דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 2.9.2016

לוגו תנועה

HEADER

 

2.9.2016

 

יו"ר הכנסת במכתב לשר האוצר: "לא ניתן יהיה להניח את הצעת חוק ההסדרים המסתמנת על שולחן הכנסת"

 

____________...

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, פנה השבוע במכתב לשר האוצר, משה כחלון, בעקבות מכתב שהניח היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון על שולחנו של אדלשטיין ובו הוא מתריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים, תהווה פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה עד כדי פגם היורד לשורש ההליך.
עו"ד ינון כתב לאדלשטיין כי מסתמן שהצעת החוק הינה הצעה רחבת היקף הכוללת עשרות תיקוני חקיקה, במגוון תחומים, רבים מהם נעדרי זיקה לתקציב המדינה (גם לגישת הממשלה), ואף מספר רפורמות מורכבות ושנויות במחלוקת. "היקפה של ההצעה המסתמנת עומד בניגוד למדיניות שהותוותה על ידך ועל ידי יושבי ראש כנסת קודמים", כתב ינון והוסיף כי היא עומדת גם בניגוד לעקרונות שנמסרו בעבר מספר פעמים לנציגי הממשלה באשר להכללת נושאים בחוק ההסדרים, עקרונות שנועדו מחד לאפשר לממשלה להוביל בזמן קצר יחסית מהלכי חקיקה תומכי תקציב וצמיחה, ומאידך לאפשר לכנסת ולחבריה למלא באופן סביר את תפקידם.
באשר ללוח הזמנים העיר ינון במכתבו כי: "הואיל ולוח הזמנים הרלוונטי אינו מותיר בידי ועדות הכנסת אלא מספר שבועות מצומצם לצורך דיון וליבון הנושאים השונים, אני סבור כי אין אפשרות לקיים הליך חקיקה תקין בכל הנושאים הנכללים בהצעת החוק לפי החלטת הממשלה".
"בנסיבות אלה", סיכם ינון את מכתבו ליו"ר, "אני מבקש להתריע כי הצעת חוק ההסדרים במתכונת ובהיקף המסתמנים, תהווה פגיעה חמורה וממשית בתקינות הליכי החקיקה עד כדי פגם היורד לשורש ההליך, ואני ממליץ בפניך שלא להניחה על שולחן הכנסת אלא אם תצומצם באופן משמעותי".
בפגישה שהתקיימה השבוע עם גורמים בכנסת, אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין: "עלינו להקפיד שחוק ההסדרים לא ישמש כמסלול עוקף כנסת בנושאים שאין להם זיקה לתקציב המדינה ומוטלת עלינו האחריות לאזן בין האינטרס הציבורי בקידום רפורמות להורדת יוקר המחיה ועידוד הצמיחה לבין קיומם של הליכי חקיקה תקינים המאפשרים דיון וליבון של הנושאים השונים, שחלקם מורכבים ושנויים במחלוקת".

בתמונה: משמאל - יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. מימין - יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון (קרדיט: אתר הכנסת)

 

LINE

מזכ"לי התנועות ליועמ"ש הכנסת: הפעל סמכותך להוציא את שינוי החקיקה למיסוי חברי קיבוצים מחוק ההסדרים. זה איננו תהליך החקיקה הראוי לנושא כה מורכב

 

תזכיר החוק המתייחס לשינוי המיסוי על חברי קיבוצים פורסם בלילה בין יום שלישי לרביעי השבוע. בעקבות הפרסום הרשמי פנו מזכ"ל התנועה הקיבוציות, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, אל יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון על מנת להסב את תשומת ליבו על הרפרומה מרחיקת הלכת שהממשלה מבקשת לערוך בנושא/ פורת ומאיר ביקשו מיועמ"ש הכנסת להפעיל את סמכותו להוציא את החוק המורכב מחוק ההסדרים. מזכ"לי התנועות כתבו לעו"ד ינון בין היתר: "מדובר בהתערבות במערכת היחסים המשפטית שבין הקיבוץ לחבריו, תוך שינוי הסדרים הקיימים בדין והלכות שנישנו שוב ושוב ע"י בית המשפט העליון, וקביעת עקרונות חדשים בכל הקשור עם אורחות חייו של הקיבוץ המתחדש וזאת תוך יישום תפישה שגויה עובדתית ומשפטית של אורח החיים הקיבוצי – והכל על מנת להביא לתוצאת מס מסוימת, כהערכת המציעים".
השניים הדגישו את שאמרו לכל השרים ופקידי הממשל שאיתם נפגשו: "התנועות הקיבוציות נכונות לשתף פעולה בהתאמת שיטת המיסוי של הקיבוץ המתחדש לשינויים שחלו באורחות החיים בקיבוצים אלה, בשים לב לכללים שנקבעו במהלך השנים האחרונות על ידי המחוקק והרגולטור, ביחס למסגרת התנהלותם של קיבוצים אלו. כל שמבוקש הוא כי הדבר ייעשה בהליך מקצועי ושקול, על יסוד ההכרה בעיקרון היסוד". 

 

 

_____13

תמונות השבוע- שלום כיתה א' 

 

_________

שנת הלימודים נפתחה אתמול ברחבי הארץ, ובכלל זה בקיבוצים - מיוטבתה ועד מרום גולן ומעין גדי ועד כפר בלום. פעילי התנועה הקיבוצית הגיעו ביום הראשון ללימודים ל(כמעט) כל בתי הספר הקיבוציים, על מנת לאחל לתלמידים, למורות, למורים למנהלות ולמנהלים שנת לימודים טובה ומוצלחת. 
מכאן נאחל לתלמידי בתי הספר ובעיקר לילדינו שעלו לכיתה א', להורים, למורים ולמורות, למנהלי ומנהלות בתי הספר - שנה של חינוך לכבוד האדם ולקבלת האחר. 
בתמונה - מימין למעלה ובכיוון השעון: ביה"ס 'פסגות' בקיבוץ יראון, ביה"ס 'מעלה שחרות' ביוטבתה, ביה"ס 'דע"ת' בשער הנגב, וביה"ס 'ניצני אשכול' בקיבוץ מגן.  

____________...

 

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיעו ביום הראשון של שנת הלימודים לקריית החינוך של שער הנגב כדי לברך את המנהל המיתולוגי ואיש החינוך הוותיק והמוערך, אהרל'ה רוטשטיין שפתח את השנה ה-24 שלו כמנהל המוסד החינוכי. 

LINE

ברשימת הנופלים הקיבוצניקים במבצע 'צוק איתן' שפורסמה בשבוע שעבר נשמט בטעות שמו של סמ"ר גיא בוילנד מקיבוץ גינוסר. אנחנו מצרים על הטעות ומחבקים את המשפחה.

 

LINE

תמונה נדירה - ההופעה הראשונה של מלך הרוק הישראלי

__________29

 

מלך הרוקנרול הישראלי ואחד מבניה המוכשרים של התנועה הקיבוצית, שלום חנוך, חגג אתמול (1.9) יום הולדת שבעים. חנוך האחראי לכל כך הרבה קלאסיקות ישראליות, ששיריו מלווים אותנו מימי להקת הנח"ל, השלושרים, דרך שבלול ושיריו של אריק אינשטיין, להקת תמוז וקריירת סולו מפוארת שנמשכת עד היום עם הופעות רוק שמנסרות את הלילה בגיטרות חשמליות, אפילו שחצה את גיל הפנסיה.
בתמונה: שלום חנוך בן העשר משתתף בהצגה "מלכת השלג" של בני כיתתו בקיבוץ משמרות בבימויו של איסר ופנה, חבר הקיבוץ.
באדיבות ארכיון קיבוץ משמרות. הצלם לא ידוע.

_____13

1___________...

 

שנת הלימודים התשע"ז 2016-17 נפתחה השבוע וגם השנה בגנים הקיבוציים החלה במלא הכוח - לשמחת כל מי ששולחים את ילדיהם לחינוך לגיל הרך בקיבוצים. חינוך השומר על עקרונותיו ועל דרך העברת החינוך במשך עשרות בשנים. כל מי שעברו בחינוך זה מכיר בנפלאותיו וביכולתיו, ולא בכדי ההתעקשות על שמירת דרך חינוכית זו. רצונם של התנועה הקיבוצית והקיבוצים לשמור את 'שמורת הטבע' הזאת לא תמיד נתקל בתגובות אוהדות במסדרונות משרדי הממשלה האמונים פיקוח הגנים.
מי שעושה לילות כימים על מנת להתמודד מול משרדי הממשלה בסוגיה זו היא חלי זלינגר (כפר מנחם, 37), מנהלת מחלקת 'הגן הקיבוצי' בתנועה המסכמת בימים אלו שלוש שנים בתפקיד. ביקשנו מזלינגר לספר על המהלכים הרבים שהיא מובילה בהכרה בחינוך הגיל הרך בקיבוצים כזרם חינוכי ייחודי ועל ההתלבטויות כיצד נעשה זאת נכון.   

לאחרונה אנחנו שומעים רבות על הקמת רשת 'הגן הקיבוצי' מה מטרתה?
"רשת 'הגן הקיבוצי' הוקמה לצורך תקשורת פורמאלית עם מוסדות המדינה. אני מייצגת היום את כל קיבוצי התנועה ומקיימת דיאלוג עבור כלל חברי הקיבוצים. בסיום שלוש שנים בתפקיד, אני מבינה כי המימד הקהילתי-שיתופי הוא המייחד אותנו. ייחודיות נוספת באה לידי ביטוי במרכיב הקואופרטיבי הנקשר בתכנים הפדגוגיים חינוכיים שלנו וכן בהיבטים הארגוניים כלכליים. קהילתיות בהקשר הקיבוצי משמעה,  שיתופיות מקסימלית עם הילדים, ההורים והקהילה. אנחנו בן כלאיים של החינוך הביתי עם החינוך הממלכתי. כל הקיבוץ נתפס אצלנו "בית" ("הגעתי הביתה" יאמר כבר בשער הקיבוץ כשחוזרים לקיבוץ) ויחד עם זה אנחנו רואים את עצמנו חלק ממדינת ישראל וממערכת החינוך הארצית". 

יש קשב במשרדי הממשלה לבקשות ולרצונות שלכם?
"חלק גדול של "סדר היום" שלנו, פשוטו כמשמע, עוסק בסדר היום של בתי הילדים שלנו. מהלכים רבים כבר נעשו לשם כך ואושרו ע"י משרדי החינוך והכלכלה. אני שמחה לספר על שורת ההצלחות כאלו: הטיול היומי וחצר הגרוטאות נכנסו לחוזרי המנכ"ל (כלומר קיבלו אישור רשמי של משרד החינוך). עקרון השנתונים המקובל אצלנו אושר ע"י מנכ"לית משרד החינוך ומאפשר לנו לחלק את קבוצת ילדי 3-6 ל-2 קבוצות תחת אותו סמל המוסד, גם כשמספר הילדים אינו מספיק לקבלת תקן גן נוסף. חישוב זכאות לתמיכה בפעוטונים - משנת הלימודים הקרובה, לא מסתפקים רק בהכנסה הממוצעת של הקיבוץ אלא גם במספר הנפשות למשפחה לצורך חישוב דרגת התמיכה. הרחצה בבריכה ובגיגיות בגנים נכנסה לחוזר מנכ"ל הקייטנות".

 

 

LINE

 הרפסודיה היהודית-ערבית - גם בערוץ 2
 

 

IMG-20160720...

ההתרשמות סביב פרוייקט הרפסודיה היהודית-ערבית עליה סופר בהרחבה בעיתון ידיעות אחרונות לפני שבוע לא עוצרת. השבוע הוזמנו מיקה עבאדי מדגניה א' וחנאן דבאח מדיר אל-אסאד לתוכנית 'עושים סדר' בערוץ 2, שם סיפרו לבן כספית ולצופים על החוויה אותה עברו. 

 

LINE2_0

הוספת תגובה חדשה