דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שנת השרות תשפ"ה כבר בפתח

1,200 שינשינים מטעם התנועה מתחילים שנת שרות של משימות למען החברה. דגש מרכזי השנה - יותר קומונות לקיבוצי הנגב המערבי למשימות הדרכה ושיקום
הנה
השינשינים. מפת משימות חדשה

בשנת הפעילות הקרובה צפויים לפעול כ- 1,200 שינשינים מטעם התנועה הקיבוצית, שיפעלו ב- 115 קומונות ברחבי הארץ, ובמספר רחב של תחומים ומשימות התנדבות במסגרות חינוך, בקיבוצים ובחקלאות, בעשרות כפרי נוער ופנימיות, במסגרות לבעלי צרכים מיוחדים והדרכה.

רון ויצנר מנהל מחלקת שנת השרות מציין כי עקב אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה שנפתחה בדרום ובצפון ביצענו התאמה של מפת המשימות, ונתנו יותר דגש ומשאבים על הנגב המערבי וגבול הצפון, זאת בכדי לתת מענה לקיבוצינו, עם הפניית שינשינים להדרכה ולמשימות נוספות הנדרשות בקיבוצים.

השינוי במפת המשימות בא לידי ביטוי בשטח, עם פתיחתן בחודש הבא של ארבע  קומונות חדשות, בקיבוצי בנגב המערבי מפלסים, גבולות, יד מרדכי ובמוסד חינוכי שקמה שביד מרדכי. בכל קומונה יפעלו שינשינים מלאי מוטיבציה לעזור במה שיידרש. הארבע מתווספות לקומונת 'דרומיות' בקיבוצים שפעלו גם בשנים קודמות בבארי, בעין השלושה ובכרם שלום.

המשימות של השינשינים בקומונות קיבוצי הדרום הן גם חינוכיות במערכות החינוך, גם בענפי החקלאות וגם משימות שיקום שונות אליהן יידרשו. הם יפעלו כקבוצות שמנהלות חיי קומונה, ואנחנו מאמינים שיש בכך ביטוי של תוספת לחוסן הקהילתי, החינוכי, ותרומה למשימה הראשונה במעלה של שיקום חבל הארץ והקיבוצים בנגב המערבי.

בחזית הצפונית, אומר ויצנר, אנו עובדים בימים אלה על מענה לצורך הקיים בקיבוצים ומקווים שנצליח לפתוח קומונות במספר קיבוצים גם בצפון.

הוספת תגובה חדשה