דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 23.12.2016

לוגו תנועה
HEADER
23.12.2016
 
חוק המיסוי על הקיבוצים אושר במליאת הכנסת כחלק מחוק ההסדרים
____________...
החוק החדש למיסוי הקיבוצים אושר בלילה בין רביעי לחמישי בחלק מחוק ההסדרים. עוד טרם אישורו דיבר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בכנס של 'ברית-פיקוח' וסיכם בפני ממלאי התפקידים הבכירים בקיבוצים שהגיעו לכנס את המו"מ על חוק המיסוי על הקיבוצים: "ברגע שנודעו לנו גזירות המיסוי על הקיבוצים בסוף יולי יצאנו למסע מטורף שיסתיים היום, כאשר החוק יאושר יחד עם חוק ההסדרים במליאת הכנסת.  במסע הזה היו כמה שותפויות אסטרטגיות, קודם כל - סגירת השורות האסטרטגית עם הקיבוץ הדתי והיכולת שלהם לגייס את הבית היהודי. הדבר השני היא מחויבות עמוקה של גורמי שלטון שהבינו שאנחנו לא מעלימי מס, ומעל לכולם – הלוביסט מס' 1 שלנו בכנסת – איתן ברושי. כל פגישה וכל מי שיכול היה לקדם איתן סידר איתו פגישה".
מזכ"ל התנועה הדגיש את רצונו שלא לשנות את הסיכום עם האוצר -   
"אחרי כל זה, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, הציע שנעשה "משחק חוזר", ואמרתי שאחרי שהגענו בעמל רב להסכמות עם האוצר, אני מעדיף גם לעבור לחקיקה בוועדה של מיקי זוהר, אבל לא לעשות משחק חוזר. הסיכויים להגיע לתוצאה דומה (להבנות שהגיע צוות המו"מ עם האוצר), הם מאד לא גבוהים. ואנחנו מרגישים שהגענו לתוצאה".
 
מאיר הדגיש כי לאורך כל הדרך היו ארבעה קווים אדומים, שהוא לא הסכים כי צוות המו"מ יקבל אותם – "אמרתי שאם אחד מהם ייפרץ במהלך השיח עם האוצר אנחנו פורשים מההדברות ומפצלים את החוק.
1. כושר העבודה של החבר בקיבוץ המתחדש שייך לקיבוץ ולא לחבר, ולכן המיסוי על התקציב האישי ולא על תלוש השכר
2. הדרישה של האוצר שהכנסה מענפים בקיבוץ היא הכנסה פאסיבית היתה דרישה פסולה, שכל תכליתה היא לא לקבל את הטבות מיישובי קו העימות. לא קיבלנו את זה והוצאנו את זה מהחוק
3. לא נוגעים בקיבוץ השיתופי
4. התאמות בביטוח הלאומי - הקיבוץ המתחדש ישלם ביטוח לאומי  על הכנסות  והקיבוץ השיתופי ישלם לפי הוצאות כפי שהיה עד כה" 
_____13
 הצעת-החוק המקורית שפרסם משרד האוצר בסוף יולי למיסוי על הקיבוצים, היתה מרסקת את היסודות עליהם מושתת העקרונות עליהם נבנו ומתקיימים הקיבוצים עד היום, והיתה מפרקת הלכה למעשה את מוסד הקיבוץ בישראל. במשך יותר מארבעה חודשים עבדו מספר צוותים. על מנת להקל עליכם להבין את ההבדלים בין הכתוב בהצעה המקורית שאף אושרה בממשלה ובכנסת בקריאה הראשונה לעומת ההצעה שאושרה בוועדה בכנסת בשבוע שעבר ואושרה בחוק ההסדרים, הכין עו"ד דוד ויינשטיין ממשרד 'ליפא-מאיר', חבר קיבוץ עלומים, שהיה חבר בצוות ההדברות עם משרד האוצר, רשות המיסים וביטוח לאומי מפרט את השינויים בטבלה מסודרת. 
 
LINE
חברי הקיבוצים למען הילדים בסוריה
התנועה הקיבוצית והקיבוצים בכל רחבי הארץ נרתמים למאמצים למען הילדים נפגעי האסון ההומניטרי בסוריה
____________...
 בשבוע הקרוב יאספו חברי הקיבוצים אלפי אריזות מזון לתינוקות וילדים על מנת להטיסן למרכזי הסיוע ההומניטריים. בכל קיבוץ תיפתח עמדת איסוף אליה יביאו הורי הילדים והחברים בכלל אריזות של תרכובת מזון לתינוקות.
התנועה חברה לארגון Israeli Flying Aid המתמחה בהענקת סיוע מציל חיים לאוכלוסיות במדינות אסון וסיכסוך, אשר עושה כול שביכולתו על מנת להקל ולו במעט על סבלם של ניזוקי האלימות של אסד.
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר: "כיהודים איננו יכולים לשתוק ולהעלים עין מהמתרחש. כעם שסבל רדיפות לאורך אלפי שנים ועבר שואה בזמן שהעולם עמד מנגד, איננו יכולים להשאר אדישים. אנו מרגישים שכתנועה גדולה יש לנו יכולת להשיא תרומה של ממש עבור הילדים".
 
גיל מושקוביץ, רכז המשימות הלאומיות בתנועה הקיבוצית: "חברי הקיבוצים מבקשים לתרום ולהקל ולו במעט על מצוקת קורבנות הטבח והרדיפה באזורי הלחימה בסוריה, מבלי לחשוש שמאמצינו ישרתו את הכוחות האלימים. לי באופן אישי יש שני ילדים קטנטנים והמצב לא נותן לי מנוח".
 
מושקוביץ הוסיף כי כל אזרח ואזרחית מוזמנים להביא אריזות מזון לתינוקות לקיבוץ הקרוב אל ביתם. ניתן ליצור קשר בטלפון 052-4840770 על מנת לקבל פרטים.                    
 
 
_____13
____________...
 דף הפייסבוק 'פרס ישראל לצביקה לוי – האבא של החיילים הבודדים' ממשיך לספק סיפורים מרגשים, והשבוע - טקס מיוחד שנערך בתחילת השבוע בו נפרדו צוותי הת"ש של צה"ל מהאיש שליווה במשך עשרות שנים אלפי חיילים בודדים.

חייל הצנחנים יהונתן לוי, המתגורר בקיבוץ כנרת, סיפר על הדאגה של צביקה לחיילים הבודדים: "צביקה היה שם בשבילי בכל טקס כאשר לכל החיילים היו הורים שחיכו, הוא חיכה לי עם חבילת שי בשקית דגל ישראל. קשה בלי הורים ומשפחה וטוב לדעת שיש מישהו כזה כמו צביקה.  בטקס שעשו לנו בכותל, כל החיילים היו עם אבא ואמא עם עוגות. 
 צביקה לקח את כל החיילים הבודדים למסעדת הקשתות ליד הכותל לאכול כיד המלך, ואמר לנו בהתרגשות כמה עם ישראל מודה לנו ושאין לנו ארץ אחרת. תודה לך צביקה שדאגת לנו לבית חם"

האלוף במיל' יורם יאיר העומד בראש 'יחד למען החייל'- הגוף המאוחד של האגודה למען החייל וקרן לב"י, אמר באירוע הפרידה כי לארגונים הרבים המסייעים לחיילים יש הרבה מה ללמוד מעשייתו של צביקה: "אנחנו הרבה צעדים מאחוריו. אנחנו כל הזמן לומדים ממנו" .
 
 
 
LINE
כל הכבוד לסולו!
____________...
חיים שילה מנירים (בן 90) המכונה סולו  קיבל השבוע בכנסת את עיטור האור על התנדבותו למען ניצולי שואה. סולו התחיל את התנדבותו בעקבות קורס שעשה לפני שנים בתנועה הקיבוצית ומאז מתנדב בתחום.                       
‪הקרן לרווחה לנפגעי השואה מעניקה זאת השנה החמישית את אות "עיטור האור". עם זוכי "עיטור האור" בשנים האחרונות נמנים: רא"ל במיל' בני גנץ, השופט אהרון ברק, השחקניות מרים זוהר וליא קניג, האלוף במיל' אביגדור (יאנוש) בן-גל ז"ל, נציג דור התקומה של ניצולי השואה בישראל, ברוך שוב, ח"כ לשעבר קולט אביטל, הרב חיים דרוקמן, ראש עיריית רעננה זאב בילסקי, פרופ' אברהם הרשקו, האלוף במיל' חיים ארז, ועוד רבים וטובים אחרים.
_____13
____________31
גילי אלקלעי מקיבוץ מעגן-מיכאל ניצל בימים האחרונים רגעים  של רגיעה בגשמי הברכה כדי לשחק מעט בחול הים. מי ייתן שרק יימשכו הגשמים וגם משחקי הילדים. סוף שבוע גשום וחמים לגילי לסבא אייל שצילם ולכולנו. 
צילם: אייל אלקלעי
 
 
LINE
צומחים ביחד
יוזמה לשותפות בהובלת קורס מובילי צמיחה וקליטה של התנועה הקיבוצית והמועצה אזורית הגליל העליון
מחלקת הצמיחה הדמוגרפית בתנועה הקיבוצית בראשותו של ירון לינדמן בשיתוף עם המחלקה לצמיחה וקליטה במועצה האזורית הגליל העליון בראשות נורית אשל פתחו השבוע בקורס להכשרה והעשרת רכזי קליטה וצמיחה דמוגרפית במועצה.
לינדמן: "תהליך של צמיחה דמוגרפית הוא מצד אחד תהליך משמעותי מאד לכל קהילה הבוחרת בו ומצד שני הוא רב שלבי ומורכב, הדורש תכנון והכנה מראש. התהליך כולל הכנה של ממלאי התפקידים בקיבוץ תוך שיתוף הציבור בתהליך וקבלת החלטות המבוססות על הסכמה רחבה. בתנועה הקיבוצית ביחד עם המועצות האזוריות ברחבי הארץ הגענו בשנה האחרונה להבנה כי תהליך זה דורש התייחסות רצינית והכנה של מובילי התהליך בקיבוצים, ובנוסף גם עבודה צמודה בין התנועה לבין המועצות האזוריות. כמו בגליל העליון, אשמח לתת מענה לכל קיבוץ ולכל מועצה המעוניינים ללוות את תהליך הצמיחה הדמוגרפית, לשפרו להכשיר את ממלאי התפקידים בקיבוצים".
 נורית אשל: "מטרות הקורס הן הכשרה והעשרה של ממלאי תפקידים בקיבוצים העוסקים בריכוז והובלת תהליכי צמיחה וקליטה. נוסף על כך נעסוק בשילוב בין ידע תיאורטי לניסיון מהשטח בקיבוצים באזור וברחבי הארץ, ובין מתן ידע וכלים רלוונטיים. במסגרת הקורס יוקמו קבוצות עמיתים לומדות למען שיתוף בדילמות העולות מהשטח תוך למידה ההדדית. את הקורס יעבירו מרצים מומחים, וכן מנחים בעלי מקצוע וניסיון בניהול פרויקטים  של צמיחה דמוגרפית, תוך מיקוד בתפיסת הלמידה של 'ידע צומח'".
_____13
לפקודה תמיד אנחנו?
____________...
ביום שלישי יתקיים בבית הפלמ"ח ערב עיון מיוחד של 'יד טבנקין' ועמותת 'דור הפלמ"ח' לכבוד צאתו של הספר – 'לפקודה תמיד אנחנו? – התנועות הקיבוציות והצבא 1948-1957' שכתב ד"ר אהרן עזתי. הספר עוסק בתנועות הקיבוציות שכתנועות וולונטריות חלוציות התמודדו עם השינוי שחל במעמדן ובתפקידן במעבר מיישוב למדינה. ספר זה עוסק בבחינת הפער בין השאיפות של התנועות הקיבוציות בנוגע לצבא לבין המציאות שבה פעלו בשנים 1948–1957. בספר נעשה ניסיון להשוות בין הרעיונות לבין המעשים בפועל של כל תנועה בפני עצמה בנושא הצבא ובין התנועות. הנושאים שנדונו הם דמות הצבא; השפעת הפעילות המפלגתית; הקשר בין עמדותיהן המדיניות של התנועות למצב הביטחון השוטף ולהגנה המרחבית; יחסן לנח"ל; הכנת בני הקיבוץ לשירות בצבא והתנדבותם לשירות ביחידות מיוחדות; ההתייחסות לשירות ממושך בצבא הקבע. השאלה שעלתה היא האם למרות ההבדלים האידאולוגיים, הארגוניים והמפלגתיים היו בפועל הבדלים ניכרים בין התנועות השונות  המתח שבין הנטיות האוטופיות החברתיות לבין העמדות הפוליטיות שהשפיעו על התפיסות הביטחוניות מלווה כחוט השני את הספר. 
LINE
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה