דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צביקה לוי חוזר לדבר (ולשיר) ועוד. הניוזלטר של התנועה' 28.10.2016

לוגו תנועה
28.10.2016
 
____________...
התנועה הקיבוצית לוקחת השנה חלק מרכזי בעיצוב אירועי יום השנה ה- 21 לרצח רבין. כבר בשנה שעברה החליטה מזכירות התנועה על הצטרפות לקואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה" אותה מובילות תנועות הנוער הציוניות, וכעת מתכננים בתנועה השתתפות בשלושה אירועי שיח ציבורי מקבילים, שיתקיימו בחיפה, בירושלים ובתל אביב ביום ראשון 13.11 תחת הכותרת – 'אסיפה ישראלית'.
"התנועה הקיבוצית הינה חלק מהחברה הישראלית, בשעותיה היפות כמו גם בשעותיה הקשות" אומר גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ומוסיף: "ברור מבחינתנו, כי במקום בו מתהווים אירועים בעלי משמעות לעיצוב חברת העתיד הדמוקרטית, בייחוד כאשר מדובר בבני נוער, עלינו להימצא שם, כשותפים משמעותיים וכמובילים. לכן אנו קוראים למשרתי שנת השירות ולבנות ובני הנוער בקיבוצים לבוא ולקחת חלק בשיח החשוב הזה. אנו מצפים מהנהגות הקיבוצים בכלל ומהנהלות החינוך בפרט, לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזו, להכין את הנוער ולהיערך להשתתפות מאורגנת באירועים באתרים השונים". 
_____13
0
התנועה הקיבוצית מצטרפת למאבק לוחמי הפלמ"ח - למען השבת ייעדו המקורי של חאן שער הגיא כמרכז מבקרים להנחלת מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לירושלים ב-48'.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הגיע במהלך חול המועד סוכות ביחד עם פעילי התנועה לסוכת המחאה של ותיקי הפלמ"ח לתמוך במאבקם של 'דור ההמשך' בעמותת 'דור הפלמ"ח', ואמר: "נמשיך ונתמוך במאבק הצודק של אלו שלחמו במקום הזה המבקשים שאף אחד לא ישנה להם את ההיסטוריה. כל זמן שהמאבק יימשך, התנועה הקיבוצית תהיה כאן ותתגייס ככל שנתבקש להמשך פעילות המאבק".
אליהו סלע המכונה 'רעננה' חבר קיבוץ כברי שהיה קצין המבצעים של חטיבת הראל במלחמת העצמאות אמר לנוכחים: "זה לא עניין אישי נגד גנדי וגם אם היה זה רבין או פרס או יגאל אלון היינו מביעים את אותה המחאה. מדובר בזיכרון חטיבת הראל ובסיפורו של הפלמ"ח  - אותם יש להנציח ואותו יש ללמד". תוך כדי שירה מרגשת עם גבי ברלין של שיר הרעות, המנון הפלמ"ח וכמובן באב אל וואד בעיניים דומעות ובקול רועד אמר חיים גורי: "כשהפלמ"חניקים נלחמים הם יודעים כיצד לעשות זאת! עד שביתת רעב נשב כאן כיוון שאנחנו נאבקים על דמותה התרבותית וצביונה של ארצנו. לא נוותר!"
 
LINE
____________31
מאות אלפי ציפורים נודדות חולפות מעל שמי ישראל בתקופה זו. חלקן הגדול עוצרות ל'מנוחה קלה' באגמון החולה, אבל לא רק שם. מאגרי המים בתחומי המועצה האזורית עמק-חפר נחשבים בשנים האחרונות לנקודת עצירה אטרקטיבית עבור בעלי הכנף. יחד עם בעלי הכנף מגיעים למקום גם חובבי הטבע והציפורים שנהנים מכל רגע. אחד מהבאים למקום הוא העיתונאי הוותיק, רפי מן שקלט בעדשת המצלמה שלו תמונות עוצרות נשימה. תמונות נוספות אפשר למצוא בבלוג 'הערת שוליים להסטוריה'. כיתבו בוויז 'מאגר משמר-השרון' ובואו גם אתם להנות ממראה הטבע המרשים.
צילום: רפי מן
 
 
_____13
ההתאוששות המרגשת של צביקה לוי
____________...
 כתב העיתון ידיעות אחרונות, ישראל מושקוביץ, פרסם השבוע ידיעה מעודדת על התאוששות מסויימת במצבו הבריאותי של צביקה לוי "האבא של החיילים הבודדים" בתנועה הקיבוצית. "המצב נראה אבוד. הרמטכ"ל הגיע אל מיטתו בבית החולים כדי להעניק לו באופן אישי דרגות אל"מ. אבל צביקה לוי לוחם מלידה לא הרים ידיים - השבוע, שמונה חודשים חודשים אחרי שלקה בניוון שרירים, חזר אליו כושר הדיבור. 'אני פייטר ונלחמתי', אמר". צביקה סיפר לידיעות אחרונות כי מאז שהשתחרר מבית החולים הקושי הגדול ביותר שחווה הוא אובדן כושר הדיבור, שהיה הקשר שלו לאנשים. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר שהתרגש לקבל שיחת טלפון מצביקה אמר:"נגיש את צביקה למועמדות לפרס ישראל על מפעל חיים. זה מגיע לו".
צילום: גיל נחושתן. ידיעות אחרונות. 
LINE
 גבריות במאה ה-21 - גבריות בעולם של בִּלְבּוּל 
מהי גבריות וכיצד היא באה לידי ביטוי במאה ה-21? מי הם דמויות החיקוי הגבריות בתקופתנו אנו?  
האם ישנה מהות גברית? מהו הפרופיל של הגבר שנפגע מינית? האם דרך הטיפול בו שונה מדרך הטיפול באישה. וכיצד כל זה קשור להבנייה חברתית ולחינוך? את התשובות לכל השאלות הללו תוכלו לשמוע, וגם לשאול עוד שאלות ביום עיון בנושא 'גבריות בעידן של בלבול', שמקיימות התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים ביום שני הקרוב. הילית בן-צבי מנהלת היחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית, בתנועת המושבים ובמרכז המועצות האזוריות: "רוב העיסוק בארץ ובעולם עוסק במשמעות הנשיות : השילוב בין קרירה ומשפחה, הופעה חיצונית, פגיעות מיניות ועוד. ביום העיון הקרוב בחרנו למקם את אור הזרקורים על הגבריות. כיצד היא באה לידי ביטוי במאה ה21? האם ישתנו פניה בעשר השנים הקרובות? מה תהיה השפעת השוני על היחסים בין גברים ונשים ועל עולם העבודה המשותף".
 
 
להמשך קריאה והרשמה ליום עיון
_____13
בואו לקחת חלק בהסטוריה -
הפועל מטה אשר במוקדמות ליגת האלופות
________16
'המעופפים' מהקיבוצים - הפועל מטה-אשר/עכו תשחק ביום שבת הבא 5.11 במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות מול טירול אינסבורק האוסטרית שסיימה את שלב הבתים בעונה שעברה במקום השלישי בבית 4 אחרי אלופת אירופה זניט קאזאן והאלקבנק אנקרה הטורקית.
מאמן אלופת ישראל בארבע השנים האחרונות, נעם כץ, אמר לאתר איגוד הכדורעף מייד לאחר ההגרלה: "קודם כל אנחנו שמחים לחזור לשחק באירופה ובמיוחד במפעל החשוב מכולם. טירול היא משוכה גבוהה מפני שיש לה נסיון רב בליגת האלופות. הזדמן לי לצפות במשחקים רבים שלה מהמפעל בעבר מפני שלאונרדו דוס סנטוס ורוברט קוך שיחקו בקבוצה הזו לפני מספר שנים. הכדורעף האוסטרי בהתקדמות אבל בטירול השחקנים הדומיננטיים תמיד הם זרים מהרמה הגבוהה ביותר. נבוא לעשות את המקסימום ונקווה לטוב". 
המשחק מול האוסטרים שיערך באולם הספורט 'עין-שרה' בנהריה יחל בשעה 15:00, אך בקבוצה מבטיחים החל מהשעה 14:00 'הפנינג של אלופים'. הכניסה חופשית. בואו לעודד!
 
 
ולפעמים החגיגה נמשכת...
0
_____13
0
LINE
0
LINE
0
_____13
0
LINE
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה