דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 30.12.2016

לוגו תנועה
HEADER
30.12.2016
 
____________...
מסע האופניים המסורתי של נערי ונערות י"ב בתנועה הקיבוצית, שאורגן כולו על-ידי אגף החינוך והמשימות בחברה בתנועה, הסתיים ביום שלם בבית הספר לקצינים בבה"ד 1. הי"בניקים נפגשו עם קצינים וקצינות בני התנועה הקיבוצית או שעברו שנת שירות, ודיברו איתם על שירות משמעותי בצה"ל, ועל היכולת והצורך להשפיע בכל מקום בu הם הם יהיו. בני הנוער שמעו את מפקד הבה"ד אל"מ יניב אלאלוף שסקר את מצב צה"ל מול האיומים הבטחוניים כיום. אל"מ אלאלוף דיבר גם על המקום של בני הקיבוצים בצה"ל בכלל וכמפקדים בפרט: "אתם נמצאים בשלב בו תבחרו את הבחירה שלכם מה טוב ומה נכון לכם – אני רוצה לכוון אתכם שבכל מסלול שתבחרו בצבא, בסוף תגיעו לבה"ד 1 בוודאי מהמקום שבאתם ממנו. אתם חבורה שהיא מהשכבות המוכשרות ביותר שיש בחברה הישראלית, וככאלו הייתי רוצה לראות אתכם בשירות משמעותי ביותר שיתרום תרומה ענקית לצה"ל ולמדינה ולתרום תרומה ענקית לכם. אם אתם רוצים לעצב מציאות, להחזיק מושכות ולא להיות בעגלה – תעשו את זה. משירות של 25 שנים בצה"ל אני אומר לכם  - כשמחליטים לקחת אחריות עוברים דברים שכאשר מסיימים אותם מרגישים עשייה אמיתית ושלמה. מי שמסיים כאן לוקח תרמיל של אחריות כבדה למשימה ולאנשים ולערכים. כל משימה שאתה עושה תתנהג בה כאילו גורל המערכה בידייך, ואני אומר לכם בצורה הכי ברורה – הקיבוצניקים חסרים לי כאן בבה"ד 1". 
_____13
____________31
עוד לפני הביקור בבה"ד אחד דיוושו כאלף בני ובנות י"ב מהקיבוצים ברחבי הארץ כמה עשרות ק"מ מידי יום במסע שהחל ביום שני בירוחם והסתיים כאמור אתמול בבה"ד 1. ביום הראשון למסע רכבו  הנערים מירוחם עד עין ירקעם, שם חיכו להם נציגים מחילות צה"ל השונים ובהם שיריון, מורן, משטרה צבאית, מדריכות האמרים ועוד. מטרת המפגש בין החיילים לנערים היה הכרות עם מקצועות וחילות חשובים בצה"ל המאפשרים שירות משמעותי, אך זוכים לחשיפה מעוטה הן בתקשורת והן בפני המלש"בים בכלל.

נוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון של התנועה שארגנה את המפגש: "הקיבוצניקים מתגייסים באחוזים אדירים - 95% בנים ובנות.  שמנו לעצמנו למטרה לעודד את הבחירה המשמעותית שתהיה גם רלוונטית לצבא. אנחנו מנסים לייצר מנגנון שבו הנערים יודעים מה הם רוצים, מצד שני הצבא מזהה את היכולות ואנחנו נעשה את התיווך בין הצורך לרצון למען שירות משמעותי. כל תפקיד יכול להיות אפשרות לשינוי, המלש"ב הוא המפתח המרכזי, השמיים הם הגבול, הכל תלוי בו ובהסתכלות שלו. הצבא הוא מקפצה לאזרחות, מי שרוצה שיישאר לקצונה ויעשה קריירה צבאית ומי שלא נשאר שימשיך ויהיה מוביל באזרחות. לכן אנחנו מעודדים מאד להליכה לתפקידי פיקוד - הם שליחים שלנו ושל הרעיון עליו הם חונכו".

הרכיבה המשיכה למחרת לצומת עידן, שם נערך 'יריד שנת-שירות' והכרות של הי"בניקים עם הקומונות השונות, וביום רביעי נערך מפגש עם חקלאי הערבה.

במסגרת המסע נפגשו בני הנוער עם אישים רבים ביניהם, שר הביטחון לשעבר רב אלוף בוגי יעלון שאמר: 
"מה שהופך אותנו לצבא חזק הוא האנשים, החיילים עצמם. אני קורא לכולכם להגדיל ראש וזה אומר לקחת אחריות ולראות את הכלל לפני הפרט. אני סומך עליכם שתקחו אחריות על החברה הישראלית כולה. בשביל להשפיע בצבא ועל החברה הישראלית לא חייבים להיות טייסים או לשרת בתפקיד קרבי. בכל תפקיד בצבא בו תשקיעו מחשבה ואת הלב, תוכלו לעשות שינוי."

מזכ"ל התנועה ניר מאיר סיכם את המסע ואמר: "60 ק"מ מכאן הולך להתקיים בקרוב מסדר הכנפיים של קורס מספר 173 ש-20% מבוגריו השתתפו במסע שאתם עכשיו מסיימים לפני מספר שנים וישבו כאן לפנינו בדיוק כמוכם. אנחנו מחכים לראות אתכם חולמים בגדול ומגיעים לכאן, לבה"ד 1 כצוערים בעוד מספר שנים."
 
 
_____13
____________...
בתנועה הקיבוצית אשר פתחה שבוע שעבר במבצע גיוס חבילות מטרנה למען התינוקות והילדים נפגעי האסון ההומניטרי בסוריה לא ציפו להתגייסות כוללת בסדר גודל זה. אומנם המטרה החשובה הביאה עשרות קיבוצים לאסוף אלפי חבילות מזון לתינוקות שיועברו לסוריה בימים הקרובים בעזרת ארגון Israeli Flying Aid ולגייס מעל 150,000 שקל לקניית חבילות מזון נוספות.
בקיבוץ עין חרוד איחוד נתלה שלט ליד נקודת האיסוף שציין: "ילד הוא ילד. איננו יכולים לעמוד מנגד. עין חרוד איחוד למען ילד
ים ותינוקות בסוריה." 
 
LINE
מסבירים את חוק המיסוי
יותר ממאה ממלאי תפקידים הגיעו ביום שני האחרון התקיים למפגש בהובלת ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, להצגת מתווה המיסוי החדש והשלכותיו על הקיבוצים, במועדון קיבוץ מגן. למפגש הוזמנו הנהגות קיבוצי הנגב מכל המועצות הסובבות (אשכול שער הנגב בני שמעון ורמת נגב) וכן נציגי המועצות האזוריות. במפגש רב המשתתפים הציג מאיר את הקווים האדומים שהוגדרו טרם כניסה למשא ומתן עם רשות המיסים ואת התוצאות שהושגו. הנוכחות המרשימה העידה כי המפגש ענה על הצורך של הקיבוצים להבין לעומק את השלכות ההחלטות החדשות על הקיבוץ. מפגשים דומים יערכו בכלל האזורים בארץ.       
 
 
_____13
____________...
דף הפייסבוק 'פרס ישראל לצביקה לוי – האבא של החיילים הבודדים' מספק עוד סיפור מרגש על תרומתו של צביקה. השבוע - דלית גל מקיבוץ להב שהייתה אמא מאמצת של יהונתן (פוקס) וולסיוק ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה כתבה בשבח מעשיו של צביקה: "מדינת ישראל היקרה שלי. אם למישהו אי פעם מגיע פרס מפעל חיים זה לצביקה הצדיק. הלוואי ויהיו לנו רק עוד כמוהו בכל תחום ונהיה מסודרים. אני אוהבת אותו מאוד." דלית סיפרה כי צביקה עזר מאוד ליהונתן ודאג לו ולשאר החיילים הבודדים גם בגיוס עצמו, גם במהלך השירות וגם לאחר שהקריבו חייהם למעננו. 

בתמונה- יהונתן יחד עם ענבר, בתה של דלית שצפוייה להשתחרר בקרוב משירותה בצה"ל
 
 
 
LINE
דיון בכנסת על האתגרים והפתרונות לחיילים בודדים משוחררים
____________...
ביום שלישי האחרון קיימה ועדת הקליטה של הכנסת בראשות ח״כ אברהם נגוסה דיון בנושא אתגרים ופתרונות לחיילים בודדים משוחררים. בבסיס הדיון עמדו קשיים רבים שחווים החיילים הבודדים עם שחרורם כגון קושי במציאת דיור, חוסר בהכוונה ללימודים ותעסוקה ועומס וסרבול בירוקרטי. נציגי התנועה הקיבוצית, איה שגיא, יעל אייזנר ודותן רזילי, הגיעו לוועדה בכדי להעלות את החשיבות של קשיים אלו ולהציג פתרונות למצוקות אלו. התנועה הקיבוצית חברה לאחרונה למספר ארגונים ועמותות נוספות בכדי לרכז את המאמצים סביב שולחן אחד ולהביא ליצירת תוכנית ארוכת טווח שתעזור לחיילים בעת שחרורם. בין ההצעות בתוכנית: חיים בקבוצה בקיבוץ, הכוונה במציאת לימודים ועבודה מתאימה ריכוז המידע והנגשתו על מנת להקטין את החיכוך בבירוקרטיה. כל זאת לצד לימוד כישורי חיים ישראלים וליווי צמוד ואישי. 

במהלך הדיון הציג ח״כ איתן ברושי את מפעל החיים של צביקה לוי והתנועה הקיבוצית והוסיף וקבע כי החיילים הבודדים בקיבוצים מקבלים את המענה המקיף והשלם ביותר: "למרות השינויים בקיבוצים, בכל רגע נתון יש בתנועה הקיבוצית כאלף חיילים בודדים. החיילים יודעים שיש להם בקיבוץ לב ובית פתוח לחזור אליו. עלינו לעודד לשירות פעיל ומשמעותי בצה"ל, שהינו חובה וזכות גם לנו, במדינת ישראל, וגם לצעירים יהודיים ברחבי העולם. ישראל חזקה היא חשובה וחיונית גם כאן בבית וגם לכל יהודי בתפוצות". 
_____13
____________31
הצלמת המוכשרת דנה בר-און תופסת בתמונה את הטיפות הראשונות על עץ הלימון. חורף נעים! 
LINE
קורס מנהלי הביטחון הסוציאלי והפנסיה בקיבוץ 
"הידע והיכולת להגן על זכויותינו הם מצרך יקר מפז" 
הערבות ההדדית הינה ערך יסוד בזהות הקיבוץ. הסדרת הביטחון הסוציאלי והפנסיה לחברי הקיבוצים הכרחית לקיומה של ערבות הדדית זו. הוראות תקנות הערבות ההדדית בקיבוץ המתחדש וכן המורכבות ואי הוודאות בתחומי הפנסיה והביטוח יוצרים צורך בהרחבת הידע ומתן משקל ראוי בתהליכי קבלת החלטות בכל קיבוץ בתחום הבטחת הביטחון הסוציאלי לחבריו.
התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין חברו יחדיו לטובת היענות לצורך זה בדמות יצירת תכנית לימודים להכשרת מנהלי ביטחון סוציאלי ופנסיה בקיבוצים. לאחר שני מחזורים מוצלחים ולאור הביקוש הגובר מטעם הקיבוצים, ייפתח בקרוב המחזור השלישי של קורס מנהלי הביטחון הסוציאלי והפנסיה בקיבוץ שיחל בימי ה' אחת לשבועיים החל מה-12.1.17. 

צום (יצחק) מורד, חבר קיבוץ להבות הבשן שהשתתף בקורס לאחרונה מספר: "למרות שאני עובד כחשב שכר ומטפל בפנסיות מעל שני עשורים, הקורס העשיר אותי רבות ברקע אקדמי ופרקטי שמשמש אותי עד היום." "קיבלתי המלצות חמות על הקורס ואני מאמין שתמיד יש מה ללמוד. ואכן, למרות העובדה שאני גר רחוק, הייתי תמיד האחרון לצאת מהכיתה כדי לא לפספס דבר". 

אירנה שמיל, 68, חברת קיבוץ להבות הבשן שנעזרה ביצחק רבות ביציאתה לפנסיה אמרה: "היה לי המון בלבול סביב נוהל היציאה לפנסיה- אילו טפסים למלא? למי לפנות? המון שאלות. בעזרת הידע הרב של יצחק ועזרתו המבורכת גיליתי שהתגמול שקיבלתי עד אז לא היה נכון והוא פעל לסידור הנושא החשוב מול הגורמים המקצועיים."

גם אורן עמיאל, חבר קיבוץ רמת הכובש השתתף בקורס והתרשם ממנו עד מאוד: "בעוד שהמשמעויות הכלכליות הנכבדות של הדאגה לביטחון הסוציאלי של חברי הקיבוץ צפות באופן כמעט יומיומי ומשפיעות על החלטותינו כממלאי תפקיד בקיבוץ, אני ממליץ בחום לממלאי תפקיד נוספים, הן בתחום החברתי והן בתחום הכלכלי, לקחת חלק בקורסים הבאים. המידע הרב יכול להשפיע באופן דרמטי על התנהלות קיבוצם".
LINE
בואו בחנוכה לתמוך במחאת הפלמ"ח
התנועה הקיבוצית ודור ההמשך בעמותת דור הפלמ"ח קוראים לחברי הקיבוצים ברחבי הארץ לבוא עם כל המשפחה ביום שישי הקרוב, 30.12 בין השעות 10:00 ל-14:00, ולחזק את המאבק להחזרת ייעודו המקורי של החאן בשער הגיא כמרכז מבקרים ולימוד מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לירושלים.  

מארגני המחאה מסרו: "אנו דורשים להשיב לחאן שער הגיא את ייעודו המקורי - מרכז מבקרים ולימוד מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לישוב היהודי בירושלים הנצורה במלחמת העצמאות.
אנו תובעים לבטל החלטת ממשלה מ-2011, שהעבירה לחאן שער הגיא את מרכז מורשת
רחבעם זאבי, שלא היה לו כל חלק במפעל ליווי ואבטחת השיירות לירושלים.
לא נאפשר את דחיקת מורשת הנופלים והשורדים בקרבות על הדרך אל העיר".

כזכור התנועה הקיבוצית הצטרפה למאבק של עמותת דור ההמשך ולוחמי הפלמ"ח. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיע לפני שבועות מספר לסוכת המחאה שהוקמה במקום ואמר: "נמשיך ונתמוך במאבק הצודק של מי שלחם במקום הזה המבקשים שאף אחד לא ישנה להם את ההיסטוריה. כל זמן שהמאבק יימשך, התנועה הקיבוצית תהיה כאן ותתגייס ככל שנתבקש להמשך פעילות המאבק". מאיר הדגיש: "ההתגייסות שלנו כמו גם של דור ההמשך בעמותת הפלמ"ח איננה נגד הנצחת מורשת גנדי, אלא בעד הנצחת אלו שלחמו במקום וחירפו את חייהם למען פריצת הדרך לירושלים. הפעם, כשהילדים והנוער בחופשה, אנחנו ממליצים להביא אותם ושיפגשו פלמחניקים ומלווי שיירות ויקחו חלק במעשה אזרחי ערכי ראוי."
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה