דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 20.1.2017

לוגו תנועה
HEADER
20.1.2017
 
איילה מינקר מקיבוץ ניר יצחק, ששכלה את אחיה באסון יוצאת בקמפיין גיוס המונים לטובת קיום אירוע להנצחת הנופלים
____________31
בתחילת פברואר יצוינו 20 שנה לאסון המסוקים בו נפלו 73 חיילים, ביניהם גם בני קיבוצים מכל רחבי הארץ, בדרכם לפעילות מבצעית בדרום לבנון. איילה מינקר מקיבוץ ניר יצחק ששכלה את אחיה עידן באסון, החליטה לצאת בקמפיין גיוס המונים לטובת הקמת מייצג ייחודי שיוקם בתוך אוהל ענק בכיכר רבין וינציח את זכר הנופלים.

זוהי למעשה הפעם הראשונה מאז האסון, בה מתאגדים יחד האחים ובני המשפחות של הנופלים בכדי לקיים אירוע לזכר יקירהם. אלו מבקשים לגייס 100 אלף שקל במסגרת אתר giveback ועוד כ-200 אלף שקל מגורמים אחרים.  


איילה מינקר, התארחה השבוע באולפן ynet והסבירה כיצד נולד הרעיון לפרויקט: "התאחדנו מספר אחים להקים איזשהו מיצג בתל אביב, בכיכר רבין. הרעיון הוא באמת לעשות תערוכה שאנשים יוזמנו לבוא, להיזכר מה היה, להכיר את הפנים, את השמות".

לתרומות לטובת הקמת המייצג לזכר הנופלים (החל מ-26 שקלים ועד 25,000): 
_____13
____________31
אלופי צה"ל בהווה ובעבר, אנשי התנועה הקיבוצית, חברי כנסת ואנשי העמק חגגו יום הולדת 69 לאבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, צביקה לוי מקיבוץ יפעת. לוי חלה לפני יותר משנה בALS, אך למרות מחלתו ממשיך ומסייע לחיילים הבודדים ביחד עם אנשי התנועה הקיבוצית. כל המברכים ציינו את פועלו של לוי ביחד עם עשרות קיבוצים ברחבי הארץ לאימוץ של יותר מ-20,000 חיילים בודדים ביותר מעשרים שנים בהם היה אמון על התחום בתנועה הקיבוצית. את האירוע פתח ראש אכ"א לשעבר, האלוף (מיל.) יורם יאיר (יה-יה) שסיפר כיצד 'גייס' את צביקה לתפקיד לפני יותר מעשרים שנה.

מפקד פיקוד הדרום וסגן הרמטכ"ל הנכנס האלוף אביב כוכבי בירך ואמר: "התמסרותך יוצאת הדופן, הושטת היד והתחושה שכל חייל הוא בשבילך עולם ומלואו הם שהופכים אותך לאדם המדהים שאתה כיום. אני בטוח שכל החיילים הבודדים רוצים למסור לך תודה עצומה מקרב לב. אתה איש השראה ורוח". ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי אמר: "אנחנו חברים כבר הרבה שנים, אבל יש סיפור אחד שאני זוכר שממש קשר את ליבי בשלך וזה המקרה המצער של מייקל לוין מפילדלפיה. שמעתי ממייקל כל כך הרבה על צביקה ואח"כ ראיתי את צביקה מלווה את ההורים של מייקל אחרי פטירתו. אז הבנתי על מה מייקל דיבר"

מתיו אנדריאני, חייל בודד שאומץ על-ידי צביקה: "צביקה, אתה מהווה דוגמא אמיתית לישראלים הטובים. זה לא ברור מאליו כעת שאתה חיובי ומחייך ואני מקווה שהאירוע של היום מהווה עבורך אור לאחר תקופה של חושך".
 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר: "אנחנו, בתנועה הקיבוצית, קוראים לכל מי שהגיע לפה היום ומעריך את צביקה ומבקשים- עזרו לנו. לפני חודשיים התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי הגישו את צביקה למועדות פרס ישראל למפעל חיים בתחום של תרומה לקהילה. אנו מאמינים שהוא מגיע לו מאוד".
 
מי שסיכם את האירוע היה צביקה לוי בעצמו שבשל מחלתו דיבר אל הבאים כמעט בלחישה: "אני פועל בדרך של ציונות ואהבת הארץ כי בסוף החיילים הבודדים הם השגרירים הכי טובים של מדינת ישראל. כולנו אחים במדינה הזו. אני רוצה להגיד לכל חייל וחיילת; אתם בוני צה"ל ובוני מדינת ישראל ואני אוהב כל אחד ואחת מכן. עזבתם בית, אמא, את תבשילי הבית ובאתם מעשרות מדינות שונות כדי לשרת את מדינת ישראל". 
 
 
LINE
הארכיונים הקיבוציים מהווים את אחד המקורות החשובים ביותר לתיעוד ההיסטוריה של המפעל הציוני והישוב העברי בארץ. במאות הארכיונים הפזורים בקיבוצים אגורים נכסי תרבות ותיעוד נדירים, בדיוק כפי שנאספו על ידי החלוצים וחברי הקיבוצים לאורך עשרות שנים. בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבות התכנים האגורים בארכיונים אלו.
 
לאחר משא ומתן ארוך ובחינת מספר חלופות שונות, הגיעו התנועה הקיבוצית וראשי הארכיונים הקיבוציים להסכם עם ראשי 'רשת ארכיוני ישראל' בספריה הלאומית, לפיו יינתן מימון לפרויקט שיכלול: קטלוג וסריקת החומרים לטובת הנגשתם לציבור הרחב באמצעים חדישים, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת תוך שימת דגש על שרידות ארוכת טווח של החומר הדיגיטלי ושמירתו באתר מרכזי שיהיה זמין לכל אזרחי ישראל. 
 
מטרת הפרויקט היא לאפשר לציבור גישה אחידה ומשותפת לקטלוגים ולחומר ארכיוני ולאגד את החומר שנמצא במאות הארכיונים בארץ תחת רשת דיגיטלית אחת שתבסס על קטלוג משותף ומקוון ותהיה פתוחה לשימוש חופשי. 
____________...
_____13
____________31
אילם ואולגה מקיבוץ כפר עזה מציגים לראווה את התות שגדל בערוגה הקטנה שלהם בקיבוץ. בערוגה הדרומית אםשר גם למצוא כרובית, חסה, תרד, חצילים, קולרבי, פלפלים ותבלינים. מכל הטוב הבא ליד. 
קרדיט: אולגה גטמנסקי שגידלה וצילמה. 
LINE
עשרות תמונות נשלחו אלינו במסגרת תחרות
"הקיבוץ בתמונות" והיד עוד נטויה
רק שבוע עבר מאז ההכרזה על פתיחת תחרות התמונות של התנועה הקיבוצית "הקיבוץ בתמונות" ועשרות צלמים מוכשרים כבר הספיקו לשלוח לנו מאות תמונות שונות המשקפות איך הם רואים את ההווי הקיבוצי.
רוצים גם אתם להתחרות על הזכות להיות אחת משלושת הזוכים בספרי תמונות אישים מעוצבים מטעם חברת לופה? שלחו אלינו את התמונות למייל tzilum@tkz.co.il עד ה- 28.1.17. שמות הזוכים יפורסמו בניוזלטר של התנועה הקיבוצית ב-3.2.17.

**חשוב להזכיר כי על מנת להשתתף יש לשלוח תמונות באיכות גבוהה (מעל 1MB- ניתן לשלוח תמונות במיילים נפרדים כדי לא לפגוע באיכות) וכי יש לציין את המשפט: "קראתי, הבנתי ואני מאשר את תקנון התחרות" כפי שהוא. 
_____13
נפרדים מבילו מישורי  -
מזכ"ל התנועה: "איש כריזמטי, סוחף, אידיאליסט"
____________31
בסוף השבוע שעבר הלך לעולמו סא"ל במיל' בילו מישורי (78) לשעבר ראש מועצת "חבל אילות". מישורי היה לוחם סיירת חרוב, ממקימי קיבוץ יטבתה בערבה וכיהן בעבר כראש אגף הנוער והנח"ל במשרד הביטחון. 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית סיפר על פגישתו עם בילו בעת שהיה נער בסמינר י"ב: הוא הבטיח לנו שהצבא אכן זקוק לנו מאד מאד, אך אמר – כי מדינת ישראל זקוקה לנו יותר וכיוון אותנו לשנת שירות בגרעיני 'עודד' . בילו אמר אז כך – עוד יהיו לכם שנים ארוכות בצבא ומשימות הבטחון של ישראל עוד רבות וחשובות, אך האתגר האמיתי נמצא במקום אחר – הוא נמצא בעיצוב החברה הישראלית. 43 שנים חלפו מאז, אין ויכוח - הוא צדק!"
ראש המועצה האזורית חבל-אילות, חנן גינת: "מיד לאחר שנבחרתי כראש מועצה, לפני כשבעה חודשים, הגעתי אליך לפגישה על-מנת לספוג מהחזון ומהערכים שלך. שוחחנו שיחה ארוכה ומרתקת על עבר, הווה ועתיד בחבל אילות. למדתי ממך רבות, ואני מבטיח להמשיך וליישם את הערכים והחזון, למען יישוב ופיתוח הערבה שכה אהבת. תודה על כל מה שנתת לנו!! יהי זכרך ברוך!"
____________...
מרכזקורס דירקטוריות בניהולה של מנהלת  היחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית הילית בן צבי, הסתיים השבוע במועצה אזורית אשכול. הקורס המכובד הינו פרי שיתוף הפעולה של איגוד התעשייה, המועצה האזורית אשכול והיחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות. 

בן-צבי מספרת שמחקרים מראים כי סגנון הלימוד של נשים וגברים שונה ולכן בקורס דירקטורים משותף מגדרית, הנשים לרוב יהיו שקטות יותר וישאלו פחות שאלות. "מכך, הבנו את הצורך המרכזי בקורס לדירקטוריות בלבד שיאפשר סביבת לימודים תומכת ונעימה, ואומנם היה לו ביקוש רב. במסגרת הקורס דנו המשתתפות בתחומים שונים המשמעותיים לתפקיד הדירקטורית ביניהם: סגנונות ניהול שונים, הצורך בחשיבה אסטרטגית, סוגיות נבחרות בדיני עבודה ודרכי קבלת החלטות."

קורס נוסף הינו קורס ניהול בכיר, שנערך בשיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי, עמותת כ"ן והיחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות, הפועל לטובת קידום נשים מנהלות בשטח למוקדי קבלת החלטות ומעורבות פוליטית. במסגרת הקורס ניתנות הרצאות העוסקות במיומנויות הניהול ומתקיימים מפגשים עם אישים מובילים בתחום התקשורת ובתחום הכלכלה. אחד מאירועי השיא במסגרת הקורס נערך השבוע- כחלק מהסיורים הלימודיים השונים שנערכים בקורס, הגיעו המשתתפות לסיור בכנסת ונפגשו עם חברות כנסת שחלקו ושיתפו מניסיונן ודרכן האישית בתוך המסע הפוליטי.
 
_____13
עדכון סכום גמלת הפנסיה המינימאלית וסיכום פעילות אגף חברה, קהילה ותרבות בתחום הבטחון הסוציאלי והערבות ההדדית
השבוע נשלח לממלאי תפקידים בקיבוצים עדכון בנושא גמלת הפנסיה המינימאלית לחברי קיבוץ. כמדי שנה מעדכן הביטוח הלאומי את השכר החודשי הממוצע למשרת שכיר על פי חוק הביטוח הלאומי (סעיף 1). בשבוע שעבר עדכן הביטוח הלאומי וקבע כי השכר הממוצע המעודכן החל מ - 1.1.2017 הוא:9,543₪.
 
 כידוע, סעיף 1 לתקנות האגודות השיתופיות ("ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש"), תשס"ו-2005 קובע כי "סכום הגמלה הפנסיונית" הוא – 40% מהשכר הממוצע כהגדרתו בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ"ה – 1995. אי לכך, סכום הגמלה הפנסיונית המינימאלית ("פנסיית הבסיס") לחברי קיבוץ החל מ - 1.1.2017 היא : 3,817 ₪ בחודש.
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה