפורט הוצג כיצד שימושי התעסוקה הלא חקלאית לרבות תעשיה, מלאכה,  מלונאות, וכיוצ"ב הם מעיקרי החברה והכלכלה הקיבוצית מראשית ימיה ומעוגנים למטרת חכירה מרכזית בחוזי החכירה של הקיבוצים. ועדת רפלד הוקמה לאחר חיכוכים בלתי נגמרים בין מינהל מקרקעי ישראל לבין הקיבוצים שבאו לביטוי, בין השאר בעיכוב ובעצירה של מיזמי תעסוקה נחוצים ובאפליה נמשכת של הקיבוצים אל מול מגזרים אחרים. התנועה הציגה עמדה אמיצה וברורה שכל קיבוץ זכאי לקיום רמת שירותים ופרנסה, וכל השימושים הללו חייבים להיות מוסדרים כדין ע"פ דיני התכנון והבניה, ומנגד ובמישור הקנייני מול רמ"י – כל שימוש במקרקעי הקיבוץ צריך להיות מותר, ללא התערבות רמ"י, פרט להסדרת תשלומים לשימושים מסוימים. עו"ד דרורי הוסיף ואמר לאחר הפגישה עם צוות רפלד, "זהו נושא המעסיק קיבוצים רבים ואנו נמשיך לעקוב ולקדם פתרון שיאפשר פעילות יזמית ועסקית שוטפת ורציפה בשטחי מחנה הקיבוץ, ללא צורך באישורים מיותרים ומסרבלים"

__________-_...

מחירי המים 
השבוע פנו ראשי הארגונים החקלאיים בפניה דחופה ליו"ר רשות המים, אלכס קושניר בבקשה להוזיל מיד את מחיר המים לכלל הצרכנים – צרכני הבית, התעשייה והצרכנות ב- 3.5% וזאת לאור ההוזלה הצפויה במחירי החשמל של 10% שהודיעה השבוע רשות החשמל. פניה זו היא חלק ממאבק כולל להשגת הקלות עבור החקלאים (פרטים בהמשך). בהקשר לכך אמר איתן ברושי כי "הדרישה להפחתה של 3.5% ממחיר המים, היא דרישה מינימלית. המים הינו מרכיב מרכזי בקיום החקלאות בישראל, והחקלאים קורעים תחת המחיר הגבוה ונאלצים לייבש שטחי עיבוד. ממשלה ציונית לא יכולה להרשות זאת לעצמה, ומוטלת עליה האחריות לראות צעד קדימה".

 

 

10689823_149...

מסרבים להיות אויבים!

התנועה הקיבוצית ממשיכה להוביל את המאבק בגזענות ובהסתה, תחת האמירה הברורה "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". פעילות זו המתקיימת בחודש האחרון, תורחב השבוע ל-4 צמתים בצפון הארץ וצפויים לקחת בהם חלק כ-200 יהודים וערבים, אשר רוצים להיות חלק מאמירה ישירה כנגד כל פשע שנאה.
 עדיין לא מאוחר להצטרף
!
 אם אתם מעוניינים להצטרף למערך הארצי ולהשפיע, היום (שישי) בצהריים תתקיים הפגנה בצומת הכניסה לשפרעם, צומת כרמיאל מערב, צומת יאסיף וצומת עין שרה- פייסל. לפרטים: לחצו כאן
טלפון – 0524840770, דוא"ל -
gil@tkz.co.il

 

קואופרטיב סיני- משלחת של נציגות בכירה של התנועה הקואופרטיבית בישראל חזרה בשבוע שעבר מביקור גומלין בסין, כאורחי ארגון הגג של הקואופרטיבים החקלאיים בסין, גוף המאגד מעל ל-22 אלף קואופרטיביים, בהם חברים למעלה מ-160 מיליון חקלאים ועובדים סיניים. ביקור המשלחת הוא המשך ליצירת הקשר הפורה וכחלק מביקור גומלין כאורחי נשיא הארגון, לאחר שבאוקטובר השנה ביקרה משלחת מהארגון הסיני כאורחת "אג'יק מכון הנגב" וסיירה בגרנות ובקבוץ גן שמואל. הסינים התרשמו מאוד מהתפישה הקואופרטיבית הקיבוצית שבאה לידי ביטוי בהתנהלות בארגונים האזוריים ובקיבוצים. הביקור בסין הוגדר כמוצלח, ותרם ישירות להגדלת קשרי המסחר והיצוא מישראל של תוצרת חקלאית, והגדלת היצוא של המפעלים הקיבוציים לסין.

 

 

____________...

ביום ג' האחרון התקיים כנס מרשים בנושא "דינמיקה של הגבולות המגדריים". הכנס שנערך באונ' תל אביב הוא פרי שיתוף פעולה פורה בין אונ' ת"א, יד טבנקין והתנועה הקיבוצית. הכנס בהשתפותם של כ- 100 איש עסק במעמד הנשים בקיבוץ ובמושב, "בין בפרטי לציבורי". בין הדוברים, פרופ' סלביה פוגל-ביזאווי, פרופ' רחל שרעבי, פרופ' חנה הרצוג, פרופ' מיכאל סופר ועוד. סיכמה את הכנס, הילית בן צבי מנהלת היחידה לנשים ומגדר אשר פירטה על מנהיגות נשים בקיבוץ. לדבריה: "אנו כיום עומדים על כ-30% מנהלות קהילה בכל התנועה. זהו נתון שלא השתנה מאז שנת 2008, כאשר המצב אף חמור יותר בקרב המנהלים העסקיים ויו"ר של הקיבוצים! שוויון אמיתי יושג רק כאשר יותר נשים תגענה לתפקידי מפתח בהנהגות הקיבוצים, עלינו, נשים וגברים יחדיו לעודד נשים לעמדות מנהיגות".

 

 

__________11_0

מאבק החקלאים: "להגיע עם תשובות לרה"מ, לא עם שאלות!" ראשי הארגונים החקלאיים, יוצאים למאבק ציבורי למען זכויות החקלאים. ביום רביעי, התקיים בבאר טוביה כינוס חירום בהשתתפות ראשי הארגונים החקלאיים ובראשם מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושימזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן, ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי. הייתה זו ישיבה סוערת וטעונה בהשתתפות של למעלה מ-100 איש שבאו לזעוק את טענותיהם כנגד המדיניות ההרסנית שמובילה לפגיעה קשה בחקלאי ישראל. בפתיחת דבריו פנה איתן ברושי אל הנוכחים ודיבר על המחויבות של כל המשתתפים לפעול באופן מלוכד, החלטי ומהיר. לדבריו: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן חלשה כאשר צריך להתמודד עם המשבר בזמן תקופת בחירות. עלינו להגיע לפתרון מידי על ידי הצגת תכנית מסודרת בפגישה דחופה עם קברניטי המדינה ובראשם רה"מ. לפגישה זו עלינו להגיע עם תשובות ופתרונות ולא עם שאלות שיישארו לא פתורות. מעבר לתשובות עלינו גם לדרוש לוחות זמנים ברורים ומידיים, על מנת שלא נשאר ללא מענה".

בין שאר הבעיות שהוצגו במפגש ניתן היה למצוא את מחירי המים הגבוהים, המשבר הכלכלי החמור ברוסיה (שפוגע בייצוא סחורה רבה), רגולציה מעיקה, מע"מ ומיסים נוספים, כולם כאחד בעיות שצצו בחודשים האחרונים ופוגעים קשות בחיי היום יום של החקלאים. 

 

 

ושהיה לכולנו סוף שבוע מהנה ושבת שלום!

שי אלט- דובר התנועה הקיבוצית, 058-6650088.

 

 

הוספת תגובה חדשה